Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dat lijkt meer op wat ik zojuist heb gegeten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skuddem schreef op 10 augustus 2021 om 17:11:

Friet, mayonaise, ketchup, uitjes.


Curry, ketchup is geen teamplayer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 augustus 2021 om 16:45:

Spits, vleugelspeler, controlerende middenvelder, 10



Dit dus... + een extra linksback?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rico Suave schreef op 10 augustus 2021 om 18:11:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 augustus 2021 om 16:45:

Spits, vleugelspeler, controlerende middenvelder, 10



Dit dus... + een extra linksback?


Een extra linksback met Max, Boscagli, Viergever, (Obispo) & Oppegard in de selectie?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 10 augustus 2021 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Rico Suave schreef op 10 augustus 2021 om 18:11:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 augustus 2021 om 16:45:

Spits, vleugelspeler, controlerende middenvelder, 10



Dit dus... + een extra linksback?


Een extra linksback met Max, Boscagli, Viergever, (Obispo) & Oppegard in de selectie?



Plus Mwene, die kennelijk bij zijn vorige club als LVV speelde.

 

+3/-0

Wat zou de nummer 10 ( Evander)van Midtjylland moeten kosten bijvoorbeeld ? Is wel een interessante speler goed schot , actie en ziet het spelletje.
Verder hoop ik echt dat die 4 of 5 aankopen er echt gaan komen zodat onze selectie goed en breed genoeg is om op alle fronten mee te gaan strijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 11 augustus 2021 om 09:01:

Wat zou de nummer 10 ( Evander)van Midtjylland moeten kosten bijvoorbeeld ? Is wel een interessante speler goed schot , actie en ziet het spelletje.
Verder hoop ik echt dat die 4 of 5 aankopen er echt gaan komen zodat onze selectie goed en breed genoeg is om op alle fronten mee te gaan strijden.



Hier ben ik het dus volledig mee eens! Viel me echt positief op die Evander, goede back-up achter Gotze + dat ik denk dat Gotze volgend jaar wel zal vertrekken waardoor hij er 'direct' kan staan! Ik zal trouwens voor de controlerende middenvelder, mocht PSV er nog 1 willen aantrekken ook wel willen kijken naar die Harroui van Sparta, die snapt t ook wel.

 

+1/-0

Beide opties erbij zou heel lekker zijn, Evander en Harroui.

Evander is pas 23, aan de hand van Gotze kan die echt nog wel groeien.
Voor wat het waard is, in de deense pers wordt een bedrag van 6 miljoen genoemd voor zijn waarde.

 

+1/-0

Volgens Transfermarkt heeft Evander een marktwaarde van 6 miljoen en nog een contract voor 3 jaar. Lijkt me ook wel een aardige speler als backup voor Mario.

 

+1/-0

Onze selectie heeft aan transfersommen zo’n 80 miljoen euro gekost. Matthijs de Ligt is voor 75 miljoen verkocht toentertijd. Stel dat Madueke zichzelf dit seizoen doorontwikkeld, fit blijft en zich op Europees niveau kan laten gelden. De bondscoach van Engeland neemt hem wellicht mee naar het WK? Met een contract tm 2024 lijkt dat me een mooi moment om het transferrecord van de Ligt te verbreken. Dan is elke transfer van de huidige selectie daaropvolgend pure winst ;-)

Maar even serieus, ik heb al die jaren in ONS PSV geloofd maar we zijn toch eigenlijk sinds de dagen van 04/05 wel naar een erg bedenkelijk niveau afgegleden met enkele zeer negatieve uitschieters en een aantal succesjes daargenomen (waarvan akte).

Brands heeft samen met Tiny Sanders toentertijd een noodzakelijk beleid gevoerd wat eigenlijk een belangrijk keerpunt is in de moderne geschiedenis van PSV. Daarvoor stonden we er toch verdomd belabberd voor. Vooral het inzetten op eigen jeugd was essentieel. Op dat gebied liep PSV echt ver achter op een Ajax, een Feyenoord. Ook het terughalen van veel oud-PSVers voor in de organisatie, wat in de periode van Brands gebeurde, was positief werk.

Nu hebben we met Schmidt een trainer die PSV eindelijk ook voetbalinhoudelijk naar een hoger niveau heeft getild, vanuit zijn visie en de spelers / staff die in het verlengde daarvan fungeert. Kennelijk werkt het ook perfect voor John de Jong die na een dramatisch begin nu de Midas touch lijkt te hebben.

We hebben nu een selectie staan waarbij alle poppetjes op de goede plek gevallen zijn, de teamspirit is enorm, er lijkt een zeer gezonde dynamiek en hiërarchie te zijn, de drive om succes te behalen en de kwaliteit om dat te doen zijn aanwezig. Het fundament en de randvoorwaarden voor echt succes zijn aanwezig.

Sommigen zeggen dat dit wel erg opportunistisch is na een goede voorbereiding / na vijf potjes - maar met een positieve blik op het beleid van PSV, het vakmanschap van Schmidt en de kwaliteiten van de aanwezige spelers, vind ik het overduidelijk dat we een topseizoen en daarmee een toptoekomst tegemoet gaan, al dienen de dossiers voor 2022 zich uiteraard aan. Vooruitzien is regeren, en het recente verleden geeft mij vertrouwen dat we ook daadwerkelijk door kunnen stoten en door middel van topbeleid, definitief aan kunnen haken bij de Europese subtop. Iets waarvan ik vind dat het Aiax niet is gelukt - kijkende naar hun huidige selectie. Dat toont imo toch de beperkingen van een Overmars en Ten Hag. Maar dat is een heel andere discussie.

Overigens, de positieve beschouwing is exclusief maar wel rekende op een aanzienlijk aantal uitgaande / binnenkomende transfers in deze transferwindow. Van eventuele binnenkomende transfers heb ik hoge verwachtingen, hoop op een enorme verrassing, zoals…..

 

+1/-0

Wat je ziet bij clubs als PSV, maar ook andere clubs die eens per zoveel jaar kampioen worden en zelfs Ajax, is dat je beleid maakt en het uiteindelijk op zijn plek valt maar na die piek weer opnieuw moet gaan bouwen.

Toen PSV in 2005 zo'n succes had ging één voor één de ene sterspeler na de andere weg en er kwam geen één echt aanwinst terug. Cocu werd Engelaar, Farfan werd Lazovic, Alex werd Salcido/Maza, Gomes werd Isaksson, Lee werd Ball en Park werd Mendez. We hadden echt slechte jaren waarbij de coaches ook ondermaats waren en totaal niet paste bij de selectie.

PSV ging toen de grond verkopen en toen kwam er geld voor Wijnaldum, Strootman en Mertens en dat was eigenlijk het begin van het tijdperk waarin uiteindelijk Cocu succes behaalde. Duurde wel een paar jaar maar toen Guardado en Moreno als voltreffers werden binnen gehaald paste het ineens. En met Bruma (had ook vd Hoorn/van Dijk kunnen zijn) en Guardado (had Defour moeten zijn) kan het soms anders uit kunnen pakken.

Dit jaar lijkt weer zo'n moment dat het gewoon past. Goede doorstroming van de jeugd, goede aankopen zonder grote transfersom, goede balans in leeftijd en prima leiders op en buiten het veld. Tegelijk is dit team wel in een win-now situatie want met dit team kunnen we niet nog 2 a 3 jaar bouwen en als de goede spelers als van Ginkel, Pröpper, Götze en Ramalho weer weg zijn dan staat daar niet veel transferwaarde tegenover. En juist daarom vind ik dat we het nu moeten doen met de jongens die er nu zijn, of we moeten ons versterken zonder veel geld uit te geven, zodat we in een nieuw tijdperk voldoende middelelen hebben om weer opnieuw te kunnen bouwen. We hebben nu met Dumfries straks 40 a 50 miljoen en 10 uitgegeven, er komt waarschijnlijk flink wat Europees geld binnen en er vertrekken nog wat dure jongens voor lage bedragen. Maak voor jezelf een potje zodat je straks weer een nieuwe Sangaré of Max kunt kopen als die niet goedkoop voor handen zijn. En met eigen vermogen kun je structureel je selectie op orde hebben vóór de eerste training.

En wat niet onbelangrijk is, je moet ook een beetje geluk hebben met je concurrentie. Voor AZ en Feyenoord hoeven we niet bang te zijn maar Ajax teert nog wel eventjes op hun CL succes, aanzien en transferinkomsten. Dus het wil niet perse zeggen dat deze groep kampioen wordt maar dat er veel spelers van deze selectie een mooie stap gaan maken is 100% zeker.

Dit bericht is gewijzigd op 12 augustus 2021, 11:47:09.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 augustus 2021 om 11:42:

Wat je ziet bij clubs als PSV, maar ook andere clubs die eens per zoveel jaar kampioen worden en zelfs Ajax, is dat je beleid maakt en het uiteindelijk op zijn plek valt maar na die piek weer opnieuw moet gaan bouwen.

Toen PSV in 2005 zo'n succes had ging één voor één de ene sterspeler na de andere weg en er kwam geen één echt aanwinst terug. Cocu werd Engelaar, Farfan werd Lazovic, Alex werd Salcido/Maza, Gomes werd Isaksson, Lee werd Ball en Park werd Mendez. We hadden echt slechte jaren waarbij de coaches ook ondermaats waren en totaal niet paste bij de selectie.

PSV ging toen de grond verkopen en toen kwam er geld voor Wijnaldum, Strootman en Mertens en dat was eigenlijk het begin van het tijdperk waarin uiteindelijk Cocu succes behaalde. Duurde wel een paar jaar maar toen Guardado en Moreno als voltreffers werden binnen gehaald paste het ineens. En met Bruma (had ook vd Hoorn/van Dijk kunnen zijn) en Guardado (had Defour moeten zijn) kan het soms anders uit kunnen pakken.

Dit jaar lijkt weer zo'n moment dat het gewoon past. Goede doorstroming van de jeugd, goede aankopen zonder grote transfersom, goede balans in leeftijd en prima leiders op en buiten het veld. Tegelijk is dit team wel in een win-now situatie want met dit team kunnen we niet nog 2 a 3 jaar bouwen en als de goede spelers als van Ginkel, Pröpper, Götze en Ramalho weer weg zijn dan staat daar niet veel transferwaarde tegenover. En juist daarom vind ik dat we het nu moeten doen met de jongens die er nu zijn, of we moeten ons versterken zonder veel geld uit te geven, zodat we in een nieuw tijdperk voldoende middelelen hebben om weer opnieuw te kunnen bouwen. We hebben nu met Dumfries straks 40 a 50 miljoen en 10 uitgegeven, er komt waarschijnlijk flink wat Europees geld binnen en er vertrekken nog wat dure jongens voor lage bedragen. Maak voor jezelf een potje zodat je straks weer een nieuwe Sangaré of Max kunt kopen als die niet goedkoop voor handen zijn. En met eigen vermogen kun je structureel je selectie op orde hebben vóór de eerste training.

En wat niet onbelangrijk is, je moet ook een beetje geluk hebben met je concurrentie. Voor AZ en Feyenoord hoeven we niet bang te zijn maar Ajax teert nog wel eventjes op hun CL succes, aanzien en transferinkomsten. Dus het wil niet perse zeggen dat deze groep kampioen wordt maar dat er veel spelers van deze selectie een mooie stap gaan maken is 100% zeker.



Uitstekende post, die exact aangeeft waar ook hét probleem ligt voor ONS PSV: iedere aankoop moet eigenlijk een voltreffer zijn. Heb je een " serie" mindere aankopen, of past het niet, dan moeten we in ieder geval zorgen dat we altijd tweede worden. Hopelijk zetten we nu een stap voorwaarts ten opzichte van de laatste seizoenen!

 

+1/-0

Afgelopen zaterdag viel het niet mee toen het B garnituur erin kwam en het legt meteen wel wat zwakke plekken bloot. Ondanks dat hadden we bv geen Guti Doan en Romero en dat had alweer iets gescheeld. Bruma en Ihattaren gaan normaal gesproken nog wel weg dus en de vraag is of Doan als vervanger dan voldoet. Er komt ook nog een vervanger van Malen en van Dumfries dus die krijg je er ook nog bij.



code:

Mvogo

Mwene/Teze Teze/Obispo Obispo/Viergever Mwene/Oppegard

Pröpper/Thomas Pröpper/Guti

Vertessen/Doan/Mauro Doan/Mauro/Thomas Vertessen/Mauro/Thomas

AANKOOP/Romero/Fofana




Als je vervanger voor Malen ook achter de spits kan (Berisha) of vanaf de zijkant dan heb je aan 1 aanvaller genoeg naar mijn mening. Maar een talentvolle jongen erbij kan dan ook geen kwaad.

Ik zou wensen voor een basisrechtsback, maar dan wel iemand die er minimaal 2 jaar is a la Angelino/Dumfries/Max. Huur van Arias zie ik bv helemaal niet zitten zoals elke huurconstructie zonder optie tot koop.

 

+1/-0

Ik denk dat we nog een spits (Luuk?), rechtsbenige verdediger (Santi?) en een vervanger van Mario nodig hebben. Als Bruma weggaat heb je voor hem ook een vervanger nodig. Vooral ook is een vervanger voor Mario hard nodig, zoals zaterdag bleek. Mauro is daar naar niet geschikt voor en Thomas en Doan komen ook tekort. Ben benieuwd naar welke spelers gekeken wordt voor die positie.

 

+1/-0

Ik denk dat je Doan, Vertessen, Madueke, Gakpo of van Ginkel er wel neer kunt zetten en die zullen het allemaal beter doen dan Mauro.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 augustus 2021 om 14:15:

Afgelopen zaterdag viel het niet mee toen het B garnituur erin kwam en het legt meteen wel wat zwakke plekken bloot. Ondanks dat hadden we bv geen Guti Doan en Romero en dat had alweer iets gescheeld. Bruma en Ihattaren gaan normaal gesproken nog wel weg dus en de vraag is of Doan als vervanger dan voldoet. Er komt ook nog een vervanger van Malen en van Dumfries dus die krijg je er ook nog bij.



code:

Mvogo

Mwene/Teze Teze/Obispo Obispo/Viergever Mwene/Oppegard

Pröpper/Thomas Pröpper/Guti

Vertessen/Doan/Mauro Doan/Mauro/Thomas Vertessen/Mauro/Thomas

AANKOOP/Romero/Fofana




Als je vervanger voor Malen ook achter de spits kan (Berisha) of vanaf de zijkant dan heb je aan 1 aanvaller genoeg naar mijn mening. Maar een talentvolle jongen erbij kan dan ook geen kwaad.

Ik zou wensen voor een basisrechtsback, maar dan wel iemand die er minimaal 2 jaar is a la Angelino/Dumfries/Max. Huur van Arias zie ik bv helemaal niet zitten zoals elke huurconstructie zonder optie tot koop.



EDIT... My bad, ik zie nu pas dat het sowieso enkel de reserves zijn ;)

 

+1/-0

Voor wat betreft het opvangen van de afwezigheid van Götze: ik denk inderdaad dat je als PSV ook prima kan spelen met een middenveld Sangaré-Pröpper-Van Ginkel. Die laatste twee zijn ook sterk aan de bal en ook van Ginkel heeft de kwaliteit om regelmatig in scoringspositie te komen. Een vervanger met de verfijndheid en het inzicht van Mario ga je niet krijgen, dit is een speler van de buitencategorie die normaal niet bij PSV speelt.

Punt blijft echter dat 4 goede middenvelders eigenlijk net te weinig is, zeker als je rekening houdt met de iets grotere kwetsbaarheid van Götze en Van Ginkel. Daar moet eigenlijk nog een basiswaardige optie bij, zodat je af en toe kan rouleren, jongens rust kan geven of gewoon omdat het soms fijn is dat je vanaf de bank nieuwe impulsen kunt inbrengen. Aangezien we op dit moment geen veelbelovende middenvelders vers uit de opleiding hebben, is er denk ik ruimte om iemand aan te trekken die zich kan opwerken tot basiskracht (bijv. Joey Veerman, maar niet voor 10 miljoen uiteraard).

Door de blessure van Sambo zou je misschien ook nog kunnen denken aan het aantrekken van een verdediger voor de rechterzijde. Als je bijvoorbeeld een Santiago Arias kunt halen, is dat een kwaliteitsimpuls. Ik vind het echter ook weer ergens zonde. Ik vind dat Teze perspectief verdient. Hij toont zich als een goede verdediger met groeipotentieel. Als hij straks op elke positie 2e keus is, dan komt dat zijn ontwikkeling niet ten goede.

Dat er aanvallend nog wat bij kan (en zal) komen, moge duidelijk zijn. Het is heel leuk dat Bruma nu 2 goals maakt, maar ik denk dat hij op de langere termijn geen serieuze optie voor PSV kan zijn. Romero is een gokje, zowel fysiek als op basis van kwaliteit. En Vertessen doet af en toe leuke dingen, maar heeft ook nog alles te bewijzen. Nee, ik denk dat PSV nog zeker 2 goede spelers aan de selectie zal gaan toevoegen. En hopelijk staat daar het afscheid van een stukf of 3-5 overbodige jongens tegenover.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 16 augustus 2021 om 17:28:

Voor wat betreft het opvangen van de afwezigheid van Götze: ik denk inderdaad dat je als PSV ook prima kan spelen met een middenveld Sangaré-Pröpper-Van Ginkel. Die laatste twee zijn ook sterk aan de bal en ook van Ginkel heeft de kwaliteit om regelmatig in scoringspositie te komen. Een vervanger met de verfijndheid en het inzicht van Mario ga je niet krijgen, dit is een speler van de buitencategorie die normaal niet bij PSV speelt.

Punt blijft echter dat 4 goede middenvelders eigenlijk net te weinig is, zeker als je rekening houdt met de iets grotere kwetsbaarheid van Götze en Van Ginkel. Daar moet eigenlijk nog een basiswaardige optie bij, zodat je af en toe kan rouleren, jongens rust kan geven of gewoon omdat het soms fijn is dat je vanaf de bank nieuwe impulsen kunt inbrengen. Aangezien we op dit moment geen veelbelovende middenvelders vers uit de opleiding hebben, is er denk ik ruimte om iemand aan te trekken die zich kan opwerken tot basiskracht (bijv. Joey Veerman, maar niet voor 10 miljoen uiteraard).

Door de blessure van Sambo zou je misschien ook nog kunnen denken aan het aantrekken van een verdediger voor de rechterzijde. Als je bijvoorbeeld een Santiago Arias kunt halen, is dat een kwaliteitsimpuls. Ik vind het echter ook weer ergens zonde. Ik vind dat Teze perspectief verdient. Hij toont zich als een goede verdediger met groeipotentieel. Als hij straks op elke positie 2e keus is, dan komt dat zijn ontwikkeling niet ten goede.

Dat er aanvallend nog wat bij kan (en zal) komen, moge duidelijk zijn. Het is heel leuk dat Bruma nu 2 goals maakt, maar ik denk dat hij op de langere termijn geen serieuze optie voor PSV kan zijn. Romero is een gokje, zowel fysiek als op basis van kwaliteit. En Vertessen doet af en toe leuke dingen, maar heeft ook nog alles te bewijzen. Nee, ik denk dat PSV nog zeker 2 goede spelers aan de selectie zal gaan toevoegen. En hopelijk staat daar het afscheid van een stukf of 3-5 overbodige jongens tegenover.



Indien Schmidt het ook aan durft om met 3 van de 5 middenvelders te spelen dan is het prima om 1 speler te halen voor zowel Rosario op te volgen als Götze te vervangen. Die moeten er toch best wel wat rondlopen zou je zeggen.

Arias zou ik heel beroerd vinden want die is verre van topfit en we hebben vorig jaar gezien hoe lang dat duurt voordat spelers die gehavend binnen komen écht wedstrijdfit zijn. Daarnaast zijn er geen wedstrijden waar hij het ritme kan gaan krijgen. En dan ook nog met interlands elke 4 weken weg helpt ook niet mee. Dus ik ben niet pro-Arias maar wel voor een nieuwe basisrechtsback.

Doan wil blijkbaar ook aan spelen toe komen. Het lijkt mij dat als hij back-up is voor Madueke en Götze, en dat bevalt, dat hij meer dan genoeg speelt. Maar nu lijkt het dezelfde route als vorig jaar en dan is verkoop wel logisch. Dan moet PSV een topper halen voor rechts (die ook links kan).

 

+1/-0

Volgens het Portugese Mais Futebol wil PSV rond de wedstrijd vanavond met Benfica praten over een overgang van Lucas Waldsmidt, een 25 jarige Duitse (offcourse..) spits.

 

+1/-0

Hopelijk is dit een transfer die geen doorgang kan vinden. In de jeugd bij Frankfurt een leuke speler, echter daarna nooit zijn belofte waar gemaakt. Geen denderende statistieken ook indien je de doelpuntenproductie van Frankfurt U17 & U19 van zijn totaal aftrekt.

Bovendien, met een marktwaarde van 15M om zijn nek, plus het feit dat hij waarschijnlijk stuivertje zal wisselen met Zahavi, heb ik er mijn twijfel bij.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22