Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:



Flink gelijke conclusies zo te zien. Desondanks is het lastig om de situaties aan het eind te voorspellen, als beide teams genoeg hebben aan een gelijkspel, of een van de PL teams al door is en met een C-team speelt. Na 6 wedstrijden winnen ben je al zo goed als door. Na 6 of 7 wedstrijden is de kans groot dat meerdere teams al weet in welke van de 3 categorieën ze terecht komen.

 

+1/-0

Het jammere is dat het artikel het de hele tijd heeft over de 'zestiende finales' waarvoor je je zou plaatsen met een plek in de top 8. Dat is echter verkeerd, het zijn al direct de achtste finales.

Ik lees dat ze het hebben getoetst met 10.000 simulaties. Ik zou het nog wel interessant vinden of ze de UEFA-coëfficient of de pot hebben laten meewegen bij de kansen op de resultaten. Als je uitgaat van een random resultaat als 2 ploegen tegen elkaar spelen, krijg je natuurlijk heel andere puntenverdelingen dan wanneer je er vanuit gaat dat clubs uit pot 1 in principe gewoon al 6x moeten winnen. Ik vond de observatie dat er maar 1 uit de 10.000 gevallen was waarbij je met 19 punten niet bij de eerste 8 zat, daarom best opvallend. Het lijkt mij namelijk helemaal niet zo uitzonderlijk gezien de kwaliteit van de bovenste 9 ploegen.

Ik ben benieuwd hoe het er aan toe zal gaan, en of je inderdaad de situatie gaat krijgen dat de topclubs het na een ronde of 5/6 wel geloven en spelers beginnen te sparen. Weet iemand hier hoe de achtste finales geloot gaan worden? Maakt het uit of je 1e of 8e wordt? Of gaan die 8 in één koker en de 8 winnaars van de tussenronde in een andere koker en wordt er daarna open geloot?

 

+1/-0

Van de UEFA site (beetje vreemd dat "partly";):

To strengthen the synergy between the league and knockout phases, and to provide more sporting incentive during the league phase, the pairings of the knockout phase will also be partly determined by the league phase rankings, with a draw which likewise determines and lays out the route for teams to reach the final.

From the round of 16 onwards, the competition will continue to follow its existing format of knockout rounds leading to the final staged at a neutral venue selected by UEFA.

 

+1/-0

Gunstig dat we de 2 zwakkere uit loten, en de 3 waarmee je moet concurreren thuis. Dat zijn de cruciale potjes. Juve, Liverpool en PSG in principe niet.

 

+1/-0

Ja precies, mij wordt het vanuit die uitleg ook niet helemaal duidelijk.

Het staat wel vast dat in de tussenronde, de nr. 9 tegen de nr. 24 speelt, de nr. 10 tegen de nr. 23 etc. etc. totdat je komt bij nr. 16 - nr. 17. Het maakt dus in zeker zin wel uit wat je positie is, want hoe hoger je eindigt, hoe minder de opponent gepresteerd heeft in de groepsfase.

Maar voor de achtste finales wordt het dan lastiger loten. Dan zou je kunnen zeggen dat de nr. 1 loot tegen de winnaar van 16-17 en de nr. 8 tegen de winnaar van 9-24. Maar of dat ook zo daadwerkelijk zo gaat, heb ik nog nergens kunnen ontdekken.

 

+1/-0

Er zijn nog kaarten over voor Juventus uit dus sla allen uw slag!

 

+1/-0

Met grote verbazing heb ik gisteren en vandaag de reacties gelezen op de wedstrijd tegen Juventus.
Onbegrijpelijk hoeveel commentaar dat er komt als we een keer een wedstrijd verliezen. We zitten pas net in het seizoen en hebben te maken met nieuwe spelers en nogal wat blessures. Dan spelen we een wedstrijd tegen een tegenstander die financieel gewoon ver boven ons uitsteekt, en waar bij de kans gewoon heel groot is dat we verliezen.
Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??

Het ergste vind ik dat er meteen (en al zo vroeg in het seizoen) af wordt geheven op onze TD, en op de jeugd die het nog niet eens zo slecht doet. Beseft men wel dat dit noodgedwongen is, en dat sommige spelers niet eens op hun “eigen” positie spelen?
Het zijn notabene tot nu toe dit seizoen de gelouterde spelers, waarvan je meer zou verwachten, die verzaken … maar nee, het is zo makkelijk om een nieuwe spelers, die pas net komt kijken, af te kraken. Een beetje vertrouwen geven en houden zou naar mijn mening toepasselijker zijn …

 

+3/-0

Het gaat er niet om dat je verliest van Juve. Dat had ik al ingecalculeerd. Het gaat om de manier waarop. Bosz gaf dit zelf ook aan.

Overigens is Juve totaal geen wonderploeg. Subtop at best.

 

+3/-0

We hebben een beetje gegokt met de samenstelling van de selectie en zijn nu flink op onze plek gezet. De "zogenaamd" uitstekende start van het seizoen verbloemde wel wat maar ik weet zeker dat wij allemaal in alle wedstrijden gezien hebben dat het heel broos is. Zelfs NEC met tien man kreeg nog kansen. Eagles, RKC en Heracles hebben allemaal hun kansen gehad tegen ons maar die gaan er gelukkig niet in. Het zoekende Feyenoord heeft vier keer gescoord en dat hadden er zomaar zes kunnen zijn. Maar ik zie wel lichtpuntjes hoor, Karsdorp komt eraan, Mauro terug, een fitte Lang terug, Saibari begint te draaien, Flamingo gaat steeds beter alleen Nagalo is nog een vraagteken.
We gaan de CL niet winnen en bij de eerste 24 eindigen is al een prestatie op zich. Het is dat de exposure en financiën van de CL zo onevenredig hoog zijn anders had je echt beter in de Europaleague kunnen spelen. Maar die jongens hebben gisteren in een uur meer geleerd dan in tien wedstijden in de eredivisie. Het lijkt er zelfs op dat de spelers niet precies wisten wat ze te wachten stond en dat vind ik wel kwalijk. Inzet komt vanuit jezelf maar een trainer kan(moet?) dat ook triggeren en dat miste ik wel gisteren. Ze speelden met de dezelfde slappe intensiteit als de laatste competitiewedstrijden en dat vind ik onbegrijpelijk. Maar kop op er is nog niets verloren en het kan nog steeds een prachtig seizoen worden.

 

+1/-0

Uit bij Juventus zal je niet zo snel winnen. Het gaat meer om de manier waarop. Slap vond ik het. Dat valt jezelf te verwijten. Eigenlijk vond ik alleen Schouten, Dams en Drommel een goede indruk maken. En dat is simpelweg te weinig om überhaupt een kans te maken op een punt. Dan heb je 16 spelers nodig die op de toppen van hun kunnen spelen en er soms bovenuit steken. Hopelijk zijn we iets sterker in de volgende wedstrijden.

 

+1/-0

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook Schouten helemaal niet zo geweldig vond. Ik vond hem slordig en ik vind hem en Veerman fysiek in de duels vaak te zacht, lief en zwak. Je verliest uiteindelijk omdat veel te weinig spelers lekker in de wedstrijd zaten. Boscagli kan veel en veel beter, Veerman kan veel en veel beter, Bakayoko kan veel en veel beter en ook Tillman kan veel en veel beter. Zij vielen mij stuk voor stuk tegen.
Bij Veerman is het echt een focus-dingetje als je het mij vraagt. Als hij geen focus heeft dan wordt ie vrij laconiek en dus langzaam in handelen. En dat is gedeeltelijk ook wel een mentaliteitskwestie. De wissel tegen Oostenrijk heeft hem in die zin ook geen goed gedaan omdat - mede door de uitgesproken persoon zoals hij is - hij meteen bakken stront over zich heen krijgt. Hij maakte inderdaad fouten en ik zei ook tijdens de wedstrijd dat het lijkt alsof het een kopie is als tegen Oostenrijk, maar er waren er meer slecht.
Bakayoko en Tillman vond ik eigenlijk nog slechter, die hebben bijna niets goed gedaan. Ik moet wel eerlijk zeggen dat Juve het ook gewoon slim en goed deed. Die hadden zich wel ingelezen en voorbereid en dat is ergens ook wel een compliment naar ons.

Overigens vind ik het een verademing om Bosz na zo een wedstrijd te horen. Realistisch, duidelijk, rustig...ik hou er wel van.

Knop op en volgende CL-wedstrijd volle focus en laten zien dat je er gewoon thuis hoort!

 

+1/-0

Geen paniek mensen na gisteren staan we alweer op de 28e plaats van de CL ranglijst en er moeten nog zes duels gespeeld worden in de eerste ronde. Met een beetje mazzel staan we na vanavond al bij de eerste 24 😉 #glashalfvol

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)

 

+1/-0

Hopelijk was deze wedstrijd een wake-up call, zoals vorig jaar tegen Arsenal …
En nu zijn er gelukkig weer wat spelers terug dus (als nu niemand meer wegvalt) kan het alleen maar beter gaan. 😉

 

+1/-0

Nog maar twee plaatsen te stijgen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 19 september 2024 om 19:17:

Nog maar twee plaatsen te stijgen...


Die goal van Saibari scheelt een plek of zes👍

Dat Feyenoord krijgt ook even een lesje zeg. Is natuurlijk wel ruk voor de coefficienten maar goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 september 2024 om 11:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 18 september 2024 om 09:06:

Maar toch worden er reacties gegeven alsof het schandalig is dat we niet gewonnen hebben. Kunnen de fans tegenwoordig nog wel realistisch denken??




Van een goed / beter Juve verliezen is niet erg en zelfs ingecalculeerd.
Maar dat hoort niet op deze manier..

We staan inderdaad al weer 28e, de weg naar boven is ingeslagen :)



Wat bedoel je dan met 'deze manier'? Is er een betere manier om te verliezen? Ik geloof er niks van dat een speler denkt; ach ik heb er vandaag geen zin in dus ik loop gewoon een metertje minder (dat zou namelijk ook gelijk opvallen uit de data die tegenwoordig wordt getracked). Als onze spelers het niveau van de wedstrijd aan zouden kunnen zouden ze niet bij PSV spelen.

Overigens denk ik dat het inderdaad zo is dat het erg voordelig is dat we nog scoren en er 'maar' 3 tegenkrijgen. Hopelijk kun je qua doelsaldo rond de +-0 blijven; dan levert je dit misschien wel een paar plekken op. Dit maakt het sowieso wel interessant, omdat je met 0-4 achterstand met rust (hihi) dan alsnog best wel iets hebt om voor te spelen. Elk doelpunt kan veel waard zijn.

 

+1/-0

Als je elke wedstrijd verliest zou je in theorie in dit systeem nog door kunnen gaan....mits de andere 18 elke wedstrijd winnen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Corinthians schreef op 19 september 2024 om 20:12:

Als je elke wedstrijd verliest zou je in theorie in dit systeem nog door kunnen gaan....mits de andere 18 elke wedstrijd winnen


Leuk bedacht maar dat kan dus niet. Die andere 18 moeten soms ook tegen elkaar en dan klopt je theorie al niet meer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025