Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22

Ik zou inderdaad van Ginkel van deze lijst weghalen; die is echt voor CM. en Ledezma er bij zetten. Mogelijk wordt Thomas ook nog gebruikt als LM of RM.

Het is vooral hopen dat er nog iemand voor Bruma, Romero, Ihattaren, of Doan komt. Ik zie weinig perspectief voor hen bij PSV maar wel mogelijkijden voor een doorstart elders. Het wordt m.i. op zeker geen goed seizoen al we regelmatig van deze spelers gebruik gaan maken.

 

+1/-0

Drommel, Propper, v. Ginkel o.a. 'in' terwijl er ook nog een club komt die ons van Bruma wil afhelpen. Beginnen we hier eindelijk de sporen te zien van een 'meer ervaren' TD John de Jong?

Anyway, voor iederen bedrag in de buurt van 4,5 miljoen + % breng ik hem zelf op de fiets wel naar Istanbul.

 

+1/-0

Bruma kopen voor 12,5 miljoen en hem daarna lozen voor "enkele miljoenen" vind ik geen prestatie die je weg mag schrijven onder de plusjes.

Gezien het bericht over Malen op de voorpagina ben ik veel nieuwsgieriger wat hij daar uit gaat slepen en in mindere mate wat hij vervolgens kwijt is aan een opvolger.

 

+1/-0

Uit voor 29 miljoen - Luuk in voor 5 miljoen.

Ik word er niet blij van.

 

+1/-0

Daar zou ik niet vrolijk van worden nee.

 

+1/-0

Ergens eerder al vermeld, maar alle bedragen onder de 30 miljoen voor Donyell Malen zijn natuurlijk volledig onacceptabel. Dat moet toch minimaal de 30 miljoen en een % bij doorverkoop kunnen opleveren?

Of zie ik dit nu verkeerd?

PSV begint met dergelijke bedragen een beetje op de action te lijken.

 

+1/-0

Het elftal begint wat vorm te krijgen. Middenveld genoeg opties. Aanval mag nog wat bij.

De verdediging echter, blijft een vraag, is nog niet getest. Wel denk ik dat er nog wat mist achterin, met name power. Die Mwene is ook maar een iel mannetje, zeker vergeleken met Dumfries. Nu is dat voor een rechtsback minder belangrijk, vooral de CV's mogen wel wat meer lengte hebben. Ramalho zal zeker kwaliteiten hebben, ervaring achterin is mooi. Het is denk ik de combinatie met Boscagli die mij minder bevalt. Die is sowieso niet mijn soort verdediger, ik heb liever een CV die echt goed kan verdedigen, dan een mooie pass heeft. Misschien dat de combinatie Teze en Ramalho defensief wel eens sterker zou kunnen zijn (ook al zijn het 2 rechtsbenige verdedigers). Nog beter zou zijn om als Dumfries wordt verkocht nog een nieuwe CV te halen.

Dan wordt er altijd weer gezegd, we hebben al zoveel spelers, die en die moet de kans krijgen. Het belangrijkste is, een zo sterk mogelijk PSV. We moeten weer kampioen worden. Graag nog een Top CV en spits erbij. Als De Jong zijn werk goed doet, moet er zometeen voldoende geld voorhanden zijn.

 

+1/-0

Ik was super enthousiast gisteren.

+ Drommel viel me mee en ik schrijf hem nog niet af.
+ Ramalho staat net zo ver opgeschoven als Teze, is iets minder snel maar lijkt de boel beter neer te zetten.
+ Mwene is een kilometervreter die we vooral heel goed kunnen gebruiken tegen teams zonder sterspeler op linksbuiten.
+ Max heeft weer de energie en het loopje van begin vorig jaar
+ Sangaré was de baas op het middenveld en ik zie de combinatie met van Ginkel of Pröpper als zeer positief
+ Götze past binnen deze rol, zeker tegen de betere tegenstanders waar je schaakwedstrijden krijgt. Nu nog meer goals/assists.
+ Madueke zou je kunnen omschrijven als een traditionele gelukzoeker (zoals ik bij ESPN hoorde). Prestaties zijn een dagkoers.
+ Vertessen heeft me eindelijk overtuigd. Ik denk dat hij zelfs die back-up spits kan worden binnen 6 maanden.
+ Obispo viel me reuze mee, Pröpper kan op zijn gemak fit worden en Thomas/Mauro kunnen het cement zijn als ze moeten spelen.


- Zahavi door de lucht lukt niet, over de grond lukt niet en van afstand lukt niet. Ik twijfel toch erg of we ons niet substantieel moeten verbeteren op deze positie.
- Zoveel energie in de 1e helft is fantastisch, maar als je er niet 2 maakt dan gaat dit systeem ons niet verder brengen.


We zijn 1 aankoop en 8 verkopen verwijderd van de beste selectie sinds 1005. Je wordt er niet perse kampioen mee maar je hebt wel een 50/50 kans denk ik.

 

+1/-0

Eigenlijk is hét probleem van het vorige seizoen nog nietopgelost zo lijkt het.
Namelijk meer kansen omzetten in goals.
De oefenpotjes stonden bol van de kansen maar goals maken was tegen Osnabruck en Paok toch onder de maat.
Een koele afmaken zou welkom zijn al zoeken alle clubs daarnaar.
De Jong zie ik niet als de oplossing, voor hetzelfde geld heeft hij weer een periode van droogte; bovendien vind ik de genoemde prijs
van 10+ exorbitant, gezien zijn restwaarde. Voor max 4 a 5 mogen ze van mij het gokje wagen.
Verder mist een beest van een CV; mocht je internationaal CL spelen of ver komen in de EL dan heb je m.i. toch nog een killer nodig.
Boscagli zie ik niet als zodanig en onze nieuweling lijkt me fysiek tekort komen als hij geen beest naast zich heeft.
De combi B + R vind ik te zwak als geheel.

 

+1/-0

Als je op de middenlijn verdedigd heb je minder aan een Alderweireld dan als je inzakt. Als je weinig de bal hebt kun je Chielini wel opstellen maar als je op de helft van de tegenstander staat heb je meer aan Blind. Ik denk dat Ramalho-Boscagli genoeg kwaliteiten hebben om de roep om een 'beest' te doen verdwijnen. Met Teze als back-up hebben we ook snelheid en met Obispo een allrounder. Ik ben wel tevreden.

Ik ben het wel eens dat we nu verder gaan waar we vorig jaar zijn geëindigd qua doeltreffendheid, maar tegelijk weet ik dat spelers als Mauro Ihattaren Vertessen Thomas en Doan straks niet de doelpunten hoeven te maken voor ons. Ik geloof dat Gakpo Zahavi Madueke Götze en de vervanger van Malen samen 70 goals kunnen maken. En dan moet de rest dat aanvullen tot 90.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 juli 2021 om 19:00:

Als je op de middenlijn verdedigd heb je minder aan een Alderweireld dan als je inzakt. Als je weinig de bal hebt kun je Chielini wel opstellen maar als je op de helft van de tegenstander staat heb je meer aan Blind. Ik denk dat Ramalho-Boscagli genoeg kwaliteiten hebben om de roep om een 'beest' te doen verdwijnen. Met Teze als back-up hebben we ook snelheid en met Obispo een allrounder. Ik ben wel tevreden.

Ik ben het wel eens dat we nu verder gaan waar we vorig jaar zijn geëindigd qua doeltreffendheid, maar tegelijk weet ik dat spelers als Mauro Ihattaren Vertessen Thomas en Doan straks niet de doelpunten hoeven te maken voor ons. Ik geloof dat Gakpo Zahavi Madueke Götze en de vervanger van Malen samen 70 goals kunnen maken. En dan moet de rest dat aanvullen tot 90.




Je bent net zo optimistisch als dat ik pessimistisch ben...
Boscagli voldeed vorig jaar in de verdediging niet echt, pas toen hij uit nood geboren op het middenveld speelde, bleek hij toch een aantal fatsoenlike wedstrijden te kunnen spelen. Als CV was hij gewoon ondermaats. Ramalho kan ik nog niet beoordelen. Wat Teze en Obispo betreft zijn je beschrijving (snel - allround) correct maar vind je dat genoeg om in Europa ver te komen? Heb je vertrouwen in 1 nieuweling, 1 matige verdediger en 2 aankomende talenten om de zaak dicht te houden?
Je mag hopen dat het middenveld helpt, maar als je ook maar 1 x Sangare weer opstelt met Rosario (die er nog steeds is) lopen ze er wederom zo doorheen.

Ook qua aanval heb ik mijn bedenkingen, gaan 3 aanvallers en Gotze als de 10 samen 70 goals maken? Misschien wel als onze spits de strafschoppen neemt, maar dan maakt Van Ginkel er natuurlijk geen 10 waarop jij (denk ik) rekent om aan die 20 andere goals te komen.

 

+1/-0

Heb je vorig seizoen geen wedstrijden gekeken? Of wil je gewoon graag trollen als je wil beweren dat Boscagli niet voldeed als verdediger?

 

+1/-0

Blonk hij niet uit op het middenveld?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 juli 2021 om 12:20:

Heb je vorig seizoen geen wedstrijden gekeken? Of wil je gewoon graag trollen als je wil beweren dat Boscagli niet voldeed als verdediger?



Inderdaad, ik laat dat wel even gaan want het heeft geen zin als je denkt dat Boscagli niet voldoet als verdediger.

Ik denk dat de voorste 4 plus vervanger van Malen er 70 kunnen maken omdat Gakpo Madueke en Zahavi allemaal er wel 15 kunnen gaan maken en Götze en de vervanger van Malen er ook al 25 maken samen. Overigens denk ik dat Vertessen ook minimaal boven de 10 komt en hebben we met Ihattaren (of zijn vervanger) Doan (of zijn vervanger) en vanuit het middenveld echt nog wel 10+ goals.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 17 juli 2021 om 12:49:

Blonk hij niet uit op het middenveld?


Kan het één het ander ook niet uitsluiten?

Boscagli was een verademing op het middenveld toen Sangare maar vooral Rosario er een potje van maakte. Sinds van Ginkel fit is speelde Boscagli er niet meer en met de aankoop van Pröpper lijkt het me duidelijk dat hij LCV wordt.

 

+1/-0

Dus als ik jullie goed begrijp blonk hij uit op het middenveld en voldeed ruimschoots als verdediger?
Dan verschillen we dus gewoon van mening, ik vond hem verdedigend zeer gewoontjes en ik denk dat - als je echt ambities hebt - iets hoger moet inzetten dan een verdediging waarvan evt. Boscagli, Teze en Obispo deel kunnen uitmaken.
Heeft geen reet met trollen te maken, gewoon nuchtere observatie vanaf een prima plaats in het stadion.

 

+2/-1

De gebeden van de verschillende forummers hier lijken dus enigszins gebaseerd op redelijke goede 'onderbuik gevoelens'. Geruchten vanuit Mexico dat PSV dus de interesse in 'oude bekende' Cesar Montes (CV van Monterrey) nieuw leven in blazen.

Ik ben benieuwd waar dit toe lijdt, maar dit is wel een type CV die perfect in het profiel zal passen van verdedigers die nog niet binnen de selectie aanwezig zijn. Lang, enorm kopsterk, drie-voudig Mexicaans international en bovenal een speler met doorgroei mogelijkheden die er internationaal goed op staat.

Een goede ontwikkeling en of het nu Montes zal zijn of een andere speler. Feit is dat PSV dus blijkbaar ook nog kijkt naar een kopsterke toevoeging aan de achterhoede.

Ben ook benieuwd hoe het eventueel zal zitten met de interesse in bijv. Kim Min-Jae of Lyanco...

Overigens wel grappig dat nu voor de tweede keer in amper een week tijd er vanuit verschillende hoeken 'paniekgeluiden' ontstaan hier op het forum & PSV er vervolgens dood leuk een bericht uit gooit dat het direct tegenspreekt. -Eerst Gotze rondom de 4-2-3-1 & nu dit bericht ;) -

 

+1/-0

Ik zie die extra centrale verdediger niet zo zitten. Je hebt nu Teze en Ramalho rechts en Boscagli en Obispo links. En daarachter ook nog Viergever. Of zie je Teze als rechtsback?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 18 juli 2021 om 11:12:

Ik zie die extra centrale verdediger niet zo zitten. Je hebt nu Teze en Ramalho rechts en Boscagli en Obispo links. En daarachter ook nog Viergever. Of zie je Teze als rechtsback?



Ik zie Teze als een hele goede vervanger van Ramalho op RCV. Als back voldoet hij imo niet. Kan Montes als back spelen?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22