Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30

Het blijft helaas knagen. We hebben een goede transferzomer gehad op de centrale verdediger positie na. In de topwedstrijden wordt Schouten op het middenveld opgeofferd om de gemankeerde Ramalho te vervangen, omdat de beste man het niveau niet aan kan, al jaren niet. Gelukkig loopt zijn contract af waardoor je wel moet doorschakelen naar een nieuwe centrale verdediger. Andre je bent een hele sympathieke speler, maar eigenlijk niet goed genoeg voor PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 26 januari 2024 om 09:05:

Het blijft helaas knagen. We hebben een goede transferzomer gehad op de centrale verdediger positie na. In de topwedstrijden wordt Schouten op het middenveld opgeofferd om de gemankeerde Ramalho te vervangen, omdat de beste man het niveau niet aan kan, al jaren niet. Gelukkig loopt zijn contract af waardoor je wel moet doorschakelen naar een nieuwe centrale verdediger. Andre je bent een hele sympathieke speler, maar eigenlijk niet goed genoeg voor PSV.


We hebben gewoon de pech gehad dat Kotchap er lang heeft uit gelegen. Gelukkig is die nu weer individueel aan het trainen, dus hopelijk lost dat het probleem achterin voor de rest van het seizoen een beetje op.

Als er al een positie is waar te weinig aandacht aan is besteed, dan is het wel in het vinden van een degelijke back up voor de nummer 6 / 8 positie.

 

+1/-0

Ik denk dat Schouten als centrale verdediger iets is dat we meer gaan zien, zeker tegen de iets sterkere tegenstanders. Voorlopig zit je echter nog met wat blessures en de afwezige Saibari.

 

+1/-0

PSV wil St. Juste dus nog toevoegen aan de selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 28 januari 2024 om 17:39:

PSV wil St. Juste dus nog toevoegen aan de selectie.



Dat zou mooi zijn. Gister was de tactiek van Almere ook erg duidelijk om Ramalho vrij te laten in de opbouw en dat vertraagde het spel enorm bij PSV. Vond trouwens ook dat er erg slecht gekaatst werd, vaak achter de man. Dat is niet de schuld van Ramalho, maar de opbouw wordt te makkelijk ontregelt de laatste wedstrijden.

 

+1/-0

Ik verwacht dat hij niet direct speelklaar zal zijn na zijn blessure en weinig speelminuten,maar bij gebleken geschiktheid kan je er dan voor volgend seizoen al een goede invulling voor rechts-centraal mee hebben.
We gaan het zien.

 

+1/-0

Hopelijk komt er nog wel iets bij. We hebben weliswaar een royale voorsprong van 12 punten, dus paniek is absoluut niet nodig. Maar daar waar in de zomer nog gesproken werd over een 6 en een CV (wat ik volledig begreep), begrijp ik nu de stilte niet zo..

Hoop niet dat Noa er weer voor langere tijd uit ligt. Zou enorm balen zijn.. indien wel, mag daar na een mogelijk vertrek van Yorbe ook wel iets gebeuren.

 

+1/-0

Eigenlijk MOET daar dan iets gebeuren wat mij betreft. Daar lijkt PSV het mee eens te zijn. We gaan het zien in de komende dagen. Het leek rustig te blijven, maar misschien dat er toch nog het een en ander gaat gebeuren (vleugelaanvaller/Kusi-Asaré/St. Juste).

 

+1/-0

PSV gaat voor Driouech van Excelsior blijkbaar.

 

+1/-0

Ik hoop dat er "op meer borden wordt geschaakt", want dit riekt wel heel erg naar paniekvoetbal.

 

+1/-0

Overdrijven is ook een kunst

 

+1/-0

Goh … Earnest en Peter dachten dat ze het bij een rustige transferperiode konden houden … blijkt nu ineens een paniek periode te worden … 😟

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 29 januari 2024 om 18:46:

Overdrijven is ook een kunst



Jij denkt dat ze voor Driouech waren gegaan na dit seizoen? Of als het 9 januari was geweest in plaats van 29 januari?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 29 januari 2024 om 18:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 29 januari 2024 om 18:46:

Overdrijven is ook een kunst



Jij denkt dat ze voor Driouech waren gegaan na dit seizoen? Of als het 9 januari was geweest in plaats van 29 januari?



Geen idee. Het is een talentvolle aanvaller met voldoende mogelijkheden om verder door te groeien. Precies wat je wil voor iemand die de derde of vierde keuze is voor een positie. Om dit dan maar meteen een paniekaankoop te noemen slaat nergens op.

 

+1/-0

Daarover verschillen we dan van mening. Ik geloof namelijk niet dat PSV voor Driouech was gegaan als er tijd genoeg was om iets anders te halen. En dan zou ik dat bestempelen als een paniekaankoop. Of in ieder geval je zaakjes niet op orde hebben.

 

+1/-0

Ik vermoed inderdaad ook dat Stewart een maand lang op vakantie is geweest en er helemaal geen schaduwlijstjes klaar liggen voor het geval er voor een bepaalde positie een speler nodig is.

Het begint hier vrij sneue vormen aan te hebben. Werkelijk iedere speler die komt is op voorhand al iets mis mee. Nu is het weer een zogenaamde paniekaankoop, Lang hoort qua karakter niet bij PSV, Lozano is totaal onnodig, De Jong was al over de hill, Pepi was niks omdat hij gedegradeerd was, Xavi Simons was een Instagram hype. Letterlijk iedere speler die in de afgelopen seizoenen gehaald is wordt op voorhand al afgebrand. Waar komt in hemelsnaam die behoefte vandaan om alles op voorhand maar kut te vinden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 29 januari 2024 om 19:35:

Ik vermoed inderdaad ook dat Stewart een maand lang op vakantie is geweest en er helemaal geen schaduwlijstjes klaar liggen voor het geval er voor een bepaalde positie een speler nodig is.

Het begint hier vrij sneue vormen aan te hebben. Werkelijk iedere speler die komt is op voorhand al iets mis mee. Nu is het weer een zogenaamde paniekaankoop, Lang hoort qua karakter niet bij PSV, Lozano is totaal onnodig, De Jong was al over de hill, Pepi was niks omdat hij gedegradeerd was, Xavi Simons was een Instagram hype. Letterlijk iedere speler die in de afgelopen seizoenen gehaald is wordt op voorhand al afgebrand. Waar komt in hemelsnaam die behoefte vandaan om alles op voorhand maar kut te vinden.



Ik ben kritisch ten aanzien van de interesse in Driouech. Geen idee waarom jij nu leeg loopt over leden die het niet zien zitten in speler A of B.

 

+1/-0

Ieder jaar weer hetzelfde 1 voor 12...... We wisten toch al langer dat CV en 6/8 positie mager bezet zijn. We wisten toch al langer dat Vertessen perse weg wil.......
En we zijn weer 5 wedstrijden verder na de winterstop en het lijkt weer allemaal op last minute.....

 

+1/-1

Ik snapte de houding van PSV in het begin van de winterstop wel. Het ging voortvarend de eerste seizoenshelft. Onze middenvelders, met name Saibari en Tillman, bleken zo goed, dat we Schouten als extra optie voor de verdediging konden gebruiken. Lang en Lozano waren op de weg terug van blessures. Er was geen vuiltje aan de lucht.

Inmiddels is er, mede door de blessure van Veerman, toch een soort nieuwe situatie ontstaan. Het spel van PSV is een stuk stroperiger geworden, Vertessen is (zo goed als verkocht) en Lang ligt er weer uit. Waar we tot de jaarwisseling ongenaakbaar waren, zullen mensen nu toch enigszins voorzichtig zijn geworden met het spreekwoordelijk oppompen van de banden van de platte kar.

Als supporters hebben we geen idee wanneer Tillman, Veerman en Saibari terugkeren. Terwijl ons middenveld in mijn ogen de linie is die in de eerste seizoenshelft het verschil maakte. Het is een wereld van verschil als we tegen Ajax moeten spelen met Schouten, Til en Mauro Jr. in plaats van met Saibari, Veerman en Tillman met Schouten op de plek van Ramalho.

In 2 dagen opeens concreet worden voor spelers die direct wat toevoegen, gaat natuurlijk heel lastig worden. Er zou alweer geïnformeerd zijn naar Danjuma, maar die gast heeft nog minder wedstrijdritme dan Hazard vorig seizoen en dat was ook geen succes. Die speler van Excelsior is natuurlijk wel wedstrijdfit, maar die zal eerst een paar maanden moeten wennen aan de hogere intensiteit hier. Dat hij leuke dingen met een bal kan, geloof ik wel, maar kan hij ook mee in het drukzetten van Bosz? Aangezien je bij deze speelwijze afhankelijk bent van je zwakste schakel, kan dat bijna geen direct succes worden.

Dat Veerman, Tillman en Lang geblesseerd raken, is natuurlijk voor een groot deel botte pech. Maar door dat gehannes met Yorbe Vertessen komt PSV in mijn ogen bijzonder zwak over. Iedereen kan zien dat Yorbe tekort komt op basis van het niveau dat we de eerste seizoenshelft hebben gehaald, maar met zijn specifieke kwaliteiten kan hij voor dit elftal waarschijnlijk veel belangrijker zijn dan iedereen die je nu in de laatste dagen nog kunt halen.

 

+2/-0

Mensen lijken snel in paniek te raken nu PSV een gelijkspel heeft behaald en verloren heeft bij Feyenoord uit. Er wordt direct gesproken over een "stroperige" en "matige" prestatie, en men spreekt van een "nieuwe situatie". Echter, het is belangrijk om te beseffen dat verliezen bij Feyenoord uit een realistische mogelijkheid is. Als de arbitrage hun werk goed doet, had PSV zelfs kunnen winnen, vooral als Wieffer met zijn tweede gele kaart van het veld was gestuurd.

Op 17 januari speelde PSV nog tegen Twente (nog geen 2 weken geleden). Daarin speelde ze een uitermate goede wedstrijd, waarbij de spelers van Twente ontzettend onder de indruk waren van het spel van PSV.

Ter herinnering: deze wedstrijd speelde we ook zonder: Saibari, Veerman (en grotendeels zonder Lang en Lozano).

Lees ook nog eens:
https://nos.nl/video/2505301-oosting-over-bekernederlaag-twente-tegen-psv-waren-vaak-te-laatlink
https://www.nu.nl/voetbal/6298205/psv-swingt-langs-fc-twente-en-wacht-bekerkraker-tegen-feyenoord.htmllink
https://www.psvfans.nl/psv-maakt-indruk-tegen-fc-twente-zou-de-wereld-over-moeten-gaan/link
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4405327/sterk-psv-klopt-fc-twente-en-wacht-nu-bekerkraker-tegen-feyenoordlink

Dus laten we niet te snel concluderen dat, door afwezigheid, PSV niet in staat is om goed voetbal op de mat te leggen.

Tweede geval: Yorbe Vertessen
Niemand had kunnen voorzien dat PSV gisteren het nieuws zou ontvangen van de blessure van Lang. Als club is het bijna onmogelijk om hierop voorbereid te zijn. Van wat ik begrijp, is de blessure van Tillman niet al te ernstig, en als club ga je er dan vanuit dat je met Bakayoko, Lang en Lozano (en wellicht Tillman) op de vleugels kunt uitkomen voor een periode van 1 à 2 weken.
Als club wil je ook de mogelijkheid openlaten voor een speler om een transfer te maken. Het tonen van menselijkheid is essentieel, vooral gezien het feit dat PSV op het moment van akkoord met Vertessen ervan uitging dat Lang, Lozano en Bakayoko fit waren. Pas gisteren werd bekend dat Lang weer uitviel, en naar mijn mening kon PSV hier weinig aan doen. Termen als "paniekaankopen" en "paniekvoetbal" worden gebruikt, maar ik zie het eerder als ongelukkige omstandigheden.

Elke beslissing die PSV nu neemt, lijkt problematisch. Als ze besluiten om Vertessen aan zijn contract te houden, bestaat het risico dat hij niet meer gemotiveerd is. Als ze hem laten gaan, ontstaat mogelijk een probleem in de selectie.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24