Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Als ik me beperk tot de spelers die sowieso goed genoeg zijn, met een beetje opportunisme, dan kom ik tot de volgende zekerheidjes in de selectie:

Keepers: Drommel, Mvogo

Verdediging: Teze, Mwene, Ramalho, Boscagli, Max

Middenveld: Van Ginkel, Pröpper, Sangaré, Götze

Aanval: Madueke, Zahavi, Gakpo


Oftewel, een kern van 14 spelers die goed genoeg is om bij ons in de basis te spelen, ook Europees.

Dat is, voor een lang seizoen met dubbele speelrondes, niet voldoende om op de lange termijn mee te blijven doen voor de titel. Je gaat onherroepelijk tegen vermoeidheid, blessures en schorsingen aanlopen en dan moet je nu dus gaan terugvallen op een categorietje lager.

En dat wil niet zeggen dat het gelijk desastreus is als je een keer Obispo of Viergever moet opstellen, dat ging gisteren ook dikke prima. Maar als dat te vaak gebeurt, of je teveel van deze 14 spelers in 1 wedstrijd mist, wordt de kans dat het een keer mis gaat wel groter.

Ik zou me daarom, gezien de lange termijn waarop we constant zullen moeten presteren, ook een stuk comfortabeler voelen als de groep van 14 nog wordt aangevuld. Zeker in aanvallend opzicht moet daar na het vertrek van Malen (en eigenlijk ook Mo) nog iemand bij die het elftal niet zwakker maakt als hij erin komt.

Huidige back-ups:

Verdediging: Obispo, Viergever, Luckassen en aanstormende talenten Sambo en Oppegard

Middenveld: Sadilek, Thomas, Mauro Jr., Guti

Aanval: Vertessen, Doan, Maxi, Bruma, Ihattaren en aanstormend talent Fofana

Als je dat rijtje ziet, dan zou je tot de conclusie moeten komen die ik al vaker heb gesteld: we hebben teveel back-ups die het niveau niet aan kunnen. Al zou ik Obispo, Sadilek en Vertessen nog niet direct willen afschrijven. Deze jongens zouden in een goed team best wel eens kunnen toegroeien naar het gewenste niveau. En natuurlijk kan PSV ook niet 24 basiswaardige spelers in de selectie hebben. Maar in mijn ogen heb je er wel 17 nodig, en kun je daarna met je back-ups en aanstormende jeugd de selectie opvullen tot 25.

Dus John: aan de slag! Aan de verkoopkant afscheid nemen van nog een flink aantal jongens. In ieder geval Luckassen, Guti, Bruma en Ihattaren. En liefst nog een paar anderen ook, zodat er ruimte ontstaat voor die extra kwaliteit.

En dan hopen op 1 goede CV, 1 goede aanvallende middenvelder, 1 spits en 1 buitenspeler.

 

+1/-1

Edit

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 augustus 2021 om 16:30:

Als ik me beperk tot de spelers die sowieso goed genoeg zijn, met een beetje opportunisme, dan kom ik tot de volgende zekerheidjes in de selectie:

Keepers: Drommel, Mvogo

Verdediging: Teze, Mwene, Ramalho, Boscagli, Max

Middenveld: Van Ginkel, Pröpper, Sangaré, Götze

Aanval: Madueke, Zahavi, Gakpo


Oftewel, een kern van 14 spelers die goed genoeg is om bij ons in de basis te spelen, ook Europees.

Dat is, voor een lang seizoen met dubbele speelrondes, niet voldoende om op de lange termijn mee te blijven doen voor de titel. Je gaat onherroepelijk tegen vermoeidheid, blessures en schorsingen aanlopen en dan moet je nu dus gaan terugvallen op een categorietje lager.

Ik zou me daarom, gezien de lange termijn waarop we constant zullen moeten presteren, ook een stuk comfortabeler voelen als de groep van 14 nog wordt aangevuld. Zeker in aanvallend opzicht moet daar na het vertrek van Malen (en eigenlijk ook Mo) nog iemand bij die het elftal niet zwakker maakt als hij erin komt.

Huidige back-ups:

Verdediging: Obispo, Viergever, Luckassen en aanstormende talenten Sambo en Oppegard

Middenveld: Sadilek, Thomas, Mauro Jr., Guti

Aanval: Vertessen, Doan, Maxi, Bruma, Ihattaren



Ik denk precies zo maar ik kom tot een andere conclusie. Als je de tijd een jaar terug spoelt dan waren Madueke Vertessen Boscagli en Teze nog niet eens bij die groep spelers en bv Ihattarren wel. Er kan zoveel gebeuren in een jaar tijd en dat gebeurt niet altijd in die weken van de zomerperiode. Er is 0 garantie dat Doan Obispo en Oppegard over een jaar een stap hebben gemaakt maar toch zie je altijd en overal wel spelers wél een stap maken. Je moet ook ruimte creëren voor spelers om zich te ontwikkelen.

Met andere woorden, ik geloof dat Obispo Doan en Vertessen die stap kunnen maken.

Als er iemand is die heeft laten zien dat hij talent kan oppoetsen (die welwillend zijn) is het Schmidt wel. 2 jaar geleden was Gakpo ook maar een invaller en was Mwene een niet spelende linksback. Er kan zoveel veranderen in een jaar tijd. Ook in de winterstop kun je iets doen.

Waar ik wel 100% mee eens ben is eigenlijk dat er eerst 5 a 7 spelers weg moeten en dan mag er in elke linie nog wat bij. Maar dat hoeft van mij niet categorie Luuk te zijn maar nog liever talent wat zich kan schikken in 20+ wedstrijden ipv 'ik moet alles spelen' talenten. Een aanvaller die tenminste op meerdere posities uit de voeten kan waaronder spits, een middenvelder die allround is op het middenveld en het liefst links en een back die Teze kan laten backuppen voor CV. Dat hoeft allemaal zoveel niet te kosten. Bij wijze van 1 speler die we met een optie kunnen vastleggen en idealiter Jong genoeg om ook in Jong te kunnen spelen.

 

+1/-0

PSV moet nu toewerken naar een kwalitatief bredere selectie. Vervanger van Ihattaren kan ook prima Ritsu Doan zijn.
Mocht Guttierrez wel blijven dan hoeft er geen nieuwe middenvelder bij.
De aanval moet wel breder. Ik zou graag de Jong en Berisha erbij willen zien.
Vergeet niet dat Zahavi op leeftijd is en achter hem een fysiek sukkelende spit die Romero heet. Götze is geweldig maar heeft een historie met fysieke ongemakken. Dan val je terug op een talent als Vertessen en nu op Bruma. Dat is niet het niveau waarop PSV moet presteren. Berisha en de Jong zie ik als zeer noodzakelijke versterkingen om doelpunten te maken.

 

+1/-0

Er komt 1 vervanger van Malen bij en dan moet het genoeg zijn met 7 spelers voor de voorste 4 posities. Als Mauro optie 8 is en Romero optie 9 en Van Ginkel op 10 optie 10 dan is er geen paniek.

Dus aub kiezen of je een spits wil die met Zahavi gaat strijden en mogelijk plan B kan zijn of worden of iemand die ook op de 3 posities achter de spits kan. Er moet toch een flink potje over zijn en daar komt normaal nog wel wat wisselgeld van Bruma en Ihattaren bij.

 

+1/-0

Er zou wat mij betreft nog een aanvaller bij mogen. Dat kan een flankspeler zijn of een schaduwspits. Geen idee of PSV dat nog overweegt. Wellicht als Bruma ook nog vertrekt.

 

+1/-0

Ik heb zojuist Lionel Messi gezien bij het Holiday Inn hotel in Eindhoven.
Waarschijnlijk snel een presentatie zou een welkome versterking zijn👍🏻

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

come on psv schreef op 05 augustus 2021 om 20:16:

Ik heb zojuist Lionel Messi gezien bij het Holiday Inn hotel in Eindhoven.
Waarschijnlijk snel een presentatie zou een welkome versterking zijn👍🏻



Iemand moet de grap maken hè :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

come on psv schreef op 05 augustus 2021 om 20:16:

Ik heb zojuist Lionel Messi gezien bij het Holiday Inn hotel in Eindhoven.
Waarschijnlijk snel een presentatie zou een welkome versterking zijn👍🏻


Past goed in het rijtje van transfer vrije spelers die we de laatste jaren links en rechts opgepikt hebben 😂

 

+1/-0

Haha en zelfs dan zou er nog her en der commentaar opduiken of we niet beter kunnen investeren in een jong veelbelovend pareltje uit Brazilië of zo ;)

 

+1/-0

Ik snap de zorgen die sommige mensen hebben over de breedte van de selectie. Maar we moeten niet vergeten dat de kwaliteit van de eerste 14/15 spelers flink omhoog is gegaan t.o.v. de laatste jaren. Jongens die 2 jaar geleden in de basis stonden zijn nu nummer 15-20. In algemene zin is dus het niveau van 1-20 flink gestegen. Echter we hebben nog steeds geen 9 spelers op de bank zitten die allemaal echt kunnen concurreren met degene in het veld (hooguit 4), maar dat hadden we toen ook niet.

Natuurlijk streven we altijd naar het hoogste en dan kijk je met een schuin oog naar je concurrent die wel zo'n sterke bank heeft, maar je moet ook ooit uitzoomen en kijken welke stappen we al gemaakt hebben.

 

+3/-0

Shevchenko, je hebt zeker gelijk. Je moet ook kijken waar we vandaan komen en dan is de conclusie dat we absoluut stappen gezet hebben ten opzichte van vorig jaar. Met Pröpper, Van Ginkel en Ramalho zijn 3 ervaren spelers toegevoegd met meer kwaliteit dan we hadden. Met Mwene hebben we onze multifunctionele back-up die we vorig jaar misten. En voor Malen zal echt nog wel iemand gehaald worden.

PSV op volle sterkte is daarom in mijn ogen zeker dichterbij Ajax gekomen de afgelopen zomer. Hopelijk gaan we dat morgenavond al zien.

Echter, sommige posters zijn zo enthousiast door het spel in de afgelopen 3 wedstrijden dat ze ons al op het stadhuisplein zien staan. En hoe zeer ik ook hoop dat dat dit jaar gaat lukken, denk ik dat we, als we eerlijk zijn, moeten beseffen dat we dan (voornamelijk in de breedte) nog tekort komen. Met de huidige selectie moet je toch regelmatig een beroep gaan doen op Mauro, Thomas, Vertessen, Maxi Romero, Doan of Viergever. Dat is, zacht uitgedrukt, geen garantie op succes.

PSV zal dat ook beseffen, en is goed aan het doorselecteren. Je blijft natuurlijk afhankelijk van de vraag naar spelers. De clubs staan nu eenmaal eerder in de rij voor Malen, Dumfries en Madueke, dan dat ze laaiend enthousiast zijn over Bruma, Luckassen, Doan, Baumgartl of Rosario. Toch zijn we met Baumgartl, Sadilek en Rosario al 3 spelers met te laag niveau kwijtgeraakt. En ik denk dat Bruma, Luckassen, Ihattaren en wellicht ook Guti en Doan nog wel eens zouden kunnen vertrekken. Dan heb je ruimte om nog meer kwalitatief goede spelers aan de selectie toe te voegen.

Tot het sluiten van de markt (is dit nu weer 'gewoon' 1 september?) zal het nog spannend blijven wat er gaat gebeuren. Het goede nieuws is dat we op dit moment een basis hebben staan die goed genoeg is. Europees voetbal is al veiliggesteld, CL is een reële optie en pas op 11 en 19 september spelen we onze eerste twee toppers (tegen ploegen die nog veel meer moeten opbouwen dan wij). We zitten dus in een redelijke goede positie, maar ik weet zeker dat Toon, John en Roger heel graag de selectie verder willen versterken zodat we echt klaar zijn voor de titelstrijd.

Want op de lange termijn, daar blijf ik bij, zijn we nog te zwak in de breedte om 2x per week te kunnen pieken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 06 augustus 2021 om 18:53:

Met de huidige selectie moet je toch regelmatig een beroep gaan doen op Mauro, Thomas, Vertessen, Maxi Romero, Doan of Viergever. Dat is, zacht uitgedrukt, geen garantie op succes.



Het grote voordeel wat de 'nieuwe' goede spelers hebben is dat ze multifunctioneel te gebruiken zijn. Als we 3 basisspelers missen hoeven we nog niet naar de groep van 15 tot 20 te gaan. Ajax heeft vorig jaar in mijn beleving niet 1x 3 basisspelers hoeven te missen. En dan nog, als je iemand mist en je moet Mauro opstellen dan hoeft dat echt geen garandeerde nederlaag te zijn.

Je zegt, geen garantie op succes, maar draai het is om. Wat heb je nodig om dit huidig Ajax wel te pakken en koppel dat met een gezond beleid en dan zou ik niet weten of het verder investeren in kwaliteit voor op de bank een gezond beleid is. Wij kunnen Ajax maar maximaal 2x per jaar verslaan, voor de rest speel je tegen Jantje en Mieke en die lastige uitwedstrijden moet je winnen en daar heeft Ajax verder geen ruk mee te maken.

 

+1/-0

Het is niet alleen Ajax / Eredivisie - je wilt een selectie hebben die klaar is voor een lange en succesvolle Europese campagne.

 

+1/-0

Je speelt nog 3 wedstrijden de komende 2,5 week en daarna maar 6 in 5.5 maanden. Dus nu iemand halen lost niets op nu en je hebt er max 6 wedstrijden iets aan en dat vind ik ongezond beleid. Of het moet via goede huurspelers zijn uiteraard. Luuk zou zo iemand kunnen zijn.

Maar zou je nu een CM moeten halen van 10 miljoen om eventueel te spelen als Propper Sangare en Ginkel niet kunnen?

Of zou je de ontwikkeling van bv Vertessen en mogelijk Doan dwarsbomen door iemand te halen met meer productiviteit? Wat is dan zekerheid? Berghuis was een type geweest wat je dat had kunnen brengen, maar die had je niet op de bank willen hebben. En nu staat er Noni.... just imagine wat er was gebeurd als Berghuis was gekomen...

 

+1/-0

Ik had Berghuis anders heel graag bij ons gezien. Madueke kan op elke positie voorin spelen, die is in mijn ogen zelfs beter dan Gakpo. Als je een paar wissels hebt van dat kaliber, kun je met je wissels nog iets forceren. Van Vertessen wordt nog niemand bang.

En nee, je moet nu geen 10 miljoen aan een middenvelder uitgeven. Je hebt nu al een enorm goede middenvelder op de bank zitten. Daar kun je dus prima een talentvolle jongen tussen zetten, want Kjølø lijkt nog niet ver genoeg. Maar dan moet je dus wel een goed scoutingsapparaat hebben. De prioriteit ligt nu voorin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 07 augustus 2021 om 08:02:

Ik had Berghuis anders heel graag bij ons gezien. Madueke kan op elke positie voorin spelen, die is in mijn ogen zelfs beter dan Gakpo. Als je een paar wissels hebt van dat kaliber, kun je met je wissels nog iets forceren. Van Vertessen wordt nog niemand bang.

En nee, je moet nu geen 10 miljoen aan een middenvelder uitgeven. Je hebt nu al een enorm goede middenvelder op de bank zitten. Daar kun je dus prima een talentvolle jongen tussen zetten, want Kjølø lijkt nog niet ver genoeg. Maar dan moet je dus wel een goed scoutingsapparaat hebben. De prioriteit ligt nu voorin.



Het wordt ook wel weer eens tijd dat de scouting wat talenten gaat strikken. En nú is de tijd. We hebben nu geïnvesteerd in een ervaren selectie. Als je nu een aantal goede talenten haalt staan over 1 a 2 jaar de opvolgers van Zahavi, Viergever, Götze al klaar. En met talent bedoel ik jongens die nu al goed genoeg zijn als 12e t/m 15e man. We moeten vooral in de breedte nog sterker worden.

Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik het vertrouwen in de scouting een beetje verloren. De meesten komen van of voor Schmidt. Sangare komt wel van de scouting, maar da's 3x niks. Boscagli wel top.

 

+2/-1

Vertessen op links en Doan op rechts zouden in mijn ogen een stap kunnen maken dit jaar. Het kan ook dat PSV Doan nog gaat verkopen en dan investeert in een betere Doan. Als je spelers niet de kans geeft op ontwikkeling kunnen ze het ook niet laten zien.

 

+2/-0

Dat laatste klopt, maar reken maar dat ze bij PSV, waar ze dagelijks met die jongens werken en grote hoeveelheden data over de prestaties verzamelen, een beter beeld hebben over wat jongens in hun mars hebben dan wat jij en ik baseren op hun prestaties in een paar wedstrijden.

Persoonlijk zie ik het niet zitten in Doan. PSV heeft hem vorig jaar al verhuurd met optie tot koop, dat zegt ook wel wat.. Vertessen zag ik ook weinig in, al moet ik zeggen dat hij deze voorbereiding wel een betere indruk op mij maakt. Zou zomaar eens de verrassing van dit jaar kunnen worden, als hij wat rustiger voor de goal wordt.

Toch denk ik dat het voor PSV verstandig is als er 1 of 2 aanvallers bij komen. Vorig jaar was het al vrij mager in de breedte, en daar zijn nu Malen en Ihattaren weggevallen. Daar krijg je dan Maxi Romero voor terug, maar ook daar heb ik op voorhand geen hoge verwachtingen van. Dat PSV hem maar wat graag naar Udinese had zien vertrekken, doet mij geloven dat ik daar niet alleen in sta.

 

+1/-0

Die Amerikaan komt toch ook terug? Ledezma

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22