Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 183 184 185 186 187

Ik begrijp dat ze het bij ajaks vervalsing vinden dat ze geen fans mee mogen nemen naar de beker tegen Feyenoord. Wel wat kort van geheugen. Wij mochten immers ook geen fans meenemen naar hun. ''Volgens de burgemeester''.

Nog even voor de duidelijkheid, ik vind dit ook vervalsing, maar dat was het toen voor ons ook. Een compleet stadion tegen je is toch wel een dingetje. Maar vreemd dat ze het toen bij ons afdeden als niet belangrijk en het nu opeens zo aanvallen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 02 maart 2023 om 22:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 02 maart 2023 om 20:16:

En dan wordt die Berghuis (waarschijnlijk; volgens hun forum) tot speler v/d maand uitgeroepen?? Hahahaha



Zou Hato deze interlandperiode al uitgenodigd worden of pas de volgende ?



Ik denk de volgende en wat denk jij?

 

+1/-0

Al weer laat Heerenveen zich als makke schaapjes afslachten. Tegen ons 200%, dan blijft er blijkbaar 0% over voor de wedstrijd tegen amsterdam.

 

+1/-0

Als je na 6 schoten er drie in hebt liggen gaat het makkelijk inderdaad. Dat Noppert er niet bij is scheelt uiteraard ook. PSV heeft heel veel kansen nodig. Dan is het ook steeds meer de moeite waard voor tegenstanders om alles te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 12 maart 2023 om 15:06:

Al weer laat Heerenveen zich als makke schaapjes afslachten. Tegen ons 200%, dan blijft er blijkbaar 0% over voor de wedstrijd tegen amsterdam.



In plaats van "half leeg" kun je het glas ook eens "half vol" zien. Ik zie het juist als een compliment als andere ploegen juist tegen ons 200% geven. Dan zien je ze tenminste voor "vol" aan. En tegen vrijwel iedere ploeg die tegen ons 200% geeft moeten we met onze surplus aan kwaliteit nog kunnen winnen. Moeten wij natuurlijk wel 100% geven.

 

+1/-0

Ik zie dat soort teksten vaker langs komen. Waarom zouden al die ploegen 100 procent geven tegen PSV en het laten lopen tegen Ajax?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 12 maart 2023 om 22:11:

Ik zie dat soort teksten vaker langs komen. Waarom zouden al die ploegen 100 procent geven tegen PSV en het laten lopen tegen Ajax?



Omdat ze voelen dat ze tegen Ajax al beginnen met een 0-1 achterstand sinds Heitinga aan het roer staat.

Onder Schreuder was het net als tegen PSV : vol erin gaan!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Peejay schreef op 13 maart 2023 om 09:18:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 12 maart 2023 om 22:11:

Ik zie dat soort teksten vaker langs komen. Waarom zouden al die ploegen 100 procent geven tegen PSV en het laten lopen tegen Ajax?



Omdat ze voelen dat ze tegen Ajax al beginnen met een 0-1 achterstand sinds Heitinga aan het roer staat.

Onder Schreuder was het net als tegen PSV : vol erin gaan!



Als je gewoon scherp begint sta je nu na 19 minuten al 3-0 achter. Daarnaast scoren zo ook alsnog 2x wat voor Ajax nog wel te denken geeft. Net als dat wij er gisteren weer 2 tegen krijgen tegen de nummer laatst.

Heerenveen is daarnaast al jaren een oefenpartijtje voor Ajax, terwijl wij er (bijna) standaard punten verliezen. Zo heeft Ajax het een aantal jaar telkens lastig gehad tegen Heracles, maar helaas spelen die tegenwoordig KKD.

 

+1/-0

Voor degenen die willen genieten op deze zondagmiddag raad ik aan op de site of app van ESPN het interview met Heitinga te kijken. Drie minuten aan een stuk genieten hoe ze steeds benadeeld worden door de arbitrage en er nooit een beslissing van de VAR hun kant opvalt :D :D

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 april 2023 om 15:21:

Voor degenen die willen genieten op deze zondagmiddag raad ik aan op de site of app van ESPN het interview met Heitinga te kijken. Drie minuten aan een stuk genieten hoe ze steeds benadeeld worden door de arbitrage en er nooit een beslissing van de VAR hun kant opvalt :D :D



Maar helaas werkt dit voor hun wel vaak. Je zag het ook toen Slot klaagde na Twente(?). De wedstrijden erna kregen ze wel opvallend veel mee (toevallig ook tegen ons). Nu heb je weer kans dat onze arme amsterdammertjes de komende wedstrijden bij enige twijfel alles mee krijgen. (en ze spelen ook nog tegen ons)

 

+1/-0

Je kan het niet zien, dus had de VAR de beslissing van de grensrechter moeten overrulen? :huh :huh . Ik zag eerst die hele Kusus niet eens op de foto achter die Kowetter.

Ik vind het overigens gewoon op buitenspel lijken. Als ik scheids was had ik Kudus rood gegeven :p.

 

+2/-0

Het is wel ironisch dat juist de club die vorig jaar de titel min of meer cadeau kreeg door een lange reeks beslissende, twijfelachtige (VAR-)beslissingen, zich nu zo hard uitspreekt over dit moment.

Natuurlijk, op de beelden had het er alle schijn van dat deze goal geldig was. Maar als de beelden geen zekerheid bieden, kan het besluit van de arbiters op het veld niet worden teruggedraaid. Gevalletje dikke pech voor ze. En na de "bolling van de bal" argumenten van vorig jaar, kan ik er alleen maar keihard om lachen dat het ze nu ook een keertje tegenzit.

 

+3/-0

Lachwekkend. Toen de bal bij ons over de zijlijn was maar ze het niet 100% zeker wisten toen vonden ze het in amsterdam allemaal prima.
Maar nu moet je ze eens horen, jankerds.

Tuurlijk, zo werkt het overal. Maar ik geniet hier wel eventjes van.

 

+1/-0

De grens had nooit mogen vlaggen volgens Heitinga, hij moet voor de grap eens een paar wedstrijden bij PSV kijken. Bij ieder twijfel buitenspel dingetje wordt die vlag omhoog gedaan, afgelopen wedstrijd nog twee keer zelfs! Waarom zou het dan bij Ajax andersom moeten werken? Waar is de logica? De beelden zijn juist voor dubbele interpretatie vatbaar en de grens heeft in dat opzicht een betere lijn dan de camerapositie... Maar dit is idd weer het typische scheidsrechtertje bewerken voorafgaande aan een belangrijke periode... Je ziet ieder jaar weer dat scheidsrechters er gevoelig voor zijn, anders zou Simons wel 20 overtredingen mee krijgen per wedstrijd in plaats van dat alles wordt genegeerd... Popi jopi fluiten is het belangrijkste!

 

+1/-0

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/scheidsrechterszaken-knvb-erkent-twijfel-over-afgekeurde-goals-ajax-en-fc-utrecht~ac8c07a2/link

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/arbiter-makkelie-ik-kan-me-ook-voorstellen-dat-mensen-zeggen-dat-de-bal-uit-was~af8cb728/link

Ik heb nog even gekeken wat de reactie van de KNVB toen was, maar die kan ik niet vinden eigenlijk, was die er uberhaupt? Maar nu wordt er van bovenaf even aangegeven dat er in zo'n situatie niet had moet worden gevlagd, terwijl dit het hele seizoen vrijwel altijd gebeurd bij twijfel!!! Bij PSV dit seizoen al ca. 10 keer voorgekomen! Daarnaast is er bij PSV dit weekend twee keer gevlagd, i.p.v. dat ze het gewoon aan de var overlieten, maar dat blijft dan onbesproken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 03 april 2023 om 15:37:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/scheidsrechterszaken-knvb-erkent-twijfel-over-afgekeurde-goals-ajax-en-fc-utrecht~ac8c07a2/link

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/arbiter-makkelie-ik-kan-me-ook-voorstellen-dat-mensen-zeggen-dat-de-bal-uit-was~af8cb728/link

Ik heb nog even gekeken wat de reactie van de KNVB toen was, maar die kan ik niet vinden eigenlijk, was die er uberhaupt? Maar nu wordt er van bovenaf even aangegeven dat er in zo'n situatie niet had moet worden gevlagd, terwijl dit het hele seizoen vrijwel altijd gebeurd bij twijfel!!! Bij PSV dit seizoen al ca. 10 keer voorgekomen! Daarnaast is er bij PSV dit weekend twee keer gevlagd, i.p.v. dat ze het gewoon aan de var overlieten, maar dat blijft dan onbesproken.



Volgens een artikel in De Telegraaf van 23 januari 2022, een dag na de wedstrijd PSV - Ajax, nam volgens scheidsrechtersbaas Dick van Egmond de var de enige juiste beslissing. Hij was dan ook complimenteus over de arbitrage tijdens de 'bal wel\bal niet over de zijlijn'-wedstrijd. In De Limburger laat Van Egmond optekenen dat op basis van de beelden die beschikbaar zijn niet te zien is dat de bal volledig over de zijlijn is geweest.

Van de 'bal wel\bal niet over de zijlijn'-situatie in de wedstrijd tussen FC Utrecht en Volendam was ook geen duidelijk beeld beschikbaar (tenminste niet getoond op televisie) maar dan geldt het argument 'geen duidelijke beelden, dus doorspelen' niet.

Scheidsrechter Makkelie dacht er tijdens PSV - Ajax hetzelfde over (geen sluitend bewijs dat de bal helemaal over de zijlijn is) maar gisteren draaide hij als VAR zo ongeveer 180 graden.

Zou dat dan toch te maken hebben met voorkeur? Want ja, scheidsrechters zijn net mensen (waarbij objectiviteit soms ver te zoeken is).

 

+1/-0

Ik vind het persoonlijk meer neigen naar buitenspel, dan geen buitenspel.

Blijft apart dat er geen betere beelden zijn voor zulke gevallen, maar dat geldt niet alleen bij Go Ahead Eagles. Uitendelijk zijn de regels volgens het boekje gevolgd.

Wat ik dan persoonlijk wel weer typerend vind, is dat alles en iedereen in de media moord en brand schreeuwt. Met als hoogtepunt Marciano Vink, die in de rust begint te pleiten voor het veranderen van de regels :D

Het zit ze een keer tegen hoor. En dan worden wij calimero's genoemd :verlegen

 

+2/-0

Waar ik niemand over hoor: wat gebeurde er in de 9e minuut? Corner van Go Ahead, wordt binnengekopt, maar net voordat de bal gekopt wordt, fluit de scheidsrechter af. Als ik dan naar de herhaling kijk zie ik vooral een duidelijke overtreding van Timber. Op basis waarvan fluit die scheidsrechter af?

Zie hier (vanaf 53 seconden): https://www.ajax.nl/artikelen/samenvatting-go-ahead-eagles-ajax-0-0/link

 

+1/-0

Volgens mij floot de scheidsrechter daar net voordat de corner genomen was om een paar spelers vanwege wat duw- en trekwerk vermanend toe te spreken. Hij was wat aan de late kant, waardoor die bal werd voorgegeven en ingekopt.

Pleiten voor een verandering van de regels doen we hier op het forum ook al 3 jaar. Eindverantwoordelijkheid bij de VAR leggen, of in ieder geval de scheids op basis van de beschikbare beelden de beste beslissing laten nemen ipv vasthouden aan de real-time waarneming van een individu. Dat dat nu op grotere schaal gebeurt, vind ik op zich niet erg. Het is alleen erg jammer dat het pas gebeurt als Ajax een keer benadeeld wordt.

 

+2/-0

Het argument 'ze verdienden op basis van het wedstrijdbeeld ook niet meer', zoals ik na diverse wedstrijden bij PSV in de media hoorde om een scheidsrechterlijke dwaling te verbloemen klinkt nu in ieder geval een stuk minder. Het is en blijft een Ajax bolwerk, zowel in Zeist als in Hilversum en dat zal nooit veranderen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 183 184 185 186 187

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax