Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 188 pagina's: 1 2 3 4 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 ... 184 185 186 187 188

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 21 juni 2023 om 18:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 19 juni 2023 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 19 juni 2023 om 17:49:

Voetbalprimeur:

Tahirovic speelde het afgelopen seizoen elf Serie A-wedstrijden. "Wat ik merk is dat er bij de leden toch wel wat verbazing is", zegt Verweij in de Kick-Off voetbalpodcast van De Telegraaf. "Op Transfermarkt staat deze jongen met een geschatte waarde van 1,5 miljoen euro. Die wordt nu gekocht voor maximaal 8,5 miljoen euro. Dus iedereen hoopt dat commissaris Jan van Halst zijn werk heel goed heeft gedaan en weet dat deze jongen een meerwaarde is voor Ajax."

Valentijn Driessen hecht niet veel waarde aan de prijs, maar volgens Verweij is het wel degelijk 'riskant'. "De rvc zit net, je hebt geen algemeen directeur...", somt hij op. "Wat je ook van hem vindt: Edwin van der Sar is toch een oud-voetballer. Mislintat kan nu redelijk zelf bepalen. Dat is voor een club als Ajax riskant."
Er zou onder de leden nog een zorg groeien. "Van tevoren werd er gezegd: let op, als Mislintat binnenkomt gaan er heel veel transfers via Vlado Lemic en Ivan Benic. En wat blijkt: de eerste aankoop gaat via Vlado Lemic", aldus Verweij. "Dat is iemand die na het vertrek van Gudelj niet meer welkom was in de Arena, Marc Overmars wilde niets meer met hem te maken hebben."

Heerlijk.. terug d’r in met dat Balkan tuig..
haha het plaatje wordt mooier en mooier daar..



En nu krijgt Jan van Halst al de schuld … die zou dan niet goed z’n werk hebben gedaan … lachen! 😝



Laten wij eerst maar eens zien waar psv mee aankomt zetten: Lang / Pepi word ik ook niet super vrolijk van ..



Ik geef helemaal geen commentaar op die speler … alleen de werkwijze van de technische staf daar, dat is toch om te lachen?!
Ik denk dat bij ons de keuzes meer doordacht zijn, en ik heb ook meer vertrouwen in onze mensen, met nu Brands, Stewart en Bosz! Denk dat die bij elkaar toch een beetje meer ervaring hebben dan daar bij onze vrienden.

 

+2/-0

Toch weer absurd hoe Ajax een waardeloze verdediging heeft, maar wel Timber en Alvarez voor veel geld kan verkopen. Zenden ze geen wedstrijden van Ajax uit in Engeland?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 21 juni 2023 om 20:54:

Toch weer absurd hoe Ajax een waardeloze verdediging heeft, maar wel Timber en Alvarez voor veel geld kan verkopen. Zenden ze geen wedstrijden van Ajax uit in Engeland?



Ja, ik las net ook dat ze voor die Timber een 60miljoen vragen?! En hij zou op de transfermarkt een waard hebben van 42 miljoen? Dat is toch belachelijk man …

Ik vraag me af of die clubs niet kijken wat de (recente) verkopen van Ajaks bij hun huidige club presteren … er is er toch geen een die ook maar verder doorbreekt?! Ze belanden bijna allemaal ergens op de bank ….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 22 juni 2023 om 06:53:

open/sluit de onderstaande quote:




..

Ik vraag me af of die clubs niet kijken wat de (recente) verkopen van Ajaks bij hun huidige club presteren … er is er toch geen een die ook maar verder doorbreekt?! Ze belanden bijna allemaal ergens op de bank ….



Precies waar ik ook aan dacht.
Er zijn zoveel spelers die niet aan de verwachtingen (laat staan aan hun waarde) voldoen. Je zou verwachten dat dat de realiteitszin aangaande Ajax spelers wel wat terug zou brengen naar een acceptabel niveau ipv die huidige woekerprijzen.

 

+2/-0

Ik moet nog maar zien of hun nieuwe TD dezelfde enorme bedragen gaat krijgen voor gewone spelers als Overmars voor elkaar kreeg.

 

+1/-0

Volgens mij hebben ze zonder Overmars ook 100 miljoen voor Antony gebeurd.

 

+1/-0

Ajax verkoopt al sinds jaar en dag spelers voor (te) veel geld. Dat zal niet alleen aan Overmars liggen, maar ook aan de uitstraling van het merk Ajax en de exposure die Ajax de afgelopen jaren in de CL heeft gekend. Dat ze nu voor Timber weer zomaar 50 miljoen gaan beuren, terwijl je bijna zeker weet dat die niet gaat slagen in de absolute top, zegt alweer genoeg. Ook voor een Kudus bijv. zal een geïnteresseerde partij weer flink de portemonnee moeten gaan trekken.

Overigens vind ik dat ook bij PSV de slagings-ratio van de spelers die de laatste jaren door de voordeur vertrokken wat aan de lage kant is voor de transfersommen die we ontvangen hebben. De tijd dat onze spelers uitgroeiden tot gewaardeerde spelers van de Europese topclubs, ligt toch alweer een paar decennia achter ons.

Voor mij ligt dat toch aan de minieme weerstand die de Nederlandse competitie biedt. Je speelt hier als topspeler zo veel wedstrijden waar je niet beter van wordt, dat is gewoon zonde voor je carrière. De weerstand die minstens de helft van de tegenstanders kan bieden, ligt ver onder de ondergrens. Dat er 4 Nederlandse ploegen zijn die de zaakjes redelijk op orde hebben gehad, zorgt voor wat Europese succesjes, maar verder lijkt het mij gewoon een trend dat de landen op posities 6 t/m 15 gewoon allemaal uitgekleed worden door de grotere competities.

Spelers vertrekken steeds sneller en steeds jonger, allemaal op zoek naar de sportieve en financiële pot met goud. Dat is en niet goed voor die spelers, want een groot deel redt het niet en wordt vervolgens een speelbal van de verhuur-constructies. En ook niet voor de ploegen waar deze spelers nog jarenlang publiekslieveling en een absolute meerwaarde hadden kunnen zijn, maar die zich steeds opnieuw weer genoodzaakt zien een té jonge speler voor de leeuwen te gooien of weer een (te duur) gokje op te halen in een andere competitie.

Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij, Balazs Dzsudzsak, Andrés Guardado, Alex, Luc Nilis.. al deze geweldenaren speelden op zijn minst 3 seizoenen in ons mooie shirt. En dan ook nog eens niet als piepjong ventje van 18, maar ook als volwassen speler.

Hier gaat ook Ajax tegenaan lopen. Zij lopen financieel voor op de rest van de competitie, maar kunnen geenszins concurreren met de salarissen en vooral de uitstraling van de grote competities. En aangezien hun ambities wel dermate groot zijn, moet dat op een gegeven moment wel weer fout gaan. Het afgelopen seizoen hebben we kunnen zien hoe het kan lopen als je het verlies van kwaliteit niet kan opvangen. Voor komend seizoen wijst vooralsnog niets erop dat Ajax een elftal kan samenstellen wat het voor hun vereiste niveau kan halen. Er is geen jeugd, er zijn (nog) geen aansprekende aankopen. En dan maakt die 50 miljoen die Arsenal zo gaat overmaken ook niet echt het verschil.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 26 juni 2023 om 16:54:

Volgens mij hebben ze zonder Overmars ook 100 miljoen voor Antony gebeurd.



Alles samen inderdaad. Voor Anthony kregen ze volgens mij iets meer dan 50 en daar kwam teken geld etc boven op dacht ik en dat kwam uit rond net onder de 100, dus toch niet helemaal 100 dacht ik?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 juni 2023 om 18:12:

Ajax verkoopt al sinds jaar en dag spelers voor (te) veel geld. Dat zal niet alleen aan Overmars liggen, maar ook aan de uitstraling van het merk Ajax en de exposure die Ajax de afgelopen jaren in de CL heeft gekend. Dat ze nu voor Timber weer zomaar 50 miljoen gaan beuren, terwijl je bijna zeker weet dat die niet gaat slagen in de absolute top, zegt alweer genoeg. Ook voor een Kudus bijv. zal een geïnteresseerde partij weer flink de portemonnee moeten gaan trekken.

Overigens vind ik dat ook bij PSV de slagings-ratio van de spelers die de laatste jaren door de voordeur vertrokken wat aan de lage kant is voor de transfersommen die we ontvangen hebben. De tijd dat onze spelers uitgroeiden tot gewaardeerde spelers van de Europese topclubs, ligt toch alweer een paar decennia achter ons.

Voor mij ligt dat toch aan de minieme weerstand die de Nederlandse competitie biedt. Je speelt hier als topspeler zo veel wedstrijden waar je niet beter van wordt, dat is gewoon zonde voor je carrière. De weerstand die minstens de helft van de tegenstanders kan bieden, ligt ver onder de ondergrens. Dat er 4 Nederlandse ploegen zijn die de zaakjes redelijk op orde hebben gehad, zorgt voor wat Europese succesjes, maar verder lijkt het mij gewoon een trend dat de landen op posities 6 t/m 15 gewoon allemaal uitgekleed worden door de grotere competities.

Spelers vertrekken steeds sneller en steeds jonger, allemaal op zoek naar de sportieve en financiële pot met goud. Dat is en niet goed voor die spelers, want een groot deel redt het niet en wordt vervolgens een speelbal van de verhuur-constructies. En ook niet voor de ploegen waar deze spelers nog jarenlang publiekslieveling en een absolute meerwaarde hadden kunnen zijn, maar die zich steeds opnieuw weer genoodzaakt zien een té jonge speler voor de leeuwen te gooien of weer een (te duur) gokje op te halen in een andere competitie.

Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij, Balazs Dzsudzsak, Andrés Guardado, Alex, Luc Nilis.. al deze geweldenaren speelden op zijn minst 3 seizoenen in ons mooie shirt. En dan ook nog eens niet als piepjong ventje van 18, maar ook als volwassen speler.

Hier gaat ook Ajax tegenaan lopen. Zij lopen financieel voor op de rest van de competitie, maar kunnen geenszins concurreren met de salarissen en vooral de uitstraling van de grote competities. En aangezien hun ambities wel dermate groot zijn, moet dat op een gegeven moment wel weer fout gaan. Het afgelopen seizoen hebben we kunnen zien hoe het kan lopen als je het verlies van kwaliteit niet kan opvangen. Voor komend seizoen wijst vooralsnog niets erop dat Ajax een elftal kan samenstellen wat het voor hun vereiste niveau kan halen. Er is geen jeugd, er zijn (nog) geen aansprekende aankopen. En dan maakt die 50 miljoen die Arsenal zo gaat overmaken ook niet echt het verschil.



Hulde voor je post maar als Ajax 2 seizoenen geen kampioen wordt en geen CL speelt, zullen ze geen dure spelers meer kunnen betalen en die zullen ook niet voor Ajax kiezen die geen CL speelt, dan gaat het toch gauw minder met de poen die ze hebben.

 

+1/-0

Ajax heeft ook een probleem als ze wél CL spelen, maar geen spelers meer verkopen voor meer dan 50 miljoen euro. De afgelopen 5 jaar hebben ze enorm goed kunnen verkopen. Dat begon met Davinson Sanchez, en daarna kwamen De Ligt, Frenkie, Vd Beek, Ziyech, Martinez en Antony. Dat zijn 7 verkopen voor absolute topbedragen. Daarbij deden spelers als Haller en Gravenberch het met hun transfersommen ook niet slecht en werd ook het 'klein grut' nog goed verkocht.

Nu verkopen ze Timber, en waarschijnlijk gaan Alvarez en Kudus ook nog weg voor een aardige som, maar daarna hebben ze eigenlijk nauwelijks nog spelers in de gelederen die zo goed zijn dat je mag verwachten dat ze klappers van boven de 50 miljoen gaan maken. Dan moeten ze of eerst weer groeibriljantjes halen óf er moet weer uitzonderlijk goede eigen jeugd doorbreken, en dat laatste is iets waar ik nog niet direct voortekenen van zie.

Natuurlijk is het missen van de CL ook een hard gelag voor ze. Dat kunnen ze met hun eigen vermogen wel een keer opvangen, maar als dat vaker gebeurt, dan gaat het hard. Verder hebben ze natuurlijk wel verreweg de grootste omzet van Nederland op basis van recettes, merchandise en inkomsten vanuit sponsoring. Alleen vallen dat soort bedragen in Nederland vaak weer in het niet bij CL-gelden.

Goed verkopen kan overigens vaak alleen als spelers zich in de CL hebben onderscheiden. Die 2 gaan dus eigenlijk hand in hand.

Al met al is het dus zeer belangrijk wat Ajax deze zomer op de transfermarkt laat zien, want het Ajax van vorig jaar was duidelijk niet goed genoeg. Daar gaat enkel een trainerswissel weinig aan veranderen. Vooralsnog is het ook bij Ajax nog vrij rustig, net als in Eindhoven, maar eerlijk is eerlijk, de transfermarkt is nog niet eens open.

 

+2/-0

Ajax heeft een paar super grote beleidsmatige fouten gemaakt, en gewoon de verkeerde spelers gekocht.

Ze dachten dat ze met meer geld meer zekerheid konden kopen maar dat is verre van gelukt. De vraag is natuurlijk wel of het wel zo'n slechte aankopen waren of is de omgeving dermate toxic dat het beleid als een puzzel 'uit' elkaar viel ipv in elkaar. Ik zeg je heel eerlijk dat ik Wijndal echt een no brainer vond. Tagliafico weg en de aanvallende Wijndal erbij zou toch plug and play moeten zijn.

Het is wel leuk om nu te kijken hoe het met Feyenoord gaat. Gaat Feyenoord dezelfde keuzes maken door grotere transfersommen uit te geven en spelers te stapelen zoals bv nu met Zerrouki lijkt te gebeuren. Of gaan ze blijven investeren in die categorie 4 tot 8 miljoen zoals Ajax eigenlijk ook had moeten doen. Ten eerste omdat je de salarissen laag kunt houden omdat je geen gearriveerde spelers koopt maar ook omdat als er 2 of 3 missers tussen zitten je gewoon 2 a 3 nieuwe haalt. De trefkans dat je dan na 2 a 3 transferperiodes weer waarde op het veld hebt en een frisse selectie hebt om mee te doen om het kampioenschap is dan groot. En je hoeft geen 16 miljoen voor Blind en 15 miljoen voor Tadic te betalen, dergelijke spelers zijn er best goedkoper.

Als ik Feyenoord was dan zou ik elke vervangbare speler verkopen waarvoor clubs nu komen. Hun golden window waarbij middelmaat voor hoge transfersommen weg gaan. Toppers nog 1 jaar proberen te houden en dan maar flink wat investeren in de breedte.

En als PSV over een jaar hetzelfde succes heeft gehad als Feyenoord nu dan verkopen wij spelers als Bakayoko, Vertessen, Obispo, Teze en Til ook nog voor samen 50 miljoen.

 

+1/-0

Als Bakayoko zich goed ontwikkelt, dan verkopen we hem in zijn eentje voor 50 miljoen. Die anderen zouden inderdaad na een succesvol jaar meer op kunnen leveren dan ze waard zijn, alleen is de succeskans wel erg klein als we opnieuw een jaar met deze 4 spelers in ons team gaan lopen aanklooien.

 

+2/-0

Hop, de neusjes gaan Bassie alweer verkopen. Incl salaris in 1 jaar zo'n 10 miljoen verlies op hun topaankoop lol :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 03 juli 2023 om 17:47:

Hop, de neusjes gaan Bassie alweer verkopen. Incl salaris in 1 jaar zo'n 10 miljoen verlies op hun topaankoop lol :D



Op het AN hebben ze het over 15-20 mln
Dan houden ze de schade nog vrij beperkt.

 

+1/-0

Ajax heeft verregaande interesse in Jeremiah St. Juste. Dat meldt 1908, dat weet dat de Amsterdammers 'concreet' zijn en in hem de mogelijke opvolger van Jurriën Timber zien.

 

+1/-0

Met alle respect, maar Jeremiah St. Juste is voor Ajax-begrippen hooguit een 'bruikbare' verdediger. Met dit soort aankopen gaan de gloriedagen van 2018-2021 niet gauw terugkeren in de vliegende schotel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 juli 2023 om 10:42:

Met alle respect, maar Jeremiah St. Juste is voor Ajax-begrippen hooguit een 'bruikbare' verdediger. Met dit soort aankopen gaan de gloriedagen van 2018-2021 niet gauw terugkeren in de vliegende schotel.



Ik hoop dus dat ze hem halen ;) Nee de glorie tijd is daar langzaam weer wat af aan het brokkelen en ja dat zeg ik met voorzichtigheid.

 

+1/-0

Ik haat ze ondertussen nog steeds… 😂

 

+4/-0

Ajax zal ook komend seizoen weer voor de eerste plaats strijden, en hopelijk ook deze keer aan het eind van het seizoen weer met lege handen staan. We gaan het zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DGOEHWA schreef op 06 juli 2023 om 12:49:

Ajax zal ook komend seizoen weer voor de eerste plaats strijden, en hopelijk ook deze keer aan het eind van het seizoen weer met lege handen staan. We gaan het zien.



Ik kan er naast zitten maar mijn gevoel zegt me dat Ajax een moeilijk seizoen gaat krijgen en dat PSV weer eens een seizoen oppermachtig zal zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 188 pagina's: 1 2 3 4 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 ... 184 185 186 187 188

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax