Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 20 21 22 23 24

Van Nistelrooij wil met de punt naar achter spelen. Gakpo zal natuurlijk gewoon op links staan als hij blijft.

 

+2/-0

Afgelopen jaar tegengoals bij de vleet gekregen. Mag hopen dat we er defensief, behoudens een nieuwe back in de vorm van Hoever, toch ook wel wat kwaliteit bijkrijgen.
Een nieuwe keeper kan dat lek natuurlijk niet in z'n eentje dichten.

Als je De Jong haalt (doe het en tik geld af, of doe het niet en verleg je interesse naar een ander, zodat er vroegtijdig een selectie staat die de voorronde CL in gaat), zit je voorin gebakken. Dan hoef je alleen nog maar te reageren als er spelers verkocht worden. Neem aan dat er een concreet plan ligt voor een vervanger voor Gakpo.

Op het middenveld zijn we nog erg dun. Eigenlijk alleen Sangare, Guti (als hij verlengt) en Veerman. Van Ginkel is er nog en je zou Doan als middenvelder kunnen zien. Maar volgens mij heb je het dan wel. Daar zal dus ook echt iets bijmoeten.

Achterin is het zoals gezegd ook behelpen. Daar zou eigenlijk flink doorgeselecteerd moeten worden. Mauro is leuk en aardig om de gaten links en rechts op te vullen, maar het is natuurlijk geen back. Max heeft zijn kruit in het eerste jaar verschoten, Obispo en Teze zijn onbetrouwbaar en Mwene is ook twijfelachtig. Blijven Ramalho (blijft die nu Schmidt weg is?) en Boscagli over.

Hopelijk hebben ze bij PSV niet de indruk dat ze met een nieuwe spits erbij klaar zijn voor het komende seizoen. Want met de huidige selectie, aangevuld met De Jong, Hoever en Benitez gaan we het eerder lastig krijgen met de achtervolgers, dan dat we een stap richting Ajax kunnen zetten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 juni 2022 om 10:19:

Van Nistelrooij wil met de punt naar achter spelen. Gakpo zal natuurlijk gewoon op links staan als hij blijft.



Dat zou je vrij eenvoudig op kunnen lossen door Veerman op de plek van Sangaré of Guti te zetten. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik Joey eigenlijk even vergeten was :B

Ten aanzien van Gakpo gaan we het zien. Voor mij is het niet zo 'natuurlijk'. Tuurlijk, ik vind hem op links ook beter, maar het zou ook niet de eerste speler zijn die op een andere plek wordt gezet en het daar verrekte goed doet. Pak Berghuis bij Ajax en Oranje. Maar als ik mocht kiezen, zette ik hem ook op links.

Het is overigens al een tijdje stil rondom Quinten Timber...benieuwd of daar nog wat speelt. Als Gakpo toch vertrekt, zie ik Karlsson komen. En ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn... :idee

 

+1/-0

Gakpo heeft vorig seizoen al als rechtsbuiten, nummer tien en spits gespeeld. Dat was niet bepaald een succes..

 

+1/-0

Laten we eerst eens met een andere meer behouden tactiek, een topkeeper en een andere samenstelling op het middenveld eens kijken hoe erg het 'behelpen' is achterin. Ik geloof niet dat ze bij PSV denken dat Teze-Ramalho niet goed genoeg is als start duo, waarbij een fitte Obispo prima 1e of 2e optie kan zijn daarachter. Er moet sowieso voor de eerste 3 maanden iets bij omdat het anders te dunnetjes is maar daar verwacht ik geen topaankopen voor de basis. Wellicht een speler die gehuurd wordt en niemand in de weg zit.

Het middenveld lijkt me ook helder, Götze gaat en dat weet PSV al enige tijd en optie 1 is Vinicius Souza. Dat is een slimme zet want die kan met Sangaré spelen en zonder Sangaré waardoor je de vervanger al min of meer binnen hebt voor het geval dat Sangaré gaat. Ik geloof zelf in van Ginkel en Doan als opties om het aanvallende stuk van Götze min of meer over te nemen. Ook omdat we op rechts heel fors bezet zijn en Doan gevoelsmatig nog een stapje kan maken. Van Ginkel en Roger waren een match buiten het veld, maar niet qua speler/tactiek in mijn ogen. In deze rol zie ik in van Ginkel een bruikbare speler (niet perse basis) en ik denk dat hij ook weer goals kan gaan maken. Veerman gaat op links natuurlijk de meeste goals op zijn rekening nemen.

Aanvallend is het gewoon genieten want Bruma is er niet bij. Vertessen zou een nieuwe kans moeten verdienen als allround aanvaller die je perfect kan brengen als wissel. Madueke die fit is en blijft is nog voor 1 september weg denk ik, maar als die blijft en heel blijft wordt het een sensatie. Gakpo zie ik zelf niet blijven omdat er maar 1 club hoeft te komen waar hij geen nee tegen kan zeggen en er zullen er best wel wat zijn. De combinatie Luuk + Gakpo lijkt me puur goud, de combinatie Max + Gakpo in dit systeem ook en zelfs de combinatie Mauro + Doan/Madueke zie ik wel zitten.

In de goal lonkt toch een betrouwbare keeper. Ik ken hem zelf niet zo goed maar het profiel spreekt me aan, het feit dat hij PSV kiest zal ook wel te maken hebben met een riant salaris (die ruimte hebben we gemaakt) en dat vind ik strategisch de beste beslissing tot nu toe. Het salarishuis krijgt met Luuk en Benitez een makeover tov Zahavi en Götze bijvoorbeeld.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 20 juni 2022 om 12:51:
.

Aanvallend is het gewoon genieten want Bruma is er niet bij. Vertessen zou een nieuwe kans moeten verdienen als allround aanvaller die je perfect kan brengen als wissel.



Waar komt die rancune voor Bruma toch vandaan? Afgelopen seizoen veel meer genoten van Bruma dan van Vertessen.

 

+2/-0

nieuwsreacties

geen opstelling

Is het soms uitverkoop bij psv?

Iedereen wil ineens of is weg. Mvogo, Zahavi, bruma, Gotze, max, romero, gakpo, sangare, vinicius.


Maar wie komen ervoor terug is de vraag. Ik ben benieuwd naar benitez (hopelijk is hij beter dan mvogo en drommel)

Luuk de jong heb ik zo mijn twijfels over maar ja vind maar eens een betere spits. Helaas heeft psv geen goede Braziliaanse scouting meer zoals in de tijd met Ronaldo en Romario.

 

+1/-0

PSV is toch goed bezig, tot nu toe? Toegegeven, ik heb wat twijfel bij de financiële kanten van het verhaal Luuk de Jong, maar puur sportief is dat natuurlijk een relatieve zekerheid die je koopt. Veel blijer met Luuk, dan Zahavi. Verder zijn ze bezig met die jonge Braziliaan via City, geloof ik.
Achterin willen ze die Hoever halen, die ik niet ken, maar die op papier een wijze investering is. Daarnaast die nieuwe keeper, die op papier veel beter is dan wat we nu hebben, en ze waren bezig met die middenvelder van Mechelen.

Dan heb je wel een aardige kern bij elkaar gekocht, met ervaring en talent.

Vertrekkend zie ik nog weinig concreet worden. Gakpo kan ik me niet voorstellen en ik zou het ook niet slim van hem vinden. Sangare kan ik me wel voorstellen, maar de vraagprijs is wel serieus en hopelijk wachten clubs daardoor nog een jaar.

Maar qua spelers waar je vanaf wilde, schiet het aardig op, met Bruma en Zahavi als in het oog springende voorbeelden. Götze is nog even wachten, maar die zie ik ook vertrekken. Dan heb je zo 10 miljoen per jaar aan salaris vrijgemaakt.

Als Drommel dan nog verhuurd kan worden, dan kan hij wellicht ook nog eens zijn aankoopbedrag opleveren (of belofte inlossen).

 

+1/-0

Nu dan toch definitief!

"PSV voegt Ki-Jana Hoever per direct toe aan de selectie. De club huurt de 20-jarige verdediger voor een seizoen van Premier League-club Wolverhampton Wanderers.

Snel handelen
Directeur Voetbalzaken John de Jong legt uit waarom hij Hoever zo snel mogelijk aan de selectie van PSV wilde toevoegen: “We huren Ki-Jana omdat we overtuigd zijn van zijn kwaliteiten en het van doorslaggevend belang vinden dat hij al vroeg in de voorbereiding aansluit. Een huur met koopoptie was voor Wolverhampton op dit moment onbespreekbaar. Zij hebben nog maar kort geleden een fikse transfersom voor Ki-Jana betaald. Wij wilden het risico tot wekenlange onderhandelingen niet lopen en hebben daarom snel gehandeld.”

Potentie
“Ki-Jana is toe aan een nieuw hoofdstuk in zijn carrière. Hij heeft ontzettend veel talent en niet voor niets op jonge leeftijd al tientallen wedstrijden in de Premier League gespeeld”, vervolgt De Jong. “Hij krijgt de kans om zich bij PSV als rechtervleugelverdediger door te ontwikkelen. Dat is in onze ogen zijn sterkste positie.”

Ki-Jana Hoever is de derde versterking voor PSV tijdens deze transferperiode. Aan het begin van deze week zetten Boy Waterman en Walter Benítez hun eerste stappen op PSV Campus De Herdgang (First Team)."

Jammer alleen dat het zonder koopoptie is geregeld, verder lijkt me dit een prima versterking.

 

+1/-0

Zojuist op de FP een bericht over James Rodriguez die volgens de telegraaf bij ons in beeld zou zijn, echter was hier in de bronvermelding niets over te vinden, weet iemand meer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SteemzeN schreef op 27 juni 2022 om 10:51:

Zojuist op de FP een bericht over James Rodriguez die volgens de telegraaf bij ons in beeld zou zijn, echter was hier in de bronvermelding niets over te vinden, weet iemand meer?



In het oorspronkelijke artikel van De Telegraaf stond het wel. Nadat het werd overgenomen door andere sites is de tekst opeens gewijzigd en is de naam van James verwijderd. Om die reden is het bericht ook van deze site gehaald.

Dit was de oorspronkelijke tekst:

open/sluit de onderstaande quote:

Het halen van een nieuwe spits heeft nog steeds de hoogste prioriteit. Luuk de Jong blijft de belangrijkste kandidaat. Naast de Braziliaan Savinho hoopt PSV ook een creatieve middenvelder aan te trekken. James Rodriguez, door Brands indertijd naar Everton gehaald en ook Xavi Simons zijn de belangrijkste kandidaten.

 

+2/-0

Misschien is het volledig speculatief en uit de duim gezogen, maar het kan ook een gevalletje "waar rook is, is vuur" zijn en speelt er wel wat. Misschien is het slechts een alternatief voor het geval Xavi Simons niet komt. In elk geval fijn om iemand als Marcel Brands aan boord te hebben die dit soort contacten heeft. Ik ben benieuwd.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

James Rodriguez zou natuurlijk qua naam wel een stunt zijn. Hij zou wel de nodige ervaring met zich mee brengen naast alle talentvolle jongens. Dan krijgt PSV wel een selectie om van te dromen.

Sowieso komen Simons, de Jong en Savinho naar PSV. Het middenveld is nu nog wel wat dunner bezet. James Rodriguez erbij zou logisch zijn.

PSV had toch ook nog interesse in die Marlon van Shakhtar?

Wie gaan er nog vertrekken? Max lijkt me een zekerheidje.

 

+1/-0

De naam van James ging volgens mij al langer rond op Twitter. Zou zomaar kunnen dat De Telegraaf daar een beetje op in heeft gespeeld. Lijkt me onhaalbaar. Eentje die in de groep met Wijnaldum kan worden geplaatst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Schijnt ook te hebben ingecheckt bij Holiday Inn hotel ;)

 

+2/-0

Het zegt natuurlijk allemaal niks en dat is het mooie aan een transferperiode maar onze coach is op de 24ste James Rodriguez gaan volgen op Insta. Doe ermee wat je wil natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SteemzeN schreef op 27 juni 2022 om 13:56:

Het zegt natuurlijk allemaal niks en dat is het mooie aan een transferperiode maar onze coach is op de 24ste James Rodriguez gaan volgen op Insta. Doe ermee wat je wil natuurlijk.



RvN inderdaar, maar Edwin van Zandvoort (huisfotograaf PSV) volgt hem sinds enkele dagen ook. Toeval? Kan best. Maar ik begin er langzaam aan wel in te geloven. Zou wel een stunt zijn hoor.

 

+1/-0

Kan die nog voetballen? Wel een mooie naam, natuurlijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23