Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Ik vermoed dat het even afwachten is op wel of niet halen cl. Als we het halen weet ik zeker dat we 2 of 2 echte toppers halen.

 

+1/-0

Ik help het jullie hopen. Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal niet zo veel meer bij gaat komen. Dus geen 4 aankopen zoals eerder in de media verscheen, maar 1 á 2.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 21 augustus 2021 om 13:49:

Ik help het jullie hopen. Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal niet zo veel meer bij gaat komen. Dus geen 4 aankopen zoals eerder in de media verscheen, maar 1 á 2.


Na vanavond ziet onze portemonnee er helaas een stuk leger uit dan gehoopt.
Ben benieuwd of we nu in staat zijn om nog wat te doen. Voor de eredivisie prima, voor Europees zijn we nog wat te mager..

 

+1/-0

Je moet je rechtsbackpositie versterken (Arias) en ik zou graag een nieuwe spits zien (Luuk). Dan denk ik dat je een heel mooi elftal hebt. Met aardige tot redelijke wissels.

 

+1/-0

Creativiteit aub. Dus een 10 en een aanvaller met wat technische bagage.

 

+3/-1

Een 10? Maar je hebt Götze en daarachter Pröpper. Dat is toch heel behoorlijk?

 

+1/-0

Ik vind Pröpper beter op 6 of 8.

 

+2/-0

Ik ook, maar ik heb met die twee niet het gevoel dat we een 10 missen. En we hebben Mo toch nog 😝?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 24 augustus 2021 om 23:16:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 21 augustus 2021 om 13:49:

Ik help het jullie hopen. Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal niet zo veel meer bij gaat komen. Dus geen 4 aankopen zoals eerder in de media verscheen, maar 1 á 2.


Na vanavond ziet onze portemonnee er helaas een stuk leger uit dan gehoopt.
Ben benieuwd of we nu in staat zijn om nog wat te doen. Voor de eredivisie prima, voor Europees zijn we nog wat te mager..




Moet je echt nog gaan kopen voor Europees voetbal?
Er is daar weinig te verdienen en we weten allemaal hoe 't gaat:
Wat wedstrijden tegen zaadclubs, door de poule rollen, dan in de achtste finale of als je mazzel hebt halve finale een Engelse topclub loten en eraf.
Per saldo 5 miljoen verdiend en daarvoor 8 miljoen uitgegeven.
Vergeet niet dat je op een of andere manier ook dit seizoen toch weer wat jeugd moet laten proeven aan het niveau om over 2 jaar weer wat cashcows te hebben.
Gebruik daarvoor dit seizoen en probeer in augustus nog een keer om CL-kwalificatie af te dwingen na wat aankopen in de zomer.

 

+1/-1

Balen dat we niet door zijn gegaan. Maar ja, het elftal is zeker verder dan vorig jaar, maar nog geen top.

Wat me dan ook wel tegenvalt is dat er eerst voortvarend werd begonnen met nieuwe spelers, maar er vervolgens al maanden niets meer gebeurt. Alsof men door de nette prestaties tegen twee matige teams dacht dat het al prima was. Dat zie je nu terug, omdat er weinig op de bank zat wat je aanvallend kon inbrengen. Behalve jeugdspelers en al vergeten spelers als Bruma. Een goede tweede spits had misschien net het verschil kunnen maken.

Terwijl er goed verkocht is, er een kapitaalinjectie is geweest en er nog maar heel weinig is uitgegeven. Men dacht er blijkbaar al te zijn. Of men is inderdaad aan het wachten op de geblesseerde De Jong. Maar als het weer wachten is op last minute deals om net een miljoentje minder te hoeven betalen zoals Brands vaak deed, was dat geen goede tactiek dit keer.

 

+1/-1

Het voelt toch wel een beetje dat dit het laatste seizoen van Roger gaat zijn.
Al hoop ik dat deze trainer er nog minimaal 1 jaar aan vastpakt om het project echt naam te geven.
Dus dit jaar zullen ze nu kampioen moeten worden.
Ook heeft Gotze, Zahavi aflopende contracten volgend jaar.
Zahavi vind ik minder erg maar Gotze gaat niet bijtekenen.
Ik zou Luuk de Jong proberen te halen dan ben je volgend jaar verzekerd van een ervaren spits.
Vervanger van Gotze en een vervanger van Rosario.
Ook een rechtsback zouden we kunnen gebruiken.
Ben benieuwd.

 

+1/-0

Ik heb het al vaker geroepen en gisteren werd het pijnlijk duidelijk: de kwaliteit van onze back-ups is niet goed genoeg voor de grote wedstrijden. Gisteren konden we helemaal niets forceren toen het nodig was. Nu had je breekijzer Luuk de Jong moeten kunnen brengen. Nu hadden we een goede back kunnen gebruiken. Maar nee, we moeten Vertessen, Bruma en Thomas brengen. Vertessen is leuk als je voor staat en de tegenstander ruimte weggeeft. Bruma deed het aardig tegen Cambuur en Heracles, maar werd gisteren eenvoudig geneutraliseerd. Het verschil tussen basis (Götze, Gakpo, Madueke) en wat daarachter zit is zo schrijnend groot dat het een kwestie van tijd is dat het ook tegen de goed georganiseerde eredivisieploegen lastig wordt om zonder de kanonnen tot winst te komen.

We gaan weer een fase tegemoet van zondag-donderdag-zondag voetballen en dat gaat je op zondag parten spelen. Ik denk dat PSV nog minstens 3 goede spelers moet halen om op de lange termijn te blijven presteren. Eén spits, één aanvaller en één middenvelder. En dan afscheid nemen van Thomas, Guti, Doan, Bruma...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2021 om 09:22:

Ik heb het al vaker geroepen en gisteren werd het pijnlijk duidelijk: de kwaliteit van onze back-ups is niet goed genoeg voor de grote wedstrijden. Gisteren konden we helemaal niets forceren toen het nodig was. Nu had je breekijzer Luuk de Jong moeten kunnen brengen. Nu hadden we een goede back kunnen gebruiken. Maar nee, we moeten Vertessen, Bruma en Thomas brengen. Vertessen is leuk als je voor staat en de tegenstander ruimte weggeeft. Bruma deed het aardig tegen Cambuur en Heracles, maar werd gisteren eenvoudig geneutraliseerd. Het verschil tussen basis (Götze, Gakpo, Madueke) en wat daarachter zit is zo schrijnend groot dat het een kwestie van tijd is dat het ook tegen de goed georganiseerde eredivisieploegen lastig wordt om zonder de kanonnen tot winst te komen.

We gaan weer een fase tegemoet van zondag-donderdag-zondag voetballen en dat gaat je op zondag parten spelen. Ik denk dat PSV nog minstens 3 goede spelers moet halen om op de lange termijn te blijven presteren. Eén spits, één aanvaller en één middenvelder. En dan afscheid nemen van Thomas, Guti, Doan, Bruma...


Denk dat Doan, Thomas,Bruma en Guti goede spelers zijn voor de breedte in de eredivisie.
Je kan ze allemaal wel verkopen voor een appel en een ei maar nu we geen CL inkomsten hebben, krijg je maar niet zomaar waardige vervangers.
Ik zou er graag een fysieke spits bij willen zien.. Zodat je een plan b hebt.
Luuk de Jong bijv.
Max heeft een goede voorzet in huis en Madueke ook.
Kopgoals missen we gewoon.
Rechtsback want vond Mwene weer de slechtse.
Een goede nr 10, aangezien Gotze geen 45 wedstrijden gaat spelen dit jaar en een vervanger voor Rosario.
Daar mogen en zullen wrsch paar huurspelers bijzitten.
Je hebt Romero nog en Fofana.
We zullen het zien maar heb het gevoel dat Psv voor echte kwaliteit gaat en niet weer spelers voor de breedte.

 

+1/-0

Gisteren is een ding pijnlijk duidelijk geworden en dat is dat we voor het beoogde en geambieerde niveau goed begonnen zijn te zien aan de basis die er nu staat. Daar is het in juli ondanks de toezegging van de 50 miljoen investering / back up helaas mee gestopt. Wat we nog missen:
- plan B in de aanval die in sommige wedstrijden ook plan A kan zijn;
- creativiteit en kwaliteit (ook in de kleine ruimte) op de bank;
- gelijkwaardigheid aan de basis op de bank, na Pröpper en Obispo;
- een fatsoenlijke rechtsback, Mwene komt tekort en Teze blijkbaar ook.

Jammer dat daarmee niks is gedaan, met winnen gisteren was net wellicht al terugverdiend. Andere kant is natuurlijk dat dat type spelers eerst zekerheid CL wil voordat ze tekenen. Nu zit je feitelijk in de situatie als de laatste jaren dat er in de laatste week weer vanalles moet gebeuren onder druk. Met een belangrijk verschil dat de basis beter is. Maar bij blessures en schorsingen die er ongetwijfeld komen dan hebben we gewoon een probleem dat het kampioenschap kan kosten. Ik hoop niet dat de gedachte leeft dat het voor de competitie voldoende is want dan komen we bedrogen uit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Game on! schreef op 25 augustus 2021 om 10:30:


Jammer dat daarmee niks is gedaan, met winnen gisteren was net wellicht al terugverdiend.



Daar mag je geen beleid op maken (vind ik), op dat je misschien het terugverdient. Doe je dat niet, door pech of whatever, zit je met een groter probleem en dan kun je over een jaar niks kopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 25 augustus 2021 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Game on! schreef op 25 augustus 2021 om 10:30:


Jammer dat daarmee niks is gedaan, met winnen gisteren was net wellicht al terugverdiend.



Daar mag je geen beleid op maken (vind ik), op dat je misschien het terugverdient. Doe je dat niet, door pech of whatever, zit je met een groter probleem en dan kun je over een jaar niks kopen.


Eens, maar dat gesteggel over Luuk de Jong had voorkomen kunnen worden. Had je gisteren, toen het erop aan kwam gewoon die ballen voor de pot kunnen slingeren.

Jammer dat er geen plan B was gisteren.

 

+1/-0

Hoeveel je ook toevoegt je hebt altijd een zwakke schakel en je hebt altijd wensen. Schmidt noemt er zo 7 en ik denk dat als hij zijn best doet dat hij er nog wel 5 kan noemen. Ik blijf erbij dat wat er tot gisterenavond is gebeurd van te voren rationeel bedacht is en dat maakt het voor mij verdedigbaar.

Roger John en Toon hebben een lekker wijntje gedaan en daar besloten;
- Alle gewenste aankopen voor de eerste training binnen hebben
- De groep van de eerste training aangevuld met internationals die gaan het voor ons doen t/m 25 augustus
- Spelers met bovengemiddelde transferwens die er goed op staan niet bij de nieuwe groep laten
- Spelers die niet mee kunnen buiten de groep zetten (Ihattaren Rigo Luckassen)
- Contracten van jeugdspelers zoveel mogelijk verlengen
- Geen vervangers halen voor Malen en Dumfries tot eind augustus, Mwene was al gehaald.
- Luuk is optie nummer 1 en we zijn bereid daarop te wachten
- Eind augustus gaan we naar de mogelijkheden kijken om onszelf nog te versterken richting blok 2 (AZ/Feyenoord/EL)


Het pakt nu nét niet goed uit, maar ik geloof niet dat als we 1 aankoop meer hadden gedaan dat we dan substantieel meer kans hadden gehad. We hebben echt uitstekend gepresteerd en slechts 1(!) wedstrijd niet gescoord, en als dat uit bij Galatasaray of FCM was gebeurd dan waren we ermee weg gekomen maar nu is het een dure. Toch waren de kansen er wel. Vergeet niet dat Manchester City ook de eerste de beste wedstrijd waar het om gaat niet scoort.

Ik ben niet in paniek, ik voel zelfs meer trots dat we deze route goed hebben doorstaan en dat we vanaf het startsignaal tegen Benfica altijd een 50/50 kans hebben gekregen. Ook na de eerste wedstrijd, ook na de rode kaart en zelfs nog diep in de 2e helft. Een coinflip die helaas voor ons net niet goed is gevallen. We weten nu wat we in huis hebben en wat we perse nodig hebben en wat nog fijn zou zijn om te hebben dus er komt een spits en een verdediger en ik denk een speler die Sangaré kan vervangen tijdens de Afrika cup. Als er dan nog spelers op te rapen zijn die een rol in de breedte willen spelen dan vind ik het prima maar we hebben maar 1 a 2 basisspelers nodig en van mij mag het volledige budget naar de spitspositie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John de Big spender schreef op 25 augustus 2021 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2021 om 09:22:

Ik heb het al vaker geroepen en gisteren werd het pijnlijk duidelijk: de kwaliteit van onze back-ups is niet goed genoeg voor de grote wedstrijden. Gisteren konden we helemaal niets forceren toen het nodig was. Nu had je breekijzer Luuk de Jong moeten kunnen brengen. Nu hadden we een goede back kunnen gebruiken. Maar nee, we moeten Vertessen, Bruma en Thomas brengen. Vertessen is leuk als je voor staat en de tegenstander ruimte weggeeft. Bruma deed het aardig tegen Cambuur en Heracles, maar werd gisteren eenvoudig geneutraliseerd. Het verschil tussen basis (Götze, Gakpo, Madueke) en wat daarachter zit is zo schrijnend groot dat het een kwestie van tijd is dat het ook tegen de goed georganiseerde eredivisieploegen lastig wordt om zonder de kanonnen tot winst te komen.

We gaan weer een fase tegemoet van zondag-donderdag-zondag voetballen en dat gaat je op zondag parten spelen. Ik denk dat PSV nog minstens 3 goede spelers moet halen om op de lange termijn te blijven presteren. Eén spits, één aanvaller en één middenvelder. En dan afscheid nemen van Thomas, Guti, Doan, Bruma...


Denk dat Doan, Thomas,Bruma en Guti goede spelers zijn voor de breedte in de eredivisie.
Je kan ze allemaal wel verkopen voor een appel en een ei maar nu we geen CL inkomsten hebben, krijg je maar niet zomaar waardige vervangers.
Ik zou er graag een fysieke spits bij willen zien.. Zodat je een plan b hebt.
Luuk de Jong bijv.
Max heeft een goede voorzet in huis en Madueke ook.
Kopgoals missen we gewoon.
Rechtsback want vond Mwene weer de slechtse.
Een goede nr 10, aangezien Gotze geen 45 wedstrijden gaat spelen dit jaar en een vervanger voor Rosario.
Daar mogen en zullen wrsch paar huurspelers bijzitten.
Je hebt Romero nog en Fofana.
We zullen het zien maar heb het gevoel dat Psv voor echte kwaliteit gaat en niet weer spelers voor de breedte.



Doan, Thomas, Bruma en Guti zullen regelmatig prima kunnen spelen in PSV zonder dat we schade oplopen. Doan is echt niet minder dan Mauro, die beide wedstrijden tot nu toe in de basis stond. Bruma speelde ook 2 keer van het begin. Guti is een Mexicaans international. Thomas loopt hier al een paar jaar rond en kan ook best voetballen.

Maar het gaat erom dat dit niet de jongens zijn die de kastanjes uit het vuur gaan halen. Als je met deze jongens gaat spelen tegen AZ, Feyenoord, Vitesse of Utrecht, dan win je niet (makkelijk). Of een lastige uitwedstrijd tegen Fortuna waar het even niet zo lekker loopt...dan zijn dit de spelers die als eerste door het ijs zakken en niet de jongens (zoals Madueke) die met één geslaagde actie die wedstrijd voor je binnenslepen.

Je laatste zin kan ik onderschrijven. PSV moet voor kwaliteit gaan. Ofwel nú direct toegevoegde waarde óf de potentie om het PSV niveau te gaan ontstijgen. Jongens als de eerder genoemde spelers kunnen hooguit een beetje meehobbelen. Daar moeten we vanaf. Gebruik daar maar de jongens uit de eigen jeugd voor.

PSV gaat zometeen een fase in van 2 wedstrijden per week. Op donderdag zware (uit)wedstrijden in de EL en op zondag wacht een fitte ploeg in de eredivisie die niet kan wachten ons het vuur aan de schenen te leggen. Jongens als Pröpper, Obispo en Teze kun je in mijn ogen probleemloos inzetten zonder dat je er minder op wordt. Maar daar hebben we er, in mijn ogen, dus nog 3 van nodig om dit seizoen door te komen. We spelen niet elke week tegen een promovendus waar je wegkomt met kwaliteitsarme spelers die af en toe iets leuks doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2021 om 11:19:

PSV gaat zometeen een fase in van 2 wedstrijden per week. Op donderdag zware (uit)wedstrijden in de EL en op zondag wacht een fitte ploeg in de eredivisie die niet kan wachten ons het vuur aan de schenen te leggen. Jongens als Pröpper, Obispo en Teze kun je in mijn ogen probleemloos inzetten zonder dat je er minder op wordt. Maar daar hebben we er, in mijn ogen, dus nog 3 van nodig om dit seizoen door te komen. We spelen niet elke week tegen een promovendus waar je wegkomt met kwaliteitsarme spelers die af en toe iets leuks doen.



Bijna eens. We hebben nog 3 van die spelers nodig zodat we er niet 3 maar 6 hebben maar daarachter hebben we ook jongens nodig zoals Thomas en Mwene. Het punt is dat je ze niet tegelijk in je elftal moet hebben. Als je Madueke en Gakpo wilt sparen tegen Groningen thuis dan gaat het niet goed komen als je start met Bruma en Mauro. En als je Vertessen er ook nog bij zet dan wordt het ook niet veel beter.

Een Doan zou nog het niveau van Mauro en Bruma kunnen ontstijgen denk ik, maar dat heeft sowieso tijd nodig voor Schmidt hem die kans gaat geven tov Mauro Vertessen Bruma of zelfs Thomas.

 

+1/-0

Ik zie het zo:

Je hebt de eerste 11, die hebben we gisteren aan het werk gezien.

Dan heb je de "probleemloze vervangers": Mvogo, Obispo, Teze en Pröpper. Daar moeten in mijn ogen dus nog 1 middenvelder en 2 aanvallende spelers bij. Her je er in totaal 7. Dan zit je met de eerste 18 van je selectie "gebakken".

Dan heb je daarnaast nog 2 keepers (Müller en Delanghe) en een man of 4 nodig die je laat spelen als het kan. In die categorie hebben we nu nog teveel spelers: Luckassen, Viergever, Thomas, Guti, Mauro, Doan en Romero.

Tot slot heb je dan nog aanstormende jeugdspelers die de potentie hebben om bij de eerste 18 te gaan geraken. In deze selectie: Oppegard, Fofana en Vertessen. Hierbij is Vertessen natuurlijk duidelijk het verst, maar ik durf hem nog geen "probleemloze vervanger" noemen.

Dus, kort gezegd: we hebben te weinig "probleemloze vervangers" en teveel "opvulling". Vandaar mijn wens: spelers lozen uit de categorie opvulling, desnoods op huurbasis (zoals Baumgartl en Sadilek) en nieuwe spelers aantrekken voor de categorie "probleemloze vervangers" (ook desnoods op huurbasis). Qua aantal spelers zitten we nu niet heel verkeerd, qua balans op basis van kwaliteit is het nog niet wat het moet zijn.

Edit: ooh, en dan vergeet ik Mo nog helemaal. Die zou natuurlijk een prima "probleemloze vervanger" kunnen zijn, maar met zijn gedrag en alle perikelen mag ook hij in het groepje van Doan en Bruma plaatsnemen. Dan hebben we er daar op dit moment zelfs 8 zitten in plaats van de wenselijke 4.

Dit bericht is gewijzigd op 25 augustus 2021, 12:21:59.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22