Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 03 februari 2020 om 22:41:
Ben het grotendeels met je eens, maar die treffer van Fiorentina is wel terecht afgekeurd. Sinds dit seizoen worden doelpunten waarbij een aanvaller de bal aanraakt met zijn arm of hand afgekeurd, ongeacht of er sprake is van opzet of niet. Die regel geldt dan weer niet indien het om een verdedigende actie gaat wat de strafschop voor VVV volslagen belachelijk maakt.
Reden waarom de VAR bij VVV-Utrecht wel in mocht grijpen en bij VVV-PSV niet is om de volslagen idiote regel dat de strafschop van gisteren gemist werd. Alleen dan mag de VAR ingrijpen indien er spelers te vroeg zijn ingelopen of de keeper voor zijn lijn stond. Omdat VVV tegen ons de strafschop binnen schoot, mocht de VAR niet ingrijpen en had alleen Makkelie als scheidsrechter dat mogen doen. Hij kon het alleen nooit gezien hebben natuurlijk, omdat er spelers van VVV zijn zicht belemmerden toen er geschoten werd.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 03 februari 2020 om 22:41:
Neem het geval dat Skipper hierboven aanroert.
Hij zegt dat Ajax een penalty moest krijgen vanwege Boscagli. Daar valt best iets voor te zeggen. Kuipers beweert dat het geen 100 procent penalty was en dus geen misser van hem en dat daarom de VAR niet hoefde ( of mocht?) ingrijpen.
Vandaag lees ik dat VAR Nijhuis gezegd zou hebben dat hij fout zat en wel had moeten ingrijpen.Ra, ra?
Want kreten dat de VAR een verbetering zou zijn noem ik loos zonder uitleg en dadelijk zien we door de bomen het bos niet meer.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 04 februari 2020 om 15:47:
Neem het geval dat Skipper hierboven aanroert.
Hij zegt dat Ajax een penalty moest krijgen vanwege Boscagli. Daar valt best iets voor te zeggen. Kuipers beweert dat het geen 100 procent penalty was en dus geen misser van hem en dat daarom de VAR niet hoefde ( of mocht?) ingrijpen.
Vandaag lees ik dat VAR Nijhuis gezegd zou hebben dat hij fout zat en wel had moeten ingrijpen.Ra, ra?
Want kreten dat de VAR een verbetering zou zijn noem ik loos zonder uitleg en dadelijk zien we door de bomen het bos niet meer.
Kuipers vond het niets in het veld en kon het heel goed zien, zijn VAR ook maar die greep niet in. Misschien ligt het aan mij maar ik denk dat als het 0-0 was geweest de VAR wel had ingegrepen, maar dat is een onderboekgevoel.
Dat Nijhuis na alle kritiek zegt dat hij wel had moeten ingrijpen is bullshit. Hij heeft daar minuten lang de tijd voor gehad en met eventueel overleg met assistent VAR besloten dat het te licht was, precies zoals hij fluit. Dan komt er een bak kritiek en kiest ie eieren voor zijn geld door te zeggen dat het fout was.
Ik vond het zelf niet zo duidelijk een penalty als de rest van voetballend NL, dus ik denk dat ik hier zelf ook de fout in was gegaan. Maar ik hecht relatief weinig woorden aan scheidsrechters en VAR refs als ze eerst de publieke opinie kunnen raadplegen en dan terug komen op hun beslissing.
Overigens vind ik de VAR wel een goede ontwikkeling om het eerlijker te maken, maar ik denk dat het fout gaat bij de verwachtingen van de mensen. De VAR haalt niet alle oneerlijkheid eruit, enkel de 5 a 10 % grootste missers. Zonder VAR heb je soms dat het wel of niet een penalty is afhankelijk van de scheids, dat is nu nog steeds zo dus dat is niet veranderd.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 04 februari 2020 om 16:49:
Feit is de dat VAR heeft gefaald, en alle woorden die Kuipers/Nijenhuis erover pruttelen verandert dat natuurlijk niet.
open/sluit de onderstaande quote:UsWilly schreef op 04 februari 2020 om 16:59:
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 04 februari 2020 om 16:49:
Feit is de dat VAR heeft gefaald, en alle woorden die Kuipers/Nijenhuis erover pruttelen verandert dat natuurlijk niet.
Het leerproces is geprolongeerd lijkt me . De vraag is tot hoe lang. Iedere week dezelfde discussies wil zeggen dat het gewoon niet werkt. De KNVB schermt er wel mee dat nu veel dingen goed gaan maar dat kun je wegstrepen. Ernstige overtredingen worden weggewuifd. Weg met die VAR , gebruik de doellijn technologie . Tevens wordt het spel vaak stilgelegd en wachten we maar , de verprutste tijd wordt zelden juist bijgeteld.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:
Afgezien van het oneerlijke feit dat niet in alle Eredivisie stadions op dezelfde plek rond de 16 camera's hangen, blijkt ook daarbij dat de techniek niet in staat is om de regel feilloos toe te passen. Maar wel worden, vele minuten na het oorspronkel;ijke gejuich in het stadion, doelpunten afgekeurd omdat er iemand met zijn wenkbrauw een nano seconde te vroeg zou zijn ingelopen of meer van die flauwekul.
De apparatuur is niet 100 procent en de uitvoerende mensen komen hooguit op de helft van dat percentage met al hun miskleunen.
Voorlopig is de VAR een farce.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 445
Reg.: 5 augustus 2019
Favoriete opstelling: 4-4-2
Voor wie het interessant vindt, hier een leuke sceptische beschouwing over de VAR, waar ik het grotendeels mee oneens ben overigens. Toch leuk om te lezen!
https://thebaffler.com/capital-offenses/too-close-to-call-oconnorlink
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 10 februari 2020 om 14:06:
Voor wie het interessant vindt, hier een leuke sceptische beschouwing over de VAR, waar ik het grotendeels mee oneens ben overigens. Toch leuk om te lezen!
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 10 februari 2020 om 20:00:
Vooral leerzaam omdat hij ons herinnert aan wat de opvattingen waren in en kort na 1863.
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 11 februari 2020 om 11:37:
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 10 februari 2020 om 20:00:
Vooral leerzaam omdat hij ons herinnert aan wat de opvattingen waren in en kort na 1863.
Toch zijn er wel meer dingen uit 1863 waar ik niet perse naar terug verlang.
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 10 februari 2020 om 14:06:
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2020 om 22:31:
Geen touw meer aan vast te knopen. Nu een lachwekkende penalty voor Ajax na tussenkomst van de VAR. Flikker gewoon op met die onzin
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2020 om 22:31:
Geen touw meer aan vast te knopen. Nu een lachwekkende penalty voor Ajax na tussenkomst van de VAR. Flikker gewoon op met die onzin
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Koen073 schreef op 13 februari 2020 om 09:08:
En dat vrijworstelen in de 16 van Martinez wordt weer niet naar gekeken...
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 13 februari 2020 om 11:19:
Er is volgens mij wel sprake van een "clear and obvious error" waar het de VAR betreft.
Heppie Berrie
Mister PSV
Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: Zuid - FF
Forumreacties: 1.511
Reg.: 10 mei 2000
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 13 februari 2020 om 11:19:
Er is volgens mij wel sprake van een "clear and obvious error" waar het de VAR betreft.
Namelijk het feit dat dit systeem is ingevoerd terwijl de mensen die er mee werken door inconsequent en incompetent optreden laten zien dat niemand er wijzer of beter door is geworden.
Al denkt men er bij Ajax wellicht anders over, zoals Willem van Hanegem ons duidelijk maakte.
PSV Forum » Nederlandse competities » VAR