Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 24 oktober 2022 om 08:01:

Ik denk dat Ruud er gewoon nog niet klaar voor is.




Maar dat wisten we vooraf al. Dan kun je twee dingen doen: doorgaan en hem tijd gunnen (dus accepteren dat we nog een paar irritante puntverliezen incasseren), of hem ontslaan en een ervaren vervanger neerzetten zonder garantie dat het nu iets oplevert en met de garantie dat het oneerlijk is naar Ruud en het voor onrust zorgt.

Volgens mij kunnen we niet anders dan dit seizoen uitzitten, en zolang het spel beter wordt, verdient Ruud die kans.

 

+3/-0

Eén en ander hangt natuurlijk ook samen met de situatie waarin je als club zit. Wil je met Ruud een proces voor de lange termijn aangaan, dan is het goed om hem het vertrouwen te geven en te gaan bouwen aan een elftal waar Ruud 'op termijn' mee kan gaan presteren.

Zit je, financieel of om wat voor reden dan ook, in de situatie dat je NU koste wat kost kampioen moet worden omdat je anders je inboedel moet gaan verkopen om te overleven, dan is de keuze voor Ruud als trainer niet te begrijpen. Zeker niet in combinatie met de vele piepjonge selectiespelers die we dit jaar hebben. Je weet dat je tegen zeperds gaat aanlopen en dat de mentale weerbaarheid niet altijd top zal zijn.

En het probleem met piepjonge selectiespelers is het volgende: als ze goed genoeg zijn, dan zijn ze weggekocht voordat ze sportief écht iets kunnen betekenen. En als ze niet goed genoeg zijn, dan heb je er ook niet al te veel aan zodra ze wel op een goede leeftijd zijn gekomen.

Wat PSV tegen Groningen overkwam, is natuurlijk een kwestie van kwaliteit. Ik zat de eerste helft Langs de Lijn te luisteren. Na 35 minuten zegt die commentator dat PSV niks te vrezen heeft van Groningen, dat ze aanvallend nog niets hebben laten zien. En dat Til in het begin al 2 prima kansen had gemist. Dan mág het NOOIT zo zijn, dat je als topclub 10 minuten later op een 3-0 achterstand komt. Die eerste is een persoonlijke fout, nergens voor nodig en ook zeker niet de eerste keer dat dit op een belangrijk moment gebeurt. Maar wat daarna gebeurt, vind ik nog veel erger. We zijn los zand, een gatenkaas en iedereen doet maar wat. Niemand die het geraamte van het elftal bij elkaar weet te houden. En uiteraard heeft ook dát met kwaliteit te maken.

Natuurlijk zie je in de tweede helft, net als in het eerste half uur, dat je veel en veel beter bent tegen Groningen. Als je iets meer geluk hebt in de afronding, win je die pot nog met 3-5. Maar ja, in plaats daarvan scoor je beiden 1x in 45 minuten voetbal en ga je er met 4-2 af.

Dus ja, voetballend was het niet zo slecht. Ik verlies liever zo dan die verschrikkelijke 3-0 in Leeuwarden. Maar Groningen is dit jaar een ontzettend matig elftal, ze stonden niet voor niks op plek 16. En om daar dan te verliezen, na de eerdere dure nederlaag in Leeuwarden en de terechte nederlaag in Enschede, betekent gewoon dat je dit jaar wederom niet goed genoeg bent. Dat je enkel de titel kan pakken als al je concurrenten ook regelmatig verzaken. Nu is dat tot op heden ook nog wel het geval, maar ik hou voor elke volgende uitwedstrijd mijn hart vast (en zeker ook voor die wedstrijd tegen Bodo).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 oktober 2022 om 13:15:

Eén en ander hangt natuurlijk ook samen met de situatie waarin je als club zit. Wil je met Ruud een proces voor de lange termijn aangaan, dan is het goed om hem het vertrouwen te geven en te gaan bouwen aan een elftal waar Ruud 'op termijn' mee kan gaan presteren.

Zit je, financieel of om wat voor reden dan ook, in de situatie dat je NU koste wat kost kampioen moet worden omdat je anders je inboedel moet gaan verkopen om te overleven, dan is de keuze voor Ruud als trainer niet te begrijpen. Zeker niet in combinatie met de vele piepjonge selectiespelers die we dit jaar hebben. Je weet dat je tegen zeperds gaat aanlopen en dat de mentale weerbaarheid niet altijd top zal zijn.

En het probleem met piepjonge selectiespelers is het volgende: als ze goed genoeg zijn, dan zijn ze weggekocht voordat ze sportief écht iets kunnen betekenen. En als ze niet goed genoeg zijn, dan heb je er ook niet al te veel aan zodra ze wel op een goede leeftijd zijn gekomen.

Wat PSV tegen Groningen overkwam, is natuurlijk een kwestie van kwaliteit. Ik zat de eerste helft Langs de Lijn te luisteren. Na 35 minuten zegt die commentator dat PSV niks te vrezen heeft van Groningen, dat ze aanvallend nog niets hebben laten zien. En dat Til in het begin al 2 prima kansen had gemist. Dan mág het NOOIT zo zijn, dat je als topclub 10 minuten later op een 3-0 achterstand komt. Die eerste is een persoonlijke fout, nergens voor nodig en ook zeker niet de eerste keer dat dit op een belangrijk moment gebeurt. Maar wat daarna gebeurt, vind ik nog veel erger. We zijn los zand, een gatenkaas en iedereen doet maar wat. Niemand die het geraamte van het elftal bij elkaar weet te houden. En uiteraard heeft ook dát met kwaliteit te maken.

Natuurlijk zie je in de tweede helft, net als in het eerste half uur, dat je veel en veel beter bent tegen Groningen. Als je iets meer geluk hebt in de afronding, win je die pot nog met 3-5. Maar ja, in plaats daarvan scoor je beiden 1x in 45 minuten voetbal en ga je er met 4-2 af.

Dus ja, voetballend was het niet zo slecht. Ik verlies liever zo dan die verschrikkelijke 3-0 in Leeuwarden. Maar Groningen is dit jaar een ontzettend matig elftal, ze stonden niet voor niks op plek 16. En om daar dan te verliezen, na de eerdere dure nederlaag in Leeuwarden en de terechte nederlaag in Enschede, betekent gewoon dat je dit jaar wederom niet goed genoeg bent. Dat je enkel de titel kan pakken als al je concurrenten ook regelmatig verzaken. Nu is dat tot op heden ook nog wel het geval, maar ik hou voor elke volgende uitwedstrijd mijn hart vast (en zeker ook voor die wedstrijd tegen Bodo).



Het is gewoon bizar dat je wedstrijden tegen Feyenoord en Heerenveen wél wint op het moment dat je het eigenlijk totaal niet verwacht, dat je onverhoopt overleefde tegen Monaco en dat je die JCS wint van Ajax.... maar aan de andere kant door Cambuur en Groningen om de oren geslagen wordt. Ik moest meteen weer denken aan de periode vóór Schmidt waar we inderdaad wel toppers wonnen maar altijd de bietenbrug op gingen tegen elke willekeurige tegenstander zodra het buiten het Philips Stadion was. En ook dit jaar heeft het daar weer alle schijn van want thuis hebben we nog niet zoveel fouten gemaakt (Rangers was wel een bijzonder dure).

Wat gewoon jammer is in mijn ogen is dat Ruud echt wel mooie resultaten heeft geboekt maar vooralsnog vooral resultaten die geen titel opleveren en dat is eigenlijk wel het uitgangspunt. Leuk tegen Monaco en Ajax winnen maar meer dan een zilverwerk en 2 extra voorronde wedstrijden heeft het niet opgeleverd. De ironie dat Luuk wellicht niet geblesseerd was geraakt maakt het dan wel compleet. Tegen Feyenoord gewoon top resultaat maarja die spoel je daarna net zo makkelijk weer weg. Die reeks met 4 wedstrijden waarbij het geloof in de ploeg leek te komen werd weer vakkundig uit de ploeg gewisseld.

Er zijn 5 wedstrijden over tot de winterstop, je mag er 1 verliezen (Arsenal) en 2 gelijk spelen (Bodo en Ajax) en dan is er helemaal niets aan de hand. Daar zou ik zelfs nog voor tekenen ook. Dan gaan we met zn allen lekker naar de zon, terug naar de tekentafel en dan wordt het tijd voor een reeks overwinningen tot we Barcelona, Sevilla, Atletico of Juventus treffen.

Na de winterstop Sparta/Vitesse/GAE thuis en Sparta/Fortuna/Emmen uit... daar kun je een basis leggen voor de 2e seizoenshelft maar daarvoor moet je nu overleven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 25 oktober 2022 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 24 oktober 2022 om 08:01:

Ik denk dat Ruud er gewoon nog niet klaar voor is.




Maar dat wisten we vooraf al. Dan kun je twee dingen doen: doorgaan en hem tijd gunnen (dus accepteren dat we nog een paar irritante puntverliezen incasseren), of hem ontslaan en een ervaren vervanger neerzetten zonder garantie dat het nu iets oplevert en met de garantie dat het oneerlijk is naar Ruud en het voor onrust zorgt.

Volgens mij kunnen we niet anders dan dit seizoen uitzitten, en zolang het spel beter wordt, verdient Ruud die kans.




Als je "we" zegt in dat wisten we vooral. Wie bedoel je dan? Ik had het gehoopt dat die er klaar voor was, weten deed ik het niet. De Jong en Brands vonden Ruud er al wel klaar voor.

Ik vind dat PSV een ervaren trainer moet hebben met bewezen diensten. Een trainer met wie je de oorlog kan winnen. Ruud aanstellen was mi een gok. Zoals dat ook met Van Bommel en Cocu was.
En ja een ervaren trainer heeft ook geen garantie tot succes. Maar een trainer zonder ervaring is gewoon een gok en dat moet je als PSV niet willen. Zeker niet als je uitspreekt dat je kampioen wilt worden en bij de beste 32 van Europa wilt horen.
Dan ga je onvoorbereid een marathon lopen. Dan kan je hem uitlopen, maar de kan dat je ergens voor 30k uitstapt is 90%.

Wat nu te doen, wil ik niet eens over hebben nu.

 

+1/-0

Tska, we kunnen Ruud wel afvallen maar als het al trainers lang hetzelfde is, zou het dan aan Ruud liggen?

 

+1/-0

Als je ziet hoe Schmidt nu presteert met Benfica in de CL, dan krab ik me toch wel achter de oren m.b.t. de kwaliteit van onze selectie. Ook Van Bommel had steeds hetzelfde soort probleem en nu ook weer Van Nistelrooij. Dat kan mijns inziens niet alleen aan de trainer liggen.

De kwaliteit van een groot deel van de selectie is gewoon niet van het niveau wat PSV nodig heeft om zijn eigen ambities waar te maken. Je kunt Guardiola voor deze groep zetten, maar zolang er elke wedstrijd basisdingen fout gaan (zoals Obispo die een bal van zijn voet laat springen), ga je nooit voor een langere periode het niveau halen wat nodig is.

Afgelopen zomer hebben we flink wat nieuwe namen in het elftal gekregen, maar misschien is er een nog grotere opschoning nodig. En moeten we gewoon afscheid nemen van de middelmaat die Teze, Obispo, Ramalho, Boscagli, Max en Mwene in het elftal brengen. En ook in de andere linies hebben we de afgelopen jaren gewoon teveel middelmaat gehad (remember Thomas, Rosario, ...).

Maar goed, dan komt de vraag wie er dan wel moet komen. Want de kans dat je middelmaat met middelmaat gaat vervangen, is levensgroot. Helaas zijn de verdedigers uit onze eigen jeugd nooit goed genoeg. Als je ziet dat Ajax de afgelopen jaren met De Ligt, Mazraoui, Dest en nu weer Timber gewoon 4 "gratis verdedigers" heeft gehad die gewoon in de Europese top (gaan) spelen, dan steekt onze oogst met Teze en Obispo daar toch redelijk schraal bij af.

Al met al denk ik dat Van Nistelrooij vooral moet blijven zorgen dat er verzorgd voetbal gespeeld wordt met voldoende beweging, want die wedstrijden zoals tegen Groningen die win je 5 van de 6 keer gewoon. En dan moet je *hopen* dat er in de grote wedstrijden het kwartje regelmatig goed blijft vallen, zoals tegen Feyenoord, Monaco en in de JCS tegen Ajax.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 oktober 2022 om 19:25:

Als je ziet hoe Schmidt nu presteert met Benfica in de CL, dan krab ik me toch wel achter de oren m.b.t. de kwaliteit van onze selectie. Ook Van Bommel had steeds hetzelfde soort probleem en nu ook weer Van Nistelrooij. Dat kan mijns inziens niet alleen aan de trainer liggen.



Niet alleen de CL. Voor mij toont het ook aan dat het materiaal ondermaats was/is.

Al zal het bij Benfica ook wel weer minder gaan draaien.

 

+1/-0

Dat Benfica een betere selectie heeft dan PSV, dat geloof ik graag. Maar wat was het verschil tussen PSV en Benfica vorig jaar? En Ajax en Benfica
Maar hoe PSV heeft in het 1ste jaar Schmidt gewoon ruk gepresteerd, we verloren wedstrijden die we als PSV nooit hoeven te verliezen. Dat kwam 100% door de tactiek en opstelling van de trainert.
Je zag vorig seizoen dat er verbetering was en dat kwam louter door een andere spel opvatting van PSV. PSV heeft een mooi seizoen gedraaid, 2 prijzen gewonnen en maar op 2 punten van Ajax 2de geworden.

ALs je nu ziet wat Ruud doet, sorry hoor, maar er zat tegen Rangers totaal geen lijn in het spel, er was geen tactiek te bekennen.
Moet PSV met deze spelers kansloos van Cambuur en Groningen verliezen?

Ik vind het te makkelijk. Iedereen kon zien dat Teze geen RB is, Ruud hield het stug vol. Over Guti nog maar te zwijgen.

En ik beweer ook dat Schmidt een veel betere trainer op dit moment is dan Ruud.

 

+1/-0

Als Roger hier met een fitte Madueke, Luuk en Gakpo voorop had gespeeld en met Sangaré Guti en Xavi op het middenveld dat had hij echt kunnen oogsten. Zeker omdat hij graag wisselt en Veerman, El Ghazi en Til tot zijn beschikking had gehad om te rouleren. In zijn eerste seizoen misten we door Corona/blessures gewoon praktisch altijd bepalende spelers waardoor je nooit een reeks neer kon zetten. We hebben in de Kuip gespeeld met Thomas en Mauro als halftienen achter een Zahavi... dan wordt het wel even moeilijker natuurlijk. Daarnaast mag je van een trainer best verwachten dat ie een aanloopje nodig heeft om wat patronen erin te slijpen maar ook om de juiste samenstelling te vinden. Als je dan bepalende spelers mist dan is dat gewoon moeilijk.

Ruud heeft dit jaar op tactisch gebied gefaald tegen zowel Rangers Cambuur en Bodo waardoor je nu in de situatie zit waarin je zit. Tegen Bodo wordt nog te weinig genoemd maar daar hadden we het ons gigantisch veel makkelijker kunnen maken en die pijn voelen we volgende week donderdag pas (mits Zurich en Arsenal een handje helpen). Tegen Cambuur stond het na 2(!) weken voorbereiden zo tering slecht dat hij hoofdverantwoordelijk was. Zeker omdat er geen aanpassingen kwamen na 30 minuten, na de rust of zelfs na 60 minuten.

Ik begin wel in Ruud als trainer te geloven eigenlijk. Een paar keuzes vind ik soms opmerkelijk maar in tegenstelling tot Schreuder vind ik het nog wel meevallen. Ik vertrouw erop dat hij heeft gezien dat we ervaring en hardheid in de ploeg moeten hebben en niet de mee hobbelende jeugdspelers. Guti Ramalho Benitez en Luuk in de as gaat je gewoon gigantisch vooruit helpen in een jaar waar het juist gaat om gewoon je niveau te halen. Je hoeft niet over te presteren om kampioen te worden, je hoeft niet over te presteren om te overwinteren in de EL en je hoeft niet over te presteren om in februari nog in de beker, Europa en Eredivisie kansrijk te zijn om zilverwerk bij elkaar te voetballen.

 

+1/-0

Als we toch zo hadden gespeeld tegen de Rangers...

Wederom vind ik dat er groei in zit. Heel volwassen spel laten zien. Uiteraard speelt Arsenal niet met dezelfde focus als wanneer ze tegen pak 'm beet City moeten, maar het zijn nog steeds goede voetballers. En we krijgen best veel en best goede kansen.

 

+1/-0

We verliezen dan wel van Groningen en Cambuur, maar ik ben HEEL erg blij dat we niet zoals de afgelopen seizoenen topwedstrijden op voorhand als verlies kunnen opschrijven. Het is wisselvallig dit seizoen, maar de pieken zijn prachtig. PSV speelt echt goed tot nu toe. 5x scoren tegen Arsenal, helaas wel 3x buitenspel. Nu minuut 91, maar ik kon niet wachten tot eindsignaal. HEEEL BLIJ ^_^

 

+1/-0

En Mauro / Boscagli moeten er nog bij komen + Madueke / Luuk helemaal fit worden. Mits dat het geval is - gewoon op papier een sterk elftal. Het labiele moet eruit maar verder stukken beter dan psv jaren heeft gehad.

 

+1/-0

Top trainer. Contract voor het leven! :)

 

+2/-0

Lekkere overwinning voor PSV. Gisteren eindelijk eens een wedstrijd waar we het deksel niet op onze neus kregen. Arsenal heeft toch een paar kansjes gehad om op voorsprong te komen, maar met goed keeperswerk en een beetje mazzel hebben we de boel dicht gehouden en uiteindelijk 2 geldige doelpunten gescoord, waarbij de 1e uitstekend uitgespeeld was en de 2e natuurlijk een fout van de keeper.

En natuurlijk, Arsenal was al geplaatst, had niet de sterkste 11 in het veld, en zal ook met een andere intensiteit gespeeld hebben, maar dan nog blijft het een goede prestatie om ze te verslaan. Mooi om te zien dat de jongens door alles te geven ook deze wedstrijd naar zich toe konden trekken.

Natuurlijk was de nederlaag tegen Twente, onze eerste wedstrijd met weerstand in de competitie, een domper. Natuurlijk was het spel en het resultaat tegen Cambuur lager dan elke ondergrens. En ondanks het goede spel was de nederlaag tegen Groningen ook schandalig. Maar een jonge ploeg kenmerkt zich nu eenmaal ook door pieken en dalen, dus geheel onverklaarbaar is het allemaal niet.

Met de verdediging die we hebben, blijft het elke wedstrijd opnieuw weer hopen dat het goed gaat. Gisteren hebben ze het prima gedaan, maar Ramalho en Brantwaithe zijn met individuele fouten ook al verantwoordelijk geweest voor tegengoals. Maar laten we hopen dat de prestatie van gisteren een boost geeft voor de komende weken waar je met 9 punten in de competitie natuurlijk een fantastische slag kan slaan.

 

+1/-0

Ruud heeft nu al meer topwedstrijden gewonnen dan Schmidt, geloof ik.

 

+1/-0

Toch maar goed dat we hem niet ontslagen hebben dan :B

 

+1/-0

Haha, maar we zijn er nog niet! Volgende week AZ, daar wil ik ook wel weer eens van winnen.

 

+1/-0

Hoewel het misschien een “matige” topper was (opvallend dat toppers altijd matig zijn als Ajax verliest), heb ik genoten van PSV. Het elftal staat steeds beter, en we worden steeds geduldiger. In de eerste helft lieten we Ajax in fases echt achter de bal aanlopen, dat had ik vooraf niet verwacht.

Keep up the good work Ruud!

 

+2/-0

Ik heb deze week in alle rust de wedstrijd nog eens teruggekeken. Ik denk dat de term "matige topper" best een goede omschrijving was. Vooropgesteld, het resultaat was fantastisch. PSV is er goed in geslaagd om het gevaar van Ajax in te dammen en bleef daardoor ogenschijnlijk eenvoudig op de been. We maken een goed eerste doelpunt en hebben daarnaast wat geluk dat een aantal kansjes van hen nét niet goed vallen en de bal bij de 0-2 wél pardoes voor de voeten van Guti komt. Na de onnodige 1-2 (organisatie nog niet op orde na invalbeurt Lucca, waardoor Teze aan de verkeerde kant stond te dekken) verwacht je een storm van Ajax, maar ook in de 15 minuten die nog volgden kwamen we nauwelijks nog in de problemen.

Maar als je de vraag stelt: heb je genoten van PSV? Dan moet ik met een kritische blik toch zeggen dat ik vooral geniet van de 3 punten en niet zozeer van het spel wat we daar op de mat hebben gelegd. Het was ontzettend veel geschuif achterin. Vanuit allerlei plaatsen op het veld ging de bal uiteindelijk weer naar de laatste linie, waar soms met Benitez erbij wel 10x achter elkaar de bal werd rondgespeeld. Tegen Arsenal-uit zag ik ook al deze mate van passiviteit. In mijn ogen was het onbegrijpelijk dat Ajax er niet voor koos om volle bak druk te zetten op de laatste linie, want je weet dat je op die manier fouten zal afdwingen. Maar wellicht waren ze bang om in het mes te lopen van onze scherpe uitbraak.

Ik zou graag zien dat PSV veel scherper is in de situaties waar er mogelijkheden op een uitbraak liggen. Hoe vaak hebben we een 'net-niet-goede' aanname van Gakpo of Simons gezien waardoor een gevaarlijk moment al in de kiem werd gesmoord voordat het echt gevaarlijk was? Hoe vaak werd er gekozen voor een bal terug in plaats van iets meer risico om toch aan een aanval te denken. Natuurlijk moet je in een topwedstrijd doseren en niet als gekken naar voren rennen, maar ik miste toch af en toe de wil om Ajax echt pijn te doen.

De fase tussen de 0-2 en de 1-2 was de beste fase. Toen zag je dat Ajax wat meer uit elkaar viel en waren wij wel scherper op de countermogelijkheden. De 0-3 had in die fase moeten vallen. Na de 1-2 was het venijn er echter weer volledig uit. Dankzij de slechtste invalbeurt die ik een PSV-speler ooit heb zien maken, een eer welke Yorbe Vertessen sinds zondag ten deel valt.

Dus, als ik een kritische kanttekening naar Van Nistelrooij mag maken, is het dat hij niet moet overdrijven met het inbouwen van zekerheid, maar zeker ook moet blijven zoeken naar opties om zelf het spel te domineren en kansen af te dwingen. En dat hij natuurlijk nooit meer Vertessen moet inbrengen als je ook Madueke nog op de bank hebt zitten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij