Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 185 186 187 188 189

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 29 oktober 2023 om 19:33:

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.



Ja, het is heel vermakelijk en het zegt alles over de puinhoop die Ajax volledig aan zichzelf te danken heeft. Gelukkig voor Ajax zijn ze de grootste club van het land en is de Eredivisie niet sterk genoeg om Ajax onderin de ranglijst te houden.

Eigenlijk hebben we er niks aan dat het zo slecht gaat met Ajax. Zij moeten snel weer op een concurrerend niveau komen. Dat is goed voor de competitie en ook voor punten halen in Europa.

 

+1/-0

Nou, laat ze dit seizoen maar lekker buiten de top 3 eindigen.

 

+5/-0

Ik zet m gewoon ff hier neer. Gewoon ter vermaak. Dat je van de week geen duur kaartje voor het theater hoeft te kopen ofzo. Of dat je op maandagmorgen ook ff hebt kunnen lachen.

Van het AN geplukt:
Ik zie ook wel aanknopingspunten. We moeten meer in de succesmomenten komen en zelfvertrouwen hebben. Strijden voor het team. Dan komt het geloof zelf terug. Wij zijn Ajax, dus dit mag ons niet gebeuren. Maar ik heb vertrouwen in de groep, er is genoeg kwaliteit. Iedereen doet zijn uiterste best. Als we zo hard blijven werken, komen de resultaten vanzelf wel. Er wordt goed getraind, het spel wordt ook iedere wedstrijd wat beter. We zetten kleine stapjes, maar we moeten natuurlijk geen wonderen verwachten. In januari staat de organisatie er al een stuk beter voor met Alex Kroes. Mislinat heeft gewoon een goede selectie neergezet en Steijn had vooral pech met het programma. Het zijn echt geen koekebakkers, nummer 18 in de Eredivisie is ook slechts een momentopname. We hebben nog 3 punten in het verschiet tegen Volendam en RKC. Als we die winnen, kan zomaar gebeuren, staat Ajax ergens rond de 10e plaats. Dus het valt allemaal reuze mee.

Mij kan je in ieder geval wegdragen. Mijn dag kan niet meer stuk...

 

+4/-0

Het is hartstikke leuk en vermakelijk om Ajax een keer onderaan de ranglijst te zien als er circa 30% van de wedstrijden gespeeld zijn. Ik denk ook dat het niet zo zal blijven, want Ajax gaat de komende 9 potjes tegen ploegen zonder kwaliteit spelen. Dat betekent in hun geval niet dat ze die makkelijk zullen winnen, maar ik verwacht wel dat ze niet meer zo te kijk worden gezet als in de afgelopen 2 maanden.

Ajax heeft met achtereenvolgens Twente, Feyenoord, AZ, (Utrecht-uit) en PSV een loodzware reeks achter de rug. Een reeks waarin ze met hun waardeloze instelling / organisatie onmogelijk konden presteren. Die reeks is nu voorbij en nu is het voor Ajax zaak om de schade dusdanig te beperken dat ze in de 2e seizoenshelft wellicht weer wat omhoog kunnen gaan kijken.

Verder was het gisteren 70 minuten lang een ongelofelijke ren-je-rot wedstrijd, waarin PSV al het mogelijke heeft gedaan om Ajax weer terug in het zadel te helpen. Wat een ontzettend zwak eerste half uur was dat zeg. En ook in het resterende deel van de wedstrijd had Ajax regelmatig grote kansen. Dat we met een 2-1 achterstand gaan rusten was een wonder én schandalig. We mogen Brobbey op onze blote knietjes danken dat hij het vizier niet op scherp had staan. Nu weet je natuurlijk nooit wat er was gebeurd als Ajax vaker gescoord had, want wellicht was PSV dan eerder 'wakker geschrokken', maar toch was Ajax na de openingstreffer via Berghuis een keer heel dicht bij een marge van 2. Na de gelijkmaker hadden we wederom alle mazzel van de wereld, omdat Hlynsson zijn enorme kans zó ontzettend slecht inkopt, dat Benitez redding kon brengen. Daarna hadden we de wedstrijd even onder controle, maar verlies Ramalho een "key-duel" wat hij nooit mag verliezen.

In de tweede helft was Ajax ontzettend van slag door de druk die we vanuit het middenveld opvoerden. De verdedigers zijn ontiegelijk slecht, met de 5-2 als absolute exponent. Beetje mazzel hadden we wel met het al dan niet via de hand gaan van de bal, maar goed, de wedstrijd was toen al gespeeld natuurlijk.

Ik hoop echter dat we lering trekken van wat er gisteren gebeurde. Andere ploegen zien die eerste helft ook en die hebben nu ook nationaal gezien waar onze kwetsbaarheden liggen.

Verder vond ik Veerman gisteren de grootste dissonant, ondanks dat iedereen het vooral over Ramalho heeft. Ik ben dat continue geschud van zijn hoofd meer dan zat. Als hij zelf nu elke wedstrijd zou leveren, dan kan ik er mee leven, maar de negativiteit die hij uitstraalt is ongekend. Als je dan ziet met hoeveel energie Saibari het gisteren na rust invult, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat Joey een keertje op de bank mag plaatsnemen binnenkort.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 oktober 2023 om 10:00:

Verder vond ik Veerman gisteren de grootste dissonant, ondanks dat iedereen het vooral over Ramalho heeft. Ik ben dat continue geschud van zijn hoofd meer dan zat. Als hij zelf nu elke wedstrijd zou leveren, dan kan ik er mee leven, maar de negativiteit die hij uitstraalt is ongekend. Als je dan ziet met hoeveel energie Saibari het gisteren na rust invult, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat Joey een keertje op de bank mag plaatsnemen binnenkort.



Je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop Bas. Je voelt gewoon aan alles dat Veerman één van die spelers is die een dergelijke wedstrijd lichtzinnig kan gaan opvatten. En dat deed ie dan ook, al zal ie daar zelf anders over denken. Ik ben nog altijd een bewonderaar van de voetballer (aan de bal) Veerman, maar gisteren zag je echt zijn zwakheden. Normaal kan hij terugvallen op zijn voetballend vermogen maar dat liet hem gisteren ook in de steek. Hij was zeer slordig en had ongekend veel balverlies. Wat mij betreft een gevolg van zijn instelling waarmee hij het veld inging. Dat - gepaard met zijn negatieve en beschuldigende misbaren richting teamgenoten - maakt dat hij zwaar terecht gewisseld werd. Dat Ramalho maar ook Boscagli zwak zijn als spitsen met ze gaan lopen weten we, maar die blijven wel 'iets' uitstralen. Joey mist dat, en dat irriteert mensen. Ik verwacht overigens niet dat Bosz hem volgende week meteen passeert, hij heeft namelijk ook veel goede wedstrijden gespeeld. Mits hij goed omgaat met zijn wissel en de kritiek. Lukt hem dat niet, dan mag hij wat mij betreft ook een keer banken. We gaan hem nog keihard nodig hebben dit seizoen, maar zijn attitude moet snel veranderen.

 

+2/-0

Bij de BBC zijn ze ook van de wap, daar staat ajax zelfs 20e haha.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PFL_STEIN_CITY schreef op 30 oktober 2023 om 11:15:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 oktober 2023 om 10:00:

Verder vond ik Veerman gisteren de grootste dissonant, ondanks dat iedereen het vooral over Ramalho heeft. Ik ben dat continue geschud van zijn hoofd meer dan zat. Als hij zelf nu elke wedstrijd zou leveren, dan kan ik er mee leven, maar de negativiteit die hij uitstraalt is ongekend. Als je dan ziet met hoeveel energie Saibari het gisteren na rust invult, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat Joey een keertje op de bank mag plaatsnemen binnenkort.



Je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop Bas. Je voelt gewoon aan alles dat Veerman één van die spelers is die een dergelijke wedstrijd lichtzinnig kan gaan opvatten. En dat deed ie dan ook, al zal ie daar zelf anders over denken. Ik ben nog altijd een bewonderaar van de voetballer (aan de bal) Veerman, maar gisteren zag je echt zijn zwakheden. Normaal kan hij terugvallen op zijn voetballend vermogen maar dat liet hem gisteren ook in de steek. Hij was zeer slordig en had ongekend veel balverlies. Wat mij betreft een gevolg van zijn instelling waarmee hij het veld inging. Dat - gepaard met zijn negatieve en beschuldigende misbaren richting teamgenoten - maakt dat hij zwaar terecht gewisseld werd. Dat Ramalho maar ook Boscagli zwak zijn als spitsen met ze gaan lopen weten we, maar die blijven wel 'iets' uitstralen. Joey mist dat, en dat irriteert mensen. Ik verwacht overigens niet dat Bosz hem volgende week meteen passeert, hij heeft namelijk ook veel goede wedstrijden gespeeld. Mits hij goed omgaat met zijn wissel en de kritiek. Lukt hem dat niet, dan mag hij wat mij betreft ook een keer banken. We gaan hem nog keihard nodig hebben dit seizoen, maar zijn attitude moet snel veranderen.



Helemaal eens met je: het gebrek aan duelkracht door zowel Veerman als Tillman was precies datgene waardoor Ramalho en Boscagli in de eerste helft in de problemen kwamen. Er werd geen enkele tweede bal veroverd en vervolgens geen goede druk gezet. Daardoor kreeg je steeds de diepe bal waarbij de 2 centralen tegen Bergwijn/Brobbey in de diepte moesten sprinten en daar ligt niet de kwaliteit.

Door de wissels werd het rechtgezet en vrijwel geen enkele tweede bal meer verloren waardoor er in de tweede helft veel minder weggegeven werd. Verdedigen beperkt zich niet tot 1 linie maar gaat over het hele elftal. Wat dat betreft zie je dat Til in grotere wedstrijden onmisbaar is door zijn verdedigende arbeid en strijd. Ook door zijn diepgang kwam van de Boomen niet meer aan aanvallen toe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 29 oktober 2023 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 29 oktober 2023 om 19:33:

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.



Eigenlijk hebben we er niks aan dat het zo slecht gaat met Ajax. Zij moeten snel weer op een concurrerend niveau komen. Dat is goed voor de competitie en ook voor punten halen in Europa.



Eens.. maar wat je ook stelt, vermakelijk is het zeker 😂

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 29 oktober 2023 om 21:14:

Eigenlijk hebben we er niks aan dat het zo slecht gaat met Ajax. Zij moeten snel weer op een concurrerend niveau komen. Dat is goed voor de competitie en ook voor punten halen in Europa.


Hier ben ik het niet mee eens. Buiten het feit dat het uitermate vermakelijk is om 27x per dag Teletekst 819 te openen en ik veel plezier had van het ronddwalende degradatiespook, moeten we niet vergeten dat Ajax afgelopen jaren een groot gat heeft geslagen met hun Nederlandse concurrenten. 2 jaar geleden stond Ajax er zowel in sportief als financieel opzicht veel beter voor dan PSV. Aan dat laatste werden we toen pijnlijk herinnerd met dat misselijkmakende Brainfart Aidshoven spandoek.

Doordat Ajax dit seizoen geen Champions League speelt en volgend seizoen ook niet (misschien wel helemaal geen Europees voetbal?) wordt dat grote gat grotendeels gedicht en kan de term "het Bayern van Nederland" voorlopig de ijskast in. Op lange termijn vergroot dat onze kansen op nationaal succes en dat vind ik niet geheel onbelangrijk. Daarbij komt (en nu spreek ik mezelf een beetje tegen) dat het in algemene zin ook leuker is als je een brede top hebt met Feyenoord, AZ en Twente erbij dan ieder seizoen dat alleen om PSV en Ajax draait.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 31 oktober 2023 om 09:06:

Daarbij komt (en nu spreek ik mezelf een beetje tegen) dat het in algemene zin ook leuker is als je een brede top hebt met Feyenoord, AZ en Twente erbij dan ieder seizoen dat alleen om PSV en Ajax draait.



Met alle respect voor alles en iedereen, maar het zal me werkelijk een zorg wezen hoe het er bij andere clubs voorstaat. Ik heb alleen met PSV te maken en ik heb liever dat ze al in december kampioen zijn dan in de januari. De heerschappij zoals we die in Duitsland, maar ook in Frankrijk zien, hebben we hier nog nooit gehad. En ik ben benieuwd of dat hier ook ooit gaat gebeuren. En mocht dat wel zo zijn dan zien we dat wel weer en laten we hopen dat wij het dan zijn.

Dat het tij kan keren zien we aan Ajax. Maar ik kan me ook de tijd nog herinneren dat Lyon jaar in, jaar uit kampioen werd in Frankrijk. Nou zal daar best een jurk een stokje voor hebben gestoken. Maar die heeft er denk niet veel invloed op gehad dat Lyon nu stijf onderaan staat.

Daarbij komt dat we 2 plekken rechtstreeks in de CL hebben. Er dus minimaal 2 clubs een enorme zak met geld (voor Nederlandse begrippen...) krijgen. Daarnaast kan er nog een 3e club zich toegang verschaffen tot de CL middels de playoffs. En dat is de afgelopen 10 jaar zeker niet altijd de top 3. Dus de kans dat er hier zoiets als een heerschappij gaat ontstaan verwacht ik niet. Al is het alleen al maar dat zich vroeg of laat allerlei haantjes naar voren zullen dringen die ook zo nodig op het pluche moeten zitten zonder ook maar enige kennis van zaken. Dan lost het probleem zich vanzelf op...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 29 oktober 2023 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 29 oktober 2023 om 19:33:

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.



Ja, het is heel vermakelijk en het zegt alles over de puinhoop die Ajax volledig aan zichzelf te danken heeft. Gelukkig voor Ajax zijn ze de grootste club van het land en is de Eredivisie niet sterk genoeg om Ajax onderin de ranglijst te houden.

Eigenlijk hebben we er niks aan dat het zo slecht gaat met Ajax. Zij moeten snel weer op een concurrerend niveau komen. Dat is goed voor de competitie en ook voor punten halen in Europa.



Ze kunnen mij niet hard genoeg wegrotten

 

+2/-0

Ajax hangt gewoon een prijskaartje van € 40 miljoen aan Bergwijn.
Ik ben bang dat die zandbakclub dit zonder al te veel piekeren overmaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 01 november 2023 om 08:36:

Ajax hangt gewoon een prijskaartje van € 40 miljoen aan Bergwijn.
Ik ben bang dat die zandbakclub dit zonder al te veel piekeren overmaakt.


Ja absurd is dat. Gekocht voor 31 miljoen, anderhalf jaar lang niks laten zien en ook niks gepresteerd met zijn club en dan verkopen met winst??? Hoe is het toch mogelijk. En dat zonder TD :dood

Blijft iedere keer weer bijzonder hoe ze dat voor elkaar krijgen. Doet me ook denken aan Bassey. Gekocht voor 23 miljoen, een jaar lang niks laten zien en vervolgens verkocht voor hetzelfde bedrag.

 

+1/-0

Bij Bassey toch ook logisch? Dat is het voordeel van de regelgeving in Engeland waarbij iedere club homegrown spelers in de selectie moet hebben zitten. Daar wordt sinds die regelgeving jaar is ingevoerd veel grover voor betaald. Clubs in de Premier League mogen maximaal een selectie van 25 spelers boven de (ik meen) 21 jaar hebben, maar daarvan moeten er 8 zijn opgeleid in Engeland en weer 4 van die 8 door de club zelf.

Dat is ook precies de reden waarom die clubs in heel Europa jeugdspelers wilden overnemen op moment dat ze 16 worden. Iets dat sinds de Brexit veel moeilijker is gworden.

En Bergwijn met Saudi Arabië. Allereerst is het maar de vraag wat er klopt, omdat het van Valentijn Driessen komt. En daarnaast zegt het veel meer over die clubs daar dan dat Ajax zo'n geweldige verkoper zou zijn als je ziet wat voor bizarre transfersommen daar worden betaald, inclusief de 280 miljoen euro voor Salah die door Liverpool werd afgewezen op de laatste dag van de transferwindow.

 

+1/-0

Nou.. de straf voor ajax en de F-Side is er hoor.

 

+1/-0

Dezelfde straf die Groningen dus kreeg (tribunedeel zonder supporters) en daarop een forse boete

 

+1/-0

Het bizarre is dat die voorwaardelijke straf die ze hadden staan, gewoon doorgeschoven wordt … Hoezo worden ze een handje geholpen door de Knvb?? Is dat soms omdat ze het financieel al moeilijk hebben?

 

+1/-0

Want dat is bij andere clubs in de afgelopen jaren niet gebeurt natuurlijk :ja :denk

 

+1/-0

Het gaat me niet om andere clubs … als ze eerst een voorwaardelijke straf krijgen, en dan weer in herhaling vallen, dan moeten ze die straf gewoon onvoorwaardelijk maken. Is dat niet hoe wetgeving of regels in elkaar steken? En zeker als het om zo’n zwaar incident gaat, waarbij ze heel veel mensen hebben gedupeerd, en schade hebben aangericht. Als alles wat er is voorgevallen daar nog niet zwaar genoeg was om die voorwaardelijke straf om te zetten, dan ben je echt niet meer geloofwaardig …

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax