Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30

Ook ik vind het wel erg makkelijk om nu te zeggen dat PSV aan het begin van de winterstop heeft liggen slapen. Je kunt natuurlijk met veel dingen rekening houden, maar niet met alles. Als dat zo was ging iedereen wel liggen voordat ie zou vallen.

Hartstikke zuur voor Lang en PSV, echter is dat enigszins redelijk op te vangen met Lozano of Tillman. We missen met Lang een buitencategorie speler, echter hebben we daar dit seizoen slechts sporadisch een beroep op kunnen doen. Dat verzacht de pijn een beetje want we hebben dus ook hele goede wedstrijden gespeeld zonder hem.

Het is vooral belangrijk dat Veerman en Tillman snel fit worden. Daarnaast las ik hier - geheel in lijn met mijn mening - de hoop dat Marokko er vanavond uitvliegt tegen Zuid-Afrika. Dan hebben we Saibari in ieder geval erbij waardoor we niet met Mauro of van Aanholt hoeven te starten. Persoonlijk vind ik dat namelijk een flinke achteruitgang.

Wat betreft de vervanging van Lang in relatie tot het al dan niet laten gaan van Vertessen het volgende. Ik begrijp dat we een professionele voetbalclub zijn en de wereld waarin die zich bevind is keihard, maar in dit geval zou ik Vertessen laten gaan. Die eer moet je wat mij betreft aan jezelf houden als PSV. Het is belangrijk om te kijken naar vervanging maar de realiteit zal zijn dat Lozano en Tillman het daar moeten gaan uitvechten de komende maanden ten aanzien van een basisplek. Wat mij betreft is dat prima. Wellicht komt er een soort Jozefzoon/El Ghazi speler bij voor achter die twee. Ook die jongen van Excelsior zou wat mij betreft welkom zijn voor erachter.

Het zit even niet mee met blessures. Desondanks staat we royaal aan kop en is het nog even tot Dortmund thuis. We hebben laten zien dat we niet afhankelijk zijn van Lang. Dat in combinatie met het hopelijk snel fit geraken van andere basisspelers en we gaan door op de ingeslagen weg.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 januari 2024 om 09:54:

Ik snapte de houding van PSV in het begin van de winterstop wel. Het ging voortvarend de eerste seizoenshelft. Onze middenvelders, met name Saibari en Tillman, bleken zo goed, dat we Schouten als extra optie voor de verdediging konden gebruiken. Lang en Lozano waren op de weg terug van blessures. Er was geen vuiltje aan de lucht.

Inmiddels is er, mede door de blessure van Veerman, toch een soort nieuwe situatie ontstaan. Het spel van PSV is een stuk stroperiger geworden, Vertessen is (zo goed als verkocht) en Lang ligt er weer uit. Waar we tot de jaarwisseling ongenaakbaar waren, zullen mensen nu toch enigszins voorzichtig zijn geworden met het spreekwoordelijk oppompen van de banden van de platte kar.

Als supporters hebben we geen idee wanneer Tillman, Veerman en Saibari terugkeren. Terwijl ons middenveld in mijn ogen de linie is die in de eerste seizoenshelft het verschil maakte. Het is een wereld van verschil als we tegen Ajax moeten spelen met Schouten, Til en Mauro Jr. in plaats van met Saibari, Veerman en Tillman met Schouten op de plek van Ramalho.

In 2 dagen opeens concreet worden voor spelers die direct wat toevoegen, gaat natuurlijk heel lastig worden. Er zou alweer geïnformeerd zijn naar Danjuma, maar die gast heeft nog minder wedstrijdritme dan Hazard vorig seizoen en dat was ook geen succes. Die speler van Excelsior is natuurlijk wel wedstrijdfit, maar die zal eerst een paar maanden moeten wennen aan de hogere intensiteit hier. Dat hij leuke dingen met een bal kan, geloof ik wel, maar kan hij ook mee in het drukzetten van Bosz? Aangezien je bij deze speelwijze afhankelijk bent van je zwakste schakel, kan dat bijna geen direct succes worden.

Dat Veerman, Tillman en Lang geblesseerd raken, is natuurlijk voor een groot deel botte pech. Maar door dat gehannes met Yorbe Vertessen komt PSV in mijn ogen bijzonder zwak over. Iedereen kan zien dat Yorbe tekort komt op basis van het niveau dat we de eerste seizoenshelft hebben gehaald, maar met zijn specifieke kwaliteiten kan hij voor dit elftal waarschijnlijk veel belangrijker zijn dan iedereen die je nu in de laatste dagen nog kunt halen.



Helemaal eens. Dat PSV nu ongewenst in actie moet komen vind ik wel een kans omdat er concrete vacatures zijn ontstaan. Ten eerste de RCV positie waar ik Schouten niet meer wil hebben, maar Schouten zichzelf ook niet. Maar ook die rol van Vertessen is een hele interessante om toch nu iets te doen op de transfermarkt. Bakayoko en Lozano kunnen bij wijze van elke week 75 a 80 minuten spelen en Tillman en/of Driouech kan het laatste stukje doen. Als er veel ruimte is en er veel meer tijd is om te handelen. Dan kun je met fitheid en snelheid echt vanaf het eerste moment volgens mij van toegevoegde waarde zijn. En je hebt meteen die speler voor volgend jaar waar waarbij je wel met Lang/Lozano al 2 opties hebt voor links. Dus dan zou je zeggen dat als Bakayoko verrtekt je toch een vervanger moet vinden en dat het perspectief van Driouech flink verminderd.

Ramalho nu vervangen had mijn voorkeur gehad maar ik besef dat PSV geen RCV kan vinden nu. En dan vertrouw ik in de zoektocht naar een nieuwe spits/keeper waar ze na een half jaar zoeken bij Benitez en Luuk uit kwamen. Er is geld dus dat mag geen belemmering zijn. Het wordt wel echt heel erg tijd dat er wat van die miljoenen in de verdediging wordt gestopt want de laatste verdediger die gekocht is was Ramalho 3 jaar geleden. Van Aanholt, Jarred en Dest allemaal huur. Obispo Teze Mauro en Sambo eigen jeugd en Boscagli was hier alweer een jaar langer. Ook op het middenveld stromen te miljoenen overal heen met Schouten, Veerman en Til en dan voorin met Lang en Pepi is ook flink geïnvesteerd. Het wordt nu tijd voor de defensie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 30 januari 2024 om 10:57:

Mensen lijken snel in paniek te raken nu PSV een gelijkspel heeft behaald en verloren heeft bij Feyenoord uit. Er wordt direct gesproken over een "stroperige" en "matige" prestatie, en men spreekt van een "nieuwe situatie". Echter, het is belangrijk om te beseffen dat verliezen bij Feyenoord uit een realistische mogelijkheid is. Als de arbitrage hun werk goed doet, had PSV zelfs kunnen winnen, vooral als Wieffer met zijn tweede gele kaart van het veld was gestuurd.

Op 17 januari speelde PSV nog tegen Twente (nog geen 2 weken geleden). Daarin speelde ze een uitermate goede wedstrijd, waarbij de spelers van Twente ontzettend onder de indruk waren van het spel van PSV.

Ter herinnering: deze wedstrijd speelde we ook zonder: Saibari, Veerman (en grotendeels zonder Lang en Lozano).

Lees ook nog eens:
https://nos.nl/video/2505301-oosting-over-bekernederlaag-twente-tegen-psv-waren-vaak-te-laatlink
https://www.nu.nl/voetbal/6298205/psv-swingt-langs-fc-twente-en-wacht-bekerkraker-tegen-feyenoord.htmllink
https://www.psvfans.nl/psv-maakt-indruk-tegen-fc-twente-zou-de-wereld-over-moeten-gaan/link
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4405327/sterk-psv-klopt-fc-twente-en-wacht-nu-bekerkraker-tegen-feyenoordlink

Dus laten we niet te snel concluderen dat, door afwezigheid, PSV niet in staat is om goed voetbal op de mat te leggen.

Tweede geval: Yorbe Vertessen
Niemand had kunnen voorzien dat PSV gisteren het nieuws zou ontvangen van de blessure van Lang. Als club is het bijna onmogelijk om hierop voorbereid te zijn. Van wat ik begrijp, is de blessure van Tillman niet al te ernstig, en als club ga je er dan vanuit dat je met Bakayoko, Lang en Lozano (en wellicht Tillman) op de vleugels kunt uitkomen voor een periode van 1 à 2 weken.
Als club wil je ook de mogelijkheid openlaten voor een speler om een transfer te maken. Het tonen van menselijkheid is essentieel, vooral gezien het feit dat PSV op het moment van akkoord met Vertessen ervan uitging dat Lang, Lozano en Bakayoko fit waren. Pas gisteren werd bekend dat Lang weer uitviel, en naar mijn mening kon PSV hier weinig aan doen. Termen als "paniekaankopen" en "paniekvoetbal" worden gebruikt, maar ik zie het eerder als ongelukkige omstandigheden.

Elke beslissing die PSV nu neemt, lijkt problematisch. Als ze besluiten om Vertessen aan zijn contract te houden, bestaat het risico dat hij niet meer gemotiveerd is. Als ze hem laten gaan, ontstaat mogelijk een probleem in de selectie.



Applaus, goeie post!

 

+1/-0

Erg benieuwd wat er de laatste transferdag nog op stapel staat. Komt St. Juste via huur met optie tot koop? Gaat PSV nog voor een vleugelaanvaller? Verlengt Babadi nu wel of niet zijn contract? Komt er nog een verrassing aan?
Of is dit waar PSV het mee gaat doen voor de rest van het seizoen. Wie zal het zeggen? Tot dusverre is het erg stil.

 

+1/-0

Aub geen st Juste.
Deze beste man heeft in 9 seizoenen 158 wedstrijden gespeeld dus iets meer als 15 wedstrijden per seizoen.
Beetje klaar met al die geblesseerde spelers bij psv.
Wat heb je er dan aan.

 

+1/-0

Goed nieuws dat Saibari al weer snel terug komt (zeker met het oog op komende wedstrijd) ... ik zou echter toch ook nog heel graag een berichtje zien over een handtekening van Babadi. Zou mooi zijn als we dat hoofdstuk kunnen afsluiten en die jongen ook weer gewoon kunnen inzetten, als nodig.

 

+1/-0

Vertessen heeft zijn waarde bewezen, maar ik vind hem echt niet goed genoeg voor PSV. Ik gun hem zijn transfer die hij schijnbaar wel heel erg graag wilt.
Ik snap alleen (gedeeltelijk) niet waarom PSV hem niet wil laten gaan. We hebben toch voldoende spelers voor de buitenkant? Bakayoko, Lozano, Tillman en evt. Saibari zou er ook nog kunnen spelen. Daarnaast, normaal zijn wij kampioen buitenspelers opleiden, waar is de jeugd? Kunnen we niet een Kwaaitaai of Emir Bars een kansje geven?

 

+2/-0

Zat meer aan die Abed te denken. Als het de keus is tussen Manhoef of eigen jeugd, geef die jeugd dan maar een kans.

Ik vind het verschil zo groot tussen de aankopen afgelopen zomer en de aankopen nu. Andere transferperiode en daarmee contractsituaties en blijkbaar wil PSV niet te veel geld uit geven, maar ik weet niet wat Driouech of Manhoef toe gaan voegen aan dit elftal voor de aankomende maanden. Buiten het feit dat je een speler voor een speler haalt. Maar zoals ik al zei: geef dan de jeugd een kans.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 31 januari 2024 om 19:01:

Zat meer aan die Abed te denken. Als het de keus is tussen Manhoef of eigen jeugd, geef die jeugd dan maar een kans.

Ik vind het verschil zo groot tussen de aankopen afgelopen zomer en de aankopen nu. Andere transferperiode en daarmee contractsituaties en blijkbaar wil PSV niet te veel geld uit geven, maar ik weet niet wat Driouech of Manhoef toe gaan voegen aan dit elftal voor de aankomende maanden. Buiten het feit dat je een speler voor een speler haalt. Maar zoals ik al zei: geef dan de jeugd een kans.



Ja mee eens, tenzij het een aankoop is die nu 2e/3e keus is, maar waarvan wordt verwacht dat die in de toekomst eerste keus kan worden. Weet iemand hoe het met Ledesma zit? Die zou nu toch terugkeren en dacht dat hij ook op de flanken kon spelen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 31 januari 2024 om 19:01:

Zat meer aan die Abed te denken. Als het de keus is tussen Manhoef of eigen jeugd, geef die jeugd dan maar een kans.

Ik vind het verschil zo groot tussen de aankopen afgelopen zomer en de aankopen nu. Andere transferperiode en daarmee contractsituaties en blijkbaar wil PSV niet te veel geld uit geven, maar ik weet niet wat Driouech of Manhoef toe gaan voegen aan dit elftal voor de aankomende maanden. Buiten het feit dat je een speler voor een speler haalt. Maar zoals ik al zei: geef dan de jeugd een kans.



Die jeugd die bijna wekelijks aantoont het niveau van de KKD (nog) niet aan te kunnen bedoel je? Als dat de opties zijn, zou ik zonder een seconde twijfel meteen gaan voor Manhoef of Driouech. Kwaliteit een heel stuk beter dan wat er nu in Jong PSV rondloopt en voldoende potentieel om uit te kunnen groeien naar het niveau voor de basis van PSV.

 

+4/-0

PSV wil gewoon een alternatief voor de vleugel, een goedkope oplossing gaan ze blijkbaar voor. Ik had liever Sahraoui zien komen als je het toch over de Nederlandse competitie hebt en buitenspelers. Zeker ook omdat ik verwacht dat Bakayoko aan het einde van het seizoen vertrekt, daar moet ook gewoon weer kwaliteit voor terugkomen.
PSV heeft eigenlijk ook behoefte aan ofwel een centrale verdediger of een verdedigende middenvelder, maar liefst beide. Als centrale verdediger zou ik graag iemand zien komen die dit 2e half jaar kan wennen aan PSV, maar wel directe basis is. Beter dan Ramalho ben je al snel, maar goed, we gaan het meemaken morgen op d/day of men nog met een verrassing komt.

 

+1/-0

Direct basis en een half jaar wennen, dat is in mijn beleving lastig met elkaar te verenigen. Ik reken er niet op dat er qua verdediging iets gaat gebeuren. PSV zal een extra aanvaller willen aantrekken met het oog op het vertrek van Vertessen en de blessure van Lang. Gezien de geluiden verwacht ik dat dat toch Driouech zal zijn.

Die speler van Heerenveen, is dat echt zo'n geweldenaar? In het begin van het seizoen zag ik hem vaak terugkomen in de statistieken, maar hij heeft die lijn volgens mij niet echt weten vast te houden. Ik ben van mening dat het lastig is om in de eredivisie een directe versterking binnen te halen als je niet shopt bij één van de andere top-5 ploegen. Het niveauverschil tussen het PSV (van dit jaar, toch ons streefniveau) en de rest van de eredivisie is simpelweg te groot.

PSV moet ervoor zorgen dat er voldoende sterkhouders in het elftal staan, en dat er verder jongens in staan met de potentie om naar dat niveau toe te groeien. Een Vertessen had die potentie niet, dus wat dat betreft prima om hem te laten gaan. Als we in de zomer afscheid gaan nemen van Teze, Dest, Tilman, Veerman en Bakayoko moet er opnieuw met de geldbuidel gerammeld worden, want dan kom je er niet met wat opvallende jongens uit de eredivisie en Jong PSV.

 

+1/-0

Voor wat die Sahraoui moet kosten (afgaande op wat VI afgelopen week meldde), zou je in de buurt van het clubrecord van PSV moeten komen. Dan weet je in ieder geval al dat hij nooit een optie is geweest

 

+1/-0

Mooi, zeer waarschijnlijk die Driouech erbij (ipv Vertessen), dan Saibari weer terug, en hopelijk Veerman ook al weer snel ...
Met een beetje geluk een handtekening van Babadi, zodat we die evt. ook nog kunnen inzetten, indien nodig.
Dan hebben we toch weer gewoon een volwaardige selectie, zoals aan het begin v/h seizoen, op Noa Lang na ...
Tja, een extra verdediger zou leuk zijn geweest, maar de 8 tegendoelpunten zegt eigenlijk ook weer genoeg.

En het lijkt erop dat bij Ajaks alleen Henderson de versterking zal zijn, en ook Feijenoord lijkt niet veel te verbeteren/versterken. Moet gewoon goed zijn voor ons de rest v/h seizoen!

Ik heb er gewoon (weer) zin in!

 

+1/-0

Niet raar opkijken als we zaterdag weer iemand missen in de selectie vanwege een hamstringblessure. PSV schijnt het stil te willen houden...

 

+1/-0

We hebben nu Bakayoko en Lozano die om en om 90 minuten kunnen spelen mits nodig. En dan kun je Driouech standaard in de 75e minuut brengen als de ruimtes wat groter worden. Eventueel Tillman soms op links als het echt nog nodig is. Saibari als noodverband mocht er weer s aan de k zijn en daarmee redden we het kampioenschap normaliter wel. Dan heb je mooi een half jaar de kans om te zien of die jongen kan aanhaken en volgend jaar 4e of wellicht 3e keuze kan worden als Bakayoko vertrekt. En als het echt tegen valt kun je hem volgend jaar prima bij een Twente of Utrecht stallen.

Ik houd van dit soort transfers. Je hebt altijd de kans op een homerun maar je loopt geen financieel risico. Zijn skillset past bij de rol die Vertessen had en hij krijgt nu de tijd om te kijken of er nog groei mogelijk is. Voor die jongen ook echt een geweldige kans om meteen kampioen te worden en om zelfs zijn CL debuut te maken.

 

+1/-0

Ik vind 4 miljoen betalen voor een speler van één van de kleinste clubs van de eredivisie niet te kwalificeren als "geen financieel risico lopen". Dit is voor een speler van een degradatiekandidaat de absolute hoofdprijs. Als het een schot in de roos blijkt, zoals bijv. bij een Strootman of Mertens, dan is het economisch een hele goede deal. Maar als hij het niet redt, dan verdient hij inmiddels een salaris dat geen enkele andere Nederlandse club wil betalen. Dan zit je dus 4,5 jaar aan een salarispost vast van een jongen die je aan de straatstenen niet kwijt kan raken (zie Thomas, Ramselaar, Maher).

Verder ken ik de jongen niet goed genoeg en ben ik heel benieuwd wat hij bij ons kan brengen. Hij zal echt wel kunnen voetballen, maar heeft hij de drive en het inzicht om mee te gaan in het drukzetten wat Bosz voor ogen heeft. Kan hij een wedstrijd lang consequent mee verdedigen als zijn back ten aanval trekt? In het moderne voetbal zijn zoveel meer dingen van belang voordat iemand bij een club kan slagen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 februari 2024 om 15:31:

Ik vind 4 miljoen betalen voor een speler van één van de kleinste clubs van de eredivisie niet te kwalificeren als "geen financieel risico lopen". Dit is voor een speler van een degradatiekandidaat de absolute hoofdprijs. Als het een schot in de roos blijkt, zoals bijv. bij een Strootman of Mertens, dan is het economisch een hele goede deal. Maar als hij het niet redt, dan verdient hij inmiddels een salaris dat geen enkele andere Nederlandse club wil betalen. Dan zit je dus 4,5 jaar aan een salarispost vast van een jongen die je aan de straatstenen niet kwijt kan raken (zie Thomas, Ramselaar, Maher).

Verder ken ik de jongen niet goed genoeg en ben ik heel benieuwd wat hij bij ons kan brengen. Hij zal echt wel kunnen voetballen, maar heeft hij de drive en het inzicht om mee te gaan in het drukzetten wat Bosz voor ogen heeft. Kan hij een wedstrijd lang consequent mee verdedigen als zijn back ten aanval trekt? In het moderne voetbal zijn zoveel meer dingen van belang voordat iemand bij een club kan slagen?



In het hedendaagse voetbal is vier miljoen echt niet veel. Bovendien heb je benadrukt dat de speler ook defensieve kwaliteiten moet bezitten. Het is veilig om aan te nemen dat de scouts hier rekening mee hebben gehouden bij hun keuze voor hem. Het lijkt me vanzelfsprekend dat een speler moet passen in het speelsysteem van Bosz; dat zou prioriteit nummer één moeten zijn.

Bovendien moet PSV actie ondernemen, een aspect dat door weinig mensen lijkt te worden gerealiseerd. Vertessen was ook geen levensvatbare optie meer voor PSV, dus het is noodzakelijk dat ze een nieuwe speler aantrekken. Een gerenommeerde naam zal niet bereid zijn om als invaller naar PSV te komen. Naar mijn mening lijkt het erop dat PSV zorgvuldig heeft nagedacht over alle aspecten en afwegingen.

 

+2/-0

Dat laatste wil ik ook zeker niet in twijfel trekken. PSV zal een goed beeld hebben van Driouech en op basis daarvan besluiten dat ze hem nu willen halen. Of hij direct of in de toekomst aan kan haken, dat zullen we gaan zien. Tinus deed in zijn posting echter alsof het hier om een gevalletje "baat het niet dan schaadt het ook niet" gaat. Dan zeg ik dat 4 miljoen + 4,5 jaarsalaris ook voor PSV-begrippen toch echt geen kattenpis is. Natuurlijk, Schouten, Lang, Dest, Tillman en Pepi zijn allemaal 2-3 keer duurder (geweest), maar bij de meeste van die namen haal je wel iemand die zich al op een bepaald niveau bewezen heeft. Dat is bij Driouech geenzins het geval.

Feyenoord haalde van de zomer Van de Belt en Beelen naar de Kuip, maar beide heren zijn nog nauwelijks te zien geweest in het eerste elftal. En als ze spelen, vallen ze ook niet positief op. Dat bewijst m.i. dat de stap naar de top toch groter is dan men denkt. Je moet én heel goed kunnen voetballen, maar je moet daarnaast ook fysiek heel sterk zijn, je snel kunnen aanpassen aan een hoger niveau en ook mentaal top zijn. Dat is lang niet iedereen gegeven.

Dit bericht is gewijzigd op 1 februari 2024, 16:30:08.

 

+1/-0

Ik vind 5 miljoen voor een speler van Excelsior een sloot geld als je bedenkt wat PSV krijgt voor het gros van zijn spelers. De toppers gaan voor een veelvoud weg, maar de rest vertrekt m.i. voor te weinig geld. Vertessen en Driouech is zoals het nu lijkt een 1 op 1 ruil qua transfersom en dat vind ik een vreemde ruil.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24