Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 18 augustus 2023 om 14:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 augustus 2023 om 10:49:

Ik zie het eerlijk gezegd best gebeuren dat we met een 1-3 of meer naar huis gaan. De uitslagen van Rangers vorig jaar in Europa:
St Gillis 3-0
PSV 2-2
Napoli 0-3
Liverpool 1-7
Ajax 1-3

Nu dus 2-1 tegen een Zwitserse middenmoter. Waarom zouden wij niet ruim moeten kunnen winnen?



Als je 100 scenario's uitdenkt voor deze wedstrijd, dan zitten daar waarschijnlijk ook wel een aantal bij dat we ruim winnen. En naar mijn verwachting een veel kleiner aantal dat we ruim verliezen. Maar ook dat behoort tot de mogelijkheden.. Remember Groningen vorig jaar: 40 minuten niks aan het handje en een paar minuten later met 3-0 achterstaan.

Rangers is een Britse club en zal zeker niet op strijdlust willen gaan verliezen. Reken dus maar dat het een heet avondje zal gaan worden op Ibrox. Als PSV zoveel rust aan de bal heeft als tegen Feyenoord, dan is het meest waarschijnlijke scenario dat we ze voetballend de baas zullen zijn. Maar ook Feyenoord kwam toch tot een behoorlijk aantal kansen vanwege een portie opportunisme in het spel.

Ik verwacht daarom toch ook een uitslag die dicht bij elkaar ligt. Een gelijkspel of maximaal 1 goal verschil. En dan is het afhankelijk van kleine momentjes, blunders en geniale ingevingen wie er aan het langste eind trekt. En hopelijk zijn wij dat. Het vertrouwen is er in ieder geval!



Scheelt natuurlijk heel wat of Lang al dan niet speelt, ook omdat er veel gevaar via Tavernier loopt.

Zoals hierboven ook aangegeven, ook tegen Fey gaf PSV aardige kansen weg. Vliegt er daar één van in word het gewoon een lastige wedstrijd in een zeer luid stadion met fanatiek publiek.

Gok op een gelijkspel.

 

+1/-0

Slopen…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 19 augustus 2023 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 18 augustus 2023 om 14:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 augustus 2023 om 10:49:

Ik zie het eerlijk gezegd best gebeuren dat we met een 1-3 of meer naar huis gaan. De uitslagen van Rangers vorig jaar in Europa:
St Gillis 3-0
PSV 2-2
Napoli 0-3
Liverpool 1-7
Ajax 1-3

Nu dus 2-1 tegen een Zwitserse middenmoter. Waarom zouden wij niet ruim moeten kunnen winnen?



Als je 100 scenario's uitdenkt voor deze wedstrijd, dan zitten daar waarschijnlijk ook wel een aantal bij dat we ruim winnen. En naar mijn verwachting een veel kleiner aantal dat we ruim verliezen. Maar ook dat behoort tot de mogelijkheden.. Remember Groningen vorig jaar: 40 minuten niks aan het handje en een paar minuten later met 3-0 achterstaan.

Rangers is een Britse club en zal zeker niet op strijdlust willen gaan verliezen. Reken dus maar dat het een heet avondje zal gaan worden op Ibrox. Als PSV zoveel rust aan de bal heeft als tegen Feyenoord, dan is het meest waarschijnlijke scenario dat we ze voetballend de baas zullen zijn. Maar ook Feyenoord kwam toch tot een behoorlijk aantal kansen vanwege een portie opportunisme in het spel.

Ik verwacht daarom toch ook een uitslag die dicht bij elkaar ligt. Een gelijkspel of maximaal 1 goal verschil. En dan is het afhankelijk van kleine momentjes, blunders en geniale ingevingen wie er aan het langste eind trekt. En hopelijk zijn wij dat. Het vertrouwen is er in ieder geval!



Scheelt natuurlijk heel wat of Lang al dan niet speelt, ook omdat er veel gevaar via Tavernier loopt.

Zoals hierboven ook aangegeven, ook tegen Fey gaf PSV aardige kansen weg. Vliegt er daar één van in word het gewoon een lastige wedstrijd in een zeer luid stadion met fanatiek publiek.

Gok op een gelijkspel.



Die gevaarlijke momenten horen bij het spel onder Bosch en bij het nonchalante van Ramalho. Dat fanatieke publiek was er ook vorig jaar toen ze weggevaagd werden in de Champions League.

Laat ik het zo zeggen; ik zou zeker niet tekenen voor een gelijkspel, ondanks dat dat op papier een prima uitslag is om mee naar Eindhoven te gaan.

Volgens de bookies is PSV heel licht favoriet in wedstrijd 1, dik favoriet over het tweeluik.

Inderdaad interessant om te zien hoe onze sterke linkerkant, mits V Aanholt weer wakker wordt, het houdt tegen hun sterspeler.

 

+1/-0

PSV gaat gewoon een bizar slechte wedstrijd spelen in Schotland. Bij enige druk op onze verdediging stort alles als een kaartenhuis in elkaar. Rangers weet dit en die prikken er sowieso minimaal 2 in. PSV moet voorin de kansen afmaken om een kans te maken. Je kunt nog net zo goed spelen, Rangers is gepokt en gemazeld en zullen PSV benaderen zoals ze Celtic benaderen.

 

+1/-1

Ik zou met Schouten spelen in plaats van Babadi, Saibari voor Bakayoko en Mwene voor Ramalho (Teze centraal).

 

+2/-0

Ik word duizelig als ik nadenk over de belangen van dit tweeluik. Geen enkele wedstrijd dit seizoen zal qua belang kunnen tippen aan deze twee wedstrijden. Er staat zoveel op het spel voor de toekomst van PSV.

- 40 miljoen cash (minus bonussen voor spelers) -> dus wellicht opent dat deuren voor de aankoop van een goede verdediger
- 6 mooie affiches
- Spelers die meer waard worden (etalage)
- Spelers die beter worden door te spelen op het hoogste niveau
- Eredivisie op zaterdag (leuker)
- Meer rust voor Eredivisie wedstrijden (= meer punten)
- Geen wedstrijden in Verwegistan

Het behalen van de groepsfase is van dusdanig belang dat dat de komende jaren door zal werken in de financiën en kwaliteit van de selectie van PSV. Daar ben ik van overtuigd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 19 augustus 2023 om 22:17:

PSV gaat gewoon een bizar slechte wedstrijd spelen in Schotland. Bij enige druk op onze verdediging stort alles als een kaartenhuis in elkaar. Rangers weet dit en die prikken er sowieso minimaal 2 in. PSV moet voorin de kansen afmaken om een kans te maken. Je kunt nog net zo goed spelen, Rangers is gepokt en gemazeld en zullen PSV benaderen zoals ze Celtic benaderen.



Ramalho dreigt het weer te verprutsen tegen Rangers. Idd hem buiten de basis laten. De afgelopen wedstrijden is het duidelijk geen zekerheidje achterin. Teze in het midden en je hebt met Boscagli een prima centrum voor nu. Eigenlijk had die nieuwe centrale verdediger er al moeten zijn, maar dan maar met Teze.
Verder hoop ik dat Lang mee kan doen. Vertessen blijft erg druistig, hoewel hij zeker wel iets kan forceren en waarde kan hebben.

 

+1/-0

Weet iemand of onze linksback fit is? Hij viel geblesseerd uit tegen Vitesse namelijk....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 20 augustus 2023 om 12:06:

Weet iemand of onze linksback fit is? Hij viel geblesseerd uit tegen Vitesse namelijk....


Hans Kraay kwam hem direct na de wedstrijd in de catacombe tegen en stelde dezelfde vraag.
Het antwoord was dat het niks ergs was en hij er voor dinsdag geen problemen bij voorstelde.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 20 augustus 2023 om 13:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 20 augustus 2023 om 12:06:

Weet iemand of onze linksback fit is? Hij viel geblesseerd uit tegen Vitesse namelijk....


Hans Kraay kwam hem direct na de wedstrijd in de catacombe tegen en stelde dezelfde vraag.
Het antwoord was dat het niks ergs was en hij er voor dinsdag geen problemen bij voorstelde.



Ok thanks. Dat had ik gemist!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 augustus 2023 om 10:49:

Ik word duizelig als ik nadenk over de belangen van dit tweeluik. Geen enkele wedstrijd dit seizoen zal qua belang kunnen tippen aan deze twee wedstrijden. Er staat zoveel op het spel voor de toekomst van PSV.

- 40 miljoen cash (minus bonussen voor spelers) -> dus wellicht opent dat deuren voor de aankoop van een goede verdediger
- 6 mooie affiches
- Spelers die meer waard worden (etalage)
- Spelers die beter worden door te spelen op het hoogste niveau
- Eredivisie op zaterdag (leuker)
- Meer rust voor Eredivisie wedstrijden (= meer punten)
- Geen wedstrijden in Verwegistan

Het behalen van de groepsfase is van dusdanig belang dat dat de komende jaren door zal werken in de financiën en kwaliteit van de selectie van PSV. Daar ben ik van overtuigd.



Inderdaad, de belangen zijn levensgroot. Toch wil ik één nuance maken: sportief gezien zou het voor PSV leuker zijn om Europa League te spelen. De ploegen die in dat toernooi zitten, zijn veel meer 'in our league' dan de ploegen de in de CL.

Het staat heel leuk op een affiche als je tegen Bayern, PSG, Barça, Real Madrid, AC Milan of Manchester City moet spelen. Maar onze spelers worden er niet beter van als ze 90 minuten lang dronken worden gevoetbald door teams die individueel zoveel beter zijn dan wij. In de CL is het hopen dat je door een gelukkige loting een zwakkere broeder treft en wellicht heb je de mazzel dat er een nog een team bij zit waartegen je niet heel zwaar de underdog bent.

De niet aantrekkelijk ploegen en Oostblok-reizen kom je nu bijna alleen nog maar in de Conference League tegen. De Europa League heeft gewoon goede tegenstanders uit de top-voetballanden en de topclubs uit de landen die qua kwaliteit van de competitie dichter bij de onze zitten.

Dat maakt voor mij de pijn van het eventueel missen van de CL bij voorbaat al iets minder erg. Maar ik ben het met je eens dat het voor bijna alle redenen die je opnoemt gewoon tijd is dat we ons weer kwalificeren voor de CL. Financieel súperbelangrijk en ook qua prestige moet het gewoon weer eens gebeuren!

 

+1/-0

Is er een linksback beschikbaar morgenavond?

 

+1/-0

Dest kan als linksback spelen. Maar gezien het feit dat hij zelf aangeeft dat hij niet wedstrijdfit is, kijk ik er niet raar van op als morgen de verdediging Teze - Ramalho - Boscagli - Sambo zal worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 augustus 2023 om 09:58:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 augustus 2023 om 10:49:

Ik word duizelig als ik nadenk over de belangen van dit tweeluik. Geen enkele wedstrijd dit seizoen zal qua belang kunnen tippen aan deze twee wedstrijden. Er staat zoveel op het spel voor de toekomst van PSV.

- 40 miljoen cash (minus bonussen voor spelers) -> dus wellicht opent dat deuren voor de aankoop van een goede verdediger
- 6 mooie affiches
- Spelers die meer waard worden (etalage)
- Spelers die beter worden door te spelen op het hoogste niveau
- Eredivisie op zaterdag (leuker)
- Meer rust voor Eredivisie wedstrijden (= meer punten)
- Geen wedstrijden in Verwegistan

Het behalen van de groepsfase is van dusdanig belang dat dat de komende jaren door zal werken in de financiën en kwaliteit van de selectie van PSV. Daar ben ik van overtuigd.



Inderdaad, de belangen zijn levensgroot. Toch wil ik één nuance maken: sportief gezien zou het voor PSV leuker zijn om Europa League te spelen. De ploegen die in dat toernooi zitten, zijn veel meer 'in our league' dan de ploegen de in de CL.

Het staat heel leuk op een affiche als je tegen Bayern, PSG, Barça, Real Madrid, AC Milan of Manchester City moet spelen. Maar onze spelers worden er niet beter van als ze 90 minuten lang dronken worden gevoetbald door teams die individueel zoveel beter zijn dan wij. In de CL is het hopen dat je door een gelukkige loting een zwakkere broeder treft en wellicht heb je de mazzel dat er een nog een team bij zit waartegen je niet heel zwaar de underdog bent.

De niet aantrekkelijk ploegen en Oostblok-reizen kom je nu bijna alleen nog maar in de Conference League tegen. De Europa League heeft gewoon goede tegenstanders uit de top-voetballanden en de topclubs uit de landen die qua kwaliteit van de competitie dichter bij de onze zitten.

Dat maakt voor mij de pijn van het eventueel missen van de CL bij voorbaat al iets minder erg. Maar ik ben het met je eens dat het voor bijna alle redenen die je opnoemt gewoon tijd is dat we ons weer kwalificeren voor de CL. Financieel súperbelangrijk en ook qua prestige moet het gewoon weer eens gebeuren!



Ik ben het helemaal eens met je nuance en zou er zelfs daar nog een aan toe willen voegen: speel je de Conference League, maak je wellicht nog eens kans om ooit een Europese prijs te pakken. En dat is toch alweer 35 jaar geleden. Baal nog steeds van Leicester...

Dat gezegd hebbende en doorgaand op jouw nuance, is voor mij op dit moment het meest ideale scenario je te plaatsen voor de CL met alle bijbehorende voordelen, om vervolgens als 3e te eindigen en je route af te mogen maken in de Europa League (waar je met heel veel fantasie wellicht ook een kans kan maken, in tegenstelling tot de CL).

 

+3/-0

Voordeel wat dat betreft is dat je als de groepsfase haalt je tijdens de loting in pot 3 zal zitten, terwijl dit in de afgelopen jaren steeds pot 4 zou zijn. Uiteraard kun je nog steeds zwaar loten en het dan moeten opnemen tegen een Newcastle United, maar de kans op een tegenstander die je kan hebben is vanuit pot 4 toch wel een stuk groter.

Maar eerst maar zorgen dat we van de Rangers winnen voor we hiermee bezig kunnen gaan :B

 

+1/-0

Sambo zal waarschijnlijk linksback spelen ja. Dest zit daar in geval van nood. Of extreme luxe, wat ik niet verwacht.

 

+1/-0

Verwacht Dest op links, en Sambo op rechts met Teze naast Boscagli :-)
Iets verdedigender middenveld met Schouten, Sangare en Veerman.

Gas er op. 1-2 :psv

 

+1/-0

Heel simpel, we moeten ons echt kapot schamen als wij met deze selectie niet gewoon twee keer winnen van deze Rangers. Het was vorig jaar al niets en door dat geweldige publiek lijkt het nog iets, maar ajaks bewees dat je hier gewoon dik van kunt en moet winnen.

Maar dan wel druk vooruit zetten, lef tonen en bijten en niet alleen blaffen!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 22 augustus 2023 om 11:01:

Heel simpel, we moeten ons echt kapot schamen als wij met deze selectie niet gewoon twee keer winnen van deze Rangers. Het was vorig jaar al niets en door dat geweldige publiek lijkt het nog iets, maar ajaks bewees dat je hier gewoon dik van kunt en moet winnen.

Maar dan wel druk vooruit zetten, lef tonen en bijten en niet alleen blaffen!



Jammer dat je dan toch 2-2 in de PSV pool hebt ingevuld ;)

 

+2/-0

Financieel gezien MOET je hem gewoon winnen om stapjes te kunnen zetten naar een financiële gezonde toekomst. Elk jaar je sterk houders moeten verkopen gaat je sportief nooit brengen daar waar je graag wilt zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers