Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60

Ik zag zojuist toch echt een heuse topclubpenalty uitgedeeld worden aan Sparta. Is dat nu ook al een topclub ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 17 september 2022 om 19:04:

Ik zag zojuist toch echt een heuse topclubpenalty uitgedeeld worden aan Sparta. Is dat nu ook al een topclub ?


Of Makelie heeft niet alleen voorkeur voor Feyenoord maar voor alles wat uit de Rijnmond komt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 18 september 2022 om 11:50:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 17 september 2022 om 19:04:

Ik zag zojuist toch echt een heuse topclubpenalty uitgedeeld worden aan Sparta. Is dat nu ook al een topclub ?


Of Makelie heeft niet alleen voorkeur voor Feyenoord maar voor alles wat uit de Rijnmond komt?



Denk dat het een goedmakertje is om te ontkrachten dat alleen de topclubs minder duidelijke penalties krijgen.

 

+1/-0

Ik verbaasde me vooral om die reactie na afloop over de VAR. Steeds hoor je dat de scheids alleen naar de zijkant mag komen als de VAR vindt dat er sprake is van een 100% fout van de scheidsrechter. Nu werd Makkelie naar de zijkant geroepen omdat de VAR twijfelde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 18 september 2022 om 12:02:

Ik verbaasde me vooral om die reactie na afloop over de VAR. Steeds hoor je dat de scheids alleen naar de zijkant mag komen als de VAR vindt dat er sprake is van een 100% fout van de scheidsrechter. Nu werd Makkelie naar de zijkant geroepen omdat de VAR twijfelde.


Ja dat is ook mooi. Als de bolling van de bal misschien wel 1 millimeter boven de buitenste witte grasspriet van de zijlijn hangt is discutabel een 100% reden om niet te overrulen. En nu bij twijfel van de VAR is het ineens WEL een reden om de scheids te informeren, heel vreemd.
Zo creëer je natuurlijk nooit draagvlak bij ons klootjesvolk.

 

+1/-0

Ik ga in het topic van de wedstrijd al aan dat het ronduit belachelijk was dat die pingel werd teruggedraaid voor de VAR, want ik zag geen enkel beeld waaruit blijkt dat hij de bal raakt. Er wordt gewoon vanuit gegaan.

Ik kan me nog wel een andere onderlinge wedstrijd herinneren waar een bal die overduidelijk over de lijn leek ineens niet afgefloten werd.

Voor de zekerheid ook nog maar even de samenvatting van de NOS gekeken, maar daar brachten ze het gewoon niet eens echt in beeld :huh :huh :huh

 

+3/-0

Was gewoon een penalty, punt

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 06 november 2022 om 19:14:

Ik ga in het topic van de wedstrijd al aan dat het ronduit belachelijk was dat die pingel werd teruggedraaid voor de VAR, want ik zag geen enkel beeld waaruit blijkt dat hij de bal raakt. Er wordt gewoon vanuit gegaan.

Ik kan me nog wel een andere onderlinge wedstrijd herinneren waar een bal die overduidelijk over de lijn leek ineens niet afgefloten werd.

Voor de zekerheid ook nog maar even de samenvatting van de NOS gekeken, maar daar brachten ze het gewoon niet eens echt in beeld :huh :huh :huh



Ik snap het niet meer. Ik dacht dat de var alleen ingreep bij een 100% foute beslissing van de scheidsrechter. Uit de beelden blijkt niet of hij de bal speelt en of hij eerst de man speelt. Dus dan lijkt me dat de beslissing van de scheidsrechter moet blijven staan. Het is daarnaast ook nog eens een tackle half van achter met hoog been, dus sowieso risicovol.

 

+1/-0

Volgens mij was wel te zien dat hij de bal speelde, maar dan denk ik daar wel bij: maakt dat veel verschil? Want als hij daarna Simons niet neerhaalt, heeft die alsnog een scoringskans. Afijn, ik had 'm live al niet gegeven, omdat ik wel direct dacht te zien dat de bal van richting veranderde. Simons had 'm net voor contact iets weg moeten tikken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 06 november 2022 om 21:13:

Volgens mij was wel te zien dat hij de bal speelde, maar dan denk ik daar wel bij: maakt dat veel verschil? Want als hij daarna Simons niet neerhaalt, heeft die alsnog een scoringskans. Afijn, ik had 'm live al niet gegeven, omdat ik wel direct dacht te zien dat de bal van richting veranderde. Simons had 'm net voor contact iets weg moeten tikken.



Of je moet fluiten is al een eerste. Ik stond ook even raar te kijken dat hij floot omdat het van zover weg was en er niet veel aan de hand leek.

Als je dan vervolgens fluit, kun je hem alleen terugdraaien als het een 100% fout is. Ik kan uit de beelden echter niet opmaken of hij hem daadwerkelijk raakt of niet. Dan kun je naar mijn mening die pingel niet terugdraaien. Beetje in de trant van die bal over de lijn met Blind. Waar overigens bijna iedereen die bal over de lijn zag, behalve de VAR.

 

+1/-0

Ach het is weer eens bewezen, het moet 100 % uit te leggen zijn naar Amsterdam... Dat het niet voor 100 % zeker uit te leggen is aan Eindhoven of hij eerst de speler raakt en dan de bal, of dat hij uberhaupt de bal raakt, dat maakt niet uit... Het gaat er omdat het richting Amsterdam uit te leggen is, dat heeft de heer Makkelie in Eindhoven destijds prima verwoord in een interview... Het is te gek voor woorden, dat het heel toevallig iedere keer deze richting op wijst... Hoe vaak op basis van vermoeden zonder duidelijke beelden er door de VAR bij ons iets wordt teruggefloten, of dat het nou om mm. buitenspel gaat of een handsbal die op de beelden zelf niet zichtbaar is... Ondertussen mag die Mexicaanse slager lekker z'n gang gaan iedere wedstrijd en hoor je daar niemand over dat het een irritant mannetje is, nee dat is mooi die Mexicaanse passie. Ik kan mij nog herinneren dat in de media Toivonen, Lozano, Guardado, stuk voor stuk kapot werden geschreven als nare irritante mannetjes en je zag dat de scheidsrechters er juist wel op reageerden in gele en rode kaarten... Dat zag je nu ook weer bij Simons. Een speler die wekelijks excelleert bij PSV, even twee mindere wedstrijd had en het volgens de kenners compleet verleert was, daarna tegen RKC ook nog een schop in zijn gezicht waarbij hij toch wel heel overdreven reageerde volgens de media (hebben ze Brobbey, Bergwijn en Alvarez dit weekend zien rollen en naar het gezicht zien grijpen????). De volgende wedstrijden was ieder tikje op Simons niks aan de hand, maar zodra hij een schouderduw uitdeelde werd hij teruggefloten...

Dit bericht is gewijzigd op 7 november 2022, 11:52:31.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 06 november 2022 om 21:13:

Volgens mij was wel te zien dat hij de bal speelde, maar dan denk ik daar wel bij: maakt dat veel verschil? Want als hij daarna Simons niet neerhaalt, heeft die alsnog een scoringskans. Afijn, ik had 'm live al niet gegeven, omdat ik wel direct dacht te zien dat de bal van richting veranderde. Simons had 'm net voor contact iets weg moeten tikken.



Ik had er ook 'gewoon' vrede mee gehad als hij in het veld niet gegeven was, maar wat ik nu echt niet begrijp is dat waar iets nu lijkt, maar niet duidelijk is, dat nu ineens voldoende is voor een beslissing.
De bal bij PSV - Ajax vorig seizoen leek toch echt uit, maar werd niet teruggedraaid omdat het niet met zekerheid vast te stellen was dat hij echt uit was. Nu lijkt Rensch de bal wellicht te raken, maar ook dat is niet met zekerheid vast te stellen, maar dat is nu wel voldoende om deze beslissing terug te draaien?
Dat is toch echt gewoon heel scheef. Zeker omdat, als je dan als VAR toch alles terug gaat kijken, je ook ziet dat hij eerst Simons al hindert en op zijn heup/been raakt, voordat hij de bal raakt. Dan zou dat, omdat de tackel vanachter komt, toch juist geen herroeping op moeten leveren.
Al met al is dit een 50-50 call en dan is het duidelijk: de VAR moet eraf blijven.

 

+3/-0

Op deze unieke beelden is tussen 7:26-7:32 duidelijk te zien dat Rensch niet de bal, maar alleen Simons raakt.
https://www.youtube.com/watch?v=IY6tAU1J1bklink

 

+2/-0

Vanaf 9:18 zie je ook dat Alvarez degene is die Ramalho opzoekt en niet zoals overal wordt geschreven Ramalho naar hem toe komt om te provoceren

 

+2/-0

Waar moet ik kijken als ik wil zien hoe Klaassen zich als een debiele kat gedraagt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Casibari schreef op 07 november 2022 om 19:34:

Op deze unieke beelden is tussen 7:26-7:32 duidelijk te zien dat Rensch niet de bal, maar alleen Simons raakt.
https://www.youtube.com/watch?v=IY6tAU1J1bklink



Raar dat ESPN deze beelden tijdens de wedstrijd niet laat zien en dat de VAR deze beelden ook niet heeft. Het geeft in ieder geval duidelijk aan dat 100 % bewijs bij een tegenbeslissing voor PSV niet nodig is. Ook interessant dat de aanklager zich nog niet heeft laten horen, want er is veel gemist door de VAR en scheidsrechter...

 

+1/-0

Als ik de beelden slow-motion terug kijk, dan lijkt het erop dat Rensch de bal raakt. Met zekerheid kan ik dat niet zeggen. Er is dus twijfel. En bij twijfel hoort een beslissing van de scheidsrechter niet teruggedraaid te worden.

In de topper tegen ajax in Eindhoven afgelopen seizoen leek die bal ook over de zijlijn. Dat viel ook niet met zekerheid te zeggen. Ook daar was twijfel. En toen gebeurde er niks. Ondanks dat die bal voor 99% zeker over de lijn leek, zou je dat als een goede beslissing kunnen bestempelen (binnen de huidige regels). Maar als dat een goede beslissing was, dan was de beslissing van afgelopen zondag zo fout.

Nou kunnen we achteraf zeggen dat het niks uitmaakt voor de verdeling van de punten, maar er is ook nog zoiets als een doelsaldo. Met 0-3 was ajax rijp geweest voor de slacht. En bij de vorige 0-3 (correctie; 3-0) regende het rode kaarten. Die waren zondag ook sowieso meerdere uitgedeeld als ze voor een vol (incl. uitvak) eigen huis vernederd werden. De frustratie was nu al ongekend.

 

+2/-0

Het vreemde blijft natuurlijk vooral dat er hier een onduidelijke situatie is waarbij de VAR de scheidsrechter naar de kant roept. Kijk, dat we in deze situatie geen strafschop krijgen, daar kan ik mee leven. De vraag is of er een overtreding wordt gemaakt, en als dat zo is, dan is het heel licht. Maar uit geen van de beelden blijkt overduidelijk dat Rensch echt de bal speelt en dat de beslissing van Makkelie dus 100% fout is.

Laatst was er een situatie bij Fortuna - RKC waar Yilmaz in de slotminuut een penalty had kunnen krijgen omdat hij duidelijk werd vastgehouden. Ook toen suggereerde de commentator dat er sprake was van 'overleg' tussen VAR en scheidsrechter en dat hij daarom naar de beelden ging kijken, in plaats van dat de VAR het een overduidelijke fout vond.

Er is niks vervelender dan meten met twee maten, en de enige manier waarop je die schijn kunt wegnemen is met transparantie.

Verder waren die opstootjes vooral onnodig en lachwekkend, en oogde heel Ajax behoorlijk gefrustreerd. Ik denk dat de VAR hier niets had kunnen doen. Achteraf zal er ook niks gebeuren, op basis van een vage foto zal niemand veroordeeld gaan worden. Als er nog nieuwe bewegende beelden komen, zal er misschien een klacht kunnen worden geformuleerd, maar wat mij betreft gaan we gewoon genieten van de 3 punten die we gehaald hebben. Hopelijk kunnen we tegen AZ nog een keer een goede pot op de mat leggen en dan kunnen we ons in 2023 gaan opmaken voor een echte titelstrijd, met hopelijk Gakpo nog bij de ploeg en een ondergrens die op een acceptabel niveau ligt zodat Cambuur en Groningen geen vervolg meer gaan krijgen.

 

+2/-0

Misschien niet het juiste topic maar ik moet het toch even kwijt.

De VAR, indien goed gebruikt, zou een zegen moeten zijn. Echter als ik naar de 2 afgekeurde doelpunten kijk in de wedstrijden van het Nederlands elftal dan schiet het volgens mij zijn doel voorbij.

Bij de goal van Ecuador duikt Noppert naar de andere hoek maar de bal wordt nog van richting veranderd daarna. Dit is volgens mij niet uit te leggen als hinderlijk buitenspel.

De handsbal van Gakpo was het gevolg van een duw in de rug met 2 handen. Er wordt mijns inziens te veel gezocht naar momenten om iets te kunnen afkeuren in plaats van doelpunten te laten prevaleren.

Daarbij zie ik vandaag spelers van Qatar en Iran bewust hands maken wat afgedaan wordt met een vrije trap. Dan is eerlijke arbitrage nog ver weg.

 

+1/-0

Ik moet zeggen dat ik over het algemeen juist wel te spreken ben over de arbitrage op het WK. Natuurlijk, er zijn wat kleine dingetjes hier en daar, maar dat hou je altijd. De enige echte fout vind ik tot nu toe de veel te makkelijk gegeven strafschop aan Portugal in de wedstrijd tegen Ghana.

Bij de afgekeurde goal van Ecuador stond de speler in de zichtlijn van Noppert. Daarmee nam hij actief deel aan het spel en beïnvloedde hij (mogelijk) de actie van Noppert. Of de bal wel/niet houdbaar was door het feit dat hij nog van richting veranderde, mag dan geen issue zijn. Gisteren zag je overduidelijk dat Gakpo zich breed maakte en bewust de bal met zijn arm onder controle bracht. Ook al was de hand langs het lichaam, hier was sprake van hands en m.i. is die goal terecht afgekeurd.

Dat die speler van Qatar geen geel kreeg toen hij de bal uit de lucht plukte, is onbegrijpelijk. Ook al was het geenszins een gevaarlijke situatie, dit soort handsballen is gewoon spelbederf en moet geel opleveren. Daarnaast was de scheidsrechter gisteren gewoon matig, met af en toe veel te makkelijk fluiten en af en toe dingen toe staan die wél een overtreding waren. Hopelijk krijgen we vanaf de 2e ronde ook te maken met scheidsrechters van een hoger niveau.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR