Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 185 186 187 188 189

Hedwiges Maduro neemt voorlopig de honneurs waar aldus het AD.

 

+1/-0

Steijn nieuwe bondscoach Ibiza heb ik begrepen.

 

+1/-0

Onhoudbare situatie natuurlijk.. had zelf verwacht dat ze nog een weekje zouden wachten.
Nu in moeten stappen met EL en PSV voor de boeg is nou ook niet bepaald een cadeautje..

 

+1/-0

Mwah, weet ik niet. Niemand binnen en rondom de club zal uit die beide wedstrijden overwinningen verwachten (laat staan eisen). Dus als grote uitslagen maar worden voorkomen, dan zal het al lang goed zijn. Maduro kan nu behoudend die wedstrijden aanpakken, onder het mom dat de organisatie er eerst moet komen. En bij kleine nederlagen zal niemand hem deze vervolgens aanrekenen. En tegelijkertijd krijgt hij een week extra om klaar te zijn voor de reeks wedstrijden waarin punten gepakt moeten worden.

 

+1/-0

Van ‘t Schip nieuwe trainer waarschijnlijk….
Maar die heeft toch ook nergens iets gepresteerd??

Maar ja, bij Ajaks geldt dat het “Ajaks-dna” belangrijker is dan kennis of ervaring …

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 24 oktober 2023 om 08:10:

Van ‘t Schip nieuwe trainer waarschijnlijk….
Maar die heeft toch ook nergens iets gepresteerd??

Maar ja, bij Ajaks geldt dat het “Ajaks-dna” belangrijker is dan kennis of ervaring …



Ik zou ook eerder een ervaren trainer die gepokt en gemazeld is verwachten. Een type Advocaat (niet Advocaat zelf, al zou hij het wel doen als ze zouden bellen) in die zin.
Een Henk ten Cate bijvoorbeeld.

 

+1/-0

Vraag is eerder wat voor profiel je nodig hebt;
- iemand die de jongens kan leren voetballen
- een tacticus
- een people manager
- etc

Dat is veel belangrijker dan het name dropping wat nu overal gebeurt.

Organisatorisch is het een bende geweest de afgelopen jaren (verbloemd door de sportieve successen).
Dat is je basis.. je organisatie..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 24 oktober 2023 om 08:10:

[...]
Maar ja, bij Ajaks geldt dat het “Ajaks-dna” belangrijker is dan kennis of ervaring …


Dat hebben we gezien met Mislintat en Steijn :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 24 oktober 2023 om 10:47:

Vraag is eerder wat voor profiel je nodig hebt;
- iemand die de jongens kan leren voetballen
- een tacticus
- een people manager
- etc

Dat is veel belangrijker dan het name dropping wat nu overal gebeurt.

Organisatorisch is het een bende geweest de afgelopen jaren (verbloemd door de sportieve successen).
Dat is je basis.. je organisatie..



Ben het met je eens dat de basis van de club een rotzooi is/was ....
Echter, de slechte resultaten zijn naar mijn mening gewoon een gevolg van het gebrek aan kwaliteit bij de spelers, en inzet (bij voornamelijk de spelers die hadden moeten opstaan zoals een Bergwijn en Berghuis).
Bijna iedere analyst op tv geeft nu ook aan dat Steijn niets kwalijk kan worden genomen, en dat het aan de spelers ligt ...

Ik denk ook dat iedere nieuwe trainer gedoemd is om te mislukken daar, om bovengenoemde reden(en).

 

+1/-0

Ik hoor bij 'het kamp' dat vindt dat Steijn wel debet is aan de slechte resultaten. Wat heeft Steijn nou goed gedaan in zijn 4 maanden Ajax? Helemaal niks. Het begon al met de keuze van de aanvoerder. Vervolgens valt hij openlijk zijn baas af en daarmee ook direct een groot deel van zijn spelersgroep. De lichaamshouding die hij op de bank heeft, straalt één en al moedeloosheid uit. En in zijn interviews trapt hij open deuren in en sprak hij regelmatig over een stijgende lijn die er totaal niet was. In zijn opstellingen zat geen enkele vastigheid. Elke week gooide hij er weer nieuwe middenvelders / verdedigers die net zo hard door de mand vielen. Hij gooide jeugdspelers voor de leeuwen die er totaal nog niet klaar voor zijn. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Die psycholoog van Almere City verwoordde precies wat ik zag als ik uit leedvermaak weer eens een Ajax-potje zat te kijken.

Iedereen die Steijn nu de hand boven het hoofd houdt, had elke trainer de hand boven het hoofd gehouden. Het gemiddelde forum-lid hier had niet minder punten gehaald dan Maurice Steijn.

Ik denk echt dat Ajax op termijn, met een betere trainer, weer een stap omhoog kan maken. Uiteraard moet er kwalitatief ook iets bij in de spelersgroep, want op dit moment is er geen goede hiërarchie in het elftal. Maar ook met de huidige groep zal de aankomende trainer gaan laten zien dat het niet zo'n abominabel slechte groep is als het "kamp Steijn" ons nu doet geloven.

 

+2/-0

Eens Bas. En nu is de psychologe van Almere City FC de gebeten hond.

 

+1/-0

Ik vind het allebei wel kloppen:
- wat de psychologe van Almere doet kan niet en daardoor moet ze terecht op de blaren zitten.
- het materiaal van Ajax is echt wel beter dan de 17e plek en Steijn is evengoed debet aan de problemen. Wat dat betreft is van der Vaart echt subjectief omdat Steijn hem gepaaid had met de vraag om assistent te worden.

Is dit een kampioen-waardige ploeg? Nee
Is dit een ploeg met het niveau van een degradant? Ook niet.

Plek 3-5 zou met een beetje normale trainer echt wel tot de mogelijkheden moeten behoren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 oktober 2023 om 13:13:

Ik hoor bij 'het kamp' dat vindt dat Steijn wel debet is aan de slechte resultaten. Wat heeft Steijn nou goed gedaan in zijn 4 maanden Ajax? Helemaal niks. Het begon al met de keuze van de aanvoerder. Vervolgens valt hij openlijk zijn baas af en daarmee ook direct een groot deel van zijn spelersgroep. De lichaamshouding die hij op de bank heeft, straalt één en al moedeloosheid uit. En in zijn interviews trapt hij open deuren in en sprak hij regelmatig over een stijgende lijn die er totaal niet was. In zijn opstellingen zat geen enkele vastigheid. Elke week gooide hij er weer nieuwe middenvelders / verdedigers die net zo hard door de mand vielen. Hij gooide jeugdspelers voor de leeuwen die er totaal nog niet klaar voor zijn. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Die psycholoog van Almere City verwoordde precies wat ik zag als ik uit leedvermaak weer eens een Ajax-potje zat te kijken.

Iedereen die Steijn nu de hand boven het hoofd houdt, had elke trainer de hand boven het hoofd gehouden. Het gemiddelde forum-lid hier had niet minder punten gehaald dan Maurice Steijn.

Ik denk echt dat Ajax op termijn, met een betere trainer, weer een stap omhoog kan maken. Uiteraard moet er kwalitatief ook iets bij in de spelersgroep, want op dit moment is er geen goede hiërarchie in het elftal. Maar ook met de huidige groep zal de aankomende trainer gaan laten zien dat het niet zo'n abominabel slechte groep is als het "kamp Steijn" ons nu doet geloven.



Kom op joh ... die groep waar Steijn mee moest werken is toch gewoon een puinhoop. Sommige spreken nog niet eens Engels, hoe kunnen die dan functioneren in een team, of hoe krijg je die dan iets geleerd??

Volgens mij heeft Steijn in het verleden toch echt wel bewezen dat hij met een mindere selectie goed voetbal kan spelen.
En dat hij veel aan het schuiven is geweest vind ik niet gek ... als ze niet willen luisteren of het niet begrijpen, dan moet je toch iets he? En dat je dan je eigen groep of Manager op een gegeven moment afvalt, dat vind ik ook niet gek. Wat zou jij doen als je als Manager of teamleider ergens wordt binnengehaald, en je eigen baas geeft je een groep mensen waar totaal niet mee te werken is (bv door gebrek aan kwaliteit) ... ik geloof best dat dat aan je gaat knagen.

Maar ja, we zullen gaan zien wat de toekomstige trainer gaat brengen.

 

+2/-0

Ik vind het trouwens best wel triest wat ze op hun forum schrijven: "Ajax eindelijk verlost van Maurice Steijn".

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 24 oktober 2023 om 15:50:

Kom op joh ... die groep waar Steijn mee moest werken is toch gewoon een puinhoop. Sommige spreken nog niet eens Engels, hoe kunnen die dan functioneren in een team, of hoe krijg je die dan iets geleerd??
[...]
.


Als dat al waar is, dan had hij OF moeten bedanken voor het trainerschap bij Ajax OF in moeten grijpen toen Mislintat zijn centen uit aan het geven was aan rommel. Dat heeft hij allebei niet gedaan. En dat valt Steijn ook te verwijten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 24 oktober 2023 om 15:50:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 oktober 2023 om 13:13:

Ik hoor bij 'het kamp' dat vindt dat Steijn wel debet is aan de slechte resultaten. Wat heeft Steijn nou goed gedaan in zijn 4 maanden Ajax? Helemaal niks. Het begon al met de keuze van de aanvoerder. Vervolgens valt hij openlijk zijn baas af en daarmee ook direct een groot deel van zijn spelersgroep. De lichaamshouding die hij op de bank heeft, straalt één en al moedeloosheid uit. En in zijn interviews trapt hij open deuren in en sprak hij regelmatig over een stijgende lijn die er totaal niet was. In zijn opstellingen zat geen enkele vastigheid. Elke week gooide hij er weer nieuwe middenvelders / verdedigers die net zo hard door de mand vielen. Hij gooide jeugdspelers voor de leeuwen die er totaal nog niet klaar voor zijn. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Die psycholoog van Almere City verwoordde precies wat ik zag als ik uit leedvermaak weer eens een Ajax-potje zat te kijken.

Iedereen die Steijn nu de hand boven het hoofd houdt, had elke trainer de hand boven het hoofd gehouden. Het gemiddelde forum-lid hier had niet minder punten gehaald dan Maurice Steijn.

Ik denk echt dat Ajax op termijn, met een betere trainer, weer een stap omhoog kan maken. Uiteraard moet er kwalitatief ook iets bij in de spelersgroep, want op dit moment is er geen goede hiërarchie in het elftal. Maar ook met de huidige groep zal de aankomende trainer gaan laten zien dat het niet zo'n abominabel slechte groep is als het "kamp Steijn" ons nu doet geloven.



Kom op joh ... die groep waar Steijn mee moest werken is toch gewoon een puinhoop. Sommige spreken nog niet eens Engels, hoe kunnen die dan functioneren in een team, of hoe krijg je die dan iets geleerd??

Volgens mij heeft Steijn in het verleden toch echt wel bewezen dat hij met een mindere selectie goed voetbal kan spelen.
En dat hij veel aan het schuiven is geweest vind ik niet gek ... als ze niet willen luisteren of het niet begrijpen, dan moet je toch iets he? En dat je dan je eigen groep of Manager op een gegeven moment afvalt, dat vind ik ook niet gek. Wat zou jij doen als je als Manager of teamleider ergens wordt binnengehaald, en je eigen baas geeft je een groep mensen waar totaal niet mee te werken is (bv door gebrek aan kwaliteit) ... ik geloof best dat dat aan je gaat knagen.

Maar ja, we zullen gaan zien wat de toekomstige trainer gaat brengen.



Natuurlijk helpt het niet mee als een deel van het team niet (direct) kan communiceren met de trainer en een ander deel van het team, maar voetbal-taal kun je toch vrij snel leren. Daarnaast zijn het allemaal profvoetballers, veelal A-internationals, die ook met een wat lastigere communicatie gewoon zouden moeten kunnen samen spelen. Of komen we dan weer bij het argument dat het Ajax spelletje zo moeilijk is dat je dat niet zonder hoogwaardig Engels / Nederlands vocabulaire kan begrijpen?

Steijn heeft het bij VVV en Sparta aardig gedaan. Daar krijgt hij van mij de credits voor. Maar als ik hem puur beoordeel op wat ik bij Ajax heb gezien, dan heeft hij de uitstraling van een kip zonder kop die wat open deuren intrapt en vooral heel slecht peoples-management heeft laten zien.

En ik ben het eens met wat Shevchenko zegt: als Mislintat zich niet aan de afspraken houdt die gemaakt zijn bij de aanstelling van Steijn, dan moet je je daar intern tegen verzetten en niet achterbaks via de media een oorlogje gaan uitvechten. Maar ja, Steijn was zo in zijn nopjes dat een 'simpele Hagenees' een droombaan bij het grote Ajax had, dat hij alles aan heeft gegrepen om het zo lang mogelijk te kunnen rekken.

Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar het zou mij echt niet verbazen als Ajax vanaf nu een stuk samenhangender spel gaat laten zien. Het is natuurlijk niet direct weer een topploeg, maar zo abominabel slecht als het de afgelopen maand is geweest, zal het niet meer zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 oktober 2023 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 24 oktober 2023 om 15:50:

Kom op joh ... die groep waar Steijn mee moest werken is toch gewoon een puinhoop. Sommige spreken nog niet eens Engels, hoe kunnen die dan functioneren in een team, of hoe krijg je die dan iets geleerd??
[...]
.


Als dat al waar is, dan had hij OF moeten bedanken voor het trainerschap bij Ajax OF in moeten grijpen toen Mislintat zijn centen uit aan het geven was aan rommel. Dat heeft hij allebei niet gedaan. En dat valt Steijn ook te verwijten.



Volgens mij heeft Mislintat al die aankopen gedaan toen Steijn al was aangesteld, en zoals ik uit meerdere berichten heb begrepen heeft hij adviezen of verzoeken van Steijn compleet genegeerd.
En wat had Steijn kunnen doen, bij wie had hij aan moeten kloppen? Als hij achter de rug van Mislintat om hulp had gezocht bij de directie of rvc van Ajaks, dan was hem dat zeker niet in dank afgenomen … dat zou uberhaupt een onmogelijke werkrelatie hebben gecreerd met zijn baas.

Naar mijn mening had Steijn gewoon helemaal geen keus.

 

+1/-0

Laten we het dan zo stellen: denk je dat een Louis van Gaal dit had laten gebeuren onder zijn bewind / trainerschap?

 

+1/-0

Of Peter Bosz...

Het meest bizarre vind ik nog wel dat Ajax gewoon nog langer met Steijn doorwilde, maar dat het pas clashte toen hijzelf eiste dat Maduro en Berghuis zouden worden weggestuurd. Nu had ik graag gezien dat Steijn veel langer daar gebleven was, maar hoe hij zich ook in de media gedroeg zou ik hem tijdens de eerste interlandbreak al buiten hebben gestampt.

 

+1/-0

Precies dit. Steijn is een lichtgewicht die dolblij was dat zijn jongensdroom uitkwam. Die durfde niet in te grijpen toen Mislintat al het geld aan het verbrassen was.

Hierboven worden de namen van Van Gaal en Bosz genoemd als voorbeelden van trainers die wel ingegrepen hadden. Wat te denken van bijvoorbeeld Schmidt? Hem werd verweten dat allerlei aankopen puur op zijn conto werden geschreven. Die had dit ook nooit laten gebeuren.

Een Ruud van Nistelrooij had dit misschien ook kunnen overkomen als er destijds tegelijkertijd een TD met heel veel bombarie was binnengehaald.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax