Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 185 186 187 188 189

Normaal zou ik zeggen: 6 punten in mindering.

Maar ja, zelfs dat is niet mogelijk bij ajax....

Ik snap als ik naar de stand kijk overigens wel wat ze met Nummer 14 bedoelen

 

+2/-0

Oef. Mislintat ontslagen. Dit worden nog een aantal mooie dagen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 24 september 2023 om 17:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 24 september 2023 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 24 september 2023 om 15:42:

open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 september 2023 om 15:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 24 september 2023 om 15:17:

Kijk. Je geeft supporters zo ook wel erg veel macht. Loopt het niet, dan gooi je vanalles het veld op en dan is het klaar.

Ben wel benieuwd of Halsema nu ook hard durft op te treden.
Vooralsnog durft ze het vooral naar uitsupporters



Let op, wedstrijd zal vandaag nooit gestaakt worden (mocht dit nodig zijn) omdat ze het ‘gevaarlijk’ vind om 50.000 man tegelijkertijd los te moeten laten in haar stadje. Treurig mens.



Dat is het toch ook?


Hoe gaat dat normaal dan na het eind van een wedstrijd?



Nu zie je het verschil dus


Ik denk dat het anders niet anders was geweest, alleen dat mensen misschien nu iets meer vrije tijd hadden. Na de eerste onderbreking gingen al veel mensen weg. Zonder onderbrekingen na 90 minuten was het veel meer geconcentreerd geweest. Wie een beetje opgelet had de afgelopen dagen had wel aangevoeld dat een nederlaag tot onrust zou leiden. Nu viel nog mee dat de spelers nog relatief normaal deden.

Mislintat schijnt overigens al weggestuurd te zijn.

 

+1/-0

Jammer dat Svennie weg is, die was lekker bezig met geld verbranden bij het Bayern van Nederland!

 

+2/-0

Is een duur geintje zo dat Ajax drama. De popcorn is niet om aan te slepen. 😁. Iemand nog wat maiskolven liggen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BetuwePSV schreef op 24 september 2023 om 22:39:

Jammer dat Svennie weg is, die was lekker bezig met geld verbranden bij het Bayern van Nederland!



Inderdaad. Laten we hopen dat we nog niet van hem af zijn. En dat er nog meer koppen gaan rollen. Maar dan wel verspreid over een aantal maanden en met veel gezeik.

 

+1/-0

Die is nog niet “weg” … dat ontslag krijgt natuurlijk nog wel een (duur) staartje …

 

+2/-0

Sven heeft het fantastisch gedaan. Echt een cadeautje voor iedereen die Ajax niet liefheeft. Bakken met geld uitgegeven voor een selectie met nietsnutten. Langdurige contracten met (schat ik zo in) nauwelijks restwaarde. Een selectie waar zeker de eerste 2 plaatsen niet gehaald gaan worden dus ook daar nog financiële impact.

Dit kost Ajax veel meer dan de €115 mio die Sven heeft uitgegeven 😂

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 25 september 2023 om 06:13:

Sven heeft het fantastisch gedaan. Echt een cadeautje voor iedereen die Ajax niet liefheeft. Bakken met geld uitgegeven voor een selectie met nietsnutten. Langdurige contracten met (schat ik zo in) nauwelijks restwaarde. Een selectie waar zeker de eerste 2 plaatsen niet gehaald gaan worden dus ook daar nog financiële impact.

Dit kost Ajax veel meer dan de €115 mio die Sven heeft uitgegeven 😂



Inderdaad, helemaal fantastisch wat er allemaal gebeurt daar in Duivendrecht. Plus dat de overige Europese clubs waarschijnlijk ook geen idiote bedragen meer gaat betalen voor die spelers. Die Ajakx-bonus gaat helemaal nergens over en als ze de CL wederom missen, is de boot pas echt aan daar. Meer van dit graag!

 

+2/-0

Nog maar een paar jaar geleden had Ajax 200 miljoen op de bank en daarnaast ook nog heel veel transferwaarde op het veld. Dat waren de momenten waarop er steeds vaker over het Bayern van Nederland gesproken werd. Dat was op dat moment nog totaal niet aan de orde, want Bayern wordt gewoon doodleuk 11x achter elkaar kampioen, terwijl Ajax niet verder kwam dan 3x achter elkaar. Daarnaast koopt Bayern de beste spelers van de concurrentie, waar Ajax ook niet toe in staat is. Toch zag je wel een situatie ontstaan, waarbij Ajax echt een groot gat zou kunnen slaan met PSV en Feyenoord, omdat ze in staat waren te vissen in een andere vijver met veel grotere vissen.

Daarom denk ik dat de huidige malaise voor de concurrentiepositie van PSV en Feyenoord op lange termijn erg gunstig is. We willen dit jaar kampioen worden, natuurlijk. Maar voor de lange termijn is het vooral belangrijk dat wij eerste of tweede worden en Ajax bij voorkeur niet bij de eerste drie eindigt. Vergeet niet dat Ajax nog steeds 200 miljoen op de bank heeft. Een goede nieuwe TD weet daar wel raad mee. Ik denk dus dat het echt belangrijk is dat Ajax volgend jaar weer geen Champions League speelt. Daarom hoopte ik gisteren ook op een overwinning voor Feyenoord en vond ik het helemaal niet erg dat AZ wist te winnen in Zwolle. Inmiddels heeft Ajax niet alleen op ons 10 punten achterstand, maar ook op AZ.

Daarnaast ga ik ook nog niet mee in het afschrijven van alle 12 aankopen van Mislintat. Natuurlijk, er zullen echt wel wat miskopen bij zitten en op het moment lijkt het alsof niemand er wat van kan. Maar er komt een moment dat het daar ook beter gaat lopen en dan is dat voldoende om 80% van de Eredivisie wedstrijden met twee vingers in de neus te winnen. Ieder verloren punt is er dus een en komt niet meer terug.

 

+2/-1

Ajax heeft helemaal geen 200 miljoen op de bank en heeft dat ook nooit gehad. Je verwart het met het eigen vermogen, dat in februari van dit jaar steeg naar 270 miljoen euro. Qua liquide middelen hadden ze nog 'maar' 41 miljoen.

 

+3/-0

Gaat het een keer minder met hun favoriete club en dan gaan enkele Ajax-supporters muiten. En niet op een ‘normale’ manier maar op een ronduit asociale manier (vuurwerk op veld gooien, slopen en aanvallen van politie). Ook een aantal ‘normale’ supporters is klaar met Ajax. Zeer overdreven allemaal. Voor elke (Nederlandse) club geldt dat succes niet een eeuwigheid duurt maar dat er ook tijden komen dat het weer wat minder gaat. Als supporter heb je dat te accepteren en op een normale manier mee te dealen. Ajax-supporters hebben waarschijnlijk gedacht dat het succes nooit meer zou ophouden, mede door media die met overdreven positieve Ajax-berichtgeving over elkaar heen buitelden. Het is natuurlijk jaren crescendo gegaan en als het wat minder ging in een wedstrijd dan waren er altijd wel scheidsrechters, grensrechters en var die ervoor zorgden dat het toch weer helemaal goed kwam voor Ajax. Dat leverde Ajax in vier seizoenen i.i.g. twee kampioenschappen op die zeer dubieus zijn en PSV de benadeelde partij was. In het Coronajaar werd Ajax de plaatsing voor de Champions Lique in de schoot geworpen. Ajax en haar supporters zijn veel te veel verwend, ze denken dat het ‘normaal’ was. En nu de resultaten slecht zijn, zo slecht dat zelfs hulp van buitenaf geen soelaas biedt, gedraagt een aantal Ajax-supporters zich als een stel verwende kleuters die hun lollie niet krijgen.

 

+5/-0

Feyenoord eist dat de 0-3 tegen Ajax de eindstand is van de gestaakte Klassieker, meldt het Algemeen Dagblad. Algemeen directeur Dennis te Kloese is al gearriveerd in Zeist om dat standpunt over te brengen. Hij dreigt zelfs met een gang naar de rechter.

Terecht.. uitspelen had in mijn beleving deze ochtend gekund, in het geheim op een bijveldje..
De hele situatie is in het nadeel van Feyenoord. Zelfs de 0-3 is in het nadeel van Feyenoord.. Ajax was klaar voor de sloop.
Ben benieuwd wat de KNVB met deze cases gaat doen. Paar uurtjes nog, dan weten we het :)

 

+1/-0

Maar waarom is het terecht als het een reglementaire overwinning is? Vergelijkbare situaties in de afgelopen maanden moesten ook worden uitgespeeld, ook duels die al waren beslist (Willem II - NAC toen het eveneens 0-3 stond) en doelbewust door 'fans' werden gestaakt. Enige verschil zal zijn dat er deze week geen mogelijkheid is om uit te spelen en de KNVB daardoor kan gaan kiezen voor een reglementaire zege.

Uitspelen had vandaag niet gekund omdat regels voorschrijven dat er twee volle dagen tussen een wedstrijd zit en Ajax woensdag alweer moet spelen. Zelfs al had het wel gekund had je ook nog een burgemeester moeten vinden die toestond dat dit ergens gespeeld moest worden. Zelfs als het in het geheim zou zijn, lekt het toch altijd uit.

 

+1/-0

Er zijn al een aantal wedstrijden gestaakt en moesten worden uitgespeeld, zelfs een lullige 6 minuten. Maar nu het weer ajax en Feyenoord betreft moet er weer serieuzer over worden nagedacht.
Zelfde als dat het van alle tijden was dat er spullen op het veld gegooid werden (Nee dat is niet normaal en hoort niet) maar omdat er iets op het hoofd van Klaassen kwam stond de hele wereld in brand.

Neem aan dat dit gewoon moet worden uitgespeeld. Zsm. Competitie vervalsing is het zowieso al.

 

+2/-0

Ik ga er ook vanuit dat de KNVB de F-side een wedstrijdje of drie leeg gaat laten....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 25 september 2023 om 12:11:

Ik ga er ook vanuit dat de KNVB de F-side een wedstrijdje of drie leeg gaat laten....


Dan hoop ik dat Ajax ook eens karakter toont en er zelf nog een wedstrijd aan toe gaat voegen (om statement te maken).
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen individuen die los van elkaar met een bekertje gooien, en groepen hooligans die in app groepen strategie bepalen voor hoe ze een wedstrijd kunnen saboteren. Dit laatste mag van mij nog veel harder aangepakt worden. Wat denken die idioten wel niet?!

Ik zou me als supporter van PSV, schamen als zulke zaken ook bij ons zouden gebeuren.. echt oprecht schamen..

 

+1/-0

Dit soort ellende kan ons ook overkomen helaas, wij hebben ook genoeg idioten op de tribunes. Laten we blij zijn dat het ons nu goed gaat, het sentiment onder hooligans kan zo omslaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 25 september 2023 om 13:23:

Ik zou me als supporter van PSV, schamen als zulke zaken ook bij ons zouden gebeuren.. echt oprecht schamen..


Ik ben ervan overtuigd dat 95% (of meer) van de Ajacieden zich ook kapot schaamt voor dit gedrag. Het is al gênant dat je door je aartsrivaal wordt afgemaakt in eigen huis, maar dit soort sabotage acties en de rellen erna buiten het stadion maken het alleen maar gênanter.

Het vervelende met dit soort dingen is bijna altijd dat een klein groepje malloten het verkloot voor een hele grote groep die er niks mee te maken heeft en het verafschuwt. Gevolg is vaak wel dat die grote groep de dupe is en er last van ondervindt. Ik blijf toch voorstander van het hard aanpakken van de individuen. Bijvoorbeeld door ze op te sporen via camera's en te trakteren op stadionverboden en serieuze boetes. Probleem is natuurlijk dat dit soort gastjes ook niet voor een gat te vangen zijn. Die zorgen wel dat ze niet herkenbaar zijn voor de camera.

 

+3/-0

Van wat ik begreep (hoorde het van iemand die in het stadion zat): er wordt een doek gespannen en vanuit onder het doek is het gooien geblazen.

Ga daar met je camera maar eens zoeken naar de daders....

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax