Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 18 19 20 21 22

Met de aanstaande komst van Propper en de uitspraak van Schmidt om eventueel 4-2-2-2 los te laten kom ik de volgende opstelling voor komend seizoen (ik ga ervanuit dat Malen en Dumfries getransfereerd worden):

---------Drommel/Mvogo---------
------Ramalho-----Boscagli-----
Teze------------------------Max
------------Sangere------------
---Propper--------van Ginkel---
Gotze---------------------Gakpo
------------Zahavi-------------

 

+1/-0

Schmidt gaat niet met de punt naar achteren spelen maar de meest aanvallende speler op het middenveld zal een soort van 2e spits zijn en de 2 flankspelers zullen iets breder staan maar niet als buitenspeler functioneren.


code:

1

2 3 4 5

6 8

7 10 11
9



Het spelsysteem van Schmidt is altijd door het midden en dat zal ook zo blijven als ze met 1 spits gaan spelen en 1 komende middenvelder in plaats van 2e spits. Ook in de laatste paar wedstrijden van afgelopen seizoen waar wel eens 4-3-3 werd geprobeerd leek het uiteindelijk in vrijwel alles op 4-2-2-2.

 

+2/-0

Als je echt wil mee gaan strijden zal je achterin de zaakjes echt op orde moeten hebben. Iedereen is zo vol lof over die Boscagli het is gewoon een slappe , onbetrouwbare en slome jongen. Dat hij wat beter speelt dan het vorig seizoen dat kon ook niet anders hè. Zulke gasten zal je de aansluiting naar Ajax en de champions league nooit maken.
Middenveld is met de komst van Propper zo goed als klaar.
Voorin zullen er toch wel 2 jongens bij moeten komen. Zahavi is een goede jongen met prima mentaliteit maar ook daarmee zal je de aansluiting niet maken. Handelingssnelheid van een 4 de klasser die met een kater op het veld staat en veelste traag. Prima gozer en het is super naar wat er allemaal gebeurd is maar als je afscheid kan nemen moet je dat niet nalaten.
Luuk proberen te halen , nog een buitenspeler/spits met kwaliteit die er meteen kan staan en ook centraal achterin zal er echt iemand bij moeten komen.
Je zal keihard en meedogenloos moeten doorselecteren !! Dit Ajax is nog te pakken en we kunnen ze echt van de troon afstoten. Als je al die middelmaat en verhuurde jongens weg doet moet/kan je je met dat geld versterken.

 

+2/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 21 juni 2021 om 14:37:

Als je echt wil mee gaan strijden zal je achterin de zaakjes echt op orde moeten hebben. Iedereen is zo vol lof over die Boscagli het is gewoon een slappe , onbetrouwbare en slome jongen. Dat hij wat beter speelt dan het vorig seizoen dat kon ook niet anders hè. Zulke gasten zal je de aansluiting naar Ajax en de champions league nooit maken.
Middenveld is met de komst van Propper zo goed als klaar.
Voorin zullen er toch wel 2 jongens bij moeten komen. Zahavi is een goede jongen met prima mentaliteit maar ook daarmee zal je de aansluiting niet maken. Handelingssnelheid van een 4 de klasser die met een kater op het veld staat en veelste traag. Prima gozer en het is super naar wat er allemaal gebeurd is maar als je afscheid kan nemen moet je dat niet nalaten.
Luuk proberen te halen , nog een buitenspeler/spits met kwaliteit die er meteen kan staan en ook centraal achterin zal er echt iemand bij moeten komen.
Je zal keihard en meedogenloos moeten doorselecteren !! Dit Ajax is nog te pakken en we kunnen ze echt van de troon afstoten. Als je al die middelmaat en verhuurde jongens weg doet moet/kan je je met dat geld versterken.




Je hebt als spits toch nog steeds Madueke in je groep, die toch ook trefzeker is.
Waarom zou je hem wegjagen door een oudere speler als De Jong terug te halen.
Vergeet niet dat hij al eerder anderhalf jaar als een natte krant speelde en
niet scoorde.
Madueke is een toekomstige cash cow en naast al die ouderen zonder restwaarde heb je die ook hard nodig. Laat hem 't uitvechten met Zahavi en steek die 8-10 miljoen voor De Jong in een beest van een CV.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 21 juni 2021 om 14:37:

Als je echt wil mee gaan strijden zal je achterin de zaakjes echt op orde moeten hebben. Iedereen is zo vol lof over die Boscagli het is gewoon een slappe , onbetrouwbare en slome jongen. Dat hij wat beter speelt dan het vorig seizoen dat kon ook niet anders hè. Zulke gasten zal je de aansluiting naar Ajax en de champions league nooit maken.
Middenveld is met de komst van Propper zo goed als klaar.
Voorin zullen er toch wel 2 jongens bij moeten komen. Zahavi is een goede jongen met prima mentaliteit maar ook daarmee zal je de aansluiting niet maken. Handelingssnelheid van een 4 de klasser die met een kater op het veld staat en veelste traag. Prima gozer en het is super naar wat er allemaal gebeurd is maar als je afscheid kan nemen moet je dat niet nalaten.
Luuk proberen te halen , nog een buitenspeler/spits met kwaliteit die er meteen kan staan en ook centraal achterin zal er echt iemand bij moeten komen.
Je zal keihard en meedogenloos moeten doorselecteren !! Dit Ajax is nog te pakken en we kunnen ze echt van de troon afstoten. Als je al die middelmaat en verhuurde jongens weg doet moet/kan je je met dat geld versterken.



Mee eens. Boscagli vind ik ook overschat. Goede speler voor erbij maar zie ik niet als basisspeler, hooguit op het middenveld. Daar hebben we nu genoeg spelers.

Achterin moet er nog een fysieke sterke linker CV bij.

En voorin hoop ik ook op De Jong. En nog een extra buitenspeler als Malen wordt verkocht. Geld genoeg als Dumfries en Malen worden verkocht voor goede bedragen. Madueke is een groot talent, maar nog steeds maar 19 jaar. Daar zou ik niet een heel jaar op gaan gokken. Zeker niet als spits, eerder als buitenspeler. Laat hem maar lekker de concurrentie aan gaan. Je moet een dubbele bezetting hebben. Zahavi wordt ondertussen al weer 34. Goed voor de breedte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Als Malen voor een mooi bedrag wordt verkocht, zou ik Tzolis een uitstekende aanwinst voor PSV vinden. Laat 'm een jaartje wennen aan het Nederlandse voetbal en het systeem van Schmidt, en na een paar jaar schitteren verkoop je 'm voor een veelvoud, daar ben ik van overtuigd.

 

+1/-0

Deze foto zegt het al. Ramalho zal best kwaliteiten hebben, maar een beetje lange spits zal er niet bang van worden (als je niet weet wie dit is, denk je eerder aan een nieuwe middenvelder). Daar moet nog iemand met lengte naast in de verdediging.

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/wijzigingen-in-staf-en-management-.htmlink

forumillustratie

 

+1/-6

Haha, ja joh. Laten we nu al op basis van een foto beginnen met bashen. Je begint met de week erger te worden hier :D

 

+4/-0

Een foto die ook nog eens in perspectief is. Die voorste persoon is groter omdat hij dichter bij staat.

 

+3/-0

Moreno was ook niet zo groot. En Ramos ook niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 juni 2021 om 11:17:

Deze foto zegt het al. Ramalho zal best kwaliteiten hebben, maar een beetje lange spits zal er niet bang van worden (als je niet weet wie dit is, denk je eerder aan een nieuwe middenvelder). Daar moet nog iemand met lengte naast in de verdediging.

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/wijzigingen-in-staf-en-management-.htmlink

forumillustratie



Dit is de meest absurde post die ik ooit op PSV Netwerk heb gelezen.

 

+6/-0

Hij is 8 cm groter dan Mascherano en maar liefst 2 cm kleiner dan Ramos en Thiago Silva. Kan nooit wat worden. ;)

 

+2/-0

Lees nou gewoon dat Red Bull forum. Die zijn nog steeds boos en verdrietig dat hij weg is. Die vent kan echt wel ballen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 juni 2021 om 11:17:

Deze foto zegt het al. Ramalho zal best kwaliteiten hebben, maar een beetje lange spits zal er niet bang van worden (als je niet weet wie dit is, denk je eerder aan een nieuwe middenvelder). Daar moet nog iemand met lengte naast in de verdediging.

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/wijzigingen-in-staf-en-management-.htmlink

forumillustratie



Dit is het meest doorzichtige getroll van de afgelopen maanden hier :D :D

 

+2/-0

PSV-SELECTIE 2021-2022
Keepers
Yvon Mvogo
Joël Drommel
Müller

Verdedigers
Armando Obispo
Nick Viergever
Timo Baumgartl
Denzel Dumfries
Olivier Boscagli
Jordan Teze
Philipp Max
André Ramalho
Phillipp Mwene

Middenvelders
Marco van Ginkel
Mauro Júnior
Érick Gutiérrez
Pablo Rosario
Mohamed Ihattaren
Ryan Thomas
Ibrahim Sangaré
Mario Götze

Aanvallers
Maxi Romero
Donyell Malen
Cody Gakpo
Yorbe Vertessen
Noni Madueke
Eran Zahavi

Hieruit zou je de volgende opstelling kunnen maken:
--- Drommel ---
Teze(*) - Ramalho - Boscagli - Max
--- Pröpper ---- Van Ginkel/Sangaré
-- Götze ------------ Gakpo
-------Zahavi - Madueke

Bank:
Mvogo

Obispo
Viergever
Mwene

Mauro
Thomas

Romero
Vertessen

Hierbij ga ik er van uit dat Dumfries en Malen vertrekken. Ook Mvogo zal naar verwachting gaan vertrekken, wat het extra zuur maakt dat Unnerstal vertrekt. Was een prima eerste of tweede doelman geweest.
Hierbij heb ik een aantal spelers niet op de bank gezet die ik graag zie vertrekken. Baumgartl, Rosario en Ihattaren - en evt Sangare - zou ik het liefste zien gaan.

Mijn conclusie is dat ondanks een aantal snelle aankopen er nog steeds een hele middelmatige selectie staat.
1. Een rechtsback hebben we niet als Dumfries vertrekt. Ik zie Teze puur als RCV. Daar deed hij het goed en als RB vind ik hem altijd beduidend minder. Misschien dat Mwene ons kan verrassen en zich in de basis kan spelen. Je hebt met Sambo imo een goed alternatief, die moet je zeker in de voorbereiding de kans geven. Als de RB goed ingevuld is heb je met Ramalho en Teze gezonde concurrentie op de RCV.
2.LCV is imo Boscagli. Heeft zich goed ontwikkeld en deze lijn kan hij hopelijk doortrekken. Met Viergever en Obispo heb je genoeg alternatieven. Linksback Max heeft een matige tweede seizoenshelft gehad, maar lijkt me onomstreden. Ook hier is Mwene waarschijnlijk eerste back-up.

3. RCM lijkt me Pröpper te worden. Maar wie moet er naast staan? Sangaré ben ik niet kapot van, maar die wil ik graag nog een kans geven. Van Ginkel en Pröpper samen is misschien teveel van hetzelfde. Eventueel Sadilek proberen in de voorbereiding, (maar die ontbreekt dan trouwens nog door het EK). Ik zou nog steeds graag een type Guardado toevoegen voor LCM.
4. Bij de voorste 4 heb je in de basis veel kwaliteit. Götze, Gakpo, Zahavi en Madueke zijn allen top. Het probleem is dat vrijwel alles wat daar achter komt pure middelmaat is; Thomas, Mauro, Vertessen; Vooral harde werkers, maar komen tekort voor het niveau wat we na moeten streven.
5. Ik hoop dat Drommel mij gaat verrassen. Ik heb nog geen blind vertrouwen in hem, dat hij het goed gaat doen.

Kortom: er is nog veel actie nodig. Dit gaat ongetwijfeld ook nog gebeuren als de markt begint en Dumfries en Malen verkocht zijn. Hopelijk is de selectie klaar als we tegen Galatasaray moeten!

 

+1/-0

Eindelijk meer voetbal op het middenveld na het jarenlange 'blok'. Dit zal ons aanvalsspel ten goede komen & zodoende kunnen we wat eerder bepaalde wedstrijden in het slot gooien.

Vooralsnog zou mijn voorkeur ook uitgaan naar:

code:


1
2
3
4
5
6
8
7
10
11
9





De selectie van '21/'22 ziet er vooralsnog sterk uit:

#1: Drommel, Mvogo, Muller, Delanghe

#2: Teze, Mwene, (Sambo)
#3: Ramalho, (Teze), (Luis Felipe)
#4: Boscagli, Obispo, Viergever
#5: Max, Mwene, (Oppegard)

#6: Propper, Sangare, Thomas
#8: v. Ginkel, Guti, Mauro Jr.

#7: Madueke, Vertessen, (Ihattaren), (Antonisse)
#10: Gotze, Ihattaren, (Madueke)
#11: Gakpo, (Madueke), (Antonisse)

#9: Zahavi, Maxi Romero, (Fofana)

Hierbij uitgaand van een a.s. vertrek van: Dumfries, Rosario, Malen, terwijl ook verschillende 'twijfelgevallen' doorgeselecteerd dienen te worden.

De kern staat echter al vroeg, ongekend in Eindhoven. Iets dat hoopvol stemt voor de ontmoeting met Galatasaray, toch een team dat een 'te pakken' eerste horde zou moeten vormen op weg naar de Champions League. Belangrijk om in ieder geval Europees voetbal veilig te stellen.

 

+1/-0

We moeten natuurlijk niet vergeten dat we maar een heel matig seizoen hebben gehad. Met bijna geen enkele goede wedstrijd, zeer wisselvallig, met meestal maar gewonnen met een klein verschil. Zonder de goals van Malen waren we 5e of 6e geworden. Dan is het mooi dat er al wat versterking is gekomen met Ramalho en Propper, maar dat is niet genoeg als de twee belangrijkste spelers gaan vertrekken, aanvoerder Dumfries en topscorer Malen. Daar moet nog meer bij.

Aanval:

- Zahavi: redelijk gedaan, maar geen top. Wordt alweer 34. Op de bank voor de breedte.

- Madueke: groot talent. Moet dit jaar meer spelen. Maar is nog maar 19. Geen heel jaar op gaan gokken. Mag een concurrent bij. De beste speler dwingt het af.

- Gakpo: groot talent. Verder dan Madueke. Basisplaats.

- Bruma: grootste miskoop. Zal wel weer verhuurd worden.

- Romero: Tot nu toe ook een grote miskleun. Altijd geblesseerd. Al bijna weg naar Italie. Hooguit als backup houden.

- Vertessen: Voor de breedte. Moet nog doorgroeien.

Te weinig voor een topclub. Moet een spits voor de basis en een buitenspeler als concurrent bij. Dubbele bezetting. Als je 40 miljoen krijgt voor Malen moet je zeker 20 miljoen kunnen uitgeven aan versterkingen.

Maar De Jong en dure aankopen. Risico. Dan zou ik het nog steeds goed vinden als Luuk De Jong en Berghuis zouden komen. Dan haal je voor niet veel geld kwaliteit binnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 02 juli 2021 om 14:02:

We moeten natuurlijk niet vergeten dat we maar een heel matig seizoen hebben gehad. Met bijna geen enkele goede wedstrijd, zeer wisselvallig, met meestal maar gewonnen met een klein verschil. Zonder de goals van Malen waren we 5e of 6e geworden. Dan is het mooi dat er al wat versterking is gekomen met Ramalho en Propper, maar dat is niet genoeg als de twee belangrijkste spelers gaan vertrekken, aanvoerder Dumfries en topscorer Malen. Daar moet nog meer bij.

Aanval:

- Zahavi: redelijk gedaan, maar geen top. Wordt alweer 34. Op de bank voor de breedte.

- Madueke: groot talent. Moet dit jaar meer spelen. Maar is nog maar 19. Geen heel jaar op gaan gokken. Mag een concurrent bij. De beste speler dwingt het af.

- Gakpo: groot talent. Verder dan Madueke. Basisplaats.

- Bruma: grootste miskoop. Zal wel weer verhuurd worden.

- Romero: Tot nu toe ook een grote miskleun. Altijd geblesseerd. Al bijna weg naar Italie. Hooguit als backup houden.

- Vertessen: Voor de breedte. Moet nog doorgroeien.

Te weinig voor een topclub. Moet een spits voor de basis en een buitenspeler als concurrent bij. Dubbele bezetting. Als je 40 miljoen krijgt voor Malen moet je zeker 20 miljoen kunnen uitgeven aan versterkingen.

Maar De Jong en dure aankopen. Risico. Dan zou ik het nog steeds goed vinden als Luuk De Jong en Berghuis zouden komen. Dan haal je voor niet veel geld kwaliteit binnen.




Voor niet veel geld kwaliteit binnenhalen met De Jong? De VRAAGprijs is voorlopig behoorlijk fors en hoe goed hij het ook (een periode) in zijn vorige periode deed, je haalt toch weer een speler binnen die nu 2x gebuisd is in het buitenland.

En waarom duirf je het niet aan met Madueke? Hoe oud was Kieft in zijn Ajax-periode, hoe oud was Romario. Geef hem vertrouwen en maak hem je no.1 spits. Je hebt altijd nog Zahavi achter de hand en zo het er nu voor staat Romero ook nog.
Je kunt toch geen 11 zekerheden hebben, er gebeuren altijd onverwachte dingen.
Mij lijkt het risic met Madueke als vaste spits te overzien.

 

+1/-0

Ik heb volgens mij alle A-selectie spelers (plus een paar Jong PSV-spelers) in onderstaand lijstje opgenomen. Piroe en Baumgartl zijn al vertrokken. We hebben dus 33 contractspelers, waarvan 5 veredelde jeugdspelers. Dat is in mijn ogen nog iets teveel. Een stuk of 28 spelers zou ideaal zijn.

De eerste groep is in mijn ogen de beoogde basis. De tweede groep zijn de alternatieven. Het derde groepje zijn de spelers die afgeschreven zijn. En het vierde groepje zijn de jeugdspelers.

In het ideale plaatje worden Bruma en Luckassen verkocht. Daarnaast zou PSV nog 4 of 5 spelers uit het groepje "alternatieven" moeten verkopen. Omdat er, in mijn ogen, teveel middelmaat in zit die het PSV-niveau niet aan kunnen. Als je daar de kwaliteit weet te verhogen, kun je een lange en slopende titelstrijd beter volhouden en kun je beter partij bieden in de topwedstrijden. Daarnaast zal het denk ik onvermijdelijk zijn dat we Malen en Dumfries nog verkopen.

Als je er nu nog 9 verkoopt, moet je er 4 terughalen om op een goeie selectiegrootte uit te komen. Daar moeten in ieder geval nog een paar grote jongens bij zitten ter vervanging van onze 2 basisspelers (bijv. Luuk de Jong en Toby Alderweireld). Verder moet je dus spelers halen die beter zijn (of worden) dan een Thomas, Viergever, Doan.

Als John de Jong daar de komende maanden in slaagt, dan denk ik dat het er heel aardig uit ziet.

Voor nu hebben we in ieder geval al op 2 juli een heel aardige selectie staan, waar we in de Europese voorrondes in ieder geval geen modderfiguur zullen slaan.



PSV-selectie:

1. Drommel
2. Dumfries
3. Teze
4. Boscagli
5. Max
6. Sangaré
7. Pröpper
8. Van Ginkel
9. Malen
10. Gakpo
11. Götze

12. Ramalho
13. Mwene
14. Viergever
15. Obispo
16. Sadilek
17. Rosario
18. Thomas
19. Mauro
20. Guti
21. Ihattaren
22. Madueke
23. Zahavi
24. Doan
25. Romero
26. Mvogo

27. Luckassen
28. Bruma

29. Müller
30. Delanghe
31. Vertessen
32. Sambo
33. Oppegard

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22