Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30

Jongens als Babadi moet je net als gisteren de laatste 20-30 min mee laten spelen als de stand dat toelaat. Bij ons leren ze ook nog genoeg..

 

+1/-0

Die Kotchap is wel een uitsmijter hé. Daar word ik al wel blij van.

Dit bericht is gewijzigd op 3 september 2023, 23:08:35.

 

+1/-0

Alsjeblieft, dan doet Stewart zijn best om een topselectie neer te zetten en dan gaan er hier een paar om Hendrix lopen vragen... Een jongen die, met respect wat hij voor ons betekent heeft, bij ons al duidelijk één van de minderen was toen hij vertrok, en daarna nergens meer iets heeft laten zien. Dan kun je toch veel beter de 17-jarige Tycho Land voor de leeuwen gooien of het oplossen met de diverse multi-functionele spelers die we in de selectie hebben.

Natuurlijk ben ik het ook met jullie eens dat Schouten en Veerman als enige twee duidelijke opties voor de 6 en 8 positie zo op het oog wat magertjes is. Ook ik snap niet waarom Vranckx niet gehaald is toen duidelijk werd dat Sangaré ging vertrekken. (Maar van de andere kant: toen ik om 24.00u ging slapen, was de transfer van Sangaré nog niet officieel bevestigd, dus wellicht heeft dat ermee te maken).

Ook vind ik dat het niet echt van daadkracht getuigt dat PSV er in de hele transferwindow niet in geslaagd is een verdediger te kopen, om uiteindelijk aan de haal te gaan met een speler die eigenlijk op weg was naar Bayern München. Maar goed, wederom.. ik heb dan ook geen idee van de complexiteit van transfers en dit soort onderhandelingen.

Toch denk ik dat er een fantastische selectie staat nu. Voorin hebben we met Lang, Bakayoko, De Jong en Lozano 4 uitstekende spelers. Met Vertessen hebben we een nuttige invaller met specifieke kwaliteiten. En Pepi is onze joker die hopelijk in de luwte zijn minuten gaat pakken en gaat aantonen dat hij in de toekomst een hele nuttige speler gaat worden voor PSV.

Achterin hebben we met Dest, Van Aanholt en de opgeleefde Teze 3 goede backs, met Sambo en de geblesseerde Mauro nog achter de hand. Boscagli is uitstekend aan het seizoen begonnen en blijkbaar mogen we hoge verwachtingen hebben van onze huurspeler. Dan heb je ook nog Ramalho en Obispo, die in het verleden ook hun waarde hebben gehad, maar voor wie ik in dit PSV eigenlijk geen (grote) rol meer weggelegd zie.

Op het middenveld heb je met Til, Saibari, Babadi en Tillman ook voldoende opties om het duo Veerman & Schouten te flankeren.

Het vreemde van de seizoensstart vind ik dat PSV (en de individuele spelers) opeens veel betere voetballers lijken dan vorig jaar. Dat heeft m.i. allemaal met de spelfilosofie te maken en de duidelijkheid die deze trainer blijkbaar wel kan geven aan hoe je een bepaalde positie moet invullen. Daarom denk ik dat het ook veel makkelijker gaat zijn als een jonge speler (tijdelijk) ingepast moet worden, of wanneer een speler op een andere positie dan zijn voorkeurspositie moet spelen.

Met Teze, Boscagli, Schouten en Til hebben we sowieso al 4 multifunctionele spelers. Lang zal wellicht ook in een vrije rol achter Luuk uit de voeten kunnen. Lozano kan op beide flanken.

Uiteraard is een blessure nooit fijn, zeker niet in de grote wedstrijden (incl. CL) die eraan gaan komen. Toch denk ik dat PSV niet meteen in paniek hoeft te raken omdat we geen perfecte verdedigende middenvelder op de bank hebben zitten. Ik vermoed dat we dat soort dingen prima intern kunnen oplossen.

En aangezien Stewart heeft aangegeven dat de gewenste transformatie niet in 1 transferwindow kan plaatsvinden, denk ik dat we de komende windows ook nog wel wat dingen mogen verwachten. Sowieso moeten we natuurlijk ook nog steeds verdedigers lozen, maar ik heb goede hoop dat PSV precies weet wat het nodig heeft en daar komende winter weer op verder gaat borduren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 september 2023 om 08:55:

Alsjeblieft, dan doet Stewart zijn best om een topselectie neer te zetten en dan gaan er hier een paar om Hendrix lopen vragen... Een jongen die, met respect wat hij voor ons betekent heeft, bij ons al duidelijk één van de minderen was toen hij vertrok, en daarna nergens meer iets heeft laten zien. Dan kun je toch veel beter de 17-jarige Tycho Land voor de leeuwen gooien of het oplossen met de diverse multi-functionele spelers die we in de selectie hebben.

Natuurlijk ben ik het ook met jullie eens dat Schouten en Veerman als enige twee duidelijke opties voor de 6 en 8 positie zo op het oog wat magertjes is. Ook ik snap niet waarom Vranckx niet gehaald is toen duidelijk werd dat Sangaré ging vertrekken. (Maar van de andere kant: toen ik om 24.00u ging slapen, was de transfer van Sangaré nog niet officieel bevestigd, dus wellicht heeft dat ermee te maken).

Ook vind ik dat het niet echt van daadkracht getuigt dat PSV er in de hele transferwindow niet in geslaagd is een verdediger te kopen, om uiteindelijk aan de haal te gaan met een speler die eigenlijk op weg was naar Bayern München. Maar goed, wederom.. ik heb dan ook geen idee van de complexiteit van transfers en dit soort onderhandelingen.

Toch denk ik dat er een fantastische selectie staat nu. Voorin hebben we met Lang, Bakayoko, De Jong en Lozano 4 uitstekende spelers. Met Vertessen hebben we een nuttige invaller met specifieke kwaliteiten. En Pepi is onze joker die hopelijk in de luwte zijn minuten gaat pakken en gaat aantonen dat hij in de toekomst een hele nuttige speler gaat worden voor PSV.

Achterin hebben we met Dest, Van Aanholt en de opgeleefde Teze 3 goede backs, met Sambo en de geblesseerde Mauro nog achter de hand. Boscagli is uitstekend aan het seizoen begonnen en blijkbaar mogen we hoge verwachtingen hebben van onze huurspeler. Dan heb je ook nog Ramalho en Obispo, die in het verleden ook hun waarde hebben gehad, maar voor wie ik in dit PSV eigenlijk geen (grote) rol meer weggelegd zie.

Op het middenveld heb je met Til, Saibari, Babadi en Tillman ook voldoende opties om het duo Veerman & Schouten te flankeren.

Het vreemde van de seizoensstart vind ik dat PSV (en de individuele spelers) opeens veel betere voetballers lijken dan vorig jaar. Dat heeft m.i. allemaal met de spelfilosofie te maken en de duidelijkheid die deze trainer blijkbaar wel kan geven aan hoe je een bepaalde positie moet invullen. Daarom denk ik dat het ook veel makkelijker gaat zijn als een jonge speler (tijdelijk) ingepast moet worden, of wanneer een speler op een andere positie dan zijn voorkeurspositie moet spelen.

Met Teze, Boscagli, Schouten en Til hebben we sowieso al 4 multifunctionele spelers. Lang zal wellicht ook in een vrije rol achter Luuk uit de voeten kunnen. Lozano kan op beide flanken.

Uiteraard is een blessure nooit fijn, zeker niet in de grote wedstrijden (incl. CL) die eraan gaan komen. Toch denk ik dat PSV niet meteen in paniek hoeft te raken omdat we geen perfecte verdedigende middenvelder op de bank hebben zitten. Ik vermoed dat we dat soort dingen prima intern kunnen oplossen.

En aangezien Stewart heeft aangegeven dat de gewenste transformatie niet in 1 transferwindow kan plaatsvinden, denk ik dat we de komende windows ook nog wel wat dingen mogen verwachten. Sowieso moeten we natuurlijk ook nog steeds verdedigers lozen, maar ik heb goede hoop dat PSV precies weet wat het nodig heeft en daar komende winter weer op verder gaat borduren.




Eens wat betreft jouw verhaal. Ten aanzien van Vranckx nog even het volgende. Ik verbaas me echt hoe mensen denken dat het werk. Ik ben absoluut geen insider maar kan me wel iets voorstellen bij zo een transferwindow. Het is niet zo dat je als PSV zijnde tegen Vranckx zegt; als Sangaré vertrekt dan ben je welkom, maar we weten nog niet precies wanneer en hoe laat maar zet je koffers maar klaar zodat je snel ingevlogen kunt worden. Je hebt ook te maken met een verkopende club die uiteraard ook nog wil kijken naar een vervanger. En je hebt te maken met een speler, diens entourage incl. gezin etc. Je kunt heel veel willen en beloven, maar PSV is niet de enige speler in transfergeweld. Zo werkt het niet.

Ik maak me wel wat meer zorgen dan BasArnhem als ik zijn verhaal zo lees, maar zie ook een aantal spelers dat daar prima kan spelen. Zoals met Til afgelopen zaterdag. Maar een echte 'balafpakker' ontbreekt nu wel in de selectie. Ik denk dat Bosz vooral heel veel de bal wilt hebben zodat we de bal niet hoeven af te pakken. Ik denk overigens dat er wellicht een speler omgeschoold gaat worden naar een nummer 8 of 6. Wie weet gaat Til ons op die positie ook nog verbazen?

 

+1/-0

Ik heb het interview van Stewart in het ED gelezen, daarin krijgt hij uiteraard ook de vraag waarom Vranckx niet gehaald is:

,,We hebben een aantal gesprekken gevoerd over zijn situatie en uiteindelijk wilde zijn club hem toch niet kwijt. Op een gegeven moment hebben we de beslissing genomen om een andere inschatting te maken en de verdediging prioriteit te geven. Dit is dus aan het einde van de transferperiode ook niet meer aan de orde geweest. We hebben ook meerdere opties voor de zes, waarvan ik vind dat het aan de trainer is om dat toe te lichten. We kunnen niet alleen variëren in namen, maar ook in speelwijze op het middenveld.”

 

+1/-0

Vooropgesteld: ik denk dat PSV niet vaak zo'n geslaagde transferzomer gehad heeft. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Maar... (daar is de maar): ook in het ED komt Stewart toch wel erg makkelijk weg als het om de verdediging gaat. Ik heb nog steeds geen normaal, bevredigend of in ieder geval verduidelijkend antwoord gehoord op de vraag: waarom heb je het tot op het allerlaatste moment aan laten komen? Kotchap was een wondertransfer die van pure toevalligheden aan elkaar hangt. Een prachtige zet, maar de kans had zich net zo goed niet kunnen aandienen. En dan was er dus helemaal geen verdediger meer gehaald.

Spijkers op laag water hoor, maar Stewarts holistische "tegengoals krijgen ligt niet alleen aan de verdediging, het gaat om het geheel" komt nog al zweverig over op een toch heel concrete vraag van Elfrink. Enfin.

 

+1/-0

Ik denk dat je niet veel tegenwicht hoeft te verwachten van het ED.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuxAeterna schreef op 04 september 2023 om 11:42:

Vooropgesteld: ik denk dat PSV niet vaak zo'n geslaagde transferzomer gehad heeft. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Maar... (daar is de maar): ook in het ED komt Stewart toch wel erg makkelijk weg als het om de verdediging gaat. Ik heb nog steeds geen normaal, bevredigend of in ieder geval verduidelijkend antwoord gehoord op de vraag: waarom heb je het tot op het allerlaatste moment aan laten komen? Kotchap was een wondertransfer die van pure toevalligheden aan elkaar hangt. Een prachtige zet, maar de kans had zich net zo goed niet kunnen aandienen. En dan was er dus helemaal geen verdediger meer gehaald.

Spijkers op laag water hoor, maar Stewarts holistische "tegengoals krijgen ligt niet alleen aan de verdediging, het gaat om het geheel" komt nog al zweverig over op een toch heel concrete vraag van Elfrink. Enfin.



Die uitleg geeft hij toch ook gewoon letterlijk in de zin daarna? Andere posities hadden prioriteit en verder waren er verkopen nodig om iets te kunnen doen.

 

+1/-0

Dan was ik het niet eens met de prioriteiten. RCV was imo een top prioriteit. Zoals al jaren het geval is geweest, wordt er te laat naar de verdediging gekeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 04 september 2023 om 13:04:

Dan was ik het niet eens met de prioriteiten. RCV was imo een top prioriteit. Zoals al jaren het geval is geweest, wordt er te laat naar de verdediging gekeken.



Ik ben het met je eens alleen is het probleem ook een beetje dat we een hele hoop verdedigers hadden. Obispo, Mauro jr, Mwene en nog een stuk of 6.

 

+1/-0

Moet psv DAVINSON SÁNCHEZ van galatasaray halen van de winter?

Daarnaast moet er ook nog een vervanger voor sangare komen want dat is afgelopen zomer niet gelukt.

Tevens zou ik graag Angelino terug zien als linksback.

Nu psv verder gaat in cl moet er wel een extra verdediger bij. Ramalho is gewoon niet goed genoeg en bella kotchap is te blessure gevoelig.

Afscheid nemen vd winter van ramalho, sambo, obispo, oppergard, van aanholt, babadi en misschien drommel. (Indien er een goede vervanger beschikbaar komt)

 

+1/-2

Sanchez kan niet gehaald worden. Heeft al voor twee clubs gespeeld dit seizoen. Nog los van dat hij financieel nog steeds niet te betalen is.

Dat er nog een extra middenvelder bij zou moeten ben ik met je eens. Zoveel spelers in de winter weg doen zou wel een van de domste dingen zijn die je kan doen. Je wil dat er ook een extra verdediger bij komt, maar ondertussen wil je er ook meteen vijf (!!!) weg doen? :I

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 14 december 2023 om 16:27:

Moet psv DAVINSON SÁNCHEZ van galatasaray halen van de winter?

Daarnaast moet er ook nog een vervanger voor sangare komen want dat is afgelopen zomer niet gelukt.

Tevens zou ik graag Angelino terug zien als linksback.

Nu psv verder gaat in cl moet er wel een extra verdediger bij. Ramalho is gewoon niet goed genoeg en bella kotchap is te blessure gevoelig.

Afscheid nemen vd winter van ramalho, sambo, obispo, oppergard, van aanholt, babadi en misschien drommel. (Indien er een goede vervanger beschikbaar komt)



Nee.
Je kan voor een volgende ronde CL geen verdediger aankopen. PSV heeft het al uitzonderlijk gedaan met dit team. Een hele grote kans dat de volgende ronde CL sowieso het eindstation wordt (realistisch gezien, doet PSV het al bovengemiddeld) kan je daar geen spelers op voorhand voor kopen.

Wellicht dat een Aster Vranx nog gekocht zal worden als extra verdedigende middenvelder. Of wellicht die Robinson als centrale verdediger. Maar als Bella Kotchap EN Obispo terug zijn dan is dat niet eens nodig imo.

Verder moet je niet teveel doen in de winterstop. De meeste contracten lopen tot de zomers, dus dan moet je als club ook toeslaan.

 

+1/-0

Het lijkt me makkelijker om tijdens de zomer deals te maken, maar als de mogelijkheid er is om iets te doen met het oog op volgend seizoen, dan moet je het natuurlijk doen.

 

+2/-0

Als die mogelijkheid er is, zeker niet nalaten inderdaad. Maar aankopen in een winterstop staan niet bekend als 'beleidsaankopen'. Vaak worden spelers in de winterstop gehaald om één van de volgende redenen: veel blessures in een linie danwel (paniek) aankopen wanwege matige team resultaten. En het aanbod spelers in de winterstop is ook vaak hetgeen wat buiten de boot valt ergens. Daar kunnen zeker spelers bij zitten die ons beter zouden kunnen maken (spelers die bij grotere clubs te weinig minuten maken). Maar dat soort spelers wordt door die clubs in zijn algemeenheid niet verkocht in de winter, maar voor een half jaartje verhuurd. Dus dan is het weer geen halen 'met het oog op de toekomst'.

Verder eens met passievrucht. We moeten er vanuit gaan dat het CL seizoen na de 8e finale voor ons ten einde is. Om spelers te kopen in de hoop nog een ronde verder te komen zou puur wanbeleid zijn. En ja, in het geval dat je Sociedad zou loten zou een gerichte aankoop misschien zelfs nog net dat verschil kunnen maken. Maar bij de overige 6 potentiele tegenstanders gaat 1 aankoop onze kansen niet dusdanig veel groter maken dat het de aankoop verantwoord maakt voor dit doel.

Proberen in de winterstop de boel bij elkaar te houden lijkt mij het allerbelangrijkst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 14 december 2023 om 16:27:

Moet psv DAVINSON SÁNCHEZ van galatasaray halen van de winter?

Daarnaast moet er ook nog een vervanger voor sangare komen want dat is afgelopen zomer niet gelukt.

Tevens zou ik graag Angelino terug zien als linksback.

Nu psv verder gaat in cl moet er wel een extra verdediger bij. Ramalho is gewoon niet goed genoeg en bella kotchap is te blessure gevoelig.

Afscheid nemen vd winter van ramalho, sambo, obispo, oppergard, van aanholt, babadi en misschien drommel. (Indien er een goede vervanger beschikbaar komt)



Ik blijf toch het idee houden dat jij de echte wereld en de manager-spelletjes op de computer een beetje door elkaar blijft halen.

PSV is, zeker internationaal gezien, geen al te rijke club die het zich enerzijds niet kan veroorloven om kapitaal te vernietigen en anderzijds beperkte mogelijkheden heeft als het gaat om het betalen van spelerssalarissen.

Volgens mij is bekend dat PSV heel graag Davinson Sanchez had gehaald, maar hij speelt nu niet voor niks bij Galatasaray. Hij zal daar behoorlijk verdienen en speelt er volgens mij ook gewoon veel (en goed).

Angelino was in zijn tijd bij PSV en daarna een uitstekende back, al moet ik zeggen dat ik nu al een jaar of 2 weinig van hem heb gehoord. Maar met Dest, Van Aanholt en Teze hebben we op dit moment al 3 backs die het (voor PSV-begrippen) uitstekend doen dit seizoen. Daar zit dus nu zeker niet de noodzaak om iets te doen, zeker omdat we ook Sambo, Oppegard en Mauro Jr. nog hebben rondlopen.

Als je serieus wil meedoen in de CL, dan hebben we wel meer nodig dan 1 centrale verdediger. Misschien moeten we dan ook proberen om Mbappé te huren, want met Luuk de Jong ga je de CL niet winnen. En in plaats van Veerman moet er dan ook echt een veel betere middenvelder komen.

PSV speelt onder Bosz dit seizoen heerlijk voetbal. Natuurlijk is Ramalho geen superbetrouwbare topverdediger, maar met hem in het elftal zijn we én doorgegaan in de CL en staan we met een 100% score bovenaan in de eredivisie.

Er zijn inderdaad twee dingen die je deze winter kan doen. Eentje is dat PSV alvast voorsorteert op het aantrekken van een controlerende middenvelder. Met Schouten, Veerman, Saibari, Tillman en Til heb je 5 basiswaardige middenvelders, maar Schouten is de enige die je echt een controleur kan noemen. Met een Vranckx erbij, vergroot je je mogelijkheden en kun je ook in de zomer makkelijker een eventueel vertrek van één van je middenvelders opvangen.

De andere is het aantrekken van een extra CV. Dat moet dan geen huur zijn, maar een speler waarbij het plan is dat die hier de komende jaren blijft spelen. De huur van Kotchap is zachtgezegd nog geen succes te noemen. Continu geblesseerd en in de minuten die hij gemaakt heeft, niet duidelijk aangetoond op dit moment al beter te zijn dan wat we hebben.

Daarnaast moet PSV ook proberen om nog afscheid te nemen van wat jongens. Oppegard, Obispo, Mauro Jr. en Sambo zijn allevier niet per sé nodig. Als je wil doorselecteren zijn dit de jongens die in geval van interesse van mij weg zouden mogen. En verder zou ik ervoor kiezen om Jason van Duijven te verhuren en in het onwaarschijnlijke geval dat Babadi bijtekent, zou ik die ook verhuren.

 

+2/-0

Het belangrijkste is dat we inderdaad niet gaan proberen de CL de winnen op de transfermarkt in de winter. Buiten het feit dat echte versterkingen vaak te duur zijn heb ik liever het geld wat PSV nu nog heeft na de verkoop van Sangaré straks op tafel liggen voor Dest en Tillman die beide de perfecte leeftijd hebben om te presteren en daarna voor mooie sommen doorverkocht worden.

PSV heeft financieel hun doelstelling al gehaald en sportief staan we niet slecht voor met plaatsing voor de CL, overwintering, bovenaan in de ED en de JCS. Als we van Twente voor de beker winnen en Feyenoord wint van Utrecht dan heb je nog maar 4 teams over die de beker kunnen winnen. Met een fatsoenlijke loting is dat ook nog wel een mooie prijs.

Wat ik bedoel te zeggen is dat we voor het sportieve ons niet hoeven te versterken. De groep is 1,5x wat je nodig hebt (6 basisspelers op de bank als iedereen fit is) en zolang daar niemand weg gaat is versterken of verversen eigenlijk helemaal niet echt nodig. Puur omdat je in de CL niet verder gaat komen met 1 a 2 goede aankopen en je gaat je kans op de titel ook weer niet substantieel vergroten. Dus bij elkaar houden en wellicht wat doen voor komend jaar is mijn inziens genoeg.

Met Bakayoko en Saibari hebben we weer twee parels uit de opleiding. Spelers die praktisch niets hebben gekost, laag in salaris, langlopend contract en eigenlijk al een kant en klaar product wat hier nog wat langer wil blijven. Dat is de financiële hoofdprijs inmiddels. Na deze jongens hebben we nog steeds wel een paar spelers die dat ook kunnen worden met Land en van Duiven en eventueel Babadi. Maar er moet wel echt geïnvesteerd worden in jonge spelers die samen met de wat oudere spelers een mooie mix vormen. Een compleet andere transferzomer dan afgelopen zomer dus. Eigenlijk kan het niet zo zijn dat als Schouten niet op 6 kan spelen dat we met linksback van Aanholt op 6 moeten aantreden (ondanks dat hij het heel goed kan). Hier moet een jeugdige speler achter zitten die dan die eerste stappen kan zetten. Wel een jeugdige speler die al zo ver is uiteraard want het is geen speeltuin.

Met het geld (CL, verkopen en aankomend jaar CL) en sportieve prestaties heb je echt het perfecte startpunt om je positie te versterken. Je kunt nu voor je nummer 1 keuze gaan zonder dat je hoeft te wachten op klassering of verkopen. Je hebt een verhaal naar top jeugd, je hebt de juiste trainer en je hebt een ijzersterk management. Een natte droom voor elke ambitieuze TD. Makkelijker/leuker gaat het never nooit meer worden. En het grote voordeel is dat Ajax en Feyenoord beide precies hebben laten zien hoe het NIET moet.

 

+2/-0

Ik mis Sangaré

 

+1/-0

Ik had in augustus verwacht dat ik dat nu ook zou zeggen. Maar ik mis hem totaal niet. Natuurlijk, ik had hem er nog graag bij gehad, maar missen doe ik hem eigenlijk niet.

 

+1/-0

Tot nu toe inderdaad niet, al had ik dat ook wel verwacht. De huidige selectie is prima in balans, dus vanuit PSV's oogpunt een prima beslissing om 35M te cashen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24