11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Favoriete opstelling: geen
Ik overschat Ajax structureel maar toch denk ik niet dat daar een puzzel ligt die ze niet snel kunnen leggen. Ze hebben echt de ruimte om 4 a 5 'Feyenoord' aankopen te doen zoals een Zerrouki/Timber/Hancko ipv die dure rotzooi en dan kan het met een goede trainer (anders dan Heitinga) ook heel snel anders zijn. Frisse energie en wat nieuwe koppen kan al snel veel veranderen.
Persoonlijk denk ik dat we voor Ajax volgend jaar banger moeten zijn dan voor Feyenoord. Zelfs als Slot blijft.
Uit: Doetinchem
Vak: -
Forumreacties: 446
Reg.: 3 augustus 2002
open/sluit de onderstaande quote:Fox schreef op 08 mei 2023 om 23:50:
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 27 april 2023 om 10:57:
Ajax kan echt wel een jaartje zonder CL met hun eigen vermogen. 2 jaar geen CL is een ander verhaal.
Geen CL scheelt ook weer fors in de bonussen voor spelers en directie, dus toch nog goed nieuws voor Ajax😉
Grappig dat mensen maar blijven kijken naar dat eigen vermogen, terwijl ze feitelijk maar 41 miljoen op de bank hebben staan. Met een tekort van 60 miljoen is dat zo weggepoetst en MOET je dus verkopen.
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 09 mei 2023 om 21:08:
open/sluit de onderstaande quote:Fox schreef op 08 mei 2023 om 23:50:
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 27 april 2023 om 10:57:
Ajax kan echt wel een jaartje zonder CL met hun eigen vermogen. 2 jaar geen CL is een ander verhaal.
Geen CL scheelt ook weer fors in de bonussen voor spelers en directie, dus toch nog goed nieuws voor Ajax😉
Grappig dat mensen maar blijven kijken naar dat eigen vermogen, terwijl ze feitelijk maar 41 miljoen op de bank hebben staan. Met een tekort van 60 miljoen is dat zo weggepoetst en MOET je dus verkopen.
Het eigen vermogen is het meest belangrijke binnen een onderneming.
Ik zie in de praktijk veel ondernemers zich blind staren op cashflow, ze hebben geen idee hoe ze er echt voor staan.
Overigens zeg ik nergens dat ze niet moeten verkopen, maar een jaartje CL is nog geen bankroet.
https://www.bd.nl/nederlands-voetbal/column-sjoerd-mossou-als-het-halsema-menens-is-met-joden-gezang-maakt-ze-ook-werk-van-de-ajax-aanhang~a8c7409e/link
Moussou durft het te benoemen. Het gaat in deze column vooral over de geuzennaam joden.
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Als Ajax dit soort dingen écht gaat doen, dan denk ik niet dat het vermoeden van Sir Tinus - dat we voor Ajax banger moeten zijn dan voor Feyenoord - gaat uitkomen. Daley Blind is (was) een uitstekende speler, maar zonder teamgenoten die zijn kwetsbaarheden kunnen compenseren, is het niet meer iemand die bij Ajax als de baas achterin kan fungeren.
Ook van al die geruchten over oud-Ajacieden zoals Veltman, Kluivert etc. word ik nog niet bang. De topkwaliteit die Ajax een aantal jaren in huis heeft gehad, waren een combinatie van uitzonderlijke jeugd-talenten en toptransfers. Van de jeugd hoeven we op korte termijn geen wonderen te verwachten, en of ze toptransfers kunnen realiseren is nog maar afwachten.
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.761
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 12 mei 2023 om 14:01:
Als Ajax dit soort dingen écht gaat doen, dan denk ik niet dat het vermoeden van Sir Tinus - dat we voor Ajax banger moeten zijn dan voor Feyenoord - gaat uitkomen. Daley Blind is (was) een uitstekende speler, maar zonder teamgenoten die zijn kwetsbaarheden kunnen compenseren, is het niet meer iemand die bij Ajax als de baas achterin kan fungeren.
Ook van al die geruchten over oud-Ajacieden zoals Veltman, Kluivert etc. word ik nog niet bang. De topkwaliteit die Ajax een aantal jaren in huis heeft gehad, waren een combinatie van uitzonderlijke jeugd-talenten en toptransfers. Van de jeugd hoeven we op korte termijn geen wonderen te verwachten, en of ze toptransfers kunnen realiseren is nog maar afwachten.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Laten we eerst eens afwachten waar het ambitieniveau en de daarbij horende mogelijkheden van Ajax en PSV liggen. Feyenoord heeft kleur bekend door van het geld van Aursnes nu al Zerrouki te halen zonder dat er iemand weg is. Waarmee ze dus 2 dure aankopen hebben achter de twee die daar nu in de basis staan. Ajax en PSV zullen mee moeten maar ze zullen voor mijn gevoel ook in een categorie hoger tasten dan Zerrouki. Voor PSV een ideale plug and play oplossing voor Sangaré geweest als je Guti had kunnen houden, maar er is nu wel een mogelijkheid om voor de hoofdprijs te gaan.
Ajax heeft het geld om straks toe te slaan en ik denk dat ze nog flink kunnen verrassen. Voor hen is het te hopen dat ze zich niet blindstaren op grote namen want dan gaat het denk ik snel fout. Bij PSV is de valkuil in mijn ogen dat ze teveel focussen op NL spelers of ex Eredivisie spelers.
Als je als die nieuwe Duitse TD een budget hebt en 2 maanden de tijd dan denk ik dat hij zo wat lijstjes bij elkaar heeft geschreven.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:psver2012 schreef op 10 mei 2023 om 09:54:
https://www.bd.nl/nederlands-voetbal/column-sjoerd-mossou-als-het-halsema-menens-is-met-joden-gezang-maakt-ze-ook-werk-van-de-ajax-aanhang~a8c7409e/link
Moussou durft het te benoemen. Het gaat in deze column vooral over de geuzennaam joden.
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 12 mei 2023 om 19:48:
[...]
Ajax en PSV zullen mee moeten maar ze zullen voor mijn gevoel ook in een categorie hoger tasten dan Zerrouki.
[...]
Ajax heeft het geld om straks toe te slaan en ik denk dat ze nog flink kunnen verrassen.
[...]
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 09 mei 2023 om 10:06:
Kijk je hebt natuurlijk allerlei verschillende liedjes waar joden in terugkomen.
Wat voorbeelden:
- "Hamas, Hamas, ..."
- "Mijn vader zat bij de commando's..."
- "Schup, schup, schup ze neer..."
- "Wie niet springt die is een jood".
Die eerste twee liedjes kun je als jodenhaat bestempelen (ook al weet ik ook wel dat de mensen die dat zingen een hekel hebben aan ajax en niet zozeer aan joden).
Die laatste twee liedjes moet gewoon kunnen vind ik. Het kan niet zo zijn dat ieder liedje wat over joden gezongen wordt direct bestempeld wordt als antisemitisme.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
open/sluit de onderstaande quote:
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler EK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Forumreacties: 2.508
Reg.: 23 juni 2013
Armada Sur
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 89
Reg.: 14 oktober 2017
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971
Reg.: 8 oktober 2005
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.442
Reg.: 28 november 2001
https://www.vi.nl/nieuws/van-der-sar-vertrekt-bij-ajaxlink
Jammer. Nu maar hopen dat er weer zo'n onbenul komt te zitten die een jaartje aan de JC University heeft gestudeerd...
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971