Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 191 pagina's: 1 2 3 4 ... 186 187 188 189 190 191

Ik denk dat er ook maar weinig mensen waren die hadden verwacht dat Anthony honderd zou opleveren.
Het gaat vooral om het punt wanneer ergens schaarste optreed en de gek er dan toe bereid is om er voor neer te leggen.

 

+1/-0

Ergens zie ik de potentie ook wel in hem, geloof ook echt dat Ajax er 40 mio plus voor gaat krijgen in de toekomst.

Maar opnieuw niet in staat om 90 min te spelen? Hoe moet dat met deze jongen als hij in een topcompetitie terecht komt?
Elke keer in de rust gewisseld worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 juni 2024 om 11:56:

Ergens zie ik de potentie ook wel in hem, geloof ook echt dat Ajax er 40 mio plus voor gaat krijgen in de toekomst.

Maar opnieuw niet in staat om 90 min te spelen? Hoe moet dat met deze jongen als hij in een topcompetitie terecht komt?
Elke keer in de rust gewisseld worden?



40? Ik denk (vrees) dat je richting het dubbele gaat.

 

+1/-0

Het is algemeen bekend dat de Nederlandse competitie voor spitsen een paradijs is. Wij kunnen namelijk niet zo goed verdedigen (zeker als je de top 5 buiten beschouwing laat).

Brian Brobbey is de status "veelbelovend talent" mijns inziens nog niet ontstegen. Gezien het feit dat hij in Leipzig totaal niet uit de verf kwam, de enorme kansen die hij mist en het feit dat hij de 90 minuten nauwelijks vol kan maken, kan ik me niet voorstellen dat een echte topclub geïnteresseerd in hem is. Natuurlijk, hij heeft een indrukwekkende fysiek en heeft al een aantal (belangrijke) doelpunten op zijn naam staan. Maar 100 miljoen is hij in de verste verte niet waard.

Ik vind het punt wat Marciano_Vink op de vorige pagina aanstipte wel een mooie. Wij hebben met Johan Bakayoko een speler die qua fysiek ook indrukwekkend is, die dit jaar verschillende wereldgoals heeft gemaakt en die zich ook in de Champions League heeft getoond. En toch zouden wij 'genoegen' moeten nemen met een transfersom van 50 miljoen.

Terwijl Chuba Akpom geeneens een basisplaats kon afdwingen in het slechts Ajax van de laatste 10 jaar en duidelijk aantoonde voetballend tekort te komen. Deze kerel is nauwelijks beter dan Joël Piroe die bij ons voor een paar miljoen vertrok, en zou desondanks 25 miljoen moeten opleveren. Zo zie je maar dat de aanschafprijs, salaris en 'beeldvorming' minstens zoveel effect hebben op de transfersom dan de daadwerkelijke statistieken en talenten van een speler.

 

+4/-0

Naast de Ten Hag aankopen zijn er De Ligt en Frenkie die voor dergelijke bedragen weg zijn gegaan. Ik denk niet dat ze Brobbey in de buurt van die twee inschalen. Beiden hadden zich bewezen in de CL en blijven nu nog steeds met de top mee te kunnen.

Antony was een idote transfer die niet als maatstaf genomen dient te worden.

 

+1/-0

Het is een Ajax speler... die leveren standaard het dubbele op.

 

+1/-0

En nu zijn ze geïnteresseerd in Rosario, hoe hilarisch is dit.
Zou Zoet en Hendrikx dan ook daarheen gaan?

 

+1/-0

Heeft zich in Frankrijk anders ijzersterk ontwikkeld

 

+1/-0

Je kan mij niet vertellen dat Rosario ineens een speler is van het niveau dat hij Ajax kampioen gaat maken. Dan zou hij vanuit zijn PSV-tijd echt een enorme metamorfose moeten hebben doorgemaakt. Meehobbelen oké, maar het is geen aankoop zoals Blind, Tadic, Haller, Anthony, want daarmee haalde Ajax spelers binnen waarmee ze konden aanhaken op CL-niveau. Rosario zal er m.i. hooguit voor kunnen zorgen dat Ajax wat minder kwetsbaar gaat zijn, en dat is na het afgelopen seizoen al een hele stap voor ze natuurlijk.

Zelfde geldt in mindere mate voor Wout Weghorst. Dat is natuurlijk verre van een Europese topspits. Voor de Nederlandse competitie zeer bruikbaar. Met zijn strijdlust en goede fysiek zal hij in de eredivisie regelmatig kunnen scoren, maar er zullen maar weinig buitenlandse clubs wakker liggen van Woutje. En het was het afgelopen seizoen nou niet zo dat de problemen van Ajax op de spitspositie lagen...

Tot nu toe begrijp ik nog niet heel veel van de praktijken van Kroes, maar wie weet valt het later deze zomer opeens allemaal in elkaar.

 

+1/-0

De eerste controlerende middenvelder die een club kampioen kan maken, moet ook nog geboren worden. Het is ook precies mijn punt dat hij juist een flinke metamorfose heeft gemaakt en een sterkhouder was in de ploeg van de trainer die nu zelf naar Ajax is vertrokken. Dat het dan vrij logisch is dat Rosario een van de eerste aankopen moet worden was wel direct in te vullen toen die Italiaan werd aangesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 juni 2024 om 10:14:

De eerste controlerende middenvelder die een club kampioen kan maken, moet ook nog geboren worden. Het is ook precies mijn punt dat hij juist een flinke metamorfose heeft gemaakt en een sterkhouder was in de ploeg van de trainer die nu zelf naar Ajax is vertrokken. Dat het dan vrij logisch is dat Rosario een van de eerste aankopen moet worden was wel direct in te vullen toen die Italiaan werd aangesteld.



Als ze Schouten zouden hebben zou ik tooch wel flink bang worden.

Trainers die hun lievelingetjes meenemen ben ik nooit fan van zelf. Ze zullen toch ook wel geleerd hebben van Ten Hag?

 

+1/-0

Rosario is niet de duurste, spreekt de taal, kent de coach en als hij zich sterk ontwikkeld heeft.. ach.. waarom niet.
Hebben ze toch gewoon NOG een verdedigende / controlerende middenvelder?

 

+1/-0

Waar Farioli de selectiespelers nog moet leren kennen, heeft hij al wel een hechte band ontwikkeld met technisch directeur Alex Kroes. “Als we het hebben over arbeidsethos en de wil om dingen voor elkaar te krijgen, is Alex Kroes de beste baas die ik bij Ajax had kunnen wensen.”

“Ik ben verliefd geworden op zijn energie en zijn verlangen om dingen hier te veranderen”, vervolgt de Italiaan. “ Zijn manier van werken is exact hetzelfde als mijn manier. Hij is waarschijnlijk een van de redenen waarom ik de nieuwe trainer ben van Ajax.”

Farioli geeft aan dat hij en Kroes de afgelopen weken druk bezig zijn geweest met hoe de selectie er komend seizoen uit moet gaan zien. “Wij zijn de eerste die op De Toekomst verschijnen, maar ook de laatste die hier vertrekken. En dat is absoluut geen act. Mocht het nou echt hee laat worden heeft Farioli wel een oplossing. “Alex en ik zijn niet zo heel groot, dus dan delen we gewoon de bank die hier staat”, sluit hij grappend af.

Er staat wederom iets revolutionairs te gebeuren in de hoofdstad. (kuch)

 

+2/-0

Kan best een goede trainer zijn, maar ik vind het een vreselijke kwal.

 

+1/-0

Dat kansloze gezwets is inderdaad doodvermoeiend

 

+2/-0

Zo snel een echte Ajacied geworden (irritant en onuitstaanbaar).

 

+2/-0

Voorlopig raken ze hun spelers aan de straatstenen nog niet kwijt. Keepersrelletje is ook een mooie. Ik pak de zak chips er weer bij 😁

 

+2/-0

Pasveer benoemd tot de eerste keeper :D

Je kan moeilijk gaan beweren dat dit om sportieve redenen gebeurt. Niet dat die Ramaj een wereldkeeper is, maar die is natuurlijk een stuk beter dan Pasveer. Het moet er financieel wel zo slecht aan toe gaan dat alles wat een beetje waarde vertegenwoordigt mag/moet vertrekken.

 

+2/-1

Maar het niveau op de trainingen is wel echt gigantisch hoog.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 191 pagina's: 1 2 3 4 ... 186 187 188 189 190 191

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax