11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd FC Utrecht-PSV: -
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 30 juli 2021 om 12:22:
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 30 juli 2021 om 12:02:
Verdediging is in mijn ogen compleet.
Max/Mwene - Boscagli/Viergever - Ramalho/Teze - Dumfries/Mwene/Teze
Mwene doet het tot nu toe vrij aardig, dus die kunnen we prima gebruiken als backup.
Viergever is al jaren een betrouwbare backup, die houd ik er graag bij.
Teze moet door de ontstane concurrentie vooralsnog genoegen nemen met plaats op de bank. Dat is jammer, maar inherent aan het niveau dat we nastreven.
Dumfries wordt wellicht verkocht. In dat geval ben ik benieuwd of ze een nieuwe rechtsback aantrekken of het seizoen beginnen met Mwene/Teze.
Volledig mee eens. Zowel kwalitatief als kwantitatief ruim voldoende. Alleen een buitenkansje (zoals de ontkrachte geruchten over Boateng) verandert dat.
Grote voordeel is het aantal multifunctionele jongens: Mwene (LB en RB), Teze (RB en CV), Viergever (LB en CV) wat meer opties geeft.
Ik ben vooralsnog niet laaiend enthousiast over Mwene en zie daar liever Teze of Dumfries als hij toch blijft. Grootste gevaar van het huidige elftal is m.i. het grote aantal spelers met weinig tot geen transferwaarde wat op langere termijn ongunstig is voor PSV. Alleen al daarom moet Teze de voorkeur krijgen boven Mwene (mits kwalitatief gelijkwaardig uiteraard) en zou het mooi zijn als Obispo zijn minuten gaat maken.
Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - EE
Forumreacties: 2.193
Reg.: 5 oktober 2007
open/sluit de onderstaande quote:robvdw schreef op 30 juli 2021 om 12:45:
Boateng vandaag gespot op de Herdgang:
https://twitter.com/RJDM854/status/1421052032551636994link
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Vak: -
Forumreacties: 2.821
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 30 juli 2021 om 11:04:
Over de spitspositie heb je gelijk abroad, maar ik focuste in mijn posting even op de verdediging en het "Hosanna-gevoel" wat op dit moment een beetje overheerst en wellicht zorgt voor onrealistische verwachtingspatronen over spelers die vorig jaar nog geregeld door de mand vielen.
...
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.491
Reg.: 18 juli 2017
Nou, ik doelde wel degelijk op Boscagli en Teze en ook Max. Natuurlijk, de jongens die jij noemt vielen vaker en meer opzichtig door de mand, maar als je kritisch gaat kijken, kun je van Teze, naast de goal van ADO in de 90e minuut, nog wel aardig wat verdedigend zwakke momentjes vinden hoor. Neemt niet weg dat hij een prima debuutseizoen heeft gehad hoor, maar in afgelopen seizoen was een kinderhand snel gevuld. Boscagli was ook een verrassing t.o.v. het jaar ervoor. Maar ook Boscagli was niet in staat de defensie zo neer te zetten dat we uit de problemen bleven op het moment dat de tank bij ons half leeg was. En Max was zo vaak aan het aanvallen, dat het achterin helemaal open viel bij balverlies. Los van het feit dat hij het verdedigend zwaar had tegen echte buitenspelers.
Dan kunnen we nu, op basis van de wedstrijd tegen Galatasaray, wel roepen dat het lek boven is met Ramalho, maar ik vind dat te snel. Gokken op deze verdediging is eigenlijk gokken dat de entree van Própper en Van Ginkel de druk op de verdediging gaat verlichten. Daarom pleit ik nog voor versterking aan de bovenkant, waardoor misschien Boscagli wel op de bank gaat belanden. Niet omadt ik vind dat hij een slechte speler is die op de bank moet, maar wel omdat ik denk dat het voor het elftal beter is als Boscagli het niveau is van onze back-ups in plaats van Viergever.
Maar goed, we zullen zien hoe het dinsdag gaat lopen. Tegen een goed georganiseerd elftal is het altijd lastiger voetballen. Ik ben benieuwd of we nog steeds verdedigend oppermachtig gaan zijn en voorin in staat zijn om kansen / goals uit te spelen. Als dat gebeurt, krijg ik er al weer wat meer vertrouwen in dat de huidige bezetting kwalitatief genoeg is voor een titelstrijd.
Guppie
Fan van PSV
Sterspeler WK
Vak: Noord - PR
Forumreacties: 325
Reg.: 25 oktober 2012
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 30 juli 2021 om 17:30:
Nou, ik doelde wel degelijk op Boscagli en Teze en ook Max. Natuurlijk, de jongens die jij noemt vielen vaker en meer opzichtig door de mand, maar als je kritisch gaat kijken, kun je van Teze, naast de goal van ADO in de 90e minuut, nog wel aardig wat verdedigend zwakke momentjes vinden hoor. Neemt niet weg dat hij een prima debuutseizoen heeft gehad hoor, maar in afgelopen seizoen was een kinderhand snel gevuld. Boscagli was ook een verrassing t.o.v. het jaar ervoor. Maar ook Boscagli was niet in staat de defensie zo neer te zetten dat we uit de problemen bleven op het moment dat de tank bij ons half leeg was. En Max was zo vaak aan het aanvallen, dat het achterin helemaal open viel bij balverlies. Los van het feit dat hij het verdedigend zwaar had tegen echte buitenspelers.
Dan kunnen we nu, op basis van de wedstrijd tegen Galatasaray, wel roepen dat het lek boven is met Ramalho, maar ik vind dat te snel. Gokken op deze verdediging is eigenlijk gokken dat de entree van Própper en Van Ginkel de druk op de verdediging gaat verlichten. Daarom pleit ik nog voor versterking aan de bovenkant, waardoor misschien Boscagli wel op de bank gaat belanden. Niet omadt ik vind dat hij een slechte speler is die op de bank moet, maar wel omdat ik denk dat het voor het elftal beter is als Boscagli het niveau is van onze back-ups in plaats van Viergever.
Maar goed, we zullen zien hoe het dinsdag gaat lopen. Tegen een goed georganiseerd elftal is het altijd lastiger voetballen. Ik ben benieuwd of we nog steeds verdedigend oppermachtig gaan zijn en voorin in staat zijn om kansen / goals uit te spelen. Als dat gebeurt, krijg ik er al weer wat meer vertrouwen in dat de huidige bezetting kwalitatief genoeg is voor een titelstrijd.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Guppie schreef op 30 juli 2021 om 18:15:
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 30 juli 2021 om 17:30:
Een echt slot op de deur zou m.i. welkom zijn al denk ik niet dat we daar nog op moeten rekenen.
Kennelijk is iedereen vol van Ramalho, ik op dit moment ook, maar ik blijf erbij dat Max-Ramalho-Boscagli-Mwene/Teze onvoldoende is als je op zeker wilt gaan.
Yonci
Sterspeler Oranje
Vak: Oost - XX
Forumreacties: 456
Reg.: 9 augustus 2016
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.200
Reg.: 30 november 2007
Forumreacties: 333
Reg.: 24 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:Yonci schreef op 31 juli 2021 om 08:40:
Fofana gaat niet bijtekenen en PSV verlaten, hij en zijn zaakwaarnemer zijn niet blij met het door PSV geschetst beeld: jaar jong psv met trainen bij a selectie en regelmatig bij de selectie.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
robvdw
Fan van PSV
Sterspeler WK
Forumreacties: 383
Reg.: 12 mei 2012
Ruudje84
Legende
Forumreacties: 202
Reg.: 28 juli 2007
@robvdw,Dat zou geweldig zijn als Berisha zou komen. Weet jij ook voor welke posities PSV zich nog meer wil versterken?
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Ik denk dat het een soort van trend aan het worden is dat jeugdspelers teveel geld willen of een bepaald perspectief. Geertruida wil niet verlengen bij Feyenoord zonder de hoofdprijs aan salaris te krijgen terwijl hij weet dat Feyenoord geen cent te makken heeft. Bij Ajax met Brobbey hetzelfde en toen hij perspectief had omdat hij er een paar in schoot toen wilde hij ineens terug. Bij PSV met Ihattaren (inmiddels is het een ander probleem geworden) maar ook met Sambo Fofana en Obispo.
Alsof we in een situatie zitten waar topclubs in ieder geval een stapje terug moeten doen met jonge jongens door laten stromen om er later weer een stapje vooruit te kunnen doen. Dan maar een paar spelers weg doen voor bedragen zoals Aboukhlal en Gudmundsson. En voor jeugdspelers een soort van tier 1 / 2 / 3 systeem zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Sambo is bv een tier 3 talent dus die kan een bepaald salaris krijgen en kan in samenspraak verhuurd worden om een Eredivisie seizoen te spelen. Als die spelers denken dat je beter zijn dan dat PSV ze inschat dan zoeken ze hun heil elders.
Het enige wat je moet doen is een constantie stroom genereren zodat je het perspectief aan iedereen kan bieden.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Daguardo schreef op 25 juni 2021 om 11:17:
Deze foto zegt het al. Ramalho zal best kwaliteiten hebben, maar een beetje lange spits zal er niet bang van worden (als je niet weet wie dit is, denk je eerder aan een nieuwe middenvelder). Daar moet nog iemand met lengte naast in de verdediging.
https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/wijzigingen-in-staf-en-management-.htmlink
Yonci
Sterspeler Oranje
Vak: Oost - XX
Forumreacties: 456
Reg.: 9 augustus 2016
Heerlijke wedstrijd van PSV, ook de geluiden her en der over een mindere 2de helft zijn onzin.
Slim gespreeld, alles onder controle en loeren op een goaltje.
Zahavi moet die bal natuurlijk afmaken.
Zorgpuntje vindt ik wel de bank, daar is het wel matig voor sommige possities.
Als Gotze of Zahavi uitvalt, heb je geen goede vervanger.
Achterin en centraal zit het wel oke. Obispo is er klaar voor, Propper kan moeiteloos mee.
Maar een spits, die bij voorkeur ook op de flanken kan, moet er bij.
Misschien dat Doan ons gaat verbazen.
jeffrey123
Legende
Uit: deurne
Forumreacties: 8
Reg.: 30 juni 2005
open/sluit de onderstaande quote:Yonci schreef op 04 augustus 2021 om 10:27:
Heerlijke wedstrijd van PSV, ook de geluiden her en der over een mindere 2de helft zijn onzin.
Slim gespreeld, alles onder controle en loeren op een goaltje.
Zahavi moet die bal natuurlijk afmaken.
Zorgpuntje vindt ik wel de bank, daar is het wel matig voor sommige possities.
Als Gotze of Zahavi uitvalt, heb je geen goede vervanger.
Achterin en centraal zit het wel oke. Obispo is er klaar voor, Propper kan moeiteloos mee.
Maar een spits, die bij voorkeur ook op de flanken kan, moet er bij.
Misschien dat Doan ons gaat verbazen.
Daguardo
Mister PSV
Forumreacties: 11.840
Reg.: 14 januari 1999
Ik ben ook best blij met Ramalho, is beter dan verwacht (ik heb ook nooit gezegd dat hij er niets van zou kunnen). Alleen dat er nog een complementaire speler naast mag.
Maar we moeten ook niet te snel in juichstemming gaan komen, iets wat in voetbal eigen is. Onze verdediging is nog niet getest. De spitsen van Galatasaray en Deense club zijn nou niet echt van topnivo. Babel.
We mogen pas blij zijn als we CL halen en echt mee doen in de Ned. titelrace. Er zullen nog een aantal spelers weg gaan, zoals Dumfries, Ihattaren en Bruma. Dan is er weer ruimte voor versterkingen, in elke linie een. Een spits die ook rechtsbuiten kan (backup Madueke), een aanvallende middenvelder (backup Gotze), en een linker CV. Mogen ook jonge talenten.
Wilen we lang mee doen heb je een grote, sterke selectie nodig, ook met corona en blessures.
Uit: Doetinchem
Forumreacties: 446
Reg.: 3 augustus 2002
Vak: Zuid - EE
Forumreacties: 2.193
Reg.: 5 oktober 2007