Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 185 186 187 188 189

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 juli 2023 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 22 juli 2023 om 11:06:

21 miljoen voor Bassey. Das eigenlijk gewoon pure winst.



Ik ben blij dat jij mijn boekhouder niet bent … :B



Haha volgens mij was Bassey door iedereen wel ingeschat op een restwaarde van €14,65
Dan is de 21 mln pure winst.

Wij verkopen blunderende spelers (zelfs excellerende spelers) voor een stukkie minder..
dat is het enige aan Ajax waar ik jaloers op ben..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 juli 2023 om 14:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 juli 2023 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 22 juli 2023 om 11:06:

21 miljoen voor Bassey. Das eigenlijk gewoon pure winst.



Ik ben blij dat jij mijn boekhouder niet bent … :B



Haha volgens mij was Bassey door iedereen wel ingeschat op een restwaarde van €14,65
Dan is de 21 mln pure winst.

Wij verkopen blunderende spelers (zelfs excellerende spelers) voor een stukkie minder..
dat is het enige aan Ajax waar ik jaloers op ben..



Nou, ik denk dat hij bij Ajaks wel voor iets meer in de boeken staat ... die schrijven geen 10 miljoen af in 1 jaar. Dat gaat de belastingdienst ook niet goed vinden ...

 

+1/-0

Klaassen wil inmiddels ook z’n contract laten ontbinden om naar Turkije te gaan. Van de Beek zou in gesprek zijn terug te keren, ManU wil 20 mln.. flink pak geld als je het mij vraagt..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Een gewaarschuwd club telt voor twee..zou je zeggen.

 

+1/-0

Ajax moet volgens VI een tekort van 100 miljoen wegwerken voor dit seizoen. Mislintat heeft nu 60 miljoen binnen geharkt.
Bizar wat daar is gebeurd en nu krijgt Mislintat alle commentaar. Maar hij heeft dit tekort niet veroorzaakt.
Wat me wel verbaasd is zijn manier van communiceren over Heitinga en dat hij eerder zei tevreden te zijn met het beschikbare budget om spelers te halen.

Ajax heeft kennelijk een fors duurder huishouding. 1 jaar geen Champions League betekent meteen crisis.
Je zou nu maar Maurice Steijn zijn. Die pakt zijn kans in de top maar stapt op een verkeerd moment in.
Ajax gaat denk ik een moeilijke tijd tegemoet.

 

+3/-1

Das geen nieuws natuurlijk. Ajax heeft lang mee willen doen met de top. Dat kost geld.
Laat het daar maar een teringbende blijven. Een tweede plek dit seizoen is bijna net zo goed als een kampioenschap.

 

+5/-0

Waar is al dat geld dan opeens gebleven? En wat ik me ook af vraag maar misschien dat ( 1 van ) jullie het antwoord daar op weet, hoe kan het dat Ajax nu al een tijd geen Algemeen directeur heeft? Kan een beursgenoteerd bedrijf zo lang zonder ad? Ik lees nergens over een eventueel nieuwe ad voor Ajax en hoort Mislintat daar ook voor te zorgen of doet de RVC dat?

 

+1/-0

Die commercieel directeur (Menno Geelen) is voorlopig waarnemend algemeen directeur. De RvC moet zorgen voor een definitieve aanstelling.

Wat betreft dat geld: het is er wel om iets te kunnen doen. Alleen ze hebben jarenlang Russisch roulette lopen spelen. Hier werd PSV afgemaakt omdat ze ieder jaar begonnen met een verlies van 40 miljoen, dat is/was daar 100 miljoen euro per jaar. De risico's dat dit op de lange termijn mis gaat zijn veel te hoog. Ze moeten nu wel ingrijpen omdat de gevolgen als er nogmaals CL mis wordt gelopen gigantisch zijn.

Het is redelijk vergelijkbaar met het feit dat Gakpo afgelopen seizoen verkocht moest worden. Sportlief leverde je daardoor natuurlijk enorm veel in, maar financieel gezien was dat voor de lange termijn de enige beslissing die de RvC kon nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 juli 2023 om 16:17:

Die commercieel directeur (Menno Geelen) is voorlopig waarnemend algemeen directeur. De RvC moet zorgen voor een definitieve aanstelling.

Wat betreft dat geld: het is er wel om iets te kunnen doen. Alleen ze hebben jarenlang Russisch roulette lopen spelen. Hier werd PSV afgemaakt omdat ze ieder jaar begonnen met een verlies van 40 miljoen, dat is/was daar 100 miljoen euro per jaar. De risico's dat dit op de lange termijn mis gaat zijn veel te hoog. Ze moeten nu wel ingrijpen omdat de gevolgen als er nogmaals CL mis wordt gelopen gigantisch zijn.

Het is redelijk vergelijkbaar met het feit dat Gakpo afgelopen seizoen verkocht moest worden. Sportlief leverde je daardoor natuurlijk enorm veel in, maar financieel gezien was dat voor de lange termijn de enige beslissing die de RvC kon nemen.



Thanks 😊

 

+1/-0

Steijn heeft aangegeven niet van de maniertjes te houden. Zou hij dit ook tegen Tadic hebben gezegd waardoor die zich gekrenkt voelde en per direct weg wou? En Klaassen zelfde verhaal?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 30 juli 2023 om 17:08:

Steijn heeft aangegeven niet van de maniertjes te houden. Zou hij dit ook tegen Tadic hebben gezegd waardoor die zich gekrenkt voelde en per direct weg wou? En Klaassen zelfde verhaal?



Ik hoop dat Bosz hetzelfde gezegd heeft tegen onze spelers. Heb me net als heel veel mensen groen en geel zitten ergeren vorige seizoen. Vooral in de PSV-Ajax confrontaties. Het onsportieve spel, het gezuig en gezeik, het theater.. was toch ook ergerlijk?

Als Tadic daar niet tegen kon (bevestig niet dat het zo is overigens), prima dan dat ie weg is.. de jankerd

 

+1/-0

Ajax leeft (of leefde) op te grote voet. Tadic verdiende veel te veel. Ze hebben nu een jaar geen Champions League en dan is er meteen paniek. Mijn gevoel zegt dat Tadic best had willen blijven, maar dat hij naar buiten is geduwd omdat zijn salaris niet meer in de begroting paste. Zelfde verhaal gaat volgend bij Klaassen, al kun je bij hem nog discussiëren of hij überhaupt nog wel iets toevoegt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 31 juli 2023 om 08:41:

Ajax leeft (of leefde) op te grote voet. Tadic verdiende veel te veel. Ze hebben nu een jaar geen Champions League en dan is er meteen paniek. Mijn gevoel zegt dat Tadic best had willen blijven, maar dat hij naar buiten is geduwd omdat zijn salaris niet meer in de begroting paste. Zelfde verhaal gaat volgend bij Klaassen, al kun je bij hem nog discussiëren of hij überhaupt nog wel iets toevoegt.



Daarnaast komt er vaak ook een moment dat je tijdig afscheid neemt van (dure) spelers zodat je niet in een situatie a la Blind terecht komt waarbij de speler niet meer het verschil maakt, zoals dat in het verleden het geval was. Vergeet niet dat Tadic gewoon in november 35 wordt. Op een gegeven moment is het gewoon tijd voor een nieuwe lichting. Dus voor beide partijen denk ik goed dat hij weg is. Het is niet alleen een linksbuiten die weggaat, maar ook een leider. Vooral het laatste laat zich voelen, want voordat er een nieuwe natuurlijke hiërarchie is, tja dan ben je wel weer ff verder.

 

+1/-0

Steven Berghuis mag al weer weg bij Ajax. De zoon van onze eigen Pico Berghuis gaat wss naar Antwerp

 

+1/-0

Het zal niet gebeuren, maar ik zou het geen verkeerde aankoop vinden voor ons.

 

+1/-1

Die zijn lekker bezig daar in Adam ….
Zijn bezig met een aankoop uit Rusland, ondanks een hoop commentaar, en evt. door een constructie via Duitsland of zo ….
En dan halen ze ook nog de AD van AZ weg, terwijl die een clausule in z’n contract heeft en waarschijnlijk het eerste jaar niet voor Ajaks mag werken … dus dat wordt een leuke afkoop, waardoor ze een concurrent gaan sponsoren …

 

+2/-0

Het is op dit moment inderdaad een zooitje maar ik vrees dat er straks toch gewoon weer een elftal staat waarmee ze gaan spelen voor de titel.
Er komt ook daar een moment dat ze toch met geld gaan gooien en een paar goede spelers halen.
Je leest weliswaar dat er geen geld is, maar dat lees je bij zoveel clubs.
Als dan de nood aan de man is, kan er ineens toch nog van alles.
Ik zou nog even niet dansen op het graf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 03 augustus 2023 om 08:05:

Het is op dit moment inderdaad een zooitje maar ik vrees dat er straks toch gewoon weer een elftal staat waarmee ze gaan spelen voor de titel.
Er komt ook daar een moment dat ze toch met geld gaan gooien en een paar goede spelers halen.
Je leest weliswaar dat er geen geld is, maar dat lees je bij zoveel clubs.
Als dan de nood aan de man is, kan er ineens toch nog van alles.
Ik zou nog even niet dansen op het graf.



Die gaan niet met geld gooien zolang een Alvarez of Kudus niet verkocht worden ...
Daar geeft de rvc geen toestemming meer voor ... ze hebben vorig jaar al een slordige 100 miljoen vergokt, zonder het gewenste resultaat.
Kijk maar wat ze nu proberen met die Japanner, ze zitten gewoon gigantisch onder de vraagprijs.

 

+2/-0

Ze halen voor 20 miljoen een speler die zijn debuut in het betaald voetbal nog moet maken
Ze staan op het punt om 20+ miljoen te betalen voor een nieuwe verdediger
Ze betalen 8 miljoen (+ bonussen) voor een derde keeper van Freiburg

En 12 miljoen bieden voor een verdediger waar de vraagprijs 16 zou zijn, noem ik nou ook niet bepaald gigantisch onder de vraagprijs zitten.

Ze zijn aardig met geld aan het gooien geslagen opeens.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax