Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 181 pagina's: 1 2 3 4 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 177 178 179 180 181

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 26 oktober 2023 om 19:59:

Hoe denken jullie over de rol van Maduro?



Ik las ergens dat hij ontevreden was over de werkwijze of het beleid van Steijn en dat bij Huntelaar kenbaar had gemaakt en dat Huntelaar vervolgens een brief had gestuurd hierover naar de directie.

 

+1/-0

Veinst Bergwijn een kwetsuur om zondag vrijaf te krijgen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 26 oktober 2023 om 23:55:

Veinst Bergwijn een kwetsuur om zondag vrijaf te krijgen?



Haha, daar kun je ‘m gerust van verdenken

 

+1/-0

Zojuist ergens voorbij zien komen op een ajax-forum:

"Laten we hopen dat hij de zaak op de rails krijgt, want mijn hart breekt als ik naar spreekkoren met "Keu-kenkam-pioen" moet luisteren van de PSV fans"

Thanks voor de inspiratie! Dit wordt een geweldig lied om te zingen op 5 meter afstand van het uitvak 😂

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 27 oktober 2023 om 06:01:

Zijn ze nu helemaal gestopt met voetballen?



Als ze zo voor de pot gaan staan als gisteren, kan het best nog eens een lastig wedstrijdje worden. Dan is het echt zaak om snel de 1-0 te maken en van daaruit uit te breiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 27 oktober 2023 om 16:03:

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 27 oktober 2023 om 06:01:

Zijn ze nu helemaal gestopt met voetballen?



Als ze zo voor de pot gaan staan als gisteren, kan het best nog eens een lastig wedstrijdje worden. Dan is het echt zaak om snel de 1-0 te maken en van daaruit uit te breiden.


Ondanks dat het verdedigend compact en goed georganiseerd staat bij hun,blijft het een wedstrijd op zich en hebben wij behalve het thuisvoordeel met Luuk ook een belangrijk wapen in de gelederen.
Goed de druk erop en het broze vertrouwen zal knakken. :pul

 

+1/-0

Jaren geleden, speelde PSV tegen Willem2, dat al maanden niks gewonnen had. Het versloeg PSV.
Jaren geleden, speelde PSV tegen Roda, dat al maanden niks gewonnen had. Het versloeg PSV.
Zo vast nog enkele voorbeelden als ik wat langer nadenk.
Elke club die in een hoek zit waar de klappen vallen kent een kantelpunt.
Laten wij vooral dat kantelpunt niet worden.
Concentratie, bereidheid en maximale inzet en je wint deze pot.
Ga je er op 50% in, word je opnieuw iemands kantelpunt.

Ik snap de uitlatingen van Bosz.
Het is en blijft Ajax

 

+1/-0

Eens, maar dat waren wel uitwedstrijden.

het enige dat ik van Maduro wil zien is zij vriendin eigenlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 28 oktober 2023 om 23:10:

het enige dat ik van Maduro wil zien is zij vriendin eigenlijk.



Verrek, zie ik die ook nog eens. Automatic. Nostalgie.

 

+1/-0

Ajax kan Maduro beter laten staan. In de eerste helft zag ik dat hij al meer voetbal in dit team heeft weten te krijgen in een paar dagen tijd. Van 't Schip ben ik totaal niet van onder de indruk dus och als je het zo bekijkt moet Schip het maar doen :D

 

+2/-0

Ajax speelt altijd sterk tegen PSV.
Benieuwd of ze zich tegen RKC en Volendam ook zo kunnen opladen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 29 oktober 2023 om 17:54:

Ajax speelt altijd sterk tegen PSV.
Benieuwd of ze zich tegen RKC en Volendam ook zo kunnen opladen.



Ze moeten Donderdag tegen Volendam toch?

 

+1/-0

Die Brobbey is sterk en snel, maar zijn grootste kwaliteit is toch wel kansen missen.

Anyway, het is vooral aan PSV te danken dat Ajax weer wat zelfvertrouwen op heeft gedaan (vooral in die eerste helft). Zo goed was het helemaal niet. Dat blijkt wel uit die tweede helft.

 

+1/-0

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 29 oktober 2023 om 19:33:

En als kers op de taart, zowel het eerste elftal als Jong staan beide onderaan.
Wat een zaligheid.



Ja, het is heel vermakelijk en het zegt alles over de puinhoop die Ajax volledig aan zichzelf te danken heeft. Gelukkig voor Ajax zijn ze de grootste club van het land en is de Eredivisie niet sterk genoeg om Ajax onderin de ranglijst te houden.

Eigenlijk hebben we er niks aan dat het zo slecht gaat met Ajax. Zij moeten snel weer op een concurrerend niveau komen. Dat is goed voor de competitie en ook voor punten halen in Europa.

 

+1/-0

Nou, laat ze dit seizoen maar lekker buiten de top 3 eindigen.

 

+5/-0

Ik zet m gewoon ff hier neer. Gewoon ter vermaak. Dat je van de week geen duur kaartje voor het theater hoeft te kopen ofzo. Of dat je op maandagmorgen ook ff hebt kunnen lachen.

Van het AN geplukt:
Ik zie ook wel aanknopingspunten. We moeten meer in de succesmomenten komen en zelfvertrouwen hebben. Strijden voor het team. Dan komt het geloof zelf terug. Wij zijn Ajax, dus dit mag ons niet gebeuren. Maar ik heb vertrouwen in de groep, er is genoeg kwaliteit. Iedereen doet zijn uiterste best. Als we zo hard blijven werken, komen de resultaten vanzelf wel. Er wordt goed getraind, het spel wordt ook iedere wedstrijd wat beter. We zetten kleine stapjes, maar we moeten natuurlijk geen wonderen verwachten. In januari staat de organisatie er al een stuk beter voor met Alex Kroes. Mislinat heeft gewoon een goede selectie neergezet en Steijn had vooral pech met het programma. Het zijn echt geen koekebakkers, nummer 18 in de Eredivisie is ook slechts een momentopname. We hebben nog 3 punten in het verschiet tegen Volendam en RKC. Als we die winnen, kan zomaar gebeuren, staat Ajax ergens rond de 10e plaats. Dus het valt allemaal reuze mee.

Mij kan je in ieder geval wegdragen. Mijn dag kan niet meer stuk...

 

+4/-0

Het is hartstikke leuk en vermakelijk om Ajax een keer onderaan de ranglijst te zien als er circa 30% van de wedstrijden gespeeld zijn. Ik denk ook dat het niet zo zal blijven, want Ajax gaat de komende 9 potjes tegen ploegen zonder kwaliteit spelen. Dat betekent in hun geval niet dat ze die makkelijk zullen winnen, maar ik verwacht wel dat ze niet meer zo te kijk worden gezet als in de afgelopen 2 maanden.

Ajax heeft met achtereenvolgens Twente, Feyenoord, AZ, (Utrecht-uit) en PSV een loodzware reeks achter de rug. Een reeks waarin ze met hun waardeloze instelling / organisatie onmogelijk konden presteren. Die reeks is nu voorbij en nu is het voor Ajax zaak om de schade dusdanig te beperken dat ze in de 2e seizoenshelft wellicht weer wat omhoog kunnen gaan kijken.

Verder was het gisteren 70 minuten lang een ongelofelijke ren-je-rot wedstrijd, waarin PSV al het mogelijke heeft gedaan om Ajax weer terug in het zadel te helpen. Wat een ontzettend zwak eerste half uur was dat zeg. En ook in het resterende deel van de wedstrijd had Ajax regelmatig grote kansen. Dat we met een 2-1 achterstand gaan rusten was een wonder én schandalig. We mogen Brobbey op onze blote knietjes danken dat hij het vizier niet op scherp had staan. Nu weet je natuurlijk nooit wat er was gebeurd als Ajax vaker gescoord had, want wellicht was PSV dan eerder 'wakker geschrokken', maar toch was Ajax na de openingstreffer via Berghuis een keer heel dicht bij een marge van 2. Na de gelijkmaker hadden we wederom alle mazzel van de wereld, omdat Hlynsson zijn enorme kans zó ontzettend slecht inkopt, dat Benitez redding kon brengen. Daarna hadden we de wedstrijd even onder controle, maar verlies Ramalho een "key-duel" wat hij nooit mag verliezen.

In de tweede helft was Ajax ontzettend van slag door de druk die we vanuit het middenveld opvoerden. De verdedigers zijn ontiegelijk slecht, met de 5-2 als absolute exponent. Beetje mazzel hadden we wel met het al dan niet via de hand gaan van de bal, maar goed, de wedstrijd was toen al gespeeld natuurlijk.

Ik hoop echter dat we lering trekken van wat er gisteren gebeurde. Andere ploegen zien die eerste helft ook en die hebben nu ook nationaal gezien waar onze kwetsbaarheden liggen.

Verder vond ik Veerman gisteren de grootste dissonant, ondanks dat iedereen het vooral over Ramalho heeft. Ik ben dat continue geschud van zijn hoofd meer dan zat. Als hij zelf nu elke wedstrijd zou leveren, dan kan ik er mee leven, maar de negativiteit die hij uitstraalt is ongekend. Als je dan ziet met hoeveel energie Saibari het gisteren na rust invult, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat Joey een keertje op de bank mag plaatsnemen binnenkort.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 oktober 2023 om 10:00:

Verder vond ik Veerman gisteren de grootste dissonant, ondanks dat iedereen het vooral over Ramalho heeft. Ik ben dat continue geschud van zijn hoofd meer dan zat. Als hij zelf nu elke wedstrijd zou leveren, dan kan ik er mee leven, maar de negativiteit die hij uitstraalt is ongekend. Als je dan ziet met hoeveel energie Saibari het gisteren na rust invult, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat Joey een keertje op de bank mag plaatsnemen binnenkort.



Je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop Bas. Je voelt gewoon aan alles dat Veerman één van die spelers is die een dergelijke wedstrijd lichtzinnig kan gaan opvatten. En dat deed ie dan ook, al zal ie daar zelf anders over denken. Ik ben nog altijd een bewonderaar van de voetballer (aan de bal) Veerman, maar gisteren zag je echt zijn zwakheden. Normaal kan hij terugvallen op zijn voetballend vermogen maar dat liet hem gisteren ook in de steek. Hij was zeer slordig en had ongekend veel balverlies. Wat mij betreft een gevolg van zijn instelling waarmee hij het veld inging. Dat - gepaard met zijn negatieve en beschuldigende misbaren richting teamgenoten - maakt dat hij zwaar terecht gewisseld werd. Dat Ramalho maar ook Boscagli zwak zijn als spitsen met ze gaan lopen weten we, maar die blijven wel 'iets' uitstralen. Joey mist dat, en dat irriteert mensen. Ik verwacht overigens niet dat Bosz hem volgende week meteen passeert, hij heeft namelijk ook veel goede wedstrijden gespeeld. Mits hij goed omgaat met zijn wissel en de kritiek. Lukt hem dat niet, dan mag hij wat mij betreft ook een keer banken. We gaan hem nog keihard nodig hebben dit seizoen, maar zijn attitude moet snel veranderen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 181 pagina's: 1 2 3 4 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 177 178 179 180 181

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax