PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 428
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 417
Reg.: 23 september 2019
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.060
Reg.: 30 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Ik had het idee dat medelijden ook een rol speelde bij de scheidsrechter. Plus de wens om zonder blauwe plekken en breuken 2 uur later in bed te kunnen liggen.
Ik denk dat Ajax aan het eind van de rit een bloemetje naar Rotterdam mag sturen. Die bekerwinst van Feyenoord gaat ze waarschijnlijk Europa League opleveren. NEC en FC Utrecht hebben moeilijkere programma's dan Ajax.
Ajax: 49 punten uit 31 wedstrijden
Volendam-Ajax
Ajax-Almere
Vitesse-Ajax
NEC: 47 punten uit 30 wedstrijden
NEC-AZ
Excelsior-NEC
NEC-Feyenoord
Almere-NEC
Utrecht: 45 punten uit 30 wedstrijden
RKC-Utrecht
Utrecht-Vitesse
Utrecht-Sparta
AZ-Utrecht
NEC zie ik met wedstrijden tegen AZ en Feyenoord Ajax niet inhalen. En als Utrecht in Waalwijk wint, staan ze nog steeds 1 punt achter op Ajax. Met de uitwedstrijd in Alkmaar nog voor de boeg wordt dat ook een lastig verhaal. Dan heb je nog Go Ahead (42 punten uit 30 wedstrijden), maar die spelen vanavond tegen Feyenoord.
Jammer, want ik had Ajax wel play-offs Europees voetbal gegund in een ander stadion. Ik ben er ook van overtuigd dat ze dan zonder Europees voetbal zouden eindigen. En dat zou op lange termijn ook goed zijn voor PSV.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.497
Reg.: 18 juli 2017
Eigenlijk is het schandalig dat Gaaei gisteren geen rode kaart kreeg. Veel duidelijker dan dit, krijg je ze toch niet. Je kan de VAR echter niet betichten van het bewust bevoordelen van Ajax, want in die penalty-situatie was het misschien iets minder noodzakelijk om voor een rode kaart te kiezen. Het was dus weer eens pure onkunde.
Het is vooral rot voor Excelsior. Die hadden met 3 punten een hele goede slag geslagen in de strijd tegen plek 16 en leven nu waarschijnlijk de komende weken alsnog tussen hoop en vrees.
Hoezeer ik Ajax de huidige misère ook gun, hoop ik wel dat ze zich plaatsen voor Europees voetbal. Als ze in de play-offs terecht komen, is het maar afwachten of het ze lukt. Ik hoop dus van harte dat ze plek 5 weten vast te houden. Met 4 zwakke tegenstanders, had ik verwacht dat het niet teveel moeite zou kosten, maar in de eerste wedstrijd mogen ze direct hun handjes dichtknijpen met 1 punt.
Echter, we hebben Europese punten nodig om die 6e plek op de ranking vast te houden voor de 2e CL-plek. De inbreng van Ajax is daarbij noodzakelijk want als we met Twente, Utrecht en NEC de Europese toernooien ingaan, dan is die voorsprong op Portugal als sneeuw voor de zon verdwenen.
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.445
Reg.: 28 november 2001
Ajax zal zich, ondanks de zwakke vertoning gisteren toch nog wel direct plaatsen voor Europees voetbal. De programma's van NEC en Utrecht zijn hier te lastig voor (en die van Ajax te eenvoudig).
Voor de Europese ranking van NL is het goed als Ajax Europees haalt. Maar wat mij betreft doen ze dat toch echt via de play offs. Extra belasting, kortere vakantie, neem je toch allemaal mee naar volgend seizoen. En daarbij, zo lang het onbekend is of ze uberhaupt Europees halen, zal zaken doen op de transfermarkt ook niet in hun voordeel werken. Ofwel om budgettaire redenen, ofwel spelers die ervoor passen naar Amsterdam te komen als ze geen Europees voetbal halen. En dat speelt uiteindelijk indirect allemaal wel in ons voordeel.
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 247
Reg.: 16 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Boven de enkel met gestrekt been zou altijd rood moeten zijn.open/sluit de onderstaande quote:
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Petrovic schreef op 25 april 2024 om 12:46:
Ajax zal zich, ondanks de zwakke vertoning gisteren toch nog wel direct plaatsen voor Europees voetbal. De programma's van NEC en Utrecht zijn hier te lastig voor (en die van Ajax te eenvoudig).
Voor de Europese ranking van NL is het goed als Ajax Europees haalt. Maar wat mij betreft doen ze dat toch echt via de play offs. Extra belasting, kortere vakantie, neem je toch allemaal mee naar volgend seizoen. En daarbij, zo lang het onbekend is of ze uberhaupt Europees halen, zal zaken doen op de transfermarkt ook niet in hun voordeel werken. Ofwel om budgettaire redenen, ofwel spelers die ervoor passen naar Amsterdam te komen als ze geen Europees voetbal halen. En dat speelt uiteindelijk indirect allemaal wel in ons voordeel.
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.042
Reg.: 9 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 25 april 2024 om 15:27:
Kroes wordt nu aangesteld als TD bij onze Amsterdamse vrienden. Blijkbaar is het minder erg als je TD met voorkennis in aandelen doet handelen.
Vak: West - LL
Forumreacties: 552
Reg.: 22 februari 2007
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Forumreacties: 428
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.979
Reg.: 8 oktober 2005
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.060
Reg.: 30 augustus 2005
Kroes wordt nu aangesteld als TD bij onze Amsterdamse vrienden. Blijkbaar is het minder erg als je TD met voorkennis in aandelen doet handelen.
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Ook wel bijzonder dat Kroes dan nu weer in een andere rol teruggezet wordt door Van Praag na alles wat hij gezegd heeft over Kroes.
Van Praag is weer lekker gezwicht onder de druk en kiest dan maar deze optie wegens behoud van eigen positie. Het lijkt de tweede kamer wel met al die politieke spelletjes die daar gespeeld worden.
Ik lach me wel de ballen uit mijn broek als hij nu veroordeeld wordt door de AFM. Kan hij alsnog zijn biezen pakken.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Zo dom om Kroes nu aan te stellen als TD. Daarmee houd je als Ajax zijnde de soap in leven. Gaat ie aan de slag, keert de rust weer wat terug en komt over 3 maanden het bericht van AFM dat hij toch echt een strafbaar feit heeft gepleegd en is het weer hommeles. Ze hadden dit hoofdstuk gewoon af moeten sluiten.
Even nog buiten het feit dat het allemaal mega hypocriet is dat je zo'n man eerst publiekelijk afmaakt en vervolgens alsnog een functie aanbiedt.
Dit bericht is gewijzigd op 26 april 2024, 09:46:35.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.497
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:EHVDGXT schreef op 26 april 2024 om 09:30:
Ongelofelijk heh. Half maart met grote woorden verklaren dat het morele kompas het niet toelaat om Kroes aan te laten blijven, want normen en waarden en bla bla bla. Eind April: welkom terug Alex Kroes! Kennelijk is dat morele kompas in een paar weken tijd zomaar ineens 180 graden gedraaid...
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax