Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 27 28 29 30

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 mei 2023 om 12:04:

De as die wat mij betreft moet blijven is: Benitez, Boscagli, van Aanholt, Mauro Junior, Guti, Veerman, Til, Simons, Bakayoko, de Jong en El Ghazi.

Sangare zal zeker verkocht worden. Brantwaithe, Silva en Hazard zullen vertrekken.

Obispo zal wel blijven maar ik vind hem niks met zijn fouten. Teze, tsja kun je ook niet veel mee. Mwene is te vervangen en Ramalho voegt ook niets toe.

Prioriteiten zijn rechtsback (van Ewijk), 2 centrale verdedigers (Lyanco, Southampton is gedegradeerd), vervanger Sangare (Spierings en van den Boomen).
Vervanger Gakpo en Madueke (Lang en Danjuma).
2e spits (Pepi?)
2e keeper (Vaessen?)

Basis volgend seizoen:

Benitez
Van Ewijk, Lyanco, Boscagli, van Aanholt
Guti, Veerman, Simons
Danjuma, de Jong, Lang

Dan staat er volgens mij een behoorlijke selectie.





Idd voor plek 4 zeker.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 mei 2023 om 12:04:

De as die wat mij betreft moet blijven is: Benitez, Boscagli, van Aanholt, Mauro Junior, Guti, Veerman, Til, Simons, Bakayoko, de Jong en El Ghazi.

Sangare zal zeker verkocht worden. Brantwaithe, Silva en Hazard zullen vertrekken.

Obispo zal wel blijven maar ik vind hem niks met zijn fouten. Teze, tsja kun je ook niet veel mee. Mwene is te vervangen en Ramalho voegt ook niets toe.

Prioriteiten zijn rechtsback (van Ewijk), 2 centrale verdedigers (Lyanco, Southampton is gedegradeerd), vervanger Sangare (Spierings en van den Boomen).
Vervanger Gakpo en Madueke (Lang en Danjuma).
2e spits (Pepi?)
2e keeper (Vaessen?)

Basis volgend seizoen:

Benitez
Van Ewijk, Lyanco, Boscagli, van Aanholt
Guti, Veerman, Simons
Danjuma, de Jong, Lang

Dan staat er volgens mij een behoorlijke selectie.



Kleine kanttekening: benitiez en Guti hebben aangegeven weg te willen, en Lyanco verdiend nu te veel voor PSV begrippen.

 

+1/-0

Van de huidige basis zijn Benitez, Van Aanholt, Veerman en Simons zekerheidjes. Benitez wil eigenlijk weg, van Veerman kan ik me ook indenken dat hij het wel gezien heeft in dit wespennest en Simons zal ook wel hogerop willen. Mochten ze blijven moet je dus 7 basisspelers inpassen, mochten er 1 of 2 gaan 8 of 9. Niet te doen.
Spelers als Mwene, Ramalho, Teze, Obispo, Mauro, El Ghazi, Guti kun je wel wegdoen, maar zie bijvoorbeeld maar eens een rechter centrale verdediger te vinden die net zo goed is als Teze. Het lijkt allemaal heel slecht, maar zo'n spelers kosten gewoon vlot 8 a 10 miljoen. En dan heb je over een back-up he, want Teze is als back-up prima.
Zou niet slecht zijn als Guti toch behouden kan worden. Weet niet hoeveel beter we worden van Spieringhs, maar als je kunt spelen met
Benitez

Van Aanholt - vacature (back-up Boscagli) - vacature (back-up Teze) - Vacature (van Ewijk?)
Veerman - Guti
Simons
Vacature - Vacature - Vacature

Dan heb je een redelijk kader. Maar dan moeten er dus sowieso nog 7 basisspelers bij. Zie ze maar eens te halen. En dan ook nog zo dat je nog iets op de bank hebt zitten. Scouting, succes.. Nieuwe trainer.. Succes..

 

+1/-0

Benitez wil niet weg. Dat onzinverhaal van FC Update is door de clubwatchers al lang ontkracht dat er niks van klopt.

 

+1/-0

Als Guti (jammer genoeg) weg gaat, zou ik Boscagli wel eens op de positie van Guti willen zien spelen. Boscagli mist naar mijn idee de snelheid, lengte en fysieke kracht om centraal achterin te spelen, maar is qua passing en positiespel prima. Met Boscagli en Veerman heb je dan twee goede voetballers op het middenveld, en Spierings (aangenomen dat hij komt) als ondersteunende balafpakker. Zou naar mijn idee best kunnen werken.

 

+2/-0

Mijns inziens moet de bezem door de selectie op een manier die ergens ook onverantwoord is. Want zoals "forza vessem" schrijft, slagen er maar heel weinig teams in om zoveel basisspelers te vervangen en direct weer een sterk, kampioenswaardig team te hebben. Feyenoord deed het afgelopen jaar, maar met Bijlow, Geertruida, Trauner, Kökcu bleven daar toch 4 dragende spelers van de ploeg die de finale Conference League haalde.

Als het aan mij ligt, dan blijven uit de huidige selectie sowieso Benitez, Mauro Jr., Van Aanholt, Veerman, Simons, Luuk de Jong en Bakayoko behouden. Van mij mag Guti daarnaast natuurlijk ook blijven, terwijl je van het groepje Mwene, Teze, Ramalho, Boscagli en Obispo er ook best 2 zou kunnen houden. We weten al dat Sambo er volgend jaar bij komt, en wellicht krijgt Vertessen een nieuwe kans.

Saibari, Til en El Ghazi zou ik liever zien vertrekken, maar ik heb zomaar eens het gevoel dat dat er niet in zit. Verder heb je de groep spelers waarbij we ervan uit gaan dat er een afscheid aan zit te komen: de 4 gehuurde spelers, Drommel, Baumgartl, Oppegard, Romero en dan natuurlijk nog Sangaré.

De selectie van PSV ziet er over het algemeen als volgt uit: 3 keepers, 8 verdedigers, 6 middenvelders, 7 aanvallers

- Er zal dus een keeper gehaald moeten worden, mocht Drommel vertrekken.
- Er zullen dus eerst verdedigers moeten vertrekken, want op dit moment hebben we met Sambo, Mauro, Mwene, Teze, Ramalho, Boscagli, Obispo, van Aanholt en Oppegard al 9 verdedigers in onze A-selectie
- Op het middenveld is de spoeling enorm dun. We hebben mazzel gehad dat er heel weinig blessures zijn geweest, want eigenlijk hebben we alleen maar Guti, Sangaré, Veerman en Til gebruikt de laatste maanden. Daarvan gaan er waarschijnlijk 2 vertrekken en komt er 1 gewoon te kort. We zouden volgend jaar Simons als 10 kunnen zien i.p.v. als linksbuiten, maar het is voor mij overduidelijk dat er (naast de eventuele komst van Spierings) echt een kwaliteitsinjectie op het middenveld nodig is.
- In de aanval moet ook echt wat gaan gebeuren: Luuk de Jong was regelmatig belangrijk, maar het deed ook regelmatig pijn aan de ogen. Je alternatief (Fabio Silva) is weg, en Van Duiven lijkt me nog te jong om als back-up te fungeren. Van Fofana heb ik inmiddels ook nauwelijks nog verwachtingen. El Ghazi vind ik tekort komen, en dan heb je met Bakayoko nog maar 1 speler met voldoende potentie. En dan zakte hij dit jaar ook nog regelmatig dwars door de ondergrens heen.

Stewart mag dus aan de bak! De eerste beoogde aanwinst, Branco, heeft inmiddels in Amsterdam getekend. Voor Spierings zijn voldoende andere kapers op de kust, en Feyenoord probeert Pepi naar Rotterdam te halen. Zonder trainer sta je toch op achterstand bij het binnenhalen van spelers. Enorm belangrijk om dus heel snel duidelijkheid te hebben over welke trainer er volgend seizoen voor de groep staat, zodat je goed kan gaan kijken hoe je je selectie wil gaan invullen.

 

+1/-0

Het is elk jaar hetzelfde verhaal; volgens de berichten in de pers volop wilde plannen en volop daadkracht maar uiteindelijk altijd redenen om toch weer zeer afwachtend te werk te gaan en de selectie te laat op sterkte te hebben.
Nu is er geen trainer dus staat alles on hold. Heel begrijpelijk maar dus geen Pepi (zo je die al zou willen) maar bovenal geen daadkracht.
Daarna komt weer het betoog dat we eerst spelers moeten lozen voordat we kunnen halen en vervolgens zijn de spelers waarin men interesse had niet meer beschikbaar. In augustus toch nog een enkele matige Amerikaan uit het netwerk van Stewart en een paar huurconstructies en je zit volgend seizoen weer tegen Boscagli, Til en Teze aan te kijken. Je kunt wel spelers kwijt willen maar iemand moet ze ook nog willen overnemen.
Ik snap heel het betoog van kapitaal opbouwen maar als je echt zo tevreden bent over Jarrad, huur 'm dan gewoon nog een seizoen als dat de enige mogelijkheid is hem binnenboord te houden. Dan heb je tenminste al de zekerheid van 1 redelijke verdediger. Het kan nl. ook zo zijn dat je de rest amper kwijtraakt, en dan ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 mei 2023 om 18:15:
Branco, heeft inmiddels in Amsterdam getekend. Voor Spierings zijn voldoende andere kapers op de kust, en Feyenoord probeert Pepi naar Rotterdam te halen.



Bizar eigenlijk dat je uit een PSV gezin komt, door Ajax wordt weggestuurd en dan daar weer gaat spelen ipv bij PSV. Zou ik zelf nooit doen. Overigens verwacht ik niet teveel van hem en Spierings, was in NL blijkbaar alleen middelmaat. Ook ken ik zo snel geeneen speler die in de jeugd bij een Nlse topclub is weggestuurd en alsnog de top haalde eigenlijk.

 

+1/-0

Ik verwacht sowieso niet zo een carrousel zoals hier nu door sommigen wordt geschetst. Het zit allemaal niet geweldig lekker in elkaar, maar ik vind dat het soms ook wel een beetje overdreven wordt. Ik denk dat met een paar verkopen en een paar goede aankopen het elftal al een behoorlijke boost krijgt. In ieder geval boost genoeg om volgend jaar mee te doen, simpelweg omdat je normaliter (dit seizoen blijkt helaas het tegendeel) tegen 15 tegenstanders qua budget en kwaliteit gewoon moet winnen. Maar uiteraard weet ik ook dat het zo niet werkt.

Wat mij betreft zijn zekere vertrekkers Sangaré, Branthwaite, Savio, Hazard en Silva. Guti heeft ook te kennen gegeven meer speeltijd te willen. Dat begrijp ik overigens ook heel goed.
Ik geloof niet dat Til, Teze, El Ghazi, Saibari persé gaan. Van mij hoeft dat ook niet. Ik vind ze niet goed genoeg voor de basis, maar je hebt nu eenmaal ook spelers nodig voor plek 14 t/m 18 in de selectie.
Ik denk dat als je de zekere vertrekkers goed kunt opvangen, aangevuld met 1 of 2 echte kwaliteitsinjecties dat je al een heel eind komt. Ik geloof niet in 15 vertrekkers en 15 nieuwkomers.

Prioriteit voor mij in willekeurige volgorde met tussenhaakjes spelers die nu genoemd worden (niet persé mijn keuzes):

1. Concurrent voor Luuk (Pepi?)
2. Vervanger Sangaré (Spierings?)
3. Centrale verdediger (minimaal 1, bij voorkeur 2; linksbenig en rechtsbenig)
4. Rechtsback (Sambo?)
5. Buitenspeler met een actie/snelheid
6. Trainer (Bosz)

We gaan het zien. Ik hoop dat we snel over een aantal zaken duidelijkheid krijgen aangezien de voorronde CL er snel aankomt. Overigens ga ik er vanuit dat deze week de nieuwe trainer gepresenteerd wordt. Dat heeft natuurlijk de hoogste prioriteit omdat eventuele aankopen in de meeste gevallen ook met hem afgestemd dienen te worden (lijkt me).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PFL_STEIN_CITY schreef op 31 mei 2023 om 10:12:

Ik verwacht sowieso niet zo een carrousel zoals hier nu door sommigen wordt geschetst. Het zit allemaal niet geweldig lekker in elkaar, maar ik vind dat het soms ook wel een beetje overdreven wordt. Ik denk dat met een paar verkopen en een paar goede aankopen het elftal al een behoorlijke boost krijgt. In ieder geval boost genoeg om volgend jaar mee te doen, simpelweg omdat je normaliter (dit seizoen blijkt helaas het tegendeel) tegen 15 tegenstanders qua budget en kwaliteit gewoon moet winnen. Maar uiteraard weet ik ook dat het zo niet werkt.

Wat mij betreft zijn zekere vertrekkers Sangaré, Branthwaite, Savio, Hazard en Silva. Guti heeft ook te kennen gegeven meer speeltijd te willen. Dat begrijp ik overigens ook heel goed.
Ik geloof niet dat Til, Teze, El Ghazi, Saibari persé gaan. Van mij hoeft dat ook niet. Ik vind ze niet goed genoeg voor de basis, maar je hebt nu eenmaal ook spelers nodig voor plek 14 t/m 18 in de selectie.
Ik denk dat als je de zekere vertrekkers goed kunt opvangen, aangevuld met 1 of 2 echte kwaliteitsinjecties dat je al een heel eind komt. Ik geloof niet in 15 vertrekkers en 15 nieuwkomers.

Prioriteit voor mij in willekeurige volgorde met tussenhaakjes spelers die nu genoemd worden (niet persé mijn keuzes):

1. Concurrent voor Luuk (Pepi?)
2. Vervanger Sangaré (Spierings?)
3. Centrale verdediger (minimaal 1, bij voorkeur 2; linksbenig en rechtsbenig)
4. Rechtsback (Sambo?)
5. Buitenspeler met een actie/snelheid
6. Trainer (Bosz)

We gaan het zien. Ik hoop dat we snel over een aantal zaken duidelijkheid krijgen aangezien de voorronde CL er snel aankomt. Overigens ga ik er vanuit dat deze week de nieuwe trainer gepresenteerd wordt. Dat heeft natuurlijk de hoogste prioriteit omdat eventuele aankopen in de meeste gevallen ook met hem afgestemd dienen te worden (lijkt me).



Ik ben het eigenlijk met Aad de Mos eens dat je spelers in de as nodig hebt die er gelijk staan. Spierings, Pepe, aub zeg. Hebben alleen bij middelmatige clubs gespeeld. Behoud Sangaré en Guti, doe Veerman weg (stoorzender), ga voor een top CV en evt RB (Sambo, Teze en Mwene is lood om oud ijzer) en haal een top LA en CA.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 30 mei 2023 om 21:55:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 mei 2023 om 18:15:
Branco, heeft inmiddels in Amsterdam getekend. Voor Spierings zijn voldoende andere kapers op de kust, en Feyenoord probeert Pepi naar Rotterdam te halen.



Bizar eigenlijk dat je uit een PSV gezin komt, door Ajax wordt weggestuurd en dan daar weer gaat spelen ipv bij PSV..



Ik denk dat dat sentiment meer leeft onder supporters dan onder spelers.
Ajax is natuurlijk een fantastische club (anders hadden wij niet zo’n hekel aan ze). Dat je daar als sporter voor kiest snap ik heel goed. (Als supporter snap ik het niet)😂

 

+1/-0

Maar laat de makelaar/tandarts/buurman van/huisarts verhalen maar weer komen! Ik heb er zin in!!

 

+1/-0

Ik mis 7ronaldo7

 

+3/-0

Of Fritske ;)
Wiens oom bij psv in de staf werkte en altijd met insights kwam die nooit uitkwamen 😂

 

+2/-0

Wijnaldum gaat naar verluidt weg bij Roma. Zou ik met zijn ervaring en spelopvatting een welkome aanvulling op het middenveld vinden.

 

+1/-0

Aanvullend op de wensen van Bosz zomaar wat namen:

Keeper: Vaessen, Olij, Zoet
CV's: Rekik,
Rechtsback: Van Ewijk
CM: Kitolano, Matusiwa, Reijnders, Spierings
LV: Karlsson, Danjuma, Saito, Manhoef?
SP: Pepi, Boadu

Dit bericht is gewijzigd op 6 juni 2023, 13:45:46.

 

+1/-0

Kan me eigenlijk wel vinden in alle namen die je zegt. Reijnders, Karlsson en vooral Danjuma lijken me echter niet betaalbaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 juni 2023 om 10:55:

Kan me eigenlijk wel vinden in alle namen die je zegt. Reijnders, Karlsson en vooral Danjuma lijken me echter niet betaalbaar.



Je zou wel naast andere versterkingen toch zeker 1 uit het lijstje moeten kunnen halen na (ook nog) de verkoop van Madueke en de aankomende verkoop van Sangare. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Danjuma. Kan me alleen voorstellen dat hij niet (meer) naar PSV wilt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24