PSV Down Under
Mister PSV
Uit: Adelaide, Australia
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.549
Reg.: 30 augustus 2005
Favoriete opstelling: geen
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Vak: -
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik weet het, belangrijk voor de punten enz. enz. enz.
Maar ik lig de kreukels in mijn broekje te lachen.
Heerlijk met hun grote smoel van een paar jaar geleden: Wij zijn het Nederlandse Bayern Munchen.
En nu 0 punten en min 13 doelsaldo.
Wat een zaligheid.
De dames waren erg stil vanochtend bij de koffie en op mijn vraag of er nog iemand had genoten van de voetbal had ik het weer eens gedaan ;-)
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.674
Reg.: 13 april 2006
Als het om Ajax gaat, dan schakelt mijn brein altijd over in ramp scenario's. Uiteraard prachtig dat ze onderaan staan in de CL (1 doelpunt in 4 wedstrijden
) en 8 punten minder dan ons in de competitie. Maar dan ben ik stiekem toch bang dat ze met dat makkelijke resterende programma nog 3 CL wedstrijden winnen en in de competitie ben ik dan toch bang dat het op een bepaald moment weer gaat lopen (met die stoïcijnse Dolberg?) en Bosz weer zijn jaarlijkse inzinking heeft.
Ik weet niet wat dat is. Een soort zelfbescherming ofzo. Want mijn ratio weet dondersgoed dat ze tegen Benfica, Qarabag, Villareal en Olympiacos geen 8 of 9 punten gaan halen en dat ze uit de Galgenwaard niet met 3 punten naar huis gaan.
Hendrikus
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Helmond
Forumreacties: 367
Reg.: 16 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 06 november 2025 om 15:15:
Als het om Ajax gaat, dan schakelt mijn brein altijd over in ramp scenario's. Uiteraard prachtig dat ze onderaan staan in de CL (1 doelpunt in 4 wedstrijden) en 8 punten minder dan ons in de competitie. Maar dan ben ik stiekem toch bang dat ze met dat makkelijke resterende programma nog 3 CL wedstrijden winnen en in de competitie ben ik dan toch bang dat het op een bepaald moment weer gaat lopen (met die stoïcijnse Dolberg?) en Bosz weer zijn jaarlijkse inzinking heeft.
Ik weet niet wat dat is. Een soort zelfbescherming ofzo. Want mijn ratio weet dondersgoed dat ze tegen Benfica, Qarabag, Villareal en Olympiacos geen 8 of 9 punten gaan halen en dat ze uit de Galgenwaard niet met 3 punten naar huis gaan.
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 374
Reg.: 6 februari 2018
Hendrikus
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Drenthe
Forumreacties: 638
Reg.: 15 februari 2021
Hendrikus
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 06 november 2025 om 19:59:
Van mij mogen ze die Ten Hag halen … Ik geloof niet dat die iets kan veranderen daar. Wie wel trouwens, die selectie klopt gewoon niet!
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
PSV Down Under
Mister PSV
Ben ik ook heel benieuwd naar. Het kan altijd gek lopen natuurlijk maar het huidige "track record" is niet goed.
6 Verschillende trainers in de laatste 10 jaar (7 als we de vervanger gaan meetellen). Dat kan toch niet? Dit zijn taferelen die je normaal alleen in Turkije of Griekenland tegen komt.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Erik ten Hag lag in zijn eerste Ajax-periode behoorlijk onder vuur bij 'het journaille'. Bij elk miniscuul inzinkinkje was hij de kop van jut bij Valentijntje en consorten. Het is dat hij zo'n sterke selectie had dat resultaten niet uit konden blijven.
Erik ten Hag heeft bij Manchester laten zien dat hij geen wondertrainer is als het materiaal niet groots is. Ik heb dus het idee dat een keuze voor Ten Hag puur op het sentiment gemaakt zou worden, omdat hij een exponent is de laatste succesperiode van Ajax.
Vorig jaar heeft de keuze voor Farioli laten zien dat het heus wel mogelijk is om met het materiaal van Ajax je huid een stuk duurder te verkopen dan wat Heitinga dit jaar heeft laten zien. Ik zeg niet dat Farioli wel punten zou hebben gehaald in de eerste 4 CL-wedstrijden, maar Ajax zou niet 4x kansloos afgeschminkt zijn.
Ben benieuwd welke keuze ze gaan maken. En inderdaad apart dat Kroes, die eigenlijk wilde opstappen, nu de zoektocht naar de nieuwe trainer moet leiden.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Drenthe
Forumreacties: 638
Reg.: 15 februari 2021
Ik word wel een beetje moe van al die analisten. Er wordt nu net gedaan of de selectie van ajax helemaal niks voorstelt. Dat het al een wonder is als je daar punten mee haalt. Derde plek halen zou al onmogelijk zijn en een wereldprestatie...
Kom op nu, voor de eredivisie is het een prima selectie hoor. Weghorst is een ..... maar hij scoort regelmatig belangrijke goals, Godts is op zich ook niet verkeerd. Taylor is een prima voetballer. Berghuis op leeftijd maar voor de eredivisie net als Klaassen bovengemiddeld. Die Gloukh kan echt wel wat zoals hij ook tegen ons liet zien. Achterin heb je gewoon Sutalo (nog steeds international) en Baas (was pas gelden nog rijp voor Oranje zogenaamd). Dan hebben ze ook Ikatura nog. (had ook basisspeler bij ons kunnen zijn).
Die keeper was ook niet slecht. Alleen hun backs zijn echt zwak, maar goed wij speelden vorig jaar met een middenvelder op back dus tsja.
Kampioenschap is misschien inderdaad te hoog gegrepen, maar verder.
En de CL, in principe moet je gewoon punten kunnen pakken tegen benfica (0 punten!), karabag of hoe die ploegg ook heet. Verder vraag ik me af hoe sterk die grieken nog zijn zonder de steun van hun publiek.
Dus slecht moment om in te stappen ? Hoezo ? In de Arena zijn ze nu alweer blij als je punten pakt, veel slechter dan Johnie kan je het niet doen. Je hoeft maar twee goals te maken in de CL en je doet het al beter. Beeld is dat spelers beroerd zijn dus als je verliest is dat logisch met zo n team en als je wint doe je het goed. Op welke manier dan ook. Zelfs een derde plek in de competitie wordt al als goed beschouwd. Lijkt me juist een prima moment om in te stappen. Misstappen wijt je aan de ''matige'' selectie en het beroerde inkoopbeleid, dat is toch al bevestigd door de publieke opinie.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.871
Reg.: 26 april 2007
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 09 november 2025 om 11:37:
Ik word wel een beetje moe van al die analisten. Er wordt nu net gedaan of de selectie van ajax helemaal niks voorstelt. Dat het al een wonder is als je daar punten mee haalt. Derde plek halen zou al onmogelijk zijn en een wereldprestatie...
Kom op nu, voor de eredivisie is het een prima selectie hoor. Weghorst is een ..... maar hij scoort regelmatig belangrijke goals, Godts is op zich ook niet verkeerd. Taylor is een prima voetballer. Berghuis op leeftijd maar voor de eredivisie net als Klaassen bovengemiddeld. Die Gloukh kan echt wel wat zoals hij ook tegen ons liet zien. Achterin heb je gewoon Sutalo (nog steeds international) en Baas (was pas gelden nog rijp voor Oranje zogenaamd). Dan hebben ze ook Ikatura nog. (had ook basisspeler bij ons kunnen zijn).
Die keeper was ook niet slecht. Alleen hun backs zijn echt zwak, maar goed wij speelden vorig jaar met een middenvelder op back dus tsja.
En de CL, in principe moet je gewoon punten kunnen pakken tegen benfica (0 punten!), karabag of hoe die ploegg ook heet. Verder vraag ik me af hoe sterk die grieken nog zijn zonder de steun van hun publiek.
Dus slecht moment om in te stappen ? Hoezo ? In de Arena zijn ze nu alweer blij als je punten pakt, veel slechter dan Johnie kan je het niet doen. Je hoeft maar twee goals te maken in de CL en je doet het al beter. Beeld is dat spelers beroerd zijn dus als je verliest is dat logisch met zo n team en als je wint doe je het goed. Op welke manier dan ook. Zelfs een derde plek in de competitie wordt al als goed beschouwd. Lijkt me juist een prima moment om in te stappen. Misstappen wijt je aan de ''matige'' selectie en het beroerde inkoopbeleid, dat is toch al bevestigd door de publieke opinie.
open/sluit de onderstaande quote:Albert Trestena schreef op 10 november 2025 om 13:09:
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 09 november 2025 om 11:37:
Ik ben alleen bang dat zo'n type Godts weer voor een bizar bedrag weg gaat en Ajax met een redelijk jong team op lange termijn stappen gaat zetten. Hopelijk zijn wij intussen al zo ver weg dat het niet genoeg gaat zijn om een bedreiging te zijn.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.871
Reg.: 26 april 2007
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 10 november 2025 om 13:54:
open/sluit de onderstaande quote:Albert Trestena schreef op 10 november 2025 om 13:09:
Ik ben alleen bang dat zo'n type Godts weer voor een bizar bedrag weg gaat en Ajax met een redelijk jong team op lange termijn stappen gaat zetten. Hopelijk zijn wij intussen al zo ver weg dat het niet genoeg gaat zijn om een bedreiging te zijn.
Natuurlijk komt Ajax ook weer terug aan de top. Net zoals wij nu, na een aantal jaren geleden (periode Reker) een sportieve en financiele dip hadden. 7vette jaren, 7magere jaren
Nou mogen die 7 van Ajax er van mij ook 9 worden hoor, ik geniet van de ellende daar. Maar toch ook wel weer leuk als ze wat opkrabbelen... zonder gezonde concurrentie en bijbehorende spanning is het toch allemaal wat minder leuk nietwaar?
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.068
Reg.: 9 juli 2006
In Nederland hebben we simpelweg 3 topclubs. Dat zijn PSV, Ajax en Feyenoord. Je hebt goede jaren en mindere jaren. We zien het de topclubs vaak maximaal 4 jaar volhouden en dan komt de klad er weer in.
Onze topclubs liggen dichtbij elkaar. PSV en Feyenoord voeren prima beleid.
Kleinere clubs maar stabiele clubs als AZ en FC Twente doen leuk mee maar zijn zwakker dan de topclubs. Ajax komt altijd weer terug, daar zijn ze groot genoeg voor. PSV is precies hetzelfde verhaal.
De kunst is dat een topclub het een keer 5 tot 10 jaar vol kan houden. Dan zou je pas echt weg kunnen lopen. PSV heeft die kans nu. Eindhoven groeit, PSV groeit mee.
PSV Down Under
Mister PSV
haha, de leugens stapelen zich maar op... de ene nog overtuigender dan de ander.
Wie de waarheid verteld, ik heb geen idee.. maar ik geniet wel van de onrust die er uit voortvloeit.
Overmars heeft aangegeven met zijn project in Antwerpen verder te willen gaan en niet open te staan voor een terugkeer naar Ajax.
Dus... de zoektocht kan voortgezet worden
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax