Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 augustus 2022 om 10:11:

Een club als PSV heeft niet de luxe om even Mertens en Angelino te halen. Die komen van Italiaanse en Duitse topclubs en verdienen miljoenen meer dan wat PSV kan, wil en mag betalen. Mertens is nota bene vertrokken uit Napoli omdat hij daar teveel salaris moest inleveren, denk niet dat hij hier dan voor een paar miljoen achter Gakpo op de bank komt zitten. En wat betreft Angelino: dat is natuurlijk een heerlijke speler maar ons grootste probleem ligt nu eenmaal niet op linksback.

Ik denk dat PSV het met deze selectie wil gaan doen, en dan is het "fingers crossed" dat onze 2 toppers blijven en we verder gevrijwaard blijven van grote tegenslag met blessures en schorsingen.

Weet iemand trouwens hoe het met Fodé Fofana is? Dat vond ik vorig jaar een veelbelovende aanvaller. Hij kreeg volgens mij de kans tegen Telstar, was in die wedstrijd wat ongelukkig, maar na een blessure heb ik helemaal niets meer van hem vernomen (ook niet bij Jong).




We hebben recentelijk nog een speler van FC Barcelona overgenomen, die was daar publiekslieveling.

2 jaar geleden ook een speler van BVB overgenomen.

Het is wel degelijk mogelijk.

 

+1/-0

Daar hoefde geen transfersom van 18 miljoen voor betaald te worden en die vroegen ook geen salaris van 5 miljoen per jaar

 

+1/-0

Officieel hebben we De Jong natuurlijk niet van Barcelona overgenomen. Als De Jong in Spanje basisspeler had kunnen blijven, vraag ik me ook af of hij teruggekeerd zou zijn. Daarnaast wordt De Jong natuurlijk als een cruciale speler voor PSV gezien en is een behoorlijke investering daarmee gerechtvaardigd. Mertens en Angelino zou ik op basis van kwaliteit uiteraard liever vandaag dan morgen verwelkomen, maar het zijn geen topprioriteiten in ons elftal en ik denk daarom niet dat men ver genoeg kan gaan om deze jongens binnen te halen. En als buitenstaander lijkt me dat ook prima met het oog op een gezonde bedrijfsvoering.

Ik hoop dat er deze maand nog ergens een speler gehuurd kan worden die met het oog op het WK direct minuten moet gaan maken, die PSV voor een (half) seizoen kan uithelpen nu Madueke is weggevallen. Daar zou een potje "noodgevallen" voor moeten zijn in ons budget.

 

+1/-0

Eigenlijk is die vacature er wel qua kwaliteit maar niet perse qua kwantiteit dus daar moet ook weer iets tegenover staan qua uitgaande spelers. De vraag is of je nu op dit moment Saibari en Bakayoko zou willen verhuren. Ik denk dat PSV dat niet perse wil maar als daar een buitenkansje tegenover staat wel.

 

+1/-0

Als ik 1 ding hebt geleerd in al die jaren is het wel dat in een jaar waarin grote toernooien worden gespeeld het onmogelijke soms best te realiseren is.
Ego is in die jaren vaak belangrijker dan poen voor sommigen......

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 11:07:

Daar hoefde geen transfersom van 18 miljoen voor betaald te worden en die vroegen ook geen salaris van 5 miljoen per jaar




Mertens is ook transfervrij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 augustus 2022 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 augustus 2022 om 11:07:

Daar hoefde geen transfersom van 18 miljoen voor betaald te worden en die vroegen ook geen salaris van 5 miljoen per jaar




Mertens is ook transfervrij.



Op hem doelde ik dan ook met dat salaris van 5 miljoen. Dat is namelijk wat hij bij Gala zou willen verdienen (volgens de geruchten) nadat hem 3,5 miljoen is aangeboden voor twee jaar

 

+1/-0

Alles staat of valt toch bij het behalen van de champions league groepsfase. Als je de groepsfase bereikt heeft iedereen het goed gedaan (en is de selectie op orde en zijn er goede aankopen gedaan) en als je hem niet haalt dan is iedereen in mineur omdat het weer niet gelukt is vanwege de kwaliteit van de selectie en dat Van Nistelrooy een beginnend trainer is op het hoogste Nederlandse niveau.
Ik ben zelf van mening dat er best nog een topper in de verdediging bij mag centraal. Blijft toch het zorgenkindje van PSV.

 

+1/-0

Blij dat we door zijn maar man Monaco heeft toch echt een flink betere ploeg en eigenlijk veel meer in de CL te zoeken. Topverdediging, met spelers die helaas allemaal voor PSV hadden kunnen spelen. In plaats daarvan moeten we het doen met twee matige backs, een derderangs Braziliaan, halen we een back uit het tweede van de Wolves en nog een CV uit het tweede van Everton. Ook erg jammer dat Openda naar Lens is vertrokken, zie hem toch liever dan een spits die de 100m in 15 seconden loopt.

 

+1/-0

Luuk is ook een leider en daarom belangrijk. Beetje simpel geredeneerd.

 

+1/-0

Ter vergelijk; Disasi en Maripan kostten samen 31 miljoen en ons duo komt uit de eigen opleiding.

Ik vond de defensie niet het zwakke punt gisteren. Als je de bal 120 minuten lang niet vast kan houden en nauwelijks kan counteren is 2 goals tegen niet het probleem. Ik weet niet ook niet of PSV zo bezig is daarmee. Met Teze, Obispo, Boscagli, Ramalho, Braithwaite en evt Guti heb je genoeg mensen en naar mijn mening zelfs genoeg kwaliteit.

 

+1/-0

Terwijl een van de twee normaal gesproken nog op de bank daar zit ook

 

+1/-0

Max lekker banken voor Mauro wanneer hij weer fit is en Guti voor Til. Mijn ideale basis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 10 augustus 2022 om 09:13:

Ter vergelijk; Disasi en Maripan kostten samen 31 miljoen en ons duo komt uit de eigen opleiding.

Ik vond de defensie niet het zwakke punt gisteren. Als je de bal 120 minuten lang niet vast kan houden en nauwelijks kan counteren is 2 goals tegen niet het probleem. Ik weet niet ook niet of PSV zo bezig is daarmee. Met Teze, Obispo, Boscagli, Ramalho, Braithwaite en evt Guti heb je genoeg mensen en naar mijn mening zelfs genoeg kwaliteit.



Ok, bij die twee CV had je idd heel vroeg erbij moeten zijn. Teze en Obispo is prima om in je selectie te hebben (waarbij Obispo nog wel wat stappen mpet maken), maar ik mis naast een fitte Boscagli een type Alex. Ramalho loopt erbij alsof hij in een café elftal speelt, lijkt alsof hij een jaar of 45 is, kan echt niet. Die Braithwaite vond ik dan wel een goede indruk maken maar daar kan je ook niks van verwachten. Verder is het vrij naief te denken dat iemand met precies 1 interland voor Oostenrijk of iemand die gewogen en te licht bevonden is voor de Premier League je als rechtsback verder gaat helpen. Wat betreft linksback, nog altijd zeer zonde dat we Rodrigues niet konden behouden, maar wellicht hadden we er meer voor over moeten hebben. Ik zie hem geen rare acties maken zoals een Max. Wellicht dat Mauro iets wordt maar is natuurlijk geen echte verdediger.

 

+1/-0

De financiële mogelijkheden in Monaco lijken toch gewoon wat groter te zijn dan in Eindhoven. Zij brengen Embolo vanaf de bank in aanvallend opzicht, wij moeten Bakayoko brengen.

De conclusie dat onze selectie kwalitatief niet helemaal in balans is, is al eerder getrokken. Natuurlijk hebben we nu nog een paar blessures, maar Vinicius en Mauro Jr. zijn natuurlijk niet onze sterspelers. Van Boscagli was al bekend dat hij dit seizoen geen rol kan spelen, dus hou je Madueke over en die blessure kwam natuurlijk heel erg ongelegen. Echter, Madueke is tot nu toe een blessuregevoelige speler geweest, dus een grote verrassing kan het ook niet zijn dat hij niet 2x per week een hele wedstrijd zou gaan spelen dit seizoen.

Al met al denk ik dat PSV prima een aantal jonge spelers in de selectie kan hebben, en dat die jongens ook een serieuze kans moeten krijgen als ze de potentie hebben om voor PSV1 iets te gaan betekenen. Maar met Hoever, Brantwaithe, Oppegard, Simons, Ledesma, Savio, Saibari en Bakayoko zijn 8 spelers in onze A-selectie in mijn ogen erg jong & licht voor het niveau wat PSV nastreeft.

Ik hoop dan ook van harte dat PSV nog een extra aanvaller zal halen, want het te vaak moeten inbrengen van jongens uit het bovenstaande rijtje gaat ons gegarandeerd punten kosten.

 

+1/-0

Een extra aanvaller die 'basiswaardiger' is dan Saibari/Savio/Bakayoko is de enige vacature waarbij een grote transfer logisch is. Vertessen en Vinicius schrijf ik nog niet af voor die rollen waar ze nu voor in aanmerking komen en als Boscagli en Mauro ook weer topfit zijn en het niveau aantikken van voor hun blessure dan is de selectie in mijn ogen wel compleet in balans.

Maarja door Madueke moet je nu de markt op en die kans zou ik in tegenstelling tot de CV's een maand geleden wél aanpakken om je te verbeteren in de basis. Geld mag het probleem niet zijn want als wij een buitenkansje van 10 miljoen kunnen halen dan moeten we dat doen. Overigens zou een groot salaris en lage transfersom ook prima zijn. We hebben een speler nodig die ons NU versterkt en niet over 6 maanden als Madueke hopelijk wel fit is.

 

+2/-0

Mauro jr is niet onze sterspeler maar was vorig jaar iedere wedstrijd na de winterstop uitblinker. Als je de Jong wil vervangen zonder anders te gaan spelen is Vinicius je man.

 

+1/-0

Volgens de kranten kijkt PSV naar Zirkzee en Malen om Madueke te vervangen.

Begrijp ik echt niet, als je met De Jong speelt, moet je hem wel van bruikbare voorzetten voorzien.
Dat is deze week ook wel duidelijk geworden, dat dat veel brengt.

Hebben wij nou nergens in de scouting een lijstje met ouderwetse rechtsbuitens liggen?
Als je daar een basiswaardige vent neerzet, die iedere wedstrijd 5x de bal goed voorgeeft, ziet de wereld er heel veel beter uit .

 

+1/-0

Ouderwetse rechtsbuitens zijn er bijna niet meer. Dat ze uitkomen bij Malen is logisch, hij kan op de vleugels en in het centrum uit de voeten. Een voorhoede Gakpo-de Jong-Malen lijkt mij fantastisch, maar zal erg lastig te realiseren zijn.

 

+1/-0

Ik geloof niet dat die twee spelers met dat prijskaartje bovenaan de lijst staan. Krijg er een beetje Krul/Cilissen vibes van en toen kwam ineens Benitez. Ik zou het zien als decoy maar ik geloof dat PSV mikt op een buitenkansje die beschikbaar komt bij een topclub.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23