Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22

Ik zie eigenlijk vrij grote paralellen met het eerste seizoen onder Cocu.

Ook toen liep het voor geen meter. Je stond op een gegeven moment zelfs in het rechterrijtje. Vanwege een reeks in de tweede seizoenshelft eindig je toch nog op een vierde plek en speel je Europees voetbal zonder dat je eerst play-offs hoeft te spelen.

Vervolgens komt in die zomer Luuk de Jong bij de selectie en wordt als het seizoen al een paar duels bezig is nog Andres Guardado gehuurd en alles valt direct in elkaar. Vervolgens eindig je het seizoen daarna met een clubrecord aan punten. Ook nu is het niet zo dat je opeens vijf of zes nieuwe spelers nodig hebt komende zomer.

In Amsterdam zag je precies hetzelfde. In 2018 kopen ze Blind en Tadic en ze winnen direct de dubbel en waren dicht bij de finale van de Champions League.

Ook komende zomer hoeven er geen schokkende dingen te gebeuren om vol voor de titel te kunnen gaan. Sangaré zal ongetwijfeld gaan vertrekken, maar haal twee/drie directe versterkingen en je staat er al meteen goed voor.

 

+1/-0

Die parallel zie ik eigenlijk niet. Het seizoen 2013-2014 (als ik het me goed herinner) was in mijn ogen van een heel andere orde dan dit jaar. We komen dit jaar rond de 75 punten uit, terwijl we toen op 59 uitkwamen en Europees uitgeschakeld werden in een poule met Zagreb, Ludogorets en Odessa.

Dat het een jaar later op zijn plek viel met een aantal goede versterkingen, klopt absoluut, maar dat staat mijns inziens los van wat er dit seizoen gebeurt.

Daarbij is het afwachten wat er gebeurt qua transfers. Vertrekt alleen Sangaré? Of gaat Guti en wellicht Veerman ook? Wat gaat Xavi doen? Als je volgend jaar een basis hebt met Teze, Obispo, El-Ghazi, Til en De Jong gaat het weer een lastig jaar worden. Gezien de geluiden rondom de financiële situatie kan ik me niet voorstellen dat er deze zomer wonderen nodig zijn. En als je dan de geluiden hoort dat Pepi 16 miljoen moet kosten, en dat we er waarschijnlijk niet eens in slagen om Brantwaithe en Fabio Silva langer in Eindhoven te houden, dan vraag ik me af met welke creatieve oplossingen men wél op de proppen komt om ervoor te zorgen dat we volgend seizoen een stap vooruit doen in plaats van achteruit.

Toen Ajax met Blind en Tadic gerichte versterkingen haalde, hadden ze met Onana, De Ligt, Mazraoui, Tagliafico, Frenkie de Jong, Van de Beek, Neres en Ziyech natuurlijk nog een behoorlijk geraamte van hele goede spelers die ook op dat moment al echt goed waren. Ook al ben ik zeker tevreden met de prestaties / ontwikkeling van jongens als Benitez, Van Aanholt, Guti, Veerman, Xavi en Bakayoko, die jongens komen (op Xavi na) natuurlijk (nog) niet in aanmerking voor de Europese top.

Om voor de titel te kunnen gaan, hoeven er wellicht geen schokkende dingen te gebeuren, maar je moet wel een stap voorwaarts zetten in het voetballende gedeelte en in je verdediging. En laat dit nu al zeker een jaar of 5 het geval zijn, terwijl er geen structurele verbetering zichtbaar is (al vond ik het vorig seizoen voetballend best wel aardig over het algemeen).

 

+1/-0

Met een winst aankomende zondag komt hij in thuiswedstrijden op 46 van de 51 punten. Hoe ironisch is het dat juist die 2 wedstrijden die niet gewonnen werden (laatste voor het WK en de eerste na het WK) ervoor gezorgd hebben dat we achterop raakten. Na Ajax uit volgde AZ thuis en verloren we 0-1 anders waren we herfstkampioen. Dat we tegen Sparta niet verder kwamen dan 0-0 vind ik ook nog steeds ongelooflijk. We scoren thuis ook het meeste van alle clubs en nog heb ik als seizoenskaarthouder niet het gevoel dat we super verwend zijn geweest. Wat dus eigenlijk wel mee valt als je naar de statistieken kijkt en zeker ook naar de resultaten. Gisteren was het net als tegen RKC en Vitesse weer heel moeizaam en werd er weer gewonnen. Het had ook net als tegen Sparta af kunnen lopen en dan was het nog spannend in die laatste twee wedstrijden.

Aankomende zondag, na weer een week trainen en spelers oplappen, mag ik wel echt hopen dat we eens iets anders proberen. Heerenveen is de koning van de 0-0 dit jaar met 6x zowel uit en thuis. Het zou toch niet dat je straks nog een punt moet gaan halen bij AZ want dat is echt heel tricky. Maar het duo Til/Luuk hoeft van mij niet perse zondag en ik denk dat Teze en Bakayoko ook niet perse hoeft als koppeltje op rechts. Hij heeft het nu weer moeten repareren en dat moet hij zelf toch ook wel inzien.

Het is wel lekker dat je bij winst precies weet waar je aan toe bent, ervan uitgaande dat Ajax geen puntverlies lijdt op dinsdagmiddag. Dan heel snel de lijstjes updaten met de scouting en een paar parels binnen hengelen waardoor Ruud een goede selectie heeft om die vCL te overleven. Rangers/Braga is vooralsnog de lastigste route naar de CL en dat moet toch te doen zijn.

 

+1/-0

Sorry hoor maar ik denk dat van Nistelrooij gewoon lekker assistent trainer moet gaan worden. Er deugt niks aan het spel. Hij kan zijn team niet motiveren om er vol voor te gaan.

 

+1/-0

Ruud moet Guti in dit team altijd opstellen. Zonder hem wordt je overlopen op het middenveld. Veerman verdedigt als een oud wijf en komt sowieso tekort voor een Europese topper. Met naast hem Sangaré lijkt het altijd fout te gaan. Ik wil weleens statistieken hiervan zien dus ook wanneer Guti wel speelt.

 

+1/-0

Misschien. Maar het niet opstellen van Guti is niet de reden dat die 1-1 bijvoorbeeld valt. Das gewoon een blunder van Ramalho.

 

+1/-0

Overigens klopt er daar natuurlijk helemaal niets van je veldbezetting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 21 mei 2023 om 15:45:

Overigens klopt er daar natuurlijk helemaal niets van je veldbezetting.


Alleen daar niet?

 

+1/-0

Nee, dat was het begin van een afschuwelijk zwakke fase.

 

+1/-0

Lijkt mij dat vandaag de bevestiging is voor het bestuur dat Ruud helaas niet de grote trainer gaat worden die hij als speler was.
Hij ziet het gewoon niet en is ook niet bij machte om veranderingen aan te brengen waardoor het gaat lopen.
Jansen of Jonk, dat zou voor mij de keuze zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 21 mei 2023 om 17:33:

Lijkt mij dat vandaag de bevestiging is voor het bestuur dat Ruud helaas niet de grote trainer gaat worden die hij als speler was.
Hij ziet het gewoon niet en is ook niet bij machte om veranderingen aan te brengen waardoor het gaat lopen.
Jansen of Jonk, dat zou voor mij de keuze zijn.



Die Jansen staat er bij AZ supporters blijkbaar niet goed op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 21 mei 2023 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 21 mei 2023 om 17:33:

Lijkt mij dat vandaag de bevestiging is voor het bestuur dat Ruud helaas niet de grote trainer gaat worden die hij als speler was.
Hij ziet het gewoon niet en is ook niet bij machte om veranderingen aan te brengen waardoor het gaat lopen.
Jansen of Jonk, dat zou voor mij de keuze zijn.



Die Jansen staat er bij AZ supporters blijkbaar niet goed op.



Weet je ook waarom niet? Maakt op mij wel een goede indruk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 21 mei 2023 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 21 mei 2023 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 21 mei 2023 om 17:33:

Lijkt mij dat vandaag de bevestiging is voor het bestuur dat Ruud helaas niet de grote trainer gaat worden die hij als speler was.
Hij ziet het gewoon niet en is ook niet bij machte om veranderingen aan te brengen waardoor het gaat lopen.
Jansen of Jonk, dat zou voor mij de keuze zijn.



Die Jansen staat er bij AZ supporters blijkbaar niet goed op.



Weet je ook waarom niet? Maakt op mij wel een goede indruk.



Tom Staal was daar laatst, de supporters die erover werden gevraagd kraakten hem allemaal af. Saai voetbal, slechte wissels dat soort dingen dacht ik.

 

+1/-0

Het tijdperk ruud van nistelrooij is helaas niet geworden wat we ervan verwacht hadden.

Psv moet afscheid nemen van hem en ook van die niets nut fred rutten.

Tijd voor ook een nieuw elftal.

Weg= drommel, ramalho,teze,obispo,mwene,van Aanholt,brantwhaite, sangare, till, bakayoko,saibari, El ghazi, hazard.

Luuk de jong als reserve spits houden als pinchchitter.


Opnieuw beginnen en goed door selecteren. Stewart genoeg werk aan de winkel dus.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 21 mei 2023 om 15:45:

Overigens klopt er daar natuurlijk helemaal niets van je veldbezetting.



De vele goals tegen komen natuurlijk niet alleen door individuele fouten. Het middenveld ligt veel te vaak helemaal open en is PSV dus kwetsbaar in de omschakeling … Guti / Til, etc

 

+2/-1

Ik heb de statistieken er eens bijgepakt. Guti heeft dit seizoen in de eredivisie tien keer in de basis gestaan en wat denk je? Alle 10 wedstrijden gewonnen. Voor de Europacup is het verschil ook wezenlijk. Het zou mij niets verbazen als veel spelers vinden dat Ruud met Guti en Sangaré moet spelen, en dan Veerman op de plaats van Til. Natuurlijk begrijp ik dat hij Til als komende speler wil zien en Veerman is geen echte nr 10, maar het blijkt dat Sangaré en Veerman naast elkaar gewoon niet werkt. Beide vaak mooi weer voetballers die verdedigend niet altijd goed staan. Veerman is een leuke speler maar een Europese topclub of zelfs subtopclub zou nooit voor hem gaan denk ik. Die kijken eerder naar box to box spelers of spelers die verdedigend ook hun mannetje staan.

 

+2/-1

Ik zou Guti, na Simons, altijd als tweede op het formulier zetten. Die is zó belangrijk voor de balans in het elftal. Met Guti in het elftal ligt niet steeds het hele veld open bij balverlies.

Buiten het feit dat Guti hierin belangrijk is vind ik dat Ruud dit wel kwalijk is te nemen. Sangaré en Veerman zouden ook in staat moeten zijn om de balans te bewaken, maar het is onze trainer niet gelukt met die twee.

 

+1/-0

PSV heeft nog niet zo'n slecht seizoen als ze 2e worden. Met de Cruijff schaal en de beker 2 prijzen. En liefst ook kampioen, maar dat zou niet terecht zijn. Ik mis lijn / herkenbaarheid in het spel bij PSV. Dat is de technische staf, en in het bijzonder Ruud, aan te rekenen. De resultaten zijn de laatste tijd goed, hoewel we weer de mist ingingen tegen Heerenveen omdat de balans zoek was in het elftal. Over een heel seizoen gekeken ben ik nog niet overtuigd door Ruud, vooral vanwege de ontwikkeling in het veldspel, de herkenbaarheid, het teveel leunen op een ingeving van een bijv. Simons, maar ook de ontwikkeling van vele spelers is deels achtergebleven.
Anderzijds ben ik van mening dat met het vertrek van Gakpo en Madueke er onvoldoende is geanticipeerd en verder is de verdediging al jaren een ondergeschoven kindje. Investeer daar eens goed in, ipv al die halfbakken spelers als Ramalho, Mwene of Teze.

 

+2/-0

Jammer dat al het intern gerommel niet gewoon nog 1 weekje binnenboord is gebleven.

Wat er gebeurt in de interactie tussen Ruud en de assistenten, of tussen Ruud/zijn staf en de spelersgroep, kunnen wij niet beoordelen. Als daar dingen helemaal scheef zitten, dan is dat natuurlijk een veel grotere belemmering voor toekomstig succes dan het feit of we a.s. zondag wellicht op doelsaldo naast de 2e plaats gaan grijpen of niet.

Waar ik me heel het seizoen al aan stoor, is dat er veel te weinig voetbal in het elftal zit. We zijn in vele wedstrijden niet in staat om 90 minuten lang de controle te hebben, de baas te zijn, zelfs tegen Emmen en Fortuna Sittard. Dat komt door ofwel een gebrek aan concentratie, ofwel een gebrek aan kwaliteit ofwel een combinatie van beiden. Dit soort dingen kun je Van Nistelrooij ten dele kwalijk nemen. Het feit dat er gewoon vaak te weinig een idee zichtbaar is, neem ik hem wél kwalijk. Want blijkbaar heeft hij geen goede ideeën of het is een idee dat zijn spelers niet kunnen uitvoeren, waarna je je idee moet aanpassen.

Als voorbeeld wil ik de thuiswedstrijd tegen Sevilla gebruiken. We hebben 70 minuten lang helemaal niks gecreëerd, geen wil / moed / agressie getoond. En vervolgens ga je opportunistisch spelen en de beuk erin gooien, en draai je die 3-0 achterstand nog bijna om.

Tegen Heerenveen ben je heer en meester. Je staat op 1-0 en alleen Simons zag ik al 3 kansen om zeep helpen die PSV op een veilige marge hadden moeten brengen. En vervolgens mag je je handjes dichtknijpen dat Van Hooijdonk een uur later niet de 1-4 binnen schiet. En dat laatste patroon zie je wel vaker. Na een tijdje begint een tegenstander een beetje mee te voetballen en dan blijkt dat het bij ons met regelmaat helemaal open ligt.

Waar ik tot vorige week dacht dat PSV zeker door zou gaan met RvN volgend seizoen, heb ik daar nu grote twijfels bij. Ik ben benieuwd wat er na de competitie allemaal aan rotzooi naar buiten zal komen. Hopelijk stellen we de 2e plek veilig zondag, maar ik vrees dat het team na Sparta-uit dacht dat het allemaal wel binnen was. En dan is het de vraag of ze in staat zijn om de focus terug te brengen naar het niveau dat nodig is om bij AZ tenminste een punt te pakken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij