Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 20 21 22 23 24

Angelino mag vertrekken bij RB Leipzig. Zou die nog op de radar staan bij de technische leiding?

 

+1/-0

PSV gaat nog nadenken of er een vervanger kan komen voor Madueke. Voorin zijn er een reeks aan talenten. Ik twijfel over de voorhoede. Ik zou toch nog steeds gaan voor een getalenteerde spits. Kijk eens naar Vertessen, die knul is voorin net als de andere spelers multifunctioneel. Daar kun je nog steeds schuiven. Naast de Jong is Vinicius een wat mindere versie. Ik zou dan graag een spits willen zien die iets heeft wat de overige aanvallers niet hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 01 augustus 2022 om 23:04:

PSV gaat nog nadenken of er een vervanger kan komen voor Madueke. Voorin zijn er een reeks aan talenten. Ik twijfel over de voorhoede. Ik zou toch nog steeds gaan voor een getalenteerde spits. Kijk eens naar Vertessen, die knul is voorin net als de andere spelers multifunctioneel. Daar kun je nog steeds schuiven. Naast de Jong is Vinicius een wat mindere versie. Ik zou dan graag een spits willen zien die iets heeft wat de overige aanvallers niet hebben.



Met alle talenten die eraan komen en ook nog Savio die op die positie kan spelen, zou ik juist geen vervanger halen voor Madueke. Een stand-in voor Luuk zou nog kunnen, maar dan moet je wel onder het contract van Vinicius uit kunnen.

 

+1/-0

Het is wel risicovol om niks te doen, zeker omdat ook Gakpo zomaar nog eens kan vertrekken. Dan heb je met Luuk nog maar 1 serieuze aanvaller tot je beschikking. Saibari, Savio, Bakayoko en Vertessen zijn leuke spelertjes, maar ik vind het toch wel heel erg dunnetjes om een seizoenshelft met dubbel programma in te gaan.

Als PSV een directe versterking kan halen, moeten ze dat niet nalaten. Huur zou wat mij betreft een optie zijn, zodat je je eigen jongens niet ook voor de langere termijn blokkeert.

 

+1/-0

Ik vind dat er teveel opties zijn die (nog net) niet bieden wat je van een wisselspeler van PSV verwacht die 20 a 30 wedstrijden moet gaan spelen. Normaliter, in het meest gunstige scenario dat Gakpo en Luuk heel blijven en beschikbaar zijn, heb je een wedstrijd of 20 à 22 te overbruggen met de smaakjes die we nu hebben. Ga je dan 2 a 3 jongens 15 wedstrijden bieden dan kunnen ze zich wel ontwikkelen en dan moet er ten minste één op staan die je 'go to' rechtsbuiten is tot Madueke terug komt. Ik durf niet te zeggen wie dat op dit moment is want het kunnen er 5 of 6 zijn. Er is ook een reëele kans dat ze alle 5 a 6 te kort komen en dat we dus maanden blijven sukkelen met halve opties.

Dan denk ik dat je ervoor moet gaan om 1 goede aanvaller erbij te zetten die beter is dan dat wat we hebben en eventueel andere jongens elders te stallen zodat ze zich wel kunnen ontwikkelen. Het is ook niet zo dat Gakpo en Madueke nog jaren hier zijn dus er is geen perspectief voor een nieuwe jongen op de korte en lange termijn.

 

+2/-0

Die aanvaller hebben we wel nodig. Gisteren zag je ook dat Luuk het heel zwaar had richting het einde. Vinicius zou op zo'n moment natuurlijk moeten invallen, maar die is er nu niet en komt kwaliteit te kort. Gakpo is natuurlijk een goede speler, maar die gaat niet 4 maanden 2x per week 90 minuten kunnen spelen. En van die jongens erachter mag je nog niet teveel eisen. Zo'n Bakayoko moet dit jaar naar het basisniveau toe groeien, en Saibari deed het gisteren aardig, maar ook daar gaat de intensiteit natuurlijk zijn tol eisen. Ik zou het zeer onverstandig vinden als PSV géén aanvaller meer haalt. Ten opzichte van vorig jaar zijn er met Zahavi, Romero, Bruma en Doan 4 jongens uit de A-selectie weggegaan die zijn vervangen door een paar jeugdspelers en Luuk de Jong. We hebben qua breedte van de selectie dus echt wel een jasje uitgedaan.

Daarnaast zag je gisteren dat we echt een jasje uit doen als we de jongens van plek 16-22 in het veld moeten brengen. Niet om Oppegard nu al af te schrijven, maar die had het gisteren in die 20 minuten ontzettend moeilijk. Van Ginkel heeft het echt niet meer, die komt overal een seconde te laat en heeft ook niet meer het vermogen om het spel te versnellen. Ook bij een Xavi Simons zag je gisteren gewoon dat hij overlopen werd door het jagende Monaco.

Voor de verdediging is het belangrijk dat Mauro Jr., Ramalho, Mwene en Brantwaithe weer beschikbaar komen om onze opties te verruimen. Maar voor de aanval en het middenveld komen we eigenlijk 1 kwalitatieve optie te kort. Aangezien de bomen niet tot in de hemel groeien, verwacht ik niet teveel vuurwerk op de transfermarkt, maar dat zou ons de komende periode wel echt kunnen gaan opbreken.

 

+1/-0

Ik vind dat we ook niet te lang meer kunnen wachten op het fit worden van Mauro Jr.

Toen gisteren Oppegard inviel voor de geblesseerde Max was het meerdere keren billenknijpen. Die is er echt nog lang niet. Hij was het ook die dom in de rug sprong bij Ben Yedder en zo de vrije trap veroorzaakte waar de 1-1 uit viel.

Er is toch nog gewoon een transfervrije linksback beschikbaar met PSV verleden en die zou ook dolgraag willen !

Of zal Jethro te lang nodig hebben om wedstrijdfit te worden ?

Voor de aanval zou een transfervrije Mertens ook geen kwaad kunnen voor nu.

 

+2/-0

Angelino werd ook nog ergens genoemd als zijnde beschikbaar, ook een optie.
Ik denk dat men afwacht of we het tweeluik tegen Monaco overleven.
Is dat niet het geval dan verwacht ik weinig investeringen meer, dan wordt het een seizoen als vorig jaar.
Ajax blijft toch net zo lang met geld smijten tot ze ons de baas kunnen.
Onderhand is de hele selectie al vervangen door nog duurdere spelers en geven ze nog steeds hoog op over hun jeugdopleiding maar het lijkt er meer op dat ze blijven kopen. Nu nog een keeper, verdediger en Mertens en ze hebben al zoveel gehaald ?
Overleef je het tweeluik met Monaco wel, dan moét je mijns inziens wel.
Deze selectie is te licht voor CL-voetbal (ervan uitgaande dat je ook Union de baas kunt) en op een 4e plek in de poule met 2 of 3 punten zit ook niemand te wachten.

 

+1/-0

Ik zou eerst eens een fatsoenlijke verdediger halen. Met Obispo en Teze gaan we het simpelweg niet redden. Geen uitstraling, geen leiderschap en kwalitatief geen CL niveau

 

+1/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 03 augustus 2022 om 14:41:

Angelino werd ook nog ergens genoemd als zijnde beschikbaar, ook een optie.
Ik denk dat men afwacht of we het tweeluik tegen Monaco overleven.
Is dat niet het geval dan verwacht ik weinig investeringen meer, dan wordt het een seizoen als vorig jaar.
Ajax blijft toch net zo lang met geld smijten tot ze ons de baas kunnen.
Onderhand is de hele selectie al vervangen door nog duurdere spelers en geven ze nog steeds hoog op over hun jeugdopleiding maar het lijkt er meer op dat ze blijven kopen. Nu nog een keeper, verdediger en Mertens en ze hebben al zoveel gehaald ?
Overleef je het tweeluik met Monaco wel, dan moét je mijns inziens wel.
Deze selectie is te licht voor CL-voetbal (ervan uitgaande dat je ook Union de baas kunt) en op een 4e plek in de poule met 2 of 3 punten zit ook niemand te wachten.



Bedoel je dat Ajax interesse heeft in Mertens? Is dat jouw verwachting of heb je dat ergens gehoord?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Goldensands schreef op 03 augustus 2022 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 03 augustus 2022 om 14:41:

Angelino werd ook nog ergens genoemd als zijnde beschikbaar, ook een optie.
Ik denk dat men afwacht of we het tweeluik tegen Monaco overleven.
Is dat niet het geval dan verwacht ik weinig investeringen meer, dan wordt het een seizoen als vorig jaar.
Ajax blijft toch net zo lang met geld smijten tot ze ons de baas kunnen.
Onderhand is de hele selectie al vervangen door nog duurdere spelers en geven ze nog steeds hoog op over hun jeugdopleiding maar het lijkt er meer op dat ze blijven kopen. Nu nog een keeper, verdediger en Mertens en ze hebben al zoveel gehaald ?
Overleef je het tweeluik met Monaco wel, dan moét je mijns inziens wel.
Deze selectie is te licht voor CL-voetbal (ervan uitgaande dat je ook Union de baas kunt) en op een 4e plek in de poule met 2 of 3 punten zit ook niemand te wachten.



Bedoel je dat Ajax interesse heeft in Mertens? Is dat jouw verwachting of heb je dat ergens gehoord?



Ajax is 1 van de 3 clubs welke dingen om de handtekening van Mertens.
Was op diverse sites te lezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 augustus 2022 om 08:13:

Ik zou het zeer onverstandig vinden als PSV géén aanvaller meer haalt. Ten opzichte van vorig jaar zijn er met Zahavi, Romero, Bruma en Doan 4 jongens uit de A-selectie weggegaan die zijn vervangen door een paar jeugdspelers en Luuk de Jong. We hebben qua breedte van de selectie dus echt wel een jasje uitgedaan.


Zahavi was niet de doelpuntenmachine die we gehoopt hadden. De Jong is zijn vervanger en in alle opzichten beter (koppen, aanspeelpunt, combinatiespel). Romero is altijd geblesseerd. Bruma is niet het niveau dat PSV nastreeft. En Doan is noodgedwongen voor de leeuwen gegooid en heeft toen voor zijn doen een prima tweede seizoenshelft gespeeld. Laten we nu niet doen alsof we 4 klasbakken zijn verloren en dat opgevuld is met De Jong en 3 jeugdspelers.

We hadden meerdere zwakke plekken in ons elftal en in ieder geval twee daarvan zijn vervangen door een klasbak (keeper en spits). Aangezien we maar één klasbak verloren zijn (welke prima vervangen kan worden door Veerman), zijn we er een stuk sterker op geworden. Dat is mijn mening iig.

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 03 augustus 2022 om 14:41:

Deze selectie is te licht voor CL-voetbal (ervan uitgaande dat je ook Union de baas kunt) en op een 4e plek in de poule met 2 of 3 punten zit ook niemand te wachten.


Ben ik het niet mee eens. Ik teken voor een 4e plek in de CL groepsfase met één overwinning. We willen het gat met Ajax dichten (of in ieder geval kleiner maken). Ajax had vorig jaar al 45 miljoen aan CL inkomsten, nog voordat de eerste aftrap had plaatsgevonden (bron). Dat geld kunnen wij enorm goed gebruiken om de volgende stap te zetten. Daarbij komt ook dat als wij CL halen, Ajax direct minder geld krijgt. Het mes snijdt dus aan twee kanten. En als laatste geeft CL voetbal hogere kansen op een kampioenschap (bron).

 

+1/-0

Het financiële aspect staat buiten kijf. Roemloos 4e worden in een CL poule is financieel aantrekkelijker dan een leuk seizoen in de Europa League of Conference League met een plek bij de laatste 8 of beter. Daarom is het ook een strijd tussen het hart (leuke wedstrijden en sportief kunnen presteren) of het hoofd (meer financiële mogelijkheden richting de toekomst).

In het verleden was het overigens vaak zo dat er bij het bereiken van de groepsfase CL allerlei bonussen moesten worden uitgekeerd aan spelers, staf en clubs waarbij dit als bonus in een transfersom was opgenomen. Je kunt je daardoor afvragen of we netto ook rond de 40 miljoen aan inkomsten zouden hebben door alleen maar deel te nemen.

Met betrekking tot de (mutaties in de) aanval: uiteraard heb je gelijk dat Zahavi, Romero, Bruma en Doan om uiteenlopende redenen niet volledig zijn geslaagd. Waar ik op doel, is dat het wel écht spelers waren uit de A-selectie. Bruma kon je in de meeste eredivisiewedstrijden gewoon inzetten, en hij heeft ook best nog wel een bijdrage gehad. Doan heeft zich zelfs ontpopt tot een stabiele betrouwbare kracht die misschien wel meer bijdroeg dan Madueke. Zahavi was niet de verfijnde topspits die we zochten, maar heeft in fases ook echt wel zijn waarde gehad voor PSV. En zelfs onze brekebeen Romero heeft op momenten goede bijdrages geleverd. In hoeverre Saibari, Bakayoko en Savio dat (dit seizoen) al kunnen, is voor ons allemaal afwachten. Misschien hebben ze een hoger plafond dan de spelers van vorig jaar, maar ik moet zeggen dat ik het toch heel lekker had gevonden om de afgelopen 2 potten met Doan te kunnen starten in plaats van met Bakayoko en Saibari.

Misschien blijkt Savio straks een schot in de roos, en wervelt hij vanaf de eerste wedstrijd over de flank zoals Antony dat vanaf de eerste wedstrijd bij Ajax deed. Dan heb je een nieuwe aankoop helemaal niet nodig. Maar volgens mij was het plan van PSV om Savio heel rustig te gaan brengen, dus die verwachting heb ik niet. En dan blijkt nu dat de spoeling direct al heel erg dun is.

Tot slot, met betrekking tot Veerman: hij kan prima Götze vervangen, maar je moet niet vergeten dat we vorig jaar Veerman én Götze hadden. Dus dat is toch 1 goede speler minder. Daar hebben we Til voor teruggehaald en daarnaast hebben we natuurlijk Xavi Simons, maar die eerste heeft voornamelijk scorend vermogen als kwaliteit en die 2e is nog erg jong.

Dus ja, ik vind ook dat we in de basis sterker zijn geworden dan vorig jaar. Maar in de breedte zijn we dat duidelijk niet, omdat er een groot deel van onze selectie zo jong is dat je kwetsbaar wordt als je daar veel gebruik van moet maken. En aangezien we nu zowel in de verdediging als in de aanval verre van compleet zijn, ben je direct al kwetsbaar en gaan veel van de jongens die we wél tot onze beschikking hebben, het rood in omdat ze te veel minuten moeten maken in een intensiteit die ze óf allang niet meer gehad hebben óf nog nooit hebben gekend.

 

+2/-0

Doan vorig jaar 39 wedstrijden, Bruma 45 wedstrijden en Madueke 34 wedstrijden worden nu opgevangen door Saibari en Bakayoko. Als het echt de bedoeling is dat Savio bij Jong gaat beginnen dan gaan we de komende maanden wellicht 6 a 7 opties op rechtsbuiten zien en omdat onze rechtsback ook niet zo lekker loopt is dat een hele grote zorg.

Een fitte Vertessen, Vinicius en zelfs wellicht Mauro zou voor ons al aardig wat problemen oplossen maarja ze zijn niet fit en wie weet hoe lang het nog duurt. Daarnaast bieden ze ook relatief weinig zekerheid en blijft het speculeren dat er tenminste één iemand op gaat staan.

Ik ben tevreden over het middenveld en ik raak niet in de stress als Til een keer of 2 a 3 slecht speelt. Ik raak ook niet in paniek als we in de Eredivisie een keer met Guti-Veerman spelen en Sangaré uit kunnen laten rusten. Ik denk ook dat richting het einde van het seizoen Xavi die rol van Til over kan gaan nemen waarmee je Veerman ook achter de bal kan houden. Ik ben ook tevreden over onze CV's want ik denk dat Teze/Obispo kunnen groeien en ik vind Ramalho wellicht de belangrijkste schakel. We moeten weer terug naar een as die het voor ons doet en met Benitez-Teze-Ramalho-Sangaré-Veerman-Til en Luuk denk ik dat de as top is. Compleet in balans en dan kun je best nog eens weg komen met wat jeugdspelers erbij in de basis of als invallers.

Het grote zwaart van Damocles is natuurlijk het wegkapen van Sangaré (waar we geen invloed op hebben) of dat Gakpo toch aan geeft dat hij wel naar die club wil die 40+ biedt. Dan kan PSV wel zeggen dat we 60 willen maar die gaan uiteindelijk meewerken voor Gakpo lijkt me. Ik geloof niet dat er 1 op 1 vervangers klaar staan dus ik maak me zorgen.

 

+2/-0

Angelino halen als vervanger van max.

Max staat in de belangstelling van Duitse clubs.

 

+1/-0

Angelino is niet te betalen

 

+0/-0

Angeliño, Mertens, zo zijn er meerdere opties voor ons met het bord op schoot scouts. Graag zou ik van Ruud en John eens willen horen wat de plannen zijn. Ik snap wel dat wij geen Bergwijn voor 30M kunnen halen. Maar we hebben nauwelijks iets uitgegeven tot nu toe. Voorheen werd voor een Baumgartl nog 10m betaald.
De huidige selectie straalt niet de ambitie uit die PSV wel heeft. Jeugd is helemaal prima, maar daar kan je nog niet op bouwen. En een vertrek van Gakpo of Sangare of blessures is zoals Sir Tinus ook al zei, niet op te vangen. En met de huidige selectie CL halen zou nog kunnen, maar daar houdt het m.i. wel bij op.

 

+1/-0

We hebben gezien dat de selectie met meerdere wedstrijden in korte tijd stuk zit. Het zal vaker voorkomen dat je in 2,5 dag opnieuw moet spelen. Dan weet je dat er blessures gaan komen. Een goede spits erbij is nodig maar ik vind een verdedigende middenvelder ook welkom. De Jong en Sangare zijn onmisbaar net als Gakpo en Benitez.

Daarnaast moet dit team ook groeien qua voetballend opzicht.

 

+1/-0

Een club als PSV heeft niet de luxe om even Mertens en Angelino te halen. Die komen van Italiaanse en Duitse topclubs en verdienen miljoenen meer dan wat PSV kan, wil en mag betalen. Mertens is nota bene vertrokken uit Napoli omdat hij daar teveel salaris moest inleveren, denk niet dat hij hier dan voor een paar miljoen achter Gakpo op de bank komt zitten. En wat betreft Angelino: dat is natuurlijk een heerlijke speler maar ons grootste probleem ligt nu eenmaal niet op linksback.

Ik denk dat PSV het met deze selectie wil gaan doen, en dan is het "fingers crossed" dat onze 2 toppers blijven en we verder gevrijwaard blijven van grote tegenslag met blessures en schorsingen.

Weet iemand trouwens hoe het met Fodé Fofana is? Dat vond ik vorig jaar een veelbelovende aanvaller. Hij kreeg volgens mij de kans tegen Telstar, was in die wedstrijd wat ongelukkig, maar na een blessure heb ik helemaal niets meer van hem vernomen (ook niet bij Jong).

 

+1/-0

Fofana heeft deze week voor het eerst weer buiten getraind

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23