Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 185 186 187 188 189

open/sluit de onderstaande quote:




Kijk je wel uit met dat biertje ! Niet gooien he!

 

+1/-0

En eindelijk beginnen de arbiters de waardeloze acties van Tadic ook te zien …. Nu nog daadwerkelijke actie op het veld.
Nu het slechter gaat met Ajaks durft ineens de hele media etc. kritiek te leveren, terwijl het allemaal al veel langer bekend was …

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/52394/Bas-Nijhuis-%27Dit-soort-gedrag-van-Dusan-Tadic-moeten-we-echt-gaan-uitbannen%27link

 

+1/-0

Weet niet of dit het juiste onderdeel is van het forum om het onderstaande te benoemen maar doe het toch.

Ik beluister wekelijks diverse voetbalpodcasts, zo ook de NOS-voetbalpodcast. De inhoud van de podcast heeft me er toe verleid om de volgende mail naar voetbalpodcast@nos.nl te sturen:
"Heren,
Gisteren naar de NOS Voetbalpodcast geluisterd.
In het weekend dat PSV en Ajax om de belangrijke tweede plaats spelen (geeft immers recht op voorronde CL en bij plaatsing een bak geld) wordt begonnen met het bewieroken van Feijenoord. Terecht? Kan je over discussiëren maar gezien de goede prestaties van Feijenoord te billijken.
Vervolgens vanaf minuut 12.36 de wedstrijd PSV – Ajax. PSV wint met 3 – 0 van Ajax. Tot minuut 21.33, dus in 9 minuten wordt PSV één keer genoemd (Arno: ‘ik wil het over de wedstrijd PSV – Ajax hebben’) (nou, misschien nog een keer). Arno wil in minuut 21.33 direct door naar AZ, Jeroen vraagt of er nog niet even over PSV gepraat moet worden. Zeer kort en teneur is negatief. En vervolgens wordt de pet van Ruud van Nistelrooij belachelijk gemaakt. Als jullie niets over PSV willen zeggen, zeg dan ook niets.
In de podcast van gisteren zou positief over PSV gesproken kunnen worden. Het was allemaal niet sprankelend maar ze hebben wél gewonnen van Ajax (nu al voor de derde keer dit seizoen). Maar iets positiefs over PSV zeggen lukt jullie blijkbaar niet. Houd dan ook in het vervolg jullie mond als PSV weer eens slecht speelt (zoals dit seizoen ook al vaak is voorgekomen) en er alle reden is om negatief over PSV te praten."

Calimero? Nee. Maar feit is wel dat PSV volledig genegeerd wordt als er iets positiefs te melden is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TammyW42 schreef op 26 april 2023 om 09:05:

Ik beluister wekelijks diverse voetbalpodcasts, zo ook de NOS-voetbalpodcast. De inhoud van de podcast heeft me er toe verleid om de volgende mail naar voetbalpodcast@nos.nl te sturen:
Maar iets positiefs over PSV zeggen lukt jullie blijkbaar niet. Houd dan ook in het vervolg jullie mond als PSV weer eens slecht speelt (zoals dit seizoen ook al vaak is voorgekomen) en er alle reden is om negatief over PSV te praten."

Calimero? Nee. Maar feit is wel dat PSV volledig genegeerd wordt als er iets positiefs te melden is.



Ach ja, sinds dat hele gedoe met die Tom Egbers affaire klapten er wat (oud) NOS Studio Sport medewerkers uit de school over de gigantische pro-Ajax en anti-PSV sentimenten op de werkvloer daar. Alles wat wij al jarenlang dachten maar amper durfden uit te spreken (calimero!) werd bevestigd. Ik zou die NOS voetbalpodcast dan ook lekker links laten liggen als ik jou was.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 26 april 2023 om 07:37:

En eindelijk beginnen de arbiters de waardeloze acties van Tadic ook te zien …. Nu nog daadwerkelijke actie op het veld.
Nu het slechter gaat met Ajaks durft ineens de hele media etc. kritiek te leveren, terwijl het allemaal al veel langer bekend was …

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/52394/Bas-Nijhuis-%27Dit-soort-gedrag-van-Dusan-Tadic-moeten-we-echt-gaan-uitbannen%27link



De reacties daarop lezen is ook maar al te leuk. Luuk de Jong erbij halen, partijdigheid aankaarten van Nijhuis, de tackle van Sangare op Tadic aankaarten (was gewoon op de bal, maar oogde wel onbeholpen). Gelukkig is er nog een enkeling die ook zegt dat het ronduit irritant is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 26 april 2023 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 26 april 2023 om 07:37:

En eindelijk beginnen de arbiters de waardeloze acties van Tadic ook te zien …. Nu nog daadwerkelijke actie op het veld.
Nu het slechter gaat met Ajaks durft ineens de hele media etc. kritiek te leveren, terwijl het allemaal al veel langer bekend was …

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/52394/Bas-Nijhuis-%27Dit-soort-gedrag-van-Dusan-Tadic-moeten-we-echt-gaan-uitbannen%27link



De reacties daarop lezen is ook maar al te leuk. Luuk de Jong erbij halen, partijdigheid aankaarten van Nijhuis, de tackle van Sangare op Tadic aankaarten (was gewoon op de bal, maar oogde wel onbeholpen). Gelukkig is er nog een enkeling die ook zegt dat het ronduit irritant is.



Inderdaad lachen die reacties ... En dan worden wij Calimero's genoemd?? Hahaha

Ben het ook wel met sommigen eens dat Luuk af en toe kan overdrijven, al hoewel hij naar mijn mening afgelopen wedstrijd, in dat opstootje met die keeper helemaal niets fout had gedaan ... die keeper had gewoon last van een beetje teveel adrenaline volgens mij.

 

+1/-0

De puinbak die Ajax ervan heeft gemaakt is wel echt bizar. Als ik voor mezelf spreek dan wist ik dat er een moment ging komen dat belangrijke spelers als Blind/Tadic niet meer zo goed zijn dat zij de leiders kunnen of moeten zijn en op dat moment worden ze ook heel erg (te) duur. Als je dan ook nog een paar dure miskopen bij doet die a) de afschrijvingen skyhigh maken en b) zo hoog zitten in salaris dat er maar pakweg 20 clubs in Europa dat uberhaupt kan/wil betalen. Dan kun je zo'n speler wel kwijt als die presteert (Haller) maar niet als die niet meer presteren (Bergwijn). Dan is 5 jaar heel veel zeg maar.

Toen zat ik me vanmorgen te bedenken of het nu gewoon een logisch gevolg is na een paar extreem succesvolle jaren of dat je zo'n inzinking kunt voorkomen als club zijnde. Met andere woorden, wat hadden ze 1 a 2 jaar geleden moeten doen om dit scenario te voorkomen? Wat moet PSV doen als ze 2 jaar op rij kampioen worden en de concurrentie financiële troubles over houdt?

Als je het mij vraagt is het beleid wat AZ voert het beste beleid maar dat is op het niveau AZ. Als PSV 2 keer op rij kampioen zou worden en onze spelers voor hoofdprijzen de deur uit gaan dan zouden we eigenlijk nog steeds die grens mbt afschrijvingen vast moeten houden. Het is heel verleidelijk om dan meer te gaan betalen voor spelers maar dan is het risico ook veel groter. Qua salaris denk ik dat je wel mee kunt groeien. Als je dan spelers koopt die niet perse meteen bovenin je salarishuis zitten dan kun je die spelers nog mee laten groeien met hun prestaties zoals jeugdspelers dat ook doen. Waar PSV voor moet oppassen is het moment dat Luuk niet meer je aanvalsleider is. Dan moet er een nieuwe captain klaar staan en een nieuwe spits die hem op sportief vlak voorbij streeft.

AZ wilde nooit meer dan pakweg 4 miljoen betalen en heeft nu al een keer 5,5 a 6 miljoen betaald geloof ik. Maar voor PSV zou zo'n grens van 8 a 10 miljoen eigenlijk ook heel logisch zijn. Tot pakweg 10 miljoen zijn er volgens mij genoeg spelers die net zo'n grote (of kleine) gok zijn dan die dure jongens. Ajax dacht met Bassey, Bergwijn, Blind, Tadic, Ziyech, Sulejmani, Antony, Brobbey en Haller allemaal 'zekerheidjes' te kopen maar uiteindelijk zijn dat zelden allemaal zekerheidjes. PSV betaalde 5x meer dan 9 a 10 miljoen geloof ik met oa Bruma Baumgartl Romero maar ook in het verleden Koné en Lozano. Is dat nu achteraf echt zo veel minder risico dan de 5 a 10 investeringen? Feyenoord heeft dit jaar het meest betaald voor Timber. Als die niet geblesseerd was geraakt had Wieffer niet in de basis gestaan en als Twente ja had gezegd tegen Zerrouki dan was Wieffer ook gewoon voor erbij. Uiteindelijk blijkt hij de beste van de 3. Dit is precies hoe AZ het ook altijd doet.

Ajax heeft de verkeerde spelers gehaald, de verkeerde trainer, te laat ingezien dat spelers knechten zijn ipv kopmannen en te laat ingezien dat Tadic/Blind/Klaassen hun het niet meer gaan brengen. Als dan ook nog eens de investeringen van circa 5 a 6 miljoen fout gaan (rechtsbuiten en rechtsback) en er staat geen fitte jeugd klaar dan hang je al.

 

+1/-0

Ik zie op het moment ook niet heel veel rond lopen wat veel geld op gaat leveren in Amsterdam. Timber zal nog wel wat op gaan leveren en hun absolute cashcow is Kudus. Maar voor de rest?

Oh ja, Alvarez.

 

+1/-0

Kudus is meer geblesseerd dan dat hij speelt. Alvarez zal inderdaad verkocht moeten worden en het is maar de vraag of er een leuke club voor Timber komt. Met dat tekort van 60 miljoen als ze de CL sowieso niet halen hebben ze toch een flink probleem.

 

+1/-0

Ajax kan echt wel een jaartje zonder CL met hun eigen vermogen. 2 jaar geen CL is een ander verhaal.
Geen CL scheelt ook weer fors in de bonussen voor spelers en directie, dus toch nog goed nieuws voor Ajax😉

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 26 april 2023 om 12:59:

De puinbak die Ajax ervan heeft gemaakt is wel echt bizar. Als ik voor mezelf spreek dan wist ik dat er een moment ging komen dat belangrijke spelers als Blind/Tadic niet meer zo goed zijn dat zij de leiders kunnen of moeten zijn en op dat moment worden ze ook heel erg (te) duur. Als je dan ook nog een paar dure miskopen bij doet die a) de afschrijvingen skyhigh maken en b) zo hoog zitten in salaris dat er maar pakweg 20 clubs in Europa dat uberhaupt kan/wil betalen. Dan kun je zo'n speler wel kwijt als die presteert (Haller) maar niet als die niet meer presteren (Bergwijn). Dan is 5 jaar heel veel zeg maar.

Toen zat ik me vanmorgen te bedenken of het nu gewoon een logisch gevolg is na een paar extreem succesvolle jaren of dat je zo'n inzinking kunt voorkomen als club zijnde. Met andere woorden, wat hadden ze 1 a 2 jaar geleden moeten doen om dit scenario te voorkomen? Wat moet PSV doen als ze 2 jaar op rij kampioen worden en de concurrentie financiële troubles over houdt?

Als je het mij vraagt is het beleid wat AZ voert het beste beleid maar dat is op het niveau AZ. Als PSV 2 keer op rij kampioen zou worden en onze spelers voor hoofdprijzen de deur uit gaan dan zouden we eigenlijk nog steeds die grens mbt afschrijvingen vast moeten houden. Het is heel verleidelijk om dan meer te gaan betalen voor spelers maar dan is het risico ook veel groter. Qua salaris denk ik dat je wel mee kunt groeien. Als je dan spelers koopt die niet perse meteen bovenin je salarishuis zitten dan kun je die spelers nog mee laten groeien met hun prestaties zoals jeugdspelers dat ook doen. Waar PSV voor moet oppassen is het moment dat Luuk niet meer je aanvalsleider is. Dan moet er een nieuwe captain klaar staan en een nieuwe spits die hem op sportief vlak voorbij streeft.

AZ wilde nooit meer dan pakweg 4 miljoen betalen en heeft nu al een keer 5,5 a 6 miljoen betaald geloof ik. Maar voor PSV zou zo'n grens van 8 a 10 miljoen eigenlijk ook heel logisch zijn. Tot pakweg 10 miljoen zijn er volgens mij genoeg spelers die net zo'n grote (of kleine) gok zijn dan die dure jongens. Ajax dacht met Bassey, Bergwijn, Blind, Tadic, Ziyech, Sulejmani, Antony, Brobbey en Haller allemaal 'zekerheidjes' te kopen maar uiteindelijk zijn dat zelden allemaal zekerheidjes. PSV betaalde 5x meer dan 9 a 10 miljoen geloof ik met oa Bruma Baumgartl Romero maar ook in het verleden Koné en Lozano. Is dat nu achteraf echt zo veel minder risico dan de 5 a 10 investeringen? Feyenoord heeft dit jaar het meest betaald voor Timber. Als die niet geblesseerd was geraakt had Wieffer niet in de basis gestaan en als Twente ja had gezegd tegen Zerrouki dan was Wieffer ook gewoon voor erbij. Uiteindelijk blijkt hij de beste van de 3. Dit is precies hoe AZ het ook altijd doet.

Ajax heeft de verkeerde spelers gehaald, de verkeerde trainer, te laat ingezien dat spelers knechten zijn ipv kopmannen en te laat ingezien dat Tadic/Blind/Klaassen hun het niet meer gaan brengen. Als dan ook nog eens de investeringen van circa 5 a 6 miljoen fout gaan (rechtsbuiten en rechtsback) en er staat geen fitte jeugd klaar dan hang je al.



Duidelijk verhaal. In oktober heb ik ook al meermaals posts geplaatst dat Ajax een groot probleem zou krijgen. Ze verkochten aan het begin van het seizoen 5 basisspelers, en de afgelopen jaren ging er ook al meer kwaliteit uit dan dat er bij kwam.

Als er vervolgens (veel) geld betaald wordt voor spelers die kwalitatief van een ander kaliber zijn (zoals Bassey, Sanchez, Lucca, Conceicao, Ocampos, Grillitsch) ofwel gewoonweg tegenvallen (Bergwijn, Wijndal, Brobbey) dan houdt het op. Dan win je af en toe eens een paar wedstrijdjes vanwege de matige tegenstand of omdat het toevallig een keertje wat mee zit, maar dan kun je niet structureel presteren.

Ajax heeft de afgelopen jaren het geluk gehad dat alles op het juiste moment samen kwam. De uitzonderlijke talenten De Ligt en De Jong die tegelijkertijd bij Ajax op hun top zaten. Spelers als Ziyech en Donny van de Beek die in het hoge niveau mee gingen. Top-aankopen Blind en Tadic. En een aantal exotische aankopen die heel goed uitpakten met Tagliafico, Martinez, Alvarez, Neres en Antony.

PSV had in 2004-2005 een fantastisch elftal. Daarna werd het elk jaar ietsje minder, maar werden er toch nog 3 titels bij elkaar gespeeld. Toen was de kwaliteit echt verdwenen en duurde het tot 2015 voor er weer succes was.

Ik denk dat de cyclus die Ajax mee maakt, gewoon logisch is in de topsport en zeker bij een Nederlandse club. Een ploeg als PSG, City of Bayern kan in principe iedereen kopen die ze willen, maar in Nederland heb je echt een stuk kleinere vijver. En als je dan een paar keer achter elkaar een slechte vis te pakken hebt, doet dat pijn.

Ik denk dat Ajax met Hancko een betere aankoop had gehad dan met Bassey. Met Wieffer een betere middenvelder had gehaald dan met Grillitsch. En met Gimenez misschien ook wel een betere spits had gehad dan Brobbey.

Maar goed... Ondanks alle misère blijft het natuurlijk altijd een gevaarlijke tegenstander. Ook al hebben we 3x van ze gewonnen dit jaar, in alle wedstrijden zijn ze in fases beter en gevaarlijker geweest dan wij. Zondag zullen wij dus echt wederom alles uit de kast moeten halen en ook een beetje geluk hebben, om de beker mee naar Eindhoven te nemen. En een Ajax met Alvarez en Kudus heeft ook weer meer kwaliteit dan de ploeg die afgelopen weekend in Eindhoven op het veld stond.

Wel ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren als Ajax de Champions League gaat mislopen komend jaar. Een speler als Alvarez, één van de weinige overgebleven sterkhouders, zal dan echt wel weg willen. Aan Timber zal ook getrokken gaan worden. Jongens als Tadic en Berghuis zakken ieder seizoen een beetje verder terug. De aanstormende jeugdspelers zullen niet direct tot grote zenuwen bij de concurrentie leiden. Dus dan komt er direct een grote last op de schouders van de nieuwe technische man....

 

+2/-0

Hoogmoed komt voor de val.
Ik hoop ook echt dat de boel volledig uit elkaar valt daar.

 

+2/-0

Ik vraag me af als een andere Eredivisieclub zich met een geloof gaat identificeren, wat voor reacties dat oplevert. Dan denk ik bijvoorbeeld als AZ zich "moslims" gaat noemen en met de vlag van Palestina op de tribune en "wie niet spring die is geen...". Ik durf erop te wedden dat de supporters van andere clubs daar op zullen reageren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 mei 2023 om 22:31:

Ik vraag me af als een andere Eredivisieclub zich met een geloof gaat identificeren, wat voor reacties dat oplevert. Dan denk ik bijvoorbeeld als AZ zich "moslims" gaat noemen en met de vlag van Palestina op de tribune en "wie niet spring die is geen...". Ik durf erop te wedden dat de supporters van andere clubs daar op zullen reageren.



Het blijft een vreemd fenomeen inderdaad, dat het schelden met het woord jood of ***** door de buitenwereld nog altijd als anti-semitisme wordt gezien. Je krijgt het ook niet aan niet-voetbal supporters uitgelegd dat het dat niet is, dat het enkel om die naam gaat. Slap dat dat nooit eens benoemd wordt in de media.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 27 april 2023 om 10:57:

Ajax kan echt wel een jaartje zonder CL met hun eigen vermogen. 2 jaar geen CL is een ander verhaal.
Geen CL scheelt ook weer fors in de bonussen voor spelers en directie, dus toch nog goed nieuws voor Ajax😉



Grappig dat mensen maar blijven kijken naar dat eigen vermogen, terwijl ze feitelijk maar 41 miljoen op de bank hebben staan. Met een tekort van 60 miljoen is dat zo weggepoetst en MOET je dus verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 08 mei 2023 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 mei 2023 om 22:31:

Ik vraag me af als een andere Eredivisieclub zich met een geloof gaat identificeren, wat voor reacties dat oplevert. Dan denk ik bijvoorbeeld als AZ zich "moslims" gaat noemen en met de vlag van Palestina op de tribune en "wie niet spring die is geen...". Ik durf erop te wedden dat de supporters van andere clubs daar op zullen reageren.



Het blijft een vreemd fenomeen inderdaad, dat het schelden met het woord jood of ***** door de buitenwereld nog altijd als anti-semitisme wordt gezien. Je krijgt het ook niet aan niet-voetbal supporters uitgelegd dat het dat niet is, dat het enkel om die naam gaat. Slap dat dat nooit eens benoemd wordt in de media.



Volgens mij gaat het in de gevallen waarin is ingegrepen toch echt om spreekkoren met woorden als 'gas' en 'hamas' erin, dus dat is gewoon onwenselijk en kan je niet onder 'maar dat is toch hun geuzennaam laten vallen'. Alleen Halsema is burgermoeder van de hoofdstad die wereldwijd gezien wordt als het gay capital, dus het is nogal hypocriet dat ze van die spreekkoren niet net zo hard afstand neemt. Homo's worden in de hoofdstad op dit moment meer opgejaagd dan personen van religies, dus het lijkt me dat je dat ook uit je stad wil verbannen. Sluit daar dus ook vakken voor...

 

+2/-0

Kijk je hebt natuurlijk allerlei verschillende liedjes waar joden in terugkomen.

Wat voorbeelden:
- "Hamas, Hamas, ..."
- "Mijn vader zat bij de commando's..."
- "Schup, schup, schup ze neer..."
- "Wie niet springt die is een jood".

Die eerste twee liedjes kun je als jodenhaat bestempelen (ook al weet ik ook wel dat de mensen die dat zingen een hekel hebben aan ajax en niet zozeer aan joden).

Die laatste twee liedjes moet gewoon kunnen vind ik. Het kan niet zo zijn dat ieder liedje wat over joden gezongen wordt direct bestempeld wordt als antisemitisme.

 

+3/-0

Precies, je moet dingen, hoe lastig dat misschien voor een buitenstaander ook is, wel in de context blijven zien. Van het "schup, schup, schup ze neer..."-liedje zijn bijv. ook meerdere varianten, waarbij één variant gericht is op inwoners van een land aan de Bosporus. Die werd gezongen tijdens wedstrijden met Turkse clubs. Ook dat is geen uiting van een algemene "Turkenhaat", maar een liedje gericht op de tegenstander in een bepaalde wedstrijd.

Vooropgesteld, hatelijke liedjes richting een tegenstander zijn niet mijn favoriet. Liever zou ik horen dat er 90 minuten lang gezongen wordt voor de eigen ploeg en spelers. Maar natuurlijk is er een grens tussen liedjes over een tegenstander die echt over de grens gaan en liedjes die gewoon smakeloos of zelfs ludiek zijn. Alleen, rondom die grens zit natuurlijk een grijs gebied.

Het liedje "Homo's lopen hand in hand" vond ik zelf altijd wel grappig, ook al snap ik dat het voor de bevolkingsgroep homo's kwetsend kan zijn dat hun geaardheid gebruikt wordt om een supportersgroep belachelijk te maken of uit te dagen. Maar het langdurig "toezingen" van één speler, zoals in het Xavi Simons is homo, vind ik dan weer teveel op de man. Daarnaast is de grens voor mij sowieso overschreden op het moment er dodelijke ziektes gecombineerd worden met een geuzennaam.

Als we toch bezig zijn om de normen en waarden in de stadions te verhogen, zou dit aspect van mij meteen mogen worden meegenomen.

Sportief gezien: fantastisch dat AZ afgelopen zaterdag punten heeft afgesnoept van Ajax. Aan ons nu zaak om de 2 thuiswedstrijden winnend af te sluiten, en dan zijn we zeker van de 2e plaats. Dan krijgt Ajax, naast een sportieve tik, ook echt een financiële tik. Die kunnen ze vast wel een keer incasseren, maar dat gaat hoe dan ook pijn doen m.b.t. hun begroting en eigen vermogen.

 

+2/-0

De pijn van geen Champions League gaat veel verder dan alleen het mislopen van het grote geld.

Spelers als Bergwijn, Alvarez, Kudus willen Champions League spelen. Die zullen nu misschien willen vertrekken. Daar tegenover staat dat het lastiger is om goede spelers aan te trekken als je voorronde Conference League (?) speelt. Ook levert spelen op donderdag vaker puntverlies op in het weekend erna dan spelen op dinsdag of woensdag.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax