PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Drenthe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 638
Reg.: 15 februari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 28 februari 2025 om 19:59:
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 28 februari 2025 om 17:54:
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 27 februari 2025 om 22:45:
Luuk is natuurlijk een all-time legend. Maar ook vaak de zondebok als het minder gaat met het elftal. Waarschijnlijk door zijn traagheid en onhandigheid met de bal. Maar we moeten niet vergeten dat hij ons hoogstpersoonlijk naar de tussenronde heeft gekopt in Belgrado.
Maar voor alle criticasters: het 'probleem' lost zichzelf op. Luuk zal PSV deze zomer verlaten om nog eenmaal voor een buitenland avontuur te kiezen weet ik toevallig. Dus volgend jaar gewoon Pepi in de basis en een andere stand-in.
Hoe serieus moet ik dit nemen? Ik heb echt nergens nog gehoord dat Luuk nog een keer het buitenland ook maar overweegt. Ik zou echt flink balen als hij vertrekt.
In tegenstelling tot bijna iedereen ben ik namelijk nog helemaal niet overtuigd van Pepi. Tuurlijk doet hij het leuk (zeker tegen de kleintjes) maar in de grote wedstrijden hebben we hem nog te weinig (in actie) gezien. Ik zeg niet dat hij tekort komt, maar ik zeg dat ik nog niet overtuigd ben. En van Luuk ben ik wel overtuigd.
Ik weet dat van heel dichtbij. Dus je kunt dat ook nog niet gehoord hebben. Jij weet natuurlijk niet of je mij kunt vertrouwen, dat maakt het ook lastig. Iedereen kan vanalles roepen op internet hè.
Verder eens met jouw verhaal. Zou een enorme aderlating zijn. Levert zo vaak op het moment dat het nodig is. Ook in de grote wedstrijden. Dat moet Pepi nog maar zien te bewijzen. Aan de andere kant: hoe lang willen we nog wachten met Pepi een serieuze kans geven? Niet te lang denk ik, want dan is ie weg.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.674
Reg.: 13 april 2006
Favoriete opstelling: geen
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 28 februari 2025 om 22:38:
We gaan het zien. Ik hoop dat hij zich bedenktVerwacht ook dat het een eenjarig buitenland avontuur zal zijn, want zijn zoontje Cody moet in 2026 naar de basisschool en dat zal waarschijnlijk in Nederland zijn.
Haroldinho
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Rotterdam
Vak: Noord - RR
Forumreacties: 2.158
Reg.: 23 september 2002
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.767
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:Glasman01 schreef op 15 juli 2025 om 20:12:
Luuk wilt dus voor twee jaar verlengen, maar psv wilt niet verder gaan dan 1 jaar. Dat kan toch niet waar zijn, zo ga je toch niet om met een clubicoon. Zelfs persic 36 jaar die even aankomt waaien krijgt wel een contract voor twee jaar. Dan begrijp ik wel dat luuk twijfelt.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 4.535
Reg.: 28 juli 1999
Ik denk dat het voor iedereen duidelijk is/was, zelfs voor Luuk de Jong, dat als Pepi fit was geweest hij vorig seizoen al op de bank beland zou zijn. Het seizoen voor Luuk was gewoon te lang. Onder meer door het ontbreken van een alternatief voor hem in de spits. De vergelijking met Perisic gaat wat mij betreft dan ook helemaal mank.
Natuurlijk moeten we proberen om Luuk te behouden. Mocht het een keer mis dreigen te gaan dan is Luuk HET alternatief als het over pompen of verzuipen gaat. Maar als betaald voetbalclub, zeker in Nederland zul je naar de centjes moeten kijken. Ik denk dat er vast wel een constructie valt te bedenken die voor beide partijen aantrekkelijk kan zijn.
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Etten-Leur
Forumreacties: 357
Reg.: 16 juni 2013
Luuk wilt dus voor twee jaar verlengen, maar psv wilt niet verder gaan dan 1 jaar. Dat kan toch niet waar zijn, zo ga je toch niet om met een clubicoon. Zelfs persic 36 jaar die even aankomt waaien krijgt wel een contract voor twee jaar. Dan begrijp ik wel dat luuk twijfelt.
Goldensands
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 591
Reg.: 27 april 2000
open/sluit de onderstaande quote:Marciano_Vink schreef op 16 juli 2025 om 12:06:
Luuk was vorig seizoen nog van waarde, zij het met steeds meer moeite. Hij is toch een one trick pony, en die trick wordt door zijn leeftijd steeds moeilijker ten toon te spreiden.
Hoewel Luuk een absolute held en eindbaas is, heb ik hem vorig seizoen regelmatig - nee vaak vervloekt. Hij is ronduit traag, oogt vaak onbeholpen, en mist geregeld flinke kansen (kijk de wedstrijden in de periode februari-april nog maar eens terug).
En dan levert hij voor mij gewoonweg te weinig om er nog een miljoenencontract aan uit te geven. Luuk ziet zichzelf nog als eerste spits/basisspeler, en dat is hij in mijn ogen voor PSV niet meer.
Zonde? Ja. Logisch? Heel erg. Met Pepi kun je zo ontzettend veel waarde creëren. Als die een goed (Europees) seizoen draait, en hij scoort een paar keer op het WK, dan kunnen we ook volgend jaar weer een top transfer tegemoet zien.
En daar moet PSV het van hebben. Waarde creëren op het veld, om zo steeds wat beter te worden….
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Luuk kon voor 1 jaar bijtekenen met behoud van zijn salaris. Deadline voor die aanbieding is vorige week verstreken en toen heeft PSV Plea aangetrokken. Luuk wacht nog op een interessante aanbieding (de aanbiedingen die hij heeft gehad waren niet naar wens), bij voorkeur uit Spanje, en denkt dat hij alsnog bij PSV kan aanhaken mocht er niks komen. Ik weet niet hoe PSV er over denkt, maar verwacht dat PSV hem ook nog wel zou willen als pinchhitter maar dan misschien niet met hetzelfde salaris.
Duurt lang voordat hij iets communiceert. Anderzijds is het nu een vrij speler en heeft hij geen verplichtingen richting PSV. Hij wacht gewoon op echt een leuke aanbieding. Komt er niks, mogelijk dat ie dan nog bij PSV aanhaakt.
Plea kan op diverse posities uit de voeten, dat is dan wel weer het voordeel. Het zou de ideale pinchhitter zijn natuurlijk. We wachten het af.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Als Luuk de Jong nu vertrekt, dan vertrekt hij als de grote man, de aanvoerder die zijn team als spits naar 2 titels heeft geleid. Die status gaat natuurlijk minder worden als hij blijft.
Luuk de Jong kunnen inbrengen voor "Plan B-momenten" zou natuurlijk fantastisch zijn. Daarnaast voldoet hij kwalitatief ook gewoon in een groot deel van de eredivisiewedstrijden. De vraag is inderdaad echter of hij op die manier zijn carrière bij PSV wil voortzetten, of dat hij dan liever voor een avontuur kiest.
Verder kan ik me prima vinden in het verhaal van Marciano Vink. Luuk de Jong heeft naast zijn kwaliteiten ook zijn beperkingen, en die vallen erg op in periodes dat PSV in een net iets minder lekkere vorm steekt. Zeker als Guus Til er dan ook nog in de buurt loopt.
Als we de geruchten mogen geloven gaat ie naar de club van Wijnaldum in Saudi-Arabië, Al Ettifaq. Bedankt Luuk voor de afgelopen jaren. Fijn dat er nu duidelijkheid is. Dan kan er evt. nog gehandeld worden richting sluiten transfermarkt.
https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/54606/De-Jong-onderweg-naar-Saudi-Arabi%C3%AB%3Flink
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 735
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 24 juli 2025 om 12:14:
Als we de geruchten mogen geloven gaat ie naar de club van Wijnaldum in Saudi-Arabië, Al Ettifaq. Bedankt Luuk voor de afgelopen jaren. Fijn dat er nu duidelijkheid is. Dan kan er evt. nog gehandeld worden richting sluiten transfermarkt.
https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/54606/De-Jong-onderweg-naar-Saudi-Arabi%C3%AB%3Flink
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 24 juli 2025 om 12:38:
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 24 juli 2025 om 12:14:
Inderdaad hij gaat naar de zandbak. Waarschijnlijk nog even flink wat geld binnenharken. Dat er nog gehandeld moet worden is natuurlijk niet waar, dat heeft PSV al gedaan met het aantrekken van Plea.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
kisaxo4108
Fan van PSV
Mister PSV
Geen lid meer
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.459
Reg.: 28 november 2001
De nogal korte reactie boven me triggerde dit topic wel weer. En toen ik de post van PSVRijnwoude las, besefte ik me maar weer eens hoe snel de wereld kan veranderen. Want ja, ook ik dacht er ergens in september hetzelfde over als hem. Maar nu, een kleine 2 maanden later heef niemand heeft het meer over Luuk (als het over performance huidige selectie gaat). Til vult het prima in, Pepi is duidelijk op de weg terug, en PSV draait sowieso weer soepeltjes!
Dus eigenlijk helemaal prima dat we het amper meer over Luuk hebben.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Luuk is weg, dus heeft het veel zin om het over hem te hebben? Het draait nu lekker, prima. Til vult het momenteel prima in. Maar goed, Til is altijd een voetbal geweest van periodes waarin hij prima speelt afgewisseld met wedstrijden waarin hij echt compleet onzichtbaar is. En Pepi ? Geen idee hoe hij nu echt is in de topwedstrijden.
Luuk stond er zo goed als altijd op het moment dat het echt moest. En hoewel de meningen hierover uiteen lopen op dit forum ben ik van mening dat Luuk echt hart had voor de club. Bij bijvoorbeeld Pepi zie ik dat niet, ik denk dat hij direct weg is als er een goede club komt (zijn goed recht overigens hoor).
Zeker bij corners mis ik Luuk nog steeds hoor, ik betrap mezelf erop dat ik (onbewust) nog steeds naar Luuk zoek in dat volle strafschopgebied als joey de bal erin wil gaan schieten.
Ook als aanvoerder mis ik hem. Schouten speelt perfect, niks op aan te merken. Maar als aanvoerder ? Ik ben niet kapot van zijn interviews (maar goed, als Luukfan ben ik niet neutraal) En ik vind dat hij in het veld weinig de leiding neemt, ik zie hem zelden met de scheids praten bijvoorbeeld, terwijl hij de enige is die dat mag. Ook zie ik hem weinig de andere spelers ''sturen'', maar misschien is dat nu ook zijn taak niet meer, geen idee wat de precieze afspraken zijn.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 14 november 2025 om 12:10:
En hoewel de meningen hierover uiteen lopen op dit forum ben ik van mening dat Luuk echt hart had voor de club. Bij bijvoorbeeld Pepi zie ik dat niet, ik denk dat hij direct weg is als er een goede club komt (zijn goed recht overigens hoor).
open/sluit de onderstaande quote:PSVRijnwoude schreef op 14 november 2025 om 12:10:
Zeker bij corners mis ik Luuk nog steeds hoor, ik betrap mezelf erop dat ik (onbewust) nog steeds naar Luuk zoek in dat volle strafschopgebied als joey de bal erin wil gaan schieten.