Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 26 27 28 29 30

Nu dit seizoen als een nachtkaars weer uit dreigt te gaan moet er aankomende zomer een grondige verbouwing gebeuren. Afgaande op de A selectie wat op de PSV site staat.
Keepers:
Benitez; blijven, heeft ons vaak genoeg gered dit seizoen maar kan niet alles alleen.
Drommel; twijfel, denk namelijk niet tot hij nog seizoen wilt blijven als 2e keeper. Ziet hij dat zitten dan mag hij blijven.
Waterman; blijven, 3e keeper. Prima
Peersman; blijven, 4e keeper en nr 1 van jong psv maar zie hem zelf snel voorbij gestreven worden door andere jonge keepers

Verdedigers:
Teze; verkopen, hij ziet zichzelf als een rechtsback. Nou prima, dan mag hij ergens anders gaan voetballen. Geen voorzet, geen aanvallende impulsen, verdedigend te zwak.
Obispo; blijven, als hem word verteld dat hij 1 taak heeft en dat is verdedigen kan hij nuttig zijn maar hij wilt nu teveel doen en dat kan hij gewoon niet. Puur als optie achterin wel genoeg maar basis?
Ramalho; verkopen, is te langzaam en staat vaak niet goed waardoor aanvallers te veel ruimte krijgen.
Mauro; houden, leuke rotatie optie en kan op meerdere posities uit de voeten, beetje de Addo rol van vroeger.
Boscagli; blijven, als hij zijn niveau van voor blessure oppakt een goeie voetballende verdediger die redelijk snel en sterk in de lucht is.
Branthwaite; kopen, gaat hoogstwaarschijnlijk terug naar Everton tenzij ze hem kunnen kopen voor een mooi bedrag dan houden. Jong, sterk in de lucht maar moet wel echt nog fysieker worden. Zie hem vaak nog duels verliezen die hij niet mag verliezen op zijn positie.
Mwene; verkopen, heeft gezegd zijn carriere af te willen sluiten in Oostenrijk, komt gewoon tekort ook in alle opzichten.
Van Aanholt; weg, is gehuurd en gaat terug naar Turkije.
Max; verkopen, als frankfurt hem niet koopt na zijn huur toch proberen te lozen want het is echt niks meer met hem. Continue fout te dekken, geen goeie voorzetten.
Oppegard; twijfel, afwachten hoe hij terug komt van zijn huur bij go ahead. Evt verhuren of verkopen.
Sambo; houden, doet het goed bij Sparta en wil hem wel zien in het PSV shirt. Kans geven in voorbereiding

Middenveld:
Sangaré; verkopen, onhoudbaar en wilt wss zelf ook weg na dit seizoen.
Simons; blijven, de nieuwe ster van PSV, hij moet het nieuwe gezicht van de club worden want hij is echt goed en word alleen maar beter.
Gutierez; blijven, alhoewel ik denk tot hij zelf nu weg wilt gezien RvN hem niet ziet zitten.
Veerman; twijfel, goeie pass maar de handelingssnelheid van een amateur. Hij snapt niet waarom hij niet mee naar het WK mocht maar zet beetje druk op hem en dan weet je waarom. Bij goed bod verkopen, anders genoegen nemen met niet meer vaste basisplek.
Til: twijfel, leuke speler voor de laatste 20minuten als de tegenstander moe word vanwege zijn loopvermogen. Accepteert hij die rol niet verkopen.
Ledezma; verkopen, is verhuurd en word wss verkocht aan die club.

Aanvallers:
De Jong; houden, wel accepteren tot zijn rol verminderd word want hoe hij de laatste tijd speelt kan echt nie meer. Leuke stormram voor als je iets moet forceren maar zelfs kopduels verliest hij de laatste tijd meer en meer. Geen basis iniedergeval.
Silva: weg, terug naar Wolves.
Hazard; weg, terug naar Dortmund.
El Ghazi; houden, wel gebruiken als rotatie speler want als basis voor alle wedstrijden is hij niet goed genoeg.
Bakayoko; houden, snel, dreiging. Mag wel wat effectiever worden maar hopelijk komt dat nog.
Saibari; verkopen, niet goed genoeg. 0 rendement.
Savio; weg, meest nutteloze huur van afgelopen zomer. Stuur maar terug naar Frankrijk.
Vertessen; verkopen, niet goed genoeg, snel maar dat was het.
Romero; verkopen, helaas te blessure gevoelig en zal nooit het niveau halen.

In totaal 30 spelers. Alle huurspelers gaan terug. Van de 25 spelers wat overblijven mogen er 9 verkocht worden en zijn er 4 twijfel gevallen. Dit zijn de bedragen die ik verwacht binnen te krijgen gezien onze historie met slechte onderhandelingen en de prestaties van de spelers

Verkocht:
Teze: 5miljoen
Mwene: 500k
Max: 7miljoen
Ramalho: 1miljoen
Sangaré: 37.5miljoen
Ledezma: 1miljoen
Saibari: 2miljoen
Vertessen: 2miljoen
Romero: 1miljoen
Totaal: 57miljoen

Twijfelgevallen:
Drommel: 3.5miljoen
Til: 4miljoen
Veerman: 12miljoen
Oppegard: 1miljoen
Totaal: 22.5miljoen

Voor het gemak houd ik de twijfelgevallen bij de club. Dan heb je 16 spelers:
4 keepers
1 RA
0 RCV
2 LCV
2 LA
2 CM
2 AM
1 RB
1 S
1 LB

Vanuit Jong PSV schuif je de volgende spelers door: Van Duiven(S), Seelt(RCV), Van der Blaak(RCV) en Babadi(LB). Hierdoor kom je op 20 spelers:
4 keepers
1 RA
2 RCV
2 LCV
2 LA
2 CM
2 AM
1 RB
2 S
2 LB

Met de inkomsten van Madueke en de verwachte transfersommen heb je een kleine 90miljoen om transfers te doen. Laten we zeggen dat hiervan 75miljoen echt te gebruiken is. Hiervan moet één RA, één RCV, één LA, twee CM's, één LB en één RB.
Opties voor RA: Pasquale Mazzocchi(5mil), Van Ewijk(5mil)
Opties voor RCV: Haret Ortega(3mil), Jarrad Branthwaite(8mil)
Opties voor LA: Emanuele Valeri(3mil), Jesus Gallardo(3mil), Omar Campos(5mil)
Opties voor CM: Sivert Mannsverk(5mil), Odin Thiago Holm(2.5mil), Hampus Finndell(2mil), Robert Ljubicic(4mil), Filip Rønningen Jørgensen(2mil), Ísak Bergmann Jóhannesson(9mil)
Opties voor LB: Tobias Gulliksen(2.5mil), Mohamed Diomande(4mil)
Opties voor RB: Kiril Despodov(4mil)

Alhoewel ik moet toegeven tot ik de meeste spelers via football manager ken :B zit dat spel toch vaak wel goed met hun talenten / spelers kennis. Daarnaast ben ik geen scout dus PSV zal vast wel een lijst met spelers hebben maar dit zijn gewoon enkele suggesties en been zeer benieuwd naar wat de rest vind.

 

+2/-0

Voor een heel groot deel kan ik me vinden in jouw verhaal.

Een paar dingen die me opvallen:
- Je geeft aan dat De Jong niet meer in de basis hoort, maar wil geen nieuwe spits halen. Zie je Van Duiven dan als eerste spits? Dat lijkt me nog veel te vroeg.
- Afgaande op het Eindhovens Dagblad is Max verhuurd met een verplichte koopoptie. Hij zal dus sowieso vertrekken.
- Teze ziet zichzelf tegenwoordig juist als een centrale verdediger. Het is inmiddels wel duidelijk dat hij als rechtsback niets bij PSV te zoeken heeft.

De spelers die je opnoemt zeggen me op Van Ewijk en logischerwijs Branthwaite na vrij weinig. Ook ik speel vrijwel dagelijks Football Manager, maar alleen puur op basis daarvan ga ik geen spelers aandragen (geen verwijt overigens). Als er in totaal 90 miljoen binnen komt (inclusief de transfer van Madueke) geloof ik overigens niet dat PSV dan 75 miljoen kan uitgeven. Ik verwacht/vrees dat dat bedrag een stuk lager zal liggen.

 

+1/-0

Ahja, spits ben ik idd vergeten. Alhoewwel die Despodov daar ook kan spelen. Heb voor deze namen gekozen omdat de wat jongere talenten zoals een Mannsverk of een Ísak Bergmann Jóhannesson toch wel redelijke bekende namen zijn die wel al regelmatig voetballen bij hun land en of club en ook wel in de gaten worden gehouden door de grotere clubs. Je moet hier gewoon snel bij zijn voordat een grotere club ermee aan de haal gaat. Een Andreas Schjelderup ook al heb ik die niet opgeschreven is een vrij groot talent en voor zoiets moet je gewoon gaan voordat hij naar een chelsea / city gaat. Die Datro Fofana ook bijvoorbeeld wat nu bij Chelsea zit. In de FM community allemaal vrij bekende talenten die makkelijk voor PSV konden spelen naar mijn mening. En natuurlijk kunnen de spelers in het echt niet zo goed zijn als ik denk maarja, daarvoor heb je scouts die er meer verstand van hebben :D
En zelfs met minder inkomsten dan die 75 miljoen heb je voor 40miljoen flink aantal van deze spelers(marktwaarde is op basis van transfermarkt site).

 

+2/-0

Keepers:
Benitez als eerste keeper behouden. Mocht Drommel nog een seizoen 2e keeper willen zijn prima. Zo niet dan op zoek naar een nieuwe 2e doelman. Waterman prima als 3e keus.

Verdedigers:
Diep gaan om Branthwaite definitief vast te leggen. Zorgen dat er een ervaren man langs komt te staan die leiding kan geven aan een defensie. De naam die bij me opkomt is die van Steven de Vrij. Weet niet of die haalbaar is, maar m.i. de ideale kandidaat. Je hebt dan centraal Branthwaite en de Vrij met daarachter Boscagli en evt. Teze. Ramalho en Obispo mogen vertrekken. Rechtsback vind ik Sambo bij Sparta een heel goede indruk maken. Terughalen en opstellen met evt. Teze als back-up. Mauro Junior de onbetwiste linksback maken met Mwene als backup.

Middenveld:
Sangare zal gaan vertrekken. Als vervanger alles op alles zetten om Zerrouki binnen te hengelen. Samen met Guti, Veerman en Simons heb je dan 4 spelers voor 3 plekken. Prima bezetting lijkt me. Je hebt dan evt. Til nog achter de hand.

Aanval:
Luuk de Jong 1e spits. Die moet gewoon de juiste aanvoer krijgen. Er zal een 2e spits bij moeten komen, want Fabio Silva zal weer terug gaan naar de Wolves. Misschien van Duiven gewoon doorschuiven vanuit Jong PSV. Op de flanken hebben we El Ghazi, Bakayoko en evt. Vertessen die terugkeert. Dit is veel te smal en eigelijk zou daar nog geinvesteerd moeten worden in 1, maar eigenlijk 2 basiswaardige buitenspelers. Saibari kan me niet bekoren en mag vertrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Duidelijk verhaal. Maar het enige wat ik niet begrijp is waarom je "tot" in plaats van "dat" schrijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

konkapomp schreef op 20 februari 2023 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:



Duidelijk verhaal. Maar het enige wat ik niet begrijp is waarom je "tot" in plaats van "dat" schrijft.


Limburgisme, vermoed ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 februari 2023 om 22:43:

Voor een heel groot deel kan ik me vinden in jouw verhaal.

Een paar dingen die me opvallen:
- Je geeft aan dat De Jong niet meer in de basis hoort, maar wil geen nieuwe spits halen. Zie je Van Duiven dan als eerste spits? Dat lijkt me nog veel te vroeg.
- Afgaande op het Eindhovens Dagblad is Max verhuurd met een verplichte koopoptie. Hij zal dus sowieso vertrekken.
- Teze ziet zichzelf tegenwoordig juist als een centrale verdediger. Het is inmiddels wel duidelijk dat hij als rechtsback niets bij PSV te zoeken heeft.

De spelers die je opnoemt zeggen me op Van Ewijk en logischerwijs Branthwaite na vrij weinig. Ook ik speel vrijwel dagelijks Football Manager, maar alleen puur op basis daarvan ga ik geen spelers aandragen (geen verwijt overigens). Als er in totaal 90 miljoen binnen komt (inclusief de transfer van Madueke) geloof ik overigens niet dat PSV dan 75 miljoen kan uitgeven. Ik verwacht/vrees dat dat bedrag een stuk lager zal liggen.



Als PSV niet bij de eerste 2 eindigt dit seizoen dan kan PSV geen 75 miljoen uitgeven. PSV speelt dan weer geen CL en zal dan weer een gat moeten dichten. Dan kan je er gerust rond de 50 miljoen aftrekken en blijft er maar 25 miljoen over om te investeren + wat nu nog in kas zit om te gebruiken voor versterkingen.

Maar eerst zal PSV weer moeten verkopen om een gat te dichten.

Mocht PSV tegen de verwachting in toch CL halen, dan is er veel meer mogelijk.

 

+1/-0

PSV gaat hoe dan ook geen 75 miljoen uitgeven.

Men zal een stap terug moeten zetten en de scouting zal zijn geld waar moeten maken. En ik ben benieuwd naar het netwerk van Stewart.

 

+1/-0

Zou PSV niet nog wat over hebben van Noni om een toekomstig gat te dichten? Met Max, Bruma, etc. weg is het gat ook weer wat kleiner.

Achterin verwacht ik er weinig gaat gebeuren qua nieuwe namen. Naast Sambo hebben we ook nog Baumi, die naar mijn mening ook voor een kans mag gaan. Ik vrees dat Ramalho en Mwene niet kunnen brengen wat ze kosten en lastig te verkopen zijn. Obispo en Teze zijn prima om erbij te hebben voor weinig afschrijving. Hopelijk kunnen we Jarred en Patrick kopen.

 

+1/-0

Ik zou liever eens een serieuze zelfreflectie zien binnen het PSV-management waarom we nu jaren achtereen al in Februari qua competitie en EL zijn uitgespeeld.
Elk jaar opnieuw exact dezelfde aanpak qua halen van spelers (wachten tot einde transfertijd en huren van niet-fitte afvallers van andere europese middenmoters (of nog lager)) als er al meerdere belangrijke wedstrijden zijn gespeeld, al 5 jaar hetzelfde overdreven vertrouwen in een matige verdediging en die qua aankopen eerst verwaarlozen en dan weermet een huurdeal proberen te 'redden', telkens weer spelers relatief goedkoop van de hand doen door clausules of geldhonger (of een transfer gunnen na een paar jaar dienstverband).
Kortom, m.i. komt er een hele nieuwe benadering en aanpak als je de boel maar omgooit.
Zo weer een seizoen beginnen is meer van hetzelfde (resultaat)

 

+4/-0

Vorig jaar hadden we gewoon serieuze kansen om op de laatste dag kampioen te worden en zaten we nog in de beker en kwartfinale Leicester... dat is niet geweldig maar wel acceptabel als je ziet waar we vandaan komen. Waar ik denk dat het op dit moment fout gaat is dat Ajax de koopclub van weleer is en PSV de opleidingsclub en beide missen compleet de balans. Teksten als onze selectie moet voor 75% uit eigen jeugd bestaan, we zijn een opleidingsclub in Europa en we zijn PSV een club die talent de kans geeft... als je dat koppelt met in beslissende wedstrijden met Saibari/Bakayoko op rechtsbuiten en Obispo/Teze achterin speelt dan heb je de lat voor jezelf te laag liggen. Ik vind alle 4 die genoemde spelers prima selectiespelers en Obispo/Teze zelfs goed genoeg voor de eerste 15 (kern van de selectie) maar niet in de rol die ze nu hebben.

Als PSV bedenkt dat ze Babadi, van Duijven en vd Blaak hebben waar ze iets van verwachten dan zie ik ze nog voor 3 huurspelers gaan omdat het talent eraan komt. En in plaats van dat het een 3 jarenplan wordt moet het allemaal zo snel mogelijk. Talenten ontwikkelen en verkopen voor mooie bedragen (zowel aan subtop NL and subtop Europa) is onze levensader. Maar goed talent ontwikkelt zich beter met de juiste spelers om hun heen.

 

+4/-0

Voorlopig moet psv zo spelen. Benitez, mauro, braitwait, boscagli (mits fit), van aanholt, sangare, guti, guus, bakayoko, luuk en xavi. Mocht boscagli niet fit zijn. Dan is het om het even, ramalho, teze of obispo. Alle drie niet goed genoeg, maar psv heeft geen betere spelers. En op het middenveld komt Veerman echt tekort. Zijn handelingsnelheid is veelste traag. Hij krijgt de bal en dan gaat hij pas denken wat hij met de bal moet doen. Als hij tijd heeft, dan vind hij de juiste man, maar wordt hij onder druk gezet. Dan is het ook vaak balverlies op een hele gevaarlijke plaats. Veerman doet mij heel erg denken aan engelaar en dat is niet positief. Ik had echt verwacht, dat hij heel snel psv zou verlaten, voor de absolute top. Een beetje zoals strootman, maar dat gaat hem niet worden.

 

+1/-0

Hopelijk heeft Stewart een goed netwerk. Iemand bekend met de markt in de vs?

 

+1/-0

Van Aanholt blijft nog een jaar, Silva zal normaliter nog een jaar blijven omdat het voor alle partijen het beste is en Jarred kopen wordt bijna onmogelijk maar wellicht nog een jaar huur zou mogelijk kunnen zijn als Jarred zelf wil. Er lopen geen contracten af en de groep spelers die 20+ wedstrijden heeft gespeeld is zo groot dat noemenswaardige selectiespelers ook niet perse een transfer willen forceren verwacht ik. Ondanks dat zo'n Elfrink zegt dat Guti, Ramalho of Drommel niet nog een jaar op de bank komen zitten denk ik dat die gasten niet perse weg willen en als ze dat al willen verwacht ik niet eens dat ze iets opleveren wat het voor PSV interessant maakt. Stel je moet Sangaré vervangen dan is het wel lekker dat je tenminste Guti nog hebt. Ramalho is een leider, reserve aanvoerder en met hem gaat het structureel beter. Waarom zou je hem weg doen?

Als je een beetje kijkt naar het gedrag van v Nistelrooij dan zou je met een beetje fantasie kunnen zeggen dat er met de huidige selectie qua kwantiteit niet zoveel mis is. El Ghazi/Bakayoko op rechts, Xavi/Silva op links, Silva/Luuk in de punt, Til/Xavi op 10 etc etc. We hebben met Mwene Mauro en Teze 3 spelers voor rechtsback (ik vind Teze een CV) en op links zijn er ook genoeg keuzes. We hebben 5 CV's onder contract en huren Jarred als 6e. Kortom, welke vacatures zien PSV vóór er verkopen plaatsvinden? Ik denk hoogstens een rechtsback en een linksbuiten maar zelfs dat is twijfelachtig. Uiteraard ook een nieuwe 6 die beter bij Xavi en Veerman past dan Sangaré.


code:
   
Benitez/Drommel

Mwene/aankoop Ramalho/Teze Jarred/Obispo Van Aanholt/Mauro

Aankoop/Guti Veerman/Guti

Xavi/Til

Bakayoko/El Ghazi Luuk(C)/Fabio Fabio/aankoop




Sambo, Baumgartl, Boscagli, Oppegard, Ledezma, Saibari, Vertessen en een nieuwe stroom talenten vanuit Jong PSV heb je dan nog erbij.

De vraag is dan meteen of we met een dergelijke selectie + goede RB van basisniveau + een vervanger van Sangaré die beter matcht met Veerman = ons naar een hoger niveau gaat tillen dan dit jaar. Met dezelfde trainer en wellicht grotendeels dezelfde selectie heb ik daar geen vertrouwen in maar ik moet nog zien of er wel zoveel spelers weg gaan die dit jaar 20+ wedstrijden hebben gespeeld.

 

+1/-0

De wedstrijd tegen Vitesse maakte voor de zoveelste keer dit seizoen duidelijk dat, áls PSV een serieuze gooi naar de titel wil doen in 2023/2024, er echt veranderingen benodigd zijn. Het blijft gewoon te vaak slappe hap, ondanks dat de spelers op papier misschien wel goed genoeg lijken.

Doorselecteren is lastig omdat we met veel spelers zitten die kwalitatief niet brengen wat voor een kampioen nodig is, terwijl ze wel zoveel geld verdienen dat je niet (zomaar) van ze af gaat komen. Van de spelers die terugkomen van huur weet je ook al zeker dat er hooguit 1 of 2 bruikbaar gaan zijn als back-up. Oftewel, spelers halen lijkt me niet de grootste uitdaging van deze transferzomer, die zit toch echt aan de verkoopkant.

Aan de andere kant kun je zeggen dat je met 2 of 3 nieuwe jongens erbij, waarbij er 2 een dragende kracht zijn (of heel snel worden), je het potentieel van de huidige groep misschien veel beter kunt benutten. Want ik heb toch ook steeds het gevoel dat onze spelers nu niet direct veel minder zijn dan de spelers die Feyenoord heeft rondlopen.

Ik ben benieuwd, maar Earnest Stewart mag in zijn eerste maanden bij PSV direct vól aan de bak om een selectie te formeren waarmee volgend seizoen een serieuze gooi gedaan kan worden naar de CL.

 

+1/-0

We blijven dezelfde fouten maken:

- Onervaren trainer aanstellen die al een band met sommige spelers heeft
- Een spits halen die eerder al bewezen heeft dat het hele aanvalsspel om hem heen moet draaien, wat tot gevolg heeft dat als ie niet in vorm is er nutteloze ballen worden voorgeslingerd. Daarnaast moet je er ook de spelers omheen voor hebben die een goede voorzet kunnen geven, in dit geval kan alleen Veerman een bal geonctroleerd voorslingeren...
- Je spits aanvoerder maken, waardoor hij vrijwel altijd in de basis staat en ook zelden gewisseld wordt...
- Jeugdspelers prefereren boven gekochte spelers... Waarom blijf je anders een half jaar vasthouden aan Obispo en Teze als je Brandwaith op de bank hebt zitten...
- Een selectie vol broodvoetballers aantrekken, terwijl we ook een aantal 'Van der Doelens' nodig hebben... (Gevalletje Alvarez dus, hoewel die bij ons wel z'n kaartjes zal pakken)

En de huidige directeur durft de coach niet te ontslaan, want hij heeft hem zelf overtuigd... Het gaat nu even niet om de egootjes, maar om de club!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 maart 2023 om 08:35:

De wedstrijd tegen Vitesse maakte voor de zoveelste keer dit seizoen duidelijk dat, áls PSV een serieuze gooi naar de titel wil doen in 2023/2024, er echt veranderingen benodigd zijn. Het blijft gewoon te vaak slappe hap, ondanks dat de spelers op papier misschien wel goed genoeg lijken.

Doorselecteren is lastig omdat we met veel spelers zitten die kwalitatief niet brengen wat voor een kampioen nodig is, terwijl ze wel zoveel geld verdienen dat je niet (zomaar) van ze af gaat komen. Van de spelers die terugkomen van huur weet je ook al zeker dat er hooguit 1 of 2 bruikbaar gaan zijn als back-up. Oftewel, spelers halen lijkt me niet de grootste uitdaging van deze transferzomer, die zit toch echt aan de verkoopkant.

Aan de andere kant kun je zeggen dat je met 2 of 3 nieuwe jongens erbij, waarbij er 2 een dragende kracht zijn (of heel snel worden), je het potentieel van de huidige groep misschien veel beter kunt benutten. Want ik heb toch ook steeds het gevoel dat onze spelers nu niet direct veel minder zijn dan de spelers die Feyenoord heeft rondlopen.

Ik ben benieuwd, maar Earnest Stewart mag in zijn eerste maanden bij PSV direct vól aan de bak om een selectie te formeren waarmee volgend seizoen een serieuze gooi gedaan kan worden naar de CL.



Je zegt het eigenlijk precies goed. Zet er 2 dragende spelers bij en het valt allemaal wel mee. Of zet er een trainer bij die er iets van maakt en dan worden mindere spelers ook beter (kijk bv Hartman of Idrissi/Jahanbakhsh)

Guus Til is geen goedkope jongen maar wel een jongen die bruikbaar is en ook wel heel veel wedstrijden heeft gespeeld en heel wat heeft gescoord. Als iemand half maart 36 wedstrijden heeft gespeeld en 11 goals heeft gemaakt dan mag hij best wel als kernselectiespeler gezien worden. Als zo'n iemand niet zo veel aan transfersom kost maar wel bovengemiddeld veel salaris heeft kan dat op zich wel zolang je tevreden bent over zijn productie. El Ghazi idem dito (ook al was hij echt slecht zondag). Die speelt 24 wedstrijden en heeft 8 goals gemaakt. Ramalho heeft nu al 35 wedstrijden gespeeld, dan mag je best wel wat salaris verdienen.

Wat ik zou wensen is dat we kwaliteit aan de bovenkant van de selectie toevoegen omdat we het daar ook weg hebben gehaald in de winter. Met 1 nieuwe CV en 2 nieuwe aanvallers denk ik dat de selectie al een hele boost krijgt. Of we dan een trainer hebben die het optimale eruit haalt weet ik niet. Ik neig naar niet in ieder geval.

Waar ik super benieuwd naar ben is naar wat Ernie aan het zoeken is zonder dat er spelers verkocht worden. Is er een prioriteitenlijstje zoals we vorig jaar een keeper, rechtsback, spits en vervanging van Götze als prioriteiten hadden.

We hebben Luuk, El Ghazi, Bakayoko en min of meer Vertessen voor volgend jaar. Dat is verre van volledig. Ga je daar 2 huurspelers bij plussen zoals Silva/Hazard dan zou dat een brevet van onvermogen zijn in mijn ogen.

 

+2/-0

Ik vind dat er nu gewoon moet worden doorgepakt en zonder aanziens des persoons moet worden doorgeselecteerd, dus wat mij betreft:
- Een sterke spits halen, het tijdperk LdJ is gewoon over en Silva vind ik ook niet goed genoeg.
- Een sterke CV halen, Ramalho is hooguit middelmaat. Als je dan Branthwaite nog een jaar kunt huren heb je een leuk centrum met Boscagli
als back-up.
Op het middenveld hebben we dan verder nog een vervanger voor Sangaré nodig, liefst wat creatiever dan hij is.
Qua trainer roepen we nu om iemand die er wat van kan; die hadden we vorig jaar en die moest ook weg.
Je kunt toch nu best zeggen dat hij er kennelijk meer van kan dan we dachten; hetzelfde geldt voor Van Bommel.
IK geloof er meer in dat de TD/AD het probleem waren/zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 21 maart 2023 om 08:58:

We blijven dezelfde fouten maken:

- Onervaren trainer aanstellen die al een band met sommige spelers heeft
- Een spits halen die eerder al bewezen heeft dat het hele aanvalsspel om hem heen moet draaien, wat tot gevolg heeft dat als ie niet in vorm is er nutteloze ballen worden voorgeslingerd. Daarnaast moet je er ook de spelers omheen voor hebben die een goede voorzet kunnen geven, in dit geval kan alleen Veerman een bal geonctroleerd voorslingeren...
- Je spits aanvoerder maken, waardoor hij vrijwel altijd in de basis staat en ook zelden gewisseld wordt...
- Jeugdspelers prefereren boven gekochte spelers... Waarom blijf je anders een half jaar vasthouden aan Obispo en Teze als je Brandwaith op de bank hebt zitten...
- Een selectie vol broodvoetballers aantrekken, terwijl we ook een aantal 'Van der Doelens' nodig hebben... (Gevalletje Alvarez dus, hoewel die bij ons wel z'n kaartjes zal pakken)

En de huidige directeur durft de coach niet te ontslaan, want hij heeft hem zelf overtuigd... Het gaat nu even niet om de egootjes, maar om de club!



- Een spits halen die eerder al bewezen heeft dat het hele aanvalsspel om hem heen moet draaien, wat tot gevolg heeft dat als ie niet in vorm is er nutteloze ballen worden voorgeslingerd. Daarnaast moet je er ook de spelers omheen voor hebben die een goede voorzet kunnen geven, in dit geval kan alleen Veerman een bal geonctroleerd voorslingeren...


Kwamen er maar voldoende voorzetten. Dat is juist het probleem met De Jong in de spits. Er komen amper bruikbare voorzetten vanaf de vleugels. Alle buitenspelers van PSV trekken voornamelijk naar binnen. Met deze speelstijl heb je niks aan de Jong. De Jong zijn wapen is zijn hoofd, als je daar geen gebruik van maakt, dan heb je helemaal niks aan voetballer De Jong.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24