Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 24 25 26 27 28

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 11 februari 2020 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 11 februari 2020 om 14:06:

Henk ten Cate heeft vandaag ontslag genomen bij Al-Ittihad!!!!!!
Wie weet, zeg nooit nooit.


Als je blieft deze niet !!!! Wat heeft hij nou gepresteerd?



Aub niet nee , doet mij denken aan de Dalai lama van de voetbalwereld . Bij Ajax ook al geflopt en werd vervangen door interim coach Adrie Koster, zegt voldoende.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 11 februari 2020 om 15:38:

Een Gold Cup met de VS en een halve finale met Duitsland is inderdaad erg indrukwekkend in 14 jaar tijd ...



Ja en wat deed ten Cate?

 

+2/-0

Ten Cate is net zo ongeschikt als Klinsmann (of Maaskant die ik ook voorbij heb zien komen). Mag toch hopen dat ze binnen PSV wel met fatsoenlijke namen aan weten komen te zetten.

 

+3/-0

Hmm, Schmidt is dus samen met Van Bommel (en anderen) kandidaat bij Hertha BSC https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/916308/bild-van-bommel-concurreert-met-schmidt-om-trainersklus-bij-hertha-bsc.html

Zou het dan toch geen Schmidt zijn, wie dan wel?

 

+1/-0

Een Duitser om maar een Duitser te hebben vind ik wel het slechtste argument. Alsof alle Duitse voetbaltrainers opeens geniaal zijn. Nationaliteit doet er mij niet toe als hij maar een bewezen staat van dienst heeft. Met een Goede trainer koop je ook een netwerk. Dat kunnen we wel gebruiken. Dus wat dat betreft interessant.

 

+1/-0

Netwerk is helemaal niet interessant voor een trainer. Ik heb er zelfs liever één zonder netwerk dan met netwerk.

Overigens is PSV als innovatieve club al een paar jaar bezig in Duitsland/Frankrijk/Spanje, dus ik sluit niet uit dat ze met een Duitser aan komen. Maar zeker niet alles uit Duitsland is goed. Sterker nog ik denk dat een Duitser die de Eredivisie gaat benaderen als Bundesliga een hele grote gok neemt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 februari 2020 om 14:53:

Netwerk is helemaal niet interessant voor een trainer. Ik heb er zelfs liever één zonder netwerk dan met netwerk.

Overigens is PSV als innovatieve club al een paar jaar bezig in Duitsland/Frankrijk/Spanje, dus ik sluit niet uit dat ze met een Duitser aan komen. Maar zeker niet alles uit Duitsland is goed. Sterker nog ik denk dat een Duitser die de Eredivisie gaat benaderen als Bundesliga een hele grote gok neemt.




Wat zeg je nu toch ??? Netwerk is helemaal niet interessant voor een trainer ... Ben het vaak met je eens maar nu even niet . Een netwerk is juist wel van belang voor een coach , voor iedereen trouwens . Je kennis uitbreiden/verbreden en weten waar wat te halen valt , werkt alleen maar in je voordeel.

Dit bericht is gewijzigd op 13 februari 2020, 20:56:32.

 

+1/-0

Ik wil ook gewoon de beste trainer, niet persé degene met het beste netwerk.
Een goed netwerk kan een pré zijn, mits het goed gebruikt wordt; dan kunnen er wellicht ook spelers naar PSV komen die anders nooit in beeld zouden zijn. Je hebt ook trainers waar vervolgens een hele zwik aan spelers/assistenten uit dat netwerk komen die er helemaal niks van kunnen. Dat is denk ik waar Sir Tinus (terecht) een beetje huiverig voor is. ;-)
Kijk maar naar alle 'aanwinsten' uit de lagere Engelse competities. Daar zit misschien 1 voor Eredivisie begrippen aardige speler tussen, maar verder is het allemaal niks.

 

+1/-0

Haha dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde met een netwerk. Waar ik niet op zit te wachten is een Duitse trainer die een assistent, 2 spelers, 3 oud spelers, koffiejuf en keeperstrainer mee neemt omdat hij daar goed mee kan samenwerken.

Van Bommel is een topspeler geweest met een giga netwerk en het zou flauw zijn om weer te beginnen over Behich en Sainsbury maar bv ook van Marwijk Ribery Robben en in het slechtste geval die Taco van den Velde. Dit wil ik gewoon niet meer bij PSV en dan maar die 1 a 2 spelers die we graag willen en niet komen dan al die spelers en staf die we eigenlijk niet willen.

Dus ik koppel een netwerk van een trainer aan voorkeuren om de club te personaliseren en daar ben ik inderdaad huiverig voor.

 

+2/-0

Telkens als we een trainer hebben met een "Duitse" instelling gaat het mis omdat er in onze selectie toch vaak wat doetjes zitten die een dergelijke 'harde' aanpak niet trekken en gaan janken.
Denk maar aan de periode Stevens en in mindere mate Van Bommel, bijv. de spaanstaligen trokken het toen niet onder de straffe aanpak.
Ik zou voor een Duitser, en wat meer rechtlijnigheid, zijn als je voornemens bent die doetjes door te selecteren.
Mogelijk is het daar 't goede moment voor.
Met het gelul van gemoedelijkheid, warm nest en Herdgang-sfeer heb ik het eerlijk gezelgd ook wel gehad.
Het is profvoetbal, geen kinderdagverblijf.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 februari 2020 om 11:27:

Haha dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde met een netwerk. Waar ik niet op zit te wachten is een Duitse trainer die een assistent, 2 spelers, 3 oud spelers, koffiejuf en keeperstrainer mee neemt omdat hij daar goed mee kan samenwerken.

Van Bommel is een topspeler geweest met een giga netwerk en het zou flauw zijn om weer te beginnen over Behich en Sainsbury maar bv ook van Marwijk Ribery Robben en in het slechtste geval die Taco van den Velde. Dit wil ik gewoon niet meer bij PSV en dan maar die 1 a 2 spelers die we graag willen en niet komen dan al die spelers en staf die we eigenlijk niet willen.

Dus ik koppel een netwerk van een trainer aan voorkeuren om de club te personaliseren en daar ben ik inderdaad huiverig voor.




Een goed netwerk hebben kan ook betekenen dat je op diverse plekken bij clubs , in binnen en buitenland , goede kennissenkringen hebt zitten die je op de hoogte houden van eventueel interessante spelers die een uitdaging zoeken of weg willen. Je kunt beter je eigen netwerk hebben dan afhankelijk te moeten zijn van de media.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 februari 2020 om 11:34:

Telkens als we een trainer hebben met een "Duitse" instelling gaat het mis omdat er in onze selectie toch vaak wat doetjes zitten die een dergelijke 'harde' aanpak niet trekken en gaan janken.
Denk maar aan de periode Stevens en in mindere mate Van Bommel, bijv. de spaanstaligen trokken het toen niet onder de straffe aanpak.
Ik zou voor een Duitser, en wat meer rechtlijnigheid, zijn als je voornemens bent die doetjes door te selecteren.
Mogelijk is het daar 't goede moment voor.
Met het gelul van gemoedelijkheid, warm nest en Herdgang-sfeer heb ik het eerlijk gezelgd ook wel gehad.
Het is profvoetbal, geen kinderdagverblijf.



Dat is ook de oorzaak dat de bundesliga een hoger niveau heeft dan onze eredivisie. Als we hier twee wedstrijden in een week moeten spelen hebben sommige coaches het al over een overvol programma. Bovendien vertonen de Duitse clubs veel meer inzet. De bundesliga is een genot om naar te kijken . Hier heb je vier clubs die interessant zijn en de rest is een laag niveau die zich alleen op kunnen peppen als ze tegen een topclub moeten en dan nog het liefst thuis. Een BeNe-liga zie ik ook echt niet zitten daar worden we niet beter van omdat dat hetzelfde niveau is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 februari 2020, 14:22:29.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 14 februari 2020 om 14:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 14 februari 2020 om 11:34:

Telkens als we een trainer hebben met een "Duitse" instelling gaat het mis omdat er in onze selectie toch vaak wat doetjes zitten die een dergelijke 'harde' aanpak niet trekken en gaan janken.
Denk maar aan de periode Stevens en in mindere mate Van Bommel, bijv. de spaanstaligen trokken het toen niet onder de straffe aanpak.
Ik zou voor een Duitser, en wat meer rechtlijnigheid, zijn als je voornemens bent die doetjes door te selecteren.
Mogelijk is het daar 't goede moment voor.
Met het gelul van gemoedelijkheid, warm nest en Herdgang-sfeer heb ik het eerlijk gezelgd ook wel gehad.
Het is profvoetbal, geen kinderdagverblijf.



Dat is ook de oorzaak dat de bundesliga een hoger niveau heeft dan onze eredivisie. Als we hier twee wedstrijden in een week moeten spelen hebben sommige coaches het al over een overvol programma. Bovendien vertonen de Duitse clubs veel meer inzet. De bundesliga is een genot om naar te kijken . Hier heb je vier clubs die interessant zijn en de rest is een laag niveau die zich alleen op kunnen peppen als ze tegen een topclub moeten en dan nog het liefst thuis. Een BeNe-liga zie ik ook echt niet zitten daar worden we niet beter van omdat dat hetzelfde niveau is.



Het is niet de enige oorzaak, maar wel een belangrijke, waarom onze Eredivisie het aflegt tegen o.a. de Bundesliga.

En je snijdt een interessant punt aan; veel Eredivisie clubs - spelers - kunnen zich hooguit een keer oppeppen tegen een topclub en vallen de week erna weer terug naar een bedroevend niveau.

Vandaar dat ik de roep van Guppie om een Duitse trainer wel snap. Maar helaas begint een mentaliteitsverandering al in de wieg en dus zal zelfs Jurgen Klopp hier een probleem krijgen ben ik bang. ;)

 

+2/-0

Je hebt niets aan een Duitse trainer met Duitse gewoontes en principes als je een compleet niet Duitse spelersgroep hebt. Sommige mensen zul je mee kunnen krijgen maar zeker niet iedereen. De vraag is of dan de mismatch niet te groot is om iets te kunnen bereiken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 februari 2020 om 17:40:

Je hebt niets aan een Duitse trainer met Duitse gewoontes en principes als je een compleet niet Duitse spelersgroep hebt. Sommige mensen zul je mee kunnen krijgen maar zeker niet iedereen. De vraag is of dan de mismatch niet te groot is om iets te kunnen bereiken.



De vraag is of je ooit een trainer vindt die iedereen mee krijgt.
De nummers 12 t/m 18 in je selectie kun je al moeilijk tevreden houden, vanaf nummer 19 baalt men sowieso.

Een buitenlander kan - mits bekwaam - wel degelijk succes hebben als trainer. Voorbeelden te over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 februari 2020 om 17:40:

Je hebt niets aan een Duitse trainer met Duitse gewoontes en principes als je een compleet niet Duitse spelersgroep hebt. Sommige mensen zul je mee kunnen krijgen maar zeker niet iedereen. De vraag is of dan de mismatch niet te groot is om iets te kunnen bereiken.



Laten we van Duitse trainer ook vooral geen containerbegrip maken. Ik heb tenminste niet de indruk dat trainer als Klopp, Low, Nagelsmann etc. passen in het stereotype dat we hier 'Duitse trainer' noemen. Voor mij zijn dat moderne, internationale trainers en ik krijg de indruk dat Schmidt ook wel tot die groep behoort.

Als een dergelijke trainer zijn eigen staf mee wil nemen en daarnaast een aantal spelers uit zijn netwerk ben ik daar niet perse op tegen.
Het 'clubje' van Van Bommel wordt hier ook te makkelijk neergesabeld.
De grootste misser daarin was de keuze voor Robbemond en Dirckx i.p.v. 1 van hen + een ervaren trainer ernaast.
Van Marwijk had kunnen werken met betere afspraken over aanwezigheid en commitment
Behich was een misser, Sainsbury wat mij betreft zeker niet als backup (transfervrij en zeker niet minder dan Schwaab bv)
Robben en Ribery kunnen we niet over oordelen

Kortom, laat maar komen die Duitse trainer. Al is het maar om een schifting te maken in de selectie zodat we doorgaan met spelers die mee kunnen in het hedendaagse voetbal.

 

+1/-1

Het mag van mij ook wel een warme persoonlijkheid zijn. Vandaar dat ik eerder Roberto Martínez noemde. Las net weer een stuk in De Telegraaf over Guti. Ze snappen in Mexico niet wat er met hem is gebeurd bij PSV. De zoon van Hans Westerhof vermoedt dat Guti warmte en vertrouwen mist. Ik denk zomaar dat dat voor meer spelers zo is, met name voor de latino’s. Het zou toch leuk zijn als PSV een aantrekkelijke club blijft voor spelers uit dat continent. Ik heb daar bij Martínez een heel goed gevoel over, beter dan bij de namen die ik tot nu toe voorbij zie komen. Hoe goed die ook zijn.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

PSV in de CL schreef op 14 februari 2020 om 22:34:

Het mag van mij ook wel een warme persoonlijkheid zijn. Vandaar dat ik eerder Roberto Martínez noemde. Las net weer een stuk in De Telegraaf over Guti. Ze snappen in Mexico niet wat er met hem is gebeurd bij PSV. De zoon van Hans Westerhof vermoedt dat Guti warmte en vertrouwen mist. Ik denk zomaar dat dat voor meer spelers zo is, met name voor de latino’s. Het zou toch leuk zijn als PSV een aantrekkelijke club blijft voor spelers uit dat continent. Ik heb daar bij Martínez een heel goed gevoel over, beter dan bij de namen die ik tot nu toe voorbij zie komen. Hoe goed die ook zijn.



Martinez is echt geen optie. Staat er goed op bij de Belgische spelers, zijn ook in onderhandelingen over een nieuw contract. Verdient nu ruim 1 miljoen en wil minimaal 't dubbele als hij verlengt. Komt bovenop dat hij de afgelopen maanden aanboden uit de zandbak heeft afgewezen, met contracten die tussen de 6 en 12 miljoen waard waren.

Cocu kreeg destijds zo'n 800k bruto, denk dat MvB ook zoiets zou hebben gevangen. Kan me voorstellen dat PSV niet veel verder gaat dan 1 miljoen. Voor Schmidt is dat natuurlijk een ander verhaal: die zit zonder club, wil vast weer naam maken in West-Europa en is natuurlijk al abnormaal binnengelopen in China, waar die naar verluidt tussen de 10 en 12 miljoen per jaar kreeg.

 

+1/-0

ADO heeft wel aangetoond dat het halen van een trainer die de Eredivisie niet kent wel heel erg tricky is. Nou hebben wij wel betere spelers en gaan we niet een bus 'niet fitte' spelers halen maar het is wel echt wanbeleid wat ADO heeft gedaan.

Ik ben best huiverig voor Buitelandse trainers. Zoveel succes stories zijn er niet in de Eredivisie.

 

+1/-0

Bobby Robson, die knakker bij Twente, Ernst Happel.

Volgens mij beetje kip en ei verhaal. Er zijn er ook niet zo heel veel. Sloetski deed het best aardig.
Wat wil dat eigenlijk zeggen, "de eredivisie kennen"? Wat moet je dan kennen, de stadions, de clubs, de spelers, de speelwijze, de scheidsrechters? Of gewoon weten dat iedereen zone verdediging doet en vooral lekker wil voetballen op de aanval?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 24 25 26 27 28

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer