Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 06 augustus 2022 om 17:55:

Gewoon weer een buitenspel goal voor Pinokkio FC.
Eerste helft twijfelachtige buitenspel Fortuna en geen VAR.
Goh, wat een leuk begin van het nieuwe voetbaljaar.



Valt wel op dat er geen lijntjes zichtbaar waren op de tv -> dat neemt een hoop twijfel weg.
bij geen buitenspel Fortuna had Schuurs waarschijnlijk rood moeten hebben.

Omdat ze de lijntjes niet gezet zijn, durf ik te stellen dat Ajax wederom bevoordeeld word door onze Serdar.

 

+3/-0

Ik vond dat Schuurs geen rood verdiende, hoor. Die was gewoon eerder bij de bal. Verder inderdaad opvallende buitenspelsituaties, maar in de eerste helft moest het rood zijn voor Seuntjens.

 

+1/-0

Nu bij AZ voor een tikkie met veel minder "intensiteit" van De Wit vindt de VAR het wel rood uiteraard. Terwijl dat vorige week nog gewoon met geel kon worden afgedaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 augustus 2022 om 18:31:

Nu bij AZ voor een tikkie met veel minder "intensiteit" van De Wit vindt de VAR het wel rood uiteraard. Terwijl dat vorige week nog gewoon met geel kon worden afgedaan.



Volgens mij is het verschil dat hij hem met de elleboog raakt en niet zozeer met de bovenarm. Verder onbegrijpelijk dat hij in de 5e minuut geen geel krijgt voor het omver duwen van de tegenstander zonder intentie de bal te spelen. Dus 2x geel had het minimaal moeten zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 augustus 2022 om 18:31:

Nu bij AZ voor een tikkie met veel minder "intensiteit" van De Wit vindt de VAR het wel rood uiteraard. Terwijl dat vorige week nog gewoon met geel kon worden afgedaan.



Volgens mij is het verschil dat hij hem met de elleboog raakt en niet zozeer met de bovenarm. Verder onbegrijpelijk dat hij in de 5e minuut geen geel krijgt voor het omver duwen van de tegenstander zonder intentie de bal te spelen. Dus 2x geel had het sowieso moeten zijn.

 

+1/-0

Ik vond de beslissing bij Groningen Volendam veel erger want daar wordt zonder camara op de lijn of bovenaf en geen doellijntechnologie gewoon een doelpunt toegekend. Ineens is de ronding van de bal niet meer belangrijk en of het 99 of 100% is uit te sluiten ook niet. Bizar als je het mij vraagt.

Overigens vind ik die gele kaart van De Wit eigenlijk meer geel dan rood en bij Alvarez meer rood dan geel.

 

+2/-0

Wordt elk doelpunt dat gescoord wordt uitvoerig teruggekeken door var of worden alleen de doelpunten teruggekeken door de var waarvan verwacht wordt dat sprake is van buitenspel, hands of een overtreding?

 

+1/-0

Lijkt me dat laatste. Als iemand een bal van 30 meter in het kruis schiet, hoef je niet terug te kijken, lijkt me.

 

+1/-0

Even een zijstap. Ik heb vanmorgen de doelpunten bekeken van Nigeria tegen Nederland op het WK -20 voor meiden. Vlak voor tijd was er een penalty situatie waarbij de bal op de elleboog van een Nederlandse komt die langs haar lichaam is. Oké, ze draait een beetje haar lichaam er in. Maar nadat degene achter de monitor er al een tijd naar gekeken heeft, heeft de scheids er nog 1,5 minuut naar gekeken om te bepalen dat het geen strafschop was.

Op mij kwam het over dat ze een verklaring aan het zoeken was waarom het wel een strafschop moest zijn maar deze met de beste wil van de wereld niet gevonden kon worden.

 

+1/-0

Tja dat is precies de VAR en scheidsrechters in een notendop. De ene keer zoeken ze of ze er niet iets is waarvoor ze een rode kaart of penalty kunnen toekennen, of net dat haartje wat buitenspel staat. De andere keer zoeken ze juist de andere kant op, het is maar net welk pyjamaatje er achter de knoppen zit...

 

+3/-0

De teller van onterecht niet gegeven strafschoppen staat nu in ieder geval ook op 1-0 voor Ajax

 

+1/-0

Welk moment heb je het over?

 

+1/-0

In de eerste helft een duidelijke overtreding op Brobbey. Had een strafschop + rood moeten zijn. Volgens mij stond het toen nog 0-0, maar weet ik niet meer zeker.

Hij werd daar uiteindelijk afgevlagd vanwege buitenspel, maar wel pas nadat die overtreding gemaakt was. In de herhaling was te zien dat er van buitenspel geen sprake was, dus de VAR had daar gewoon in actie kunnen/moeten komen.

 

+1/-0

O. Nou ja, zoals altijd heeft Ajax er geen hinder van. PSV kan ook beter de VAR tegen hebben tegen een Emmen of Eagles, dan straks in de Kuip.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 23 augustus 2022 om 06:44:

O. Nou ja, zoals altijd heeft Ajax er geen hinder van. PSV kan ook beter de VAR tegen hebben tegen een Emmen of Eagles, dan straks in de Kuip.



Dat zal gewoon beide zijn.. ;)

 

+1/-0

PSV was slecht gisteren maar waarom is er eigenlijk een VAR als de grens zichzelf overschat en denkt het wel alleen af te kunnen in de 8e minuut. Als er doorgespeeld wordt is waarschijnlijk de organisatie bij de Rangers niet optimaal en is scoren makkelijker.

Dit soort momenten zijn er mijns inziens veel te veel in het voetbal.

 

+1/-0

Tja... na een wedstrijd als gisteren naar zo'n momentje wijzen, is niet de sterkste reactie. Natuurlijk heb je gelijk en had daar niet gevlagd mogen worden, maar Gakpo stond daar zo wat bij de cornervlag met de bal. De VAR gaat dit natuurlijk niet oplossen. Die grens dacht dat het buitenspel was en moet dan gewoon vlaggen als het directe doelgevaar geweken is. De nieuwe technologie m.b.t. buitenspel, die volgens mij in de CL en op het WK gebruikt gaat worden, zal dit soort dingen wél moeten voorkomen.

 

+1/-0

Werd Fortuna niet wat benadeeld? Burak had controle over de bal en werd van achteren neergehaald. Dat lijkt me duidelijk rood. Verder was er maar 2 minuten extra tijd. Niet dat ik Fortuna veel gun na het ontslag van de coach zo snel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 27 augustus 2022 om 23:44:

Werd Fortuna niet wat benadeeld? Burak had controle over de bal en werd van achteren neergehaald. Dat lijkt me duidelijk rood. Verder was er maar 2 minuten extra tijd. Niet dat ik Fortuna veel gun na het ontslag van de coach zo snel.



Ik snap ook niet waarom de speler die Yilmaz neerhaalde slechts geel kreeg, ging alleen recht op het doel af, leek mij ook een schoolvoorbeeld van doorgebroken speler die neergehaald wordt.

 

+2/-0

De gebruikelijke dwalingen van de vrijdagwedstrijd gaan ook weer stevig door. Die jongen van Fortuna gaat lekker op een dij staan en Utrecht krijgt een penalty nadat de bal wordt gespeeld.

Het is niet dat de arbitrage zo'n haast heeft om naar huis te gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR