Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30

Branco, Spiering en De Vrij hebben een aflopend contract.....

 

+1/-0

Lees net dat Inter Openda wil hebben volgend jaar. Inmiddels 15 goals in de Franse competitie. Man wat baal ik ervan dat PSV hem niet haalde ipv onze 'topspits' Luuk de Jong.

 

+1/-0

Want PSV kon natuurlijk ook 10 miljoen neerleggen voor een speler afgelopen zomer

 

+1/-0

Vond ik ook een interessante speler, Openda, kende bovendien de Nederlandse competitie en heeft zich goed kunnen ontwikkelen bij Vitesse. Echter hadden we toen natuurlijk ook al Gakpo, Madueke, De Jong en Simons in de gelederen. Met deze spelers stond je basis vast. Plus is 10 miljoen voor een in eerste instantie reservespeler wat veel gezien de staat waarin PSV verkeerde afgelopen zomer.

 

+1/-0

G: Benitez, Drommel, Waterman, Peersman. Benitez 1e doelman. Als Drommel vertrekt ervaren 2e man halen.

RB: Van Ewijk, Sambo. Laat ze het maar uitvechten. Teze op rechtsback kan mij niet bekoren. Mwene is ook geen basis voor mij.
RCV: De Vrij, Teze. De Vrij is transfervrij, zal tekengeld eisen, maar lijkt mij welkome ervaren versterking om de verdediging te gaan leiden. Ik weet niet of hij interesse heeft. Ramalho mag van mij vertrekken.
LCV: Branthwaite, Boscagli. Obispo is voor mij niet betrouwbaar genoeg. Meermaals aangetoond.
LB: Van Aanholt en Mauro. Van Aanholt blijft sowieso nog een jaar en Mauro is een multifunctionele speler die je er graag bij hebt.

RM: Veerman, van den Boomen. Van den Boomen transfervrij erbij. Laat ze het maar uitvechten.
CM: Xavi, Til. Xavi kan ook linksbuiten. Til erbij houden voor rendement qua goals.
LM: Guti, Spierings. Guti proberen te houden, is sterkhouder. Spierings goed ontwikkeld in Frankrijk. Vind ik een optie.

RA: Bakayoko, Aankoop. Aanvallend moet er op de flanken wat bij qua kwaliteitsimpuls.
SP: De Jong, Fabio. Fabio jaartje extra huren. Maakt een fanatieke indruk en is doelgericht.
LA: Aankoop, El Ghazi. Zie ook de opmerking bij de rechteraanvaller. Na het vertrek van Cody/Noni mist de aanval echte klasse.

Verkoop: Sangare (clausule wordt wel gelicht is mijn verwachting) en Ramalho.
Hazard terug naar Dortmund. Savio terug naar Troyes.
Verhuur: Saibari. Te weinig rendement. Wel talent. Ben benieuwd wat een jaartje bij een middenmotor in de eredivisie doet.

Onder de streep vind ik dat er een rechtsback bij moet. Teze en Mwene komen daar tekort. Ook een rechter centrale verdediger die de verdediging leidt erbij. Ik vind Ramalho tekort komen. Branthwaite proberen te kopen van Everton. Verder Van den Boomen en Spierings ophalen in Frankrijk. En in de aanval zijn echt 2 klasbakken nodig voor de vleugels. Hier heb ik nog geen concrete namen overigens.

Dit bericht is gewijzigd op 18 april 2023, 21:34:26.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 18 april 2023 om 20:45:

Want PSV kon natuurlijk ook 10 miljoen neerleggen voor een speler afgelopen zomer



Hoeveel is Openda nu waard? (en hoeveel Luuk)

 

+1/-0

Allebei maar net wat de gek er voor wil geven

Feit blijft dat hij voor PSV nooit een optie was omdat hij te duur was

 

+1/-0

Ik denk ook dat PSV afgelopen zomer vooral heeft ingezet op spelers die geen hoge transfersom kostten, en wat meer heeft geïnvesteerd in de salarissen. Zo'n Luuk de Jong, Til, Benitez en ook de huurlingen zullen allemaal behoorlijke salarissen ontvangen, die zitten allemaal aan de top van ons salarishuis.

Een Openda had daar waarschijnlijk ook willen zitten. Die speelt in Lens ook niet voor een fooi. Plus die had een voor PSV-begrippen te hoge transfersom. Dat dat een goede speler was die dit jaar in Eindhoven zeer welkom was geweest, moge duidelijk zijn. Maar dan hadden we ervoor moeten zorgen dat wij hem onder contract hadden gehad in plaats van Club Brugge.

Voor volgend seizoen maak ik me zorgen, omdat er in het elftal voldoende plekken zitten waar een versterking benodigd is, maar waar het onduidelijk is hoe PSV die versterking moet gaan halen.

Want zo'n Van Ewijk is wellicht een betaalbare RB, maar is die zoveel beter dan Mwene, Sambo of Teze? Moeten we echt meerdere miljoenen gaan uitgeven voor een speler die misschien niet eens het benodigde niveau zal hebben? Alleen als je Mwene (die waarschijnlijk meer salaris zal krijgen) kunt verkopen voor een vergelijkbaar bedrag, zou het halen van Van Ewijk logisch zijn.

Verder zit je als PSV met Guus Til en Luuk de Jong, twee spelers die er mede voor zorgen dat ons veldspel in sommige wedstrijden ontzettend stroperig lijkt. Luuk is regelmatig beslissend in grote wedstrijden, maar zijn balbehandeling, handelingssnelheid en de keuzes die hij maakt laten écht te wensen over. Til heeft hetzelfde manco. Staat regelmatig op de goede plek, maar is op andere momenten een blok aan je been in plaats van een soepel radartje in een voetbalmachine. Als je als PSV zijnde op basis van een goed veldspel de tegenstander je wil wil opleggen, dan kun je eigenlijk niet met deze jongens spelen.

Echter, deze jongens zijn voor de bank voor PSV-begrippen eigenlijk veel te duur. Dus moet je kijken of je het elftal op de één of andere manier toch zo kunt gaan invullen dat je toch een stap voorwaarts kan maken volgend jaar. En dan moet je hopen dat je jeugdspelers zoals Van Duiven en/of Fofana zich dermate goed ontwikkelen dat je een goedkoop alternatief voor Luuk erbij krijgt met wat meer voetballend vermogen. Dat lijkt mij verstandiger dan weer 16 miljoen investeren in een Pepi.

Al met al zou ik volgend jaar richten op deze basis:

-------------------------------------Benitez--------------------------------------
----Mauro Junior----------?????----------------?????----------------Van Aanholt---
---------------------------Guti--------------------Veerman------------------------
--------------------------------------?????---------------------------------------
----Bakayoko-------------------------De Jong-------------------------Simons-------

Centraal in de verdediging hebben we met Teze, Obispo, Ramalho, Boscagli en Brantwaithe nu 5 opties. Elk met zijn voors en tegens, maar in geen enkele samenstelling echt een topdefensie. Maar je hebt geen garanties dat een aankoop die PSV kan doen het veel beter gaat doen. Als PSV zijnde zou ik proberen om door te selecteren en als je Brantwaithe kunt vastleggen, is dat niet onverstandig.

Op het middenveld zou ik graag zien dat PSV wél een investering doet in een goede aanvallende speler, die samen met Guti en Veerman kan spelen. Met Til heb je dan een "plan B" alternatief. En Xavi Simons vind ik eigenlijk zo goed aan de linkerkant, dat ik denk dat hij in een vrije rol vanaf links heel belangrijk kan zijn.

Voorin denk ik dat we voor volgend seizoen kunnen bouwen op Bakayoko. Na een wijfelend begin van 2023 toont hij nu aan dat er wel degelijk voldoende potentie in zit om basisspeler van PSV te zijn. Natuurlijk had ik liever een Haller in de spits gehad dan Luuk de Jong, maar ik denk dat we gewoon tevreden moeten zijn met Luuk en dat we moeten proberen om hem zo goed mogelijk te gebruiken.

Als back-ups die ik eventueel zou willen behouden (maar die ook weg zouden mogen als ze vervangen worden) heb je dan nog:

Waterman - Sambo - Teze - Boscagli - Mwene - Til - El Ghazi - Vertessen

Verkopen zou ik: Drommel, Oppegard, Baumgartl, Sangaré, Ledezma, Antonisse, Romero, Saibari.

Dan moet je dus sowieso ook nog wat breedteversterkingen halen voor je middenveld en aanval. Dan komen wellicht die jongens van Toulouse in beeld, maar maken we die jongens nu niet veel te groot? Het is hartstikke leuk dat ze een goed seizoen draaien, maar Toulouse is wel gewoon onderkant middenmoot. Kunnen die jongens bij PSV dan wel om de prijzen spelen??

Maar goed... allemaal leuk en aardig, dit soort weerspiegelingen. Maar je bent als PSV zijnde natuurlijk ook helemaal overgeleverd aan de gekte van de markt. Als Simons straks besluit te vertrekken, dan kunnen alle plannen voor volgend jaar zo weer de prullenbak in, want dan moet je dus eerst een nieuwe topspeler ergens vandaan halen.

 

+1/-0

Medio januari ben ik (na de verkoop van Madueke en Gakpo) uitgebreid ingegaan op de PSV selectie. Dat bericht heb ik met nieuwe inzichten en ontwikkelingen aangevuld:

Na de duidelijke uitleg van Marcel brands over de financiële situatie, is het duidelijk dat er behoorlijk wat moet gebeuren om de salarislast (die in enkele jaren van 37 mln naar 67 mln is gestegen) op orde te krijgen. Daar heeft PSV een forse aanzet toe gedaan: 



- Salaris Gakpo (naar verluidt 2 mln +)

- Salaris Madueke (1 mln +)

- Salaris Bruma (2 mln+)

- Salaris Max (1 mln +)

- Salaris van Ginkel (1mln +)

- Loonkosten Vertesen

- Loonkosten Oppergaard

- Loonkosten Antonissen

- Loonkosten Vos



Daar staan forse huursommen (Silva, Hazard en van Aanholt) tegenover, maar de huurkosten van Hazard en vermoedelijk Silva verdwijnen per 1-7. Vanaf dat moment hebben we dus een flinke besparing ( minimaal 10 mln?) gerealiseerd. 

Voor komende zomer staan er behoorlijk wat te verwachte transfers op de rol:

- Sangaré zal normaliter voor 37 mln vertrekken (met een reductie salaris 2mln+).
- Guti wil weg. Ik verwacht dat PSV daar minimaal 6 miljoen voor moet kunnen krijgen. Reductie salaris 1,5 mln
- Ik hoop daarnaast dat veelverdieners als Ramalho, Baumgartl, Drommel, Romero en Mwene (opbrengst samen rond de 10 tot 15 MLN, reductie salarislast minimaal 7 in mln), ook vertrekken.
- Tot slot vind ik dat we in de achterhoede kwaliteit missen. Wat mij betreft mogen Teze en Obispo ook vertrekken (opbrengst samen rond de 8 mln en een salarisreductie van 1,5 mln)

Dan kan Stewart met een schone lei en een zak geld beginnen de selectie op orde te brengen. Daarvoor zal hij bij verkoop van bovengenoemde spelers tussen de 75 en 85 mln voor beschikbaar hebben (32 mln Madueke (na afschrijving), 30 mln Sangare (na afschrijving) en tussen de 10mln en 20 mln voor andere selectiespelers).

Met het vertrek van genoemde 8 spelers, verliezen we nogmaals 10 tot 15 mln salarislasten

. Wat is dan de opdracht van Stewart? Brands stelde gisteren dat transfers van 10 mln + bij PSV niet meer kunnen. Daarom ga ik er in mijn plaatje vanuit dat we aan een basisspeler gemiddeld 7.500.000 kwijt zijn. Voor een talent neem ik de helft. De verlanglijst is: 



- 1 reserve keeper. (3.750.000)
- 3x goede basis CV (vervanging Ramalho, Baumgartl, Obispo); 22.500.000. Wat mij betreft trekt PSV de portemonnee voor Branthwaite en is hij een van deze spelers.
- 1 basis rechtsback. (vervanging Mwene / teze) 7.500.000. Mauro zie ik als vaste invaller op linksback, Sambo terughalen en verlengen: hij mag met de aankoop uitvechten wie de vaste RB wordt)
- 2 basis verdedigende middenvelders (vervanging Sangare en Guti) ik zie hier als aankoop graag Branco van den Boomen komen. Die is transfervrij. Voor de ander speler 10.000.000
- 2 basis vleugelspitsen (vervanging vertrekkende Hazard, Gakpo, Madueke) 15.000.000
- 1 jeugdig talent vleugel (backup linksbuiten, rechtsbuiten Bakayoko); Ik vind Ruben van Bommel hier een interessante optie voor. 3.750.0000
- 1 basiswaardige spits (vervanger Silva); 7.500.000. Hiervoor lijkt Lauritsen (Sparta) in de picture te zijn


Deze hele exercitie zou een budget vergen van om en nabij de 65.000.000. Als onze TD dit voor elkaar krijgt, levert hij een heel beste job af en is er ook ruimte om Jong PSV van een kwaliteitsimpuls te voorzien.

Met genoemde opties ziet de selectie er dan als volgt uit:
- keepers: Benitez, Waterman, AANKOOP
- rechtsachter: Sambo, AANKOOP
- Centrale verdediging: Brantwaithe, Boscagli, 2x AANKOOP
- Linksachter: van Aanholt, Mauro, Oppergaard
- Verdedigende middenveld: : Van Boomen, AANKOOP
- Aanvallende middenveld: Veerman, Til
- Linksvoor: Simons, AANKOOP
- Spits: de Jong, Vertesen AANKOOP
- Rechtsvoor: Bakayoko, AANKOOP

Het belangrijkste in deze transferperiode is in mijn ogen dat we met voorgestelde transfers (en degene die al geweest zijn) de salarislast met zo’n 10 mln verlagen. Dat is voor het toekomstbestendig maken van de club extreem belangrijk / noodzakelijk. In de aanname dat we een andere categorie spelers aan gaan boren, zou dat toch mogelijk moeten zijn.

De grote uitdaging voor Stewart wordt om bij de transfers veel voltreffers te hebben: het wordt dus een heel spannende zomer! Gezien het feit dat Stewart de Amerikaanse markt heel goed kent (hij was daar immers TD bij de bond), verwacht ik wat verrassingen uit die hoek. Ik verwacht overigens dat zijn kennis van de Mexicaanse markt goed is. Voor ons kan dat wel eens goed uitpakken.

Mochten we de 2e plek kunnen bemachtigen en voorronde CL spelen, dan zal dat voor de aantrekkingskracht van de club bij potentiële transfers heel goed zijn. De komende 4 potten zijn in mijn ogen dan ook cruciaal….. 4 finales!


Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 mei 2023, 14:41:55.

 

+2/-0

Ieder jaar zijn er spelers waarbij je van te voren denkt dat die wel eens weg willen of moeten, en dan valt het uiteindelijk wel mee. Vorig jaar had PSV een wensenlijstje met een nieuwe rechtsback, een vervanger voor Götze en een nieuwe spits. Er waren ook concrete gaten in de selectie waarbij je niet eerst hoeft te verkopen voor je de vacature kunt opvullen. Dit jaar is dat eigenlijk precies anders in mijn ogen omdat Sangaré nog niet weg is en Xavi inmiddels een linksbuiten is ipv een 10. Ook van Aanholt is al aangetrokken als vervanger van Max. Vorig jaar konden ze dus als target deadline het eerste trainingskamp gebruiken en plots boem waren daar 5 transfers. De transfers die volgden waren allemaal dankzij blessures en volgens mij niet gepland.

Kijk je naar de huidige selectie dan heb je kwalitatief veel te wensen maar kwantitatief valt het reuze mee en dat baart me een beetje zorgen. Ik denk namelijk niet dat PSV een grote hap van het transferbudget gaat gebruiken voor een 5e CV terwijl we er nog 4 onder contract hebben. Nu is Jarred echt een buitenkans van een buitenkans en zal PSV er alles aan doen om hem te behouden maar ze hebben Teze/Obispo/Boscagli en Baumgartl nog gewoon onder contract met de nodige jeugd erachter. Qua rechtsback heb je met Mwene Teze en mogelijk Mauro ook gewoon 3 backs en dan ga je Sambo normaliter ook de kans geven. Voorin gaan wellicht Silva en Hazard weg en dan heb je nog maar 3,5 aanvaller over + Vertessen. Als er ergens een topprioriteit is dan is het daar wel. Maarja... Bakayoko rechts en Xavi links is niet heel slecht volgend jaar maar vooral erg jong. Waar ga je dan voor? Een dure jongen voor het win now principe, een talentvolle jongen met een meerjarenplan? Of wellicht toch 2 huurlingen verlengen en zorgen dat iedereen topfit is in augustus?

Ik heb een zwak voor Hazard. Multifunctioneel op alle posities voorin, technisch zeer begaafd waardoor je altijd met hem kan voetballen en combineren, veel loopvermogen en diepgang maar tegelijk waarschijnlijk duur en te weinig fit geweest. Je hoeft niet raar op te kijken als hij nog een belangrijke rol gaat spelen de komende 4 wedstrijden. Maar ik heb ook een zwak voor Fabio en ik denk dat je hem er uitstekend bij kunt hebben. Dan heb je het over een back-up spits die ook met Luuk in het veld kan. Dat heeft veel voordelen omdat hij dan aan zijn speelminuten komt en gewoon 40+ wedstrijden kan spelen als back-up. Als Luuk er niet is heb je een stand-in van enig niveau voor je niet voor hoeft te betalen/investeren in de laatste jaren dat Luuk onze aanvalsleider is. Een concurrent kopen voor Luuk vind ik tricky omdat we Luuk nog helemaal niet kunnen missen. Tjah, met Jarred en Pattie erbij heb je dan 4 huurspelers die je bij wijze van zou kunnen willen behouden als je daarvoor kiest. Ga je dan niet teveel door met de huidige selectie? Wellicht wel maar je kunt ook nog finetunen.

Een nieuwe rechtsback, een eventuele vervanger van Ramalho, een betere fit naast Veerman/Til op het middenveld en een allround aanvaller voor de toekomst maakt het plaatje toch genoeg anders zou ik zeggen. En ik zeg Ramalho maar het mag ook Boscagli/Teze/Obispo zijn.

Benitez, Mauro, van Aanholt, Guti, Veerman, Til, Xavi, Luuk, Bakayoko... er is genoeg om door te bouwen maar het is echt belangrijk om waarde op het veld te creëren. Van dat groepje spelers zijn er maar weinig spelers die veel geld gaan opbrengen en dat is precies waar het jaren aan heeft geschort. Earnest maakte een goede indruk en die gaat met een goed plan komen en Ruud is een manager die spelers over de streep kan trekken. Ik heb eigenlijk best vertrouwen qua selectieopbouw voor volgend jaar maar iets minder vertrouwen in de trainer Ruud.

 

+1/-0

Gisteren Stewart voor het eerst in functie gezien maar die maakte qua voorkomen wel een goede indruk op me. Lijkt goed te passen bij PSV. Natuurlijk moet hij het ook nog in het zakendoen maar eventjes doen.

 

+1/-0

Ik zou op zich al tevreden zijn als de verdediging eindelijk eens prioriteit kreeg.
Ramalho, Teze, Obispo is allemaal te licht. Boscagli vind ik ook nog maar een zesje, maar je kunt niet iedereen vervangen.
Dus Jarred proberen te houden maar niet tegen elke prijs. 7,5 lijkt me de max.
Als je daarnaast Guti zou kunnen houden als vervanger van Sangaré ben je al een eind.
Al die verliespartijen tegen de staartclubs werden m.i. toch vooral veroorzaakt doordat men zo door de verdediging heen liep.
Andere optie waar ik naar zou kijken zou Van Boomen zijn, van Bommel jr vind ik ook een gokje waard.
Misschien Madueke proberen te huren? Die gaan komende zomer weer bergen geld uitgeven waardoor de kans op speeltijd voor hem steeds kleiner wordt. Vragen staat vrij.

 

+1/-0

Wat mij betreft in elke linie een topper. Een centrale verdediger, een middenvelder en een klasbak op de flank.

 

+1/-0

Je bent natuurlijk overgeleverd aan de wensen en eisen van de clubs die eigenaar zijn, maar wat mij betreft mag Branthwaithe morgen nog een contract in Eindhoven tekenen. Zo jong, en toch al behoorlijk stabiel. Die heeft mij echt verbaasd.

Fabio Silva vind ik een lastiger thema. Hij kan me op zich redelijk bekoren, maar voor iemand die zoveel salaris krijgt als hij, vind ik hem eigenlijk niet genoeg brengen. Hij is in feite een back-up voor Luuk en bij blessures heeft hij af en toe vanaf links gespeeld. Als je besluit veel geld te betalen voor een speler, dan moet dat voor PSV eigenlijk gewoon een onbetwiste basisspeler zijn. Dat zie ik (op dit moment) nog niet in Fabio Silva.

Hazard beetje hetzelfde verhaal. Je ziet op momenten wel iets van zijn klasse, maar is hij zó goed dat hij de grootverdiener binnen de selectie mag zijn? In mijn ogen is dat niet terecht. Niet op basis van het aantal minuten wat hij gespeeld heeft, en ook niet op basis van wat hij heeft laten zien.

Patrick van Aanholt heeft mij in principe wel al overtuigd. Die draait als linksback bij ons mee alsof hij al jaren in Eindhoven speelt. Wellicht iets minder dan de Lee's en Angelino's die we de afgelopen 20 jaar ook hebben gezien, maar een prima speler voor PSV. Ik ben erg blij dat hij ook al vast ligt voor volgend seizoen.

Van mij mag er komende zomer ook van behoorlijk veel spelers afscheid genomen worden, maar ik vraag me af of dat gaat gebeuren. Als iedereen vertrekt waar Marciano het in zijn post over heeft, dan krijg je volgend jaar Feyenoord-taferelen in Eindhoven. Vooral in de verdediging zie ik het eigenlijk niet gebeuren dat zowel Mwene als Teze, Obispo en Ramalho vertrekken. Op het middenveld zou ik het jammer vinden als zowel Guti als Sangaré vertrekken, maar daar lijkt het nu wel naar uit te zien. Hopelijk kunnen we dan in ieder geval Veerman nog behouden, maar dan heb je dus 2 basiswaardige vervangers nodig, omdat Til in mijn ogen nooit (onbetwiste) basisspeler bij PSV kan zijn en ik Simons meer als aanvaller zie.

Ik ben bang dat we qua salaris niet heel veel ruimte gaan hebben, want met Luuk, Guus en Anwar El-Ghazi hebben we nog een paar echte grootverdieners rondlopen die ons voetballend absoluut niet verder helpen.

Ik hoop dat Stewart ons gaat verrassen deze zomer en dat bijv. een Everton bij een degradatie bereid is mee te werken aan een vertrek van Jarrad. Maar ik ben behoorlijk sceptisch met betrekking tot de mogelijkheden van PSV.

 

+1/-0

Bas, ik denk wel dat je nog 1 aspect vergeet mbt Hazard/Silva en dat is dat we ook eigen jeugd hebben die wellicht nu, of over 4 maanden of over 8 maanden nog niet klaar zijn, maar kort daarna wellicht wel klaar zijn voor een grotere rol. Als je nu een budget hebt waarbij je voor 1 miljoen een jaar de tijd koopt voor een van Duiven om die stap te maken en tegelijk het risico loopt (op een positie manier) dat Fabio Luuk uit de basis kan spelen of met 40+ duels toch aan zijn 20 goals komt. Bij Hazard heb je bv een speler die op de positie van linksvoor, rechtsvoor en op 10 kan spelen waardoor hij mits fit ook tot 30 a 40 wedstrijden kan komen. Als hij dan bv 15 goals en 10 assists maakt dan is dat volgens mij best wel wat waard. We hebben natuurlijk Bakayoko die ook niet het meest stabiel is maar als je hem en Xavi op de flanken hebt dan is Hazard wel een soort van safety net.

Qua salaris maak ik me niet zoveel zorgen (buiten de huurlingen om). We hebben de grootverdieners al weggedaan of ze gaan al weg of ze zijn het dik en dik waard. Til en El Ghazi zullen geen jeugdspeler fooitje krijgen maar ook zeker geen Madueke/Gakpo salaris. Waarbij Til zijn waarde absoluut heeft gehad.

Overigens 100% eens mbt Jarred. Als je Jarred/v Aanholt/Veerman/Xavi als linkerhelft hebt dan ben je volgens mij al echt een heel eind met de opbouw. Een Boscagli, Hazard en Mauro erbij en dan kan je nog best een blessure opvangen. Maar dan moet je de rechterkant nog doen :kwaad .

 

+1/-0

Ik denk dat jij het salaris van El Ghazi en Til onderschat. De eerste kwam uit de Premier League op een moment dat PSV een speler móést halen. De tweede komt van Spartak Moskou, en had net een goed seizoen bij Feyenoord achter de rug. Wellicht is één en ander in de vorm van een tekenbonus verstopt, maar ik denk niet beide heren voor minder dan 2 miljoen per jaar op onze loonlijst staan. Evenals Luuk en Van Aanholt. Ik denk wel dat we qua sanering van het salarishuis al een paar goede stappen hebben gezet en hopelijk kunnen we door afscheid te nemen van een aantal andere namen ook nog wat ruimte creëren.

Ik zou voor volgend seizoen rustig de volgende 7 namen in durven vullen in een elftal wat de kwaliteiten heeft om voor het kampioenschap
te gaan:

------------------------ Benitez ---------------------------
---- ??---------??--------------Branthwaithe---Van Aanholt--
---------------??--------------------Veerman----------------
---------------------------??-------------------------------
----Bakayoko-------------De Jong---------------------Xavi---

Je wordt echter niet kampioen met 7 man. Daar heb je er toch echt 16-20 voor nodig. Gelukkig hoeven we die niet allemaal aan te kopen, want een deel van die namen kun je echt wel invullen op basis van de spelers die we al hebben. Het wordt een interessante zomer, en ik hoop dat Stewart een frisse wind kan laten waaien met betrekking tot het transferbeleid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 mei 2023 om 14:59:

Ik hoop dat Stewart ons gaat verrassen deze zomer en dat bijv. een Everton bij een degradatie bereid is mee te werken aan een vertrek van Jarrad. Maar ik ben behoorlijk sceptisch met betrekking tot de mogelijkheden van PSV.



Lijkt me niet eigenlijk. Jarred speelt over een paar jaar normaliter in het Engels elftal en is dan een miljoen of 50 of meer waard. Heeft eigenlijk alles en is nog linksbenig ook. Zeldzaam. Die laten ze echt niet zomaar gaan.

 

+1/-0

Deze opties kun je proberen, als PSV Eindhoven zijnde, al zullen er ook (heel) wat tussen zitten waarbij je moet denken aan huren ipv kopen, dit zou best interessant kunnen zijn...


A.
Linker-Vleugel-Aanvaller:
- Jesper Karlsson (AZ Alkmaar)
- Abde Ezzalzouli (FC Barcelona)
- Adrian Segecic (Sydney FC)
Linker-Middenvelder:
- Harvey Barnes (Leicester City)
- Alexandr Golovin (AS Monaco)
Centrum-Spits:
- Archie Goodwin (Newcastle Jets)
- Vangelis Pavlidis (AZ Alkmaar)
- Anastasios Douvikas (FC Utrecht)
Rechter-Vleugel-Aanvaller:
- Dodi Lukebakio

M.
Linker-Middenvelder:
- Harvey Barnes (Leicester City)
- Alexandr Golovin (AS Monaco)
Centraal Aanvallende Middenvelder:
- Carlos Alcaraz (Southampton FC)
Centrale Middenvelder:
- Glen Kamara (Rangers FC / geeft defensief iets meer zekerheid)
- Tijjani Reijnders (AZ Alkmaar / geeft aanvallende impulsen op het middenveld)
- Ramiz Zerrouki (FC Twente) Erick Gutierrez (gaat PSV verlaten)
- Amadou Onana (Everton FC)
- Sambi Lokonga (Arsenal FC)
Centraal Defensieve Middenvelder:
- Roméo Lavia (Southampton FC) Ibrahim Sangaré (gaat PSV verlaten)
Rechter-Middenvelder:
- Marcus Tavernier (Bournemouth FC)

V.
Links-Back:
- Milos Kerkez (AZ Alkmaar)
Centrum-Verdediger-Links:
- Harry Souttar (Leicester City)
Centrum-Verdediger-Rechts:
- Lyanco (Southampton)
- Agustin Rogel (Hertha BSC)
- Ko Itakura (Borussia Mönchengladbach)
Rechts-Back:
- Milan Van Ewijk (SC Heerenveen)
- James Tavernier (Rangers FC)

K.
Doelman:
- Finn Dahmen (FSV Mainz 05)
- Adebayo Adeleye (Hapoel Jerusalem)
- Kamil Grabara (FC Kopenhagen)
- Nick Olij (Sparta Rotterdam / bij vertrek Joël Drommel)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thesimply1913bestie schreef op 02 mei 2023 om 20:08:

Deze opties kun je proberen, als PSV Eindhoven zijnde, al zullen er ook (heel) wat tussen zitten waarbij je moet denken aan huren ipv kopen, dit zou best interessant kunnen zijn...


A.
Linker-Vleugel-Aanvaller:
- Jesper Karlsson (AZ Alkmaar)
- Abde Ezzalzouli (FC Barcelona)
- Adrian Segecic (Sydney FC)
Linker-Middenvelder:
- Harvey Barnes (Leicester City)
- Alexandr Golovin (AS Monaco)
Centrum-Spits:
- Archie Goodwin (Newcastle Jets)
- Vangelis Pavlidis (AZ Alkmaar)
- Anastasios Douvikas (FC Utrecht)
Rechter-Vleugel-Aanvaller:
- Dodi Lukebakio

M.
Linker-Middenvelder:
- Harvey Barnes (Leicester City)
- Alexandr Golovin (AS Monaco)
Centraal Aanvallende Middenvelder:
- Carlos Alcaraz (Southampton FC)
Centrale Middenvelder:
- Glen Kamara (Rangers FC / geeft defensief iets meer zekerheid)
- Tijjani Reijnders (AZ Alkmaar / geeft aanvallende impulsen op het middenveld)
- Ramiz Zerrouki (FC Twente) Erick Gutierrez (gaat PSV verlaten)
- Amadou Onana (Everton FC)
- Sambi Lokonga (Arsenal FC)
Centraal Defensieve Middenvelder:
- Roméo Lavia (Southampton FC) Ibrahim Sangaré (gaat PSV verlaten)
Rechter-Middenvelder:
- Marcus Tavernier (Bournemouth FC)

V.
Links-Back:
- Milos Kerkez (AZ Alkmaar)
Centrum-Verdediger-Links:
- Harry Souttar (Leicester City)
Centrum-Verdediger-Rechts:
- Lyanco (Southampton)
- Agustin Rogel (Hertha BSC)
- Ko Itakura (Borussia Mönchengladbach)
Rechts-Back:
- Milan Van Ewijk (SC Heerenveen)
- James Tavernier (Rangers FC)

K.
Doelman:
- Finn Dahmen (FSV Mainz 05)
- Adebayo Adeleye (Hapoel Jerusalem)
- Kamil Grabara (FC Kopenhagen)
- Nick Olij (Sparta Rotterdam / bij vertrek Joël Drommel)



Alle respect voor je moeite, maar je gaat volledig voorbij aan het gegeven dat we niet veel te besteden hebben. Spelers van AZ zijn voor PSV allang niet meer haalbaar. Datzelfde geldt voor spelers met Premier League salarissen, en voor spelers die bij internationale subtoppers (Rangers / Monaco) spelen. Dan blijven er niet heel veel opties uit je lijstje over……

 

+1/-0

Oneens Marciano_Vink. Als de hele selectie vernieuwd wordt kun je echt wel wat uitrichten. En niet geschoten is altijd mis, dus zou echt wat zijn. Maar PSV heeft geen ballen meer, en vooral geen geld zo te horen. (tenzij de hele selectie grondig wordt schoongemaakt). Verder ben ik zeker een voorstander van Boscagli op het middenveld (CVM)!!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24