Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Psver1982 schreef op 03 oktober 2022 om 14:56:

Ruud moet een stapje terug doen en eerst trainers ervaring op doen bij een club als sc Heerenveen, Twente,fc Utrecht ofzo.


Ik denk dat je twee stapjes terug bedoelt. De clubs die jij noemt hebben Kees van Wonderen, Ron Jans en Henk Fraser als trainer. Die hebben stuk voor stuk 100x meer ervaring dan Ruud in het trainersvak.

 

+1/-0

Ik verwacht eigenlijk dat PSV pas zal evalueren als het WK er is. Dus nog 1,5 maand. Tot die tijd moet het wel 3 stappen beter. Je ziet dat blijkbaar ook Ajax en Feyenoord moeite hebben om hun wedstrijden te winnen. Dat is een geluk. Tot dusverre is het erg wisselvallig en kan het alle kanten op. Winnen van Ajax, Feyenoord en Monaco, maar ook verliezen van Rangers, Twente en zelfs Cambuur. Een offday heb je altijd weleens, dus ik ben erg benieuwd naar de komende wedstrijden.
Het is helemaal niet verkeerd om de grotere spelers te wisselen, zij presteerden ook niet, het was een collectief falen.
De linies staan veel te ver uit elkaar. PSV is juist sterk in de omschakeling, het moet veel compacter, want hier voetbalt zelfs Cambuur onderuit. Of je knalt er volop en zet hoog druk, of je trekt je terug en houdt het compact. Het is nu hinken op 2 gedachten.
De kwaliteit van de verdedigers heb ik me eerder over verbaasd, maar met het missen van De Jong en Madueke mis je ook voorin stootkracht. Anderzijds moet je gewoon stellen dat je ook met de 2e garnituur moet winnen van Cambuur.

 

+1/-0

Afgelopen zaterdag was een grote schande en komt in de buurt van de slechtste wedstrijden die ik ooit van PSV heb gezien. Ik heb er ook geen verklaring voor. Oké, het gaat dit seizoen met horten en stoten. Maar tot nu toe hebben we alle wedstrijden van de kwaliteitsarme clubs met duidelijke cijfers gewonnen. Cambuur was gehavend, door blessures en schorsingen. Hun coach zat op de tribune. Gedurende de eerste helft was al duidelijk dat de instelling verkeerd was. Ik had toen de hoop dat Ruud met een donderspeech in de rust en wat wissels de boel wel zou kunnen herstellen, maar helaas was de tweede helft nog apatischer en slechter dan de eerste.

Kunnen we dat de technische staf, met Ruud als eindverantwoordelijke, kwalijk nemen? Aan de ene kant wel, want zij moeten ervoor zorgen dat het team gemotiveerd en vol energie zo'n wedstrijd in gaat. En de boel op een juiste manier omzetten als het niet loopt. Aan de andere kant moet dit elftal toch ook echt de hand diep in eigen boezem steken.

PSV speelde de eerste helft feitelijk met 7 man. Teze, Sangaré, Til en Saibari deden helemaal niets (goed). Nou kun je het bij Saibari nog op grilligheid gooien, want dat hebben alle jonge spelers. Maar van die andere drie verwacht je dat ze de ploeg op sleeptouw nemen. Ik vond het schrijnend om te zien hoe Sangaré de duels aan ging, hoe hij met zo min mogelijk beweging probeerde die wedstrijd door te komen. Als er zoveel spelers op zo'n schandalige manier niet thuis geven, dan verlies je van elke tegenstander.

Ik vond het dus onbegrijpelijk dat er in de tweede helft niet gestart werd met Mwene, om ook wat gevaar van rechts te kunnen stichten. Of dat er in de persoon van El Ghazi wat ervaring gebracht werd. Nee, die wissels kwamen pas na de 1-0 van Cambuur en toen werden opeens Savio, Vertessen en Oppegard gebracht, terwijl Max en Simons in mijn ogen niet degenen waren die verzaakten. Gevolg: het ging van kwaad tot erger. Als dan ook onze topspeler Gakpo nog opgelegde kansen gaat missen, de coach verzuimt om de juiste wissels toe te passen en je eindigt met een elftal wat gewoon niveau "onderkant middenmoot" is, dan verbaast het me niet eens dat je er met 3-0 af gaat en je eigenlijk geen seconde meer hebt uitgestraald die wedstrijd nog om te draaien.

Ik ben ongelofelijk geschrokken. Als je als team in staat bent om dit soort prestaties op de mat te leggen, dan is de ondergrens diep- en dieprood. Dan hoef je niet aan een kampioenschap te denken. Of aan succes in Europa. Dan weet je dat je af en toe, als het mee zit, in staat zult zijn een succesje te boeken, zoals tegen Feyenoord. Maar dat je regelmatig het deksel op de neus gaat krijgen, zeker als de tegenstand wat sterker wordt en zelfs de mindere teams straks beter op elkaar ingespeeld raken.

Gezien de investeringen in de selectie en het salarishuis, zou je verwachten dit jaar om de titel te gaan spelen. Maar nu vrees ik dat een 4e of 5e plek realistischer is dan de titel. Ons geluk is dat iedereen bovenin nog vrij moeizaam draait, ik zie alleen veel te weinig aanknopingspunten dat van de bovenste teams PSV het team is wat in een flow gaat geraken.

De periode tot het WK gaat bepalend zijn voor het gevoel in Eindhoven. Gaan we erin geloven? Of gaat het cynisme de overhand nemen en krijgen we een nieuw seizoen met gifbeker voor onze kiezen? Gebaseerd op zaterdag en de onervarenheid van de staf en een groot deel van het elftal, ben ik bang voor het laatste.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 oktober 2022 om 15:58:

Kunnen we dat de technische staf, met Ruud als eindverantwoordelijke, kwalijk nemen? Aan de ene kant wel, want zij moeten ervoor zorgen dat het team gemotiveerd en vol energie zo'n wedstrijd in gaat. En de boel op een juiste manier omzetten als het niet loopt. Aan de andere kant moet dit elftal toch ook echt de hand diep in eigen boezem steken.



Ik ga heel eerlijk zijn, ik denk dat ik het oneens ben met je strekking.

Om een voorbeeld te geven, een vriend van mij die Ajacied is en het nodig vond mij na 10 minuten te appen omdat Ajax schijnbaar voor stond (ik heb de wedstrijd niet gezien), vond achteraf dat "ze wel moesten willen".

Als een tactisch plan niet klopt, dan lijkt het al gauw apathisch, alsof ze er niets aan doen.

Jij verwijt nogal wat spelers een gebrek aan inbreng, maar die middenvelders zitten al heel het seizoen te zwemmen. Er zijn ruimtes aldaar om grote vliegtuigen te laten landen. Die Pieter Zwart en co hebben elke week weer de nodige stills, om zo te laten zien wat er tactisch allemaal niet klopt aan PSV. Dan lijkt het misschien alsof ze niet hun best doen, maar ze lopen achter de feiten aan, in plaats van dat ze de tegenstander de wil op kunnen leggen.

Korte samenvatting van wat ik van de kenners lees: als je kort en snel wilt combineren, om zo het tempo hoog te houden en een tegenstander als Cambuur te verslaan, moet je zorgen dat de linies dicht bij elkaar staan, want anders wordt de afstand om over te passen te groot. In ons geval is die afstand enorm.

Lees de opmerkingen van Bosschaart, die uitlegde hoe simpel hun tactisch plan was, en hoe dat werkte (zoals het dat ook deed voor Twente).

open/sluit de onderstaande quote:

Bosschaart, die de geschorste hoofdcoach Henk de Jong aan de kant verving, zegt dat ze PSV uitvoerig hebben geanalyseerd. "Ze zetten druk met twee spitsen. Twee middenvelders blijven staan, ten opzichte van onze drie middenvelders. Dat was constant het verhaal deze wedstrijd, dat was mooi om te zien."



PSV heeft geen motivatieprobleem, maar de tactiek is ruk en zoiets simpels als bovenstaands (in ondertal komen op het middenveld) wordt niet rechtgezet.

Als je bepaald voetbal van Veerman en Sangare verwacht, moet je ze in hun kracht zetten. Net zoals dat als je bepaald voetbal van een rechtsback verwacht, je er geen laatste man moet neerzetten.

Saibari doet wel zijn best, maar zorgt voor assists noch doelpunten. Ga zo maar door.
Dëels de fout van de Jong, maar ook zeker van de coach. En dan lijkt het of de spelers hun best niet doen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 oktober 2022 om 15:58:


De periode tot het WK gaat bepalend zijn voor het gevoel in Eindhoven. Gaan we erin geloven? Of gaat het cynisme de overhand nemen en krijgen we een nieuw seizoen met gifbeker voor onze kiezen? Gebaseerd op zaterdag en de onervarenheid van de staf en een groot deel van het elftal, ben ik bang voor het laatste.



Het zit hem vooral in het programma bij ons en bij de concurrenten. Uit bij Groningen/Heerenveen/Ajax en thuis tegen AZ en Utrecht in 6 wedstrijden tijd is gewoon echt heel pittig. En je ze allemaal niet verliezen is nog niet zo'n onmogelijke opgave maar alles winnen is schier onmogelijk. Zeker omdat je tussendoor ook nog 2x Arsenal 2x Zurich en 1 in de Poolcirkel voor de kiezen krijgt. Feyenoord heeft een pretprogramma net als Ajax en Twente heeft maar 1 wedstrijd per week om op te focussen.

Op de huidige manier wordt het een lange en hevige strijd waarbij we natuurlijk nog flink wat wapens terug krijgen en dat het tactisch niet meer minder gaat worden natuurlijk. Het is wel zo dat we nu niet alleen naar Ajax moeten kijken maar linksom en rechtsom scheuren clubs ons voorbij. Thuis tegen AZ wordt dus net als thuis tegen Feyenoord een hele cruciale pot, en dan moet je de rest ook nog overleven.... het wordt spannend.

 

+1/-0

Tijn, kijk alsjeblieft de wedstrijd tegen Cambuur nog eens terug. En let dan met name op het gesjok van Sangaré. En ga me dan nog eens vertellen dat er géén motivatieprobleem is.

Ik snap het ook wel. Een aantal van die jongens zijn ruim een week op pad geweest met het nationale elftal. Vervolgens speel je in een flut-stadionnetje tegen een ploeg die bijna onderaan staat, een aantal geschorsten en geblesseerden heeft, en waar de club nog nooit in de hele historie van verloren heeft. En dan ook nog eens op kunstgras. Alle ingrediënten om het net ff wat rustiger aan te doen, zijn aanwezig.

Vorig jaar verloor PSV ook in deze fase uit bij Willem 2. Maar dat was tenminste nog een zwaar onterechte nederlaag die tot stand kwam door een keepersblunder, terwijl PSV 90 minuten lang de bovenliggende partij was. Afgelopen zaterdag was Cambuur gewoon 90 minuten lang de bovenliggende partij. En ik bleef maar wachten op een ommekeer, op het moment dat iemand zou zeggen "vanaf nu draaien we de duimschroeven aan". Maar ja, dat moment kwam niet.

Natuurlijk heb je ook een punt als je zegt dat er tactisch dingen niet kloppen. Maar tegen een club als Feyenoord, Napoli, Rangers etc. kun je op basis van tactiek verliezen. Maar tegen Cambuur moet je gewoon winnen. Het kan niet zo zijn dat je als PSV toestaat dat Cambuur steeds de vrije man kan vinden, terwijl je zelf fantasieloos speelt en steeds de bal weer inlevert zodra er een duel wordt uitgevochten. En Teze heeft prima wedstrijden op rechtsback gespeeld, maar raakte zaterdag niet 1 bal goed. Dat komt niet omdat hij geen rechtsback is, dat komt gewoon omdat hij zijn dag niet had. En op het moment dat je 100% gefocust bent, dan is zo'n off-day als zaterdag bij driekwart van het team regelrecht onmogelijk.

Je kan veel van Schmidt zeggen of vinden, maar zo'n slecht spel als zaterdag heb ik bij Schmidt nooit gezien, zelfs niet in de 4-0 en 5-0 nederlagen tegen Ajax en Feyenoord. Daar gingen weer heel andere dingen mis.

 

+2/-0

En dan nog:
Als ze dan meteen goede zaken kunnen doen voor de ranglijst, moet je de punten pakken. Laat de anderen je maar weer proberen in te halen.

Daarnaast waren er wel weer 400 supporters (uitverkocht uitvak) die uren hebben gereisd om onze trots te zien strijden. Doe het dan voor deze mensen die elke week stad en land door reizen om er bij te zijn.....
Komend weekend ga ik toch maar weer naar Heerenveen (misschien wel tegen beter weten in).

 

+2/-0

Volgens Ruud was het een incident, dus je kunt gerust afreizen...

 

+1/-0

Voor wat het waard is, Volgens AD/ED grijpt v Nistelrooy in/terug op het oude systeem:
Guti en sangare als blok, en Xavi als 10 daarvoor.

Veerman, Saibari en Jarred verliezen hun basisplaats.

 

+1/-0

Het is nog koffie dik kijken mbt opstelling. Maar Obispo en Teze lijken wel altijd te moeten spelen. Ik snap niet waarom bijv per definitie Texe op RB de voorkeur krijgt boven Mwene.

 

+1/-0

Het lijkt er bijna op dat ze met Obispo en Teze goud in handen denken te hebben, ook omdat Teze recent nog bij Oranje zat. Maar ik neem aan dat ze ook een stel werkende ogen hebben dat hem dit voorlopig niet gaat worden, en dat die 2 eerder afstevenen op het zoveelste gevalletje Derrijck/Marcelo.

Ik hoop niet dat dat op de achtergrond meespeelt om hen zo lang te handhaven t.o.v. betere teamgenoten zoals Mwene. Want je bent de prijs en het kapitaal alleen maar verder aan het drukken door ze te misbruiken en ze fout op fout te laten maken op een positie waar ze niet thuishoren, en waar uiteindelijk elke potentiële koper op afknapt, of op gaat afdingen als het zo vaak ondermaats is.

 

+1/-0

Ik erger me ook mateloos aan Teze als rechtsback. Vooral ook omdat dat eigenlijk de enige positie in de verdediging is waar we geen probleem hebben (als Mwene daar staat tenminste). Mwene is ook geen topper, maar in tegenstelling tot de andere verdedigers betrap ik hem zelden op rare fratsen.

Ik snap ook niet zo goed waarom Brenthwaite nu geslachtofferd zou worden. Heeft het niet slecht gedaan in die paar potjes dat hij speelde. Ik zou op dit moment denk ik met Mwene, Brenthwaite, Obispo en Max spelen. Dan kunnen we hopelijk na de winterstop Max vervangen door Mauro Junior.

 

+2/-0

Eerste tien minuten zien er goed uit. Misschien wel de beste eerste 10 minuten dit seizoen.

 

+1/-0

Goede tegenstander om zelfvertrouwen te tanken.

 

+1/-0

Lekkere overwinning natuurlijk, maar het gaat niet om een incidentele wedstrijd. We hebben al diverse successen geboekt in incidentele wedstrijden, met de overwinningen op Ajax, Monaco, Feyenoord en de doelpuntrijke zeges op de promovendi. Het gaat er nu om dat PSV in een aantal belangrijke potjes achter elkaar eens niet door die ondergrens heen zakt. Gisteren was mooi, maar als je straks verliest bij Bodo Glimt, word je gewoon weer 3e in de poule.

Waar ik wel blij mee was, was de rentree van Mwene en Ramalho. Bij die jongens heb ik een beter gevoel dan bij al onze jeugdige verdedigers. Nu Mauro Jr. nog terug in plaats van Max en wie weet kunnen we dan wat makkelijker vertrouwen op onze verdedigende organisatie. Nu wel zaak om dit weekend tegen Heerenveen een keer een goede prestatie neer te zetten en niet opnieuw tegen een zeperd aan te lopen.

 

+2/-0

Ik snap ook echt niet dat Mwene er niet gewoon altijd in staat. Het lijkt wel dat Teze moet spelen omdat het eigen jeugd is, maar die voegt zo weinig toe. Mwene valt zelden op foutjes te betrappen en is gewoon een degelijke speler.

 

+2/-0

Ik denk wel tevreden te zijn met deze vertoning. Geen bal aan om te zien, maar niks weggegeven en zelf best wat kansjes verzameld. En gewonnen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 09 oktober 2022 om 18:39:

Ik denk wel tevreden te zijn met deze vertoning. Geen bal aan om te zien, maar niks weggegeven en zelf best wat kansjes verzameld. En gewonnen.



Precies dat, verre van spectaculair, maar wel degelijk, Heerenveen heeft nauwelijks kansen gehad en eindelijk daar weer eens gewonnen. Prima resultaat.

 

+3/-0

Deze wedstrijd was inderdaad niet om aan te gluren maar dat kwam vrijwel volledig op conto van Heerenveen. Eerste schot op doel in de 94e minuut, dat zegt het helemaal. Wat een schijterds.

 

+2/-0

Wederom speelde Guti sterk, waarom durft Ruud het niet aan met hem? En ik zit nog steeds te wachten op een tactische reactie van Ruud op het wedstrijdverloop. Ik heb Ruud nog steeds heel hoog zitten als PSV er maar hij overtuigt mij nog voor geen mm als trainer. We winnen dankzij een bevlieging van gakpo en een heerenveen dat niet eens probeert aan te vallen, we houden nooit de 0 en ze schieten pas in blessuretijd voor het eerst op doel ?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij