shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 03 april 2023 om 16:41:
Volgens mij floot de scheidsrechter daar net voordat de corner genomen was om een paar spelers vanwege wat duw- en trekwerk vermanend toe te spreken. Hij was wat aan de late kant, waardoor die bal werd voorgegeven en ingekopt.
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.059
Reg.: 30 augustus 2005
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:EHVDGXT schreef op 04 april 2023 om 07:03:
Sterker nog, volgens mij mag hij als de corner eenmaal genomen is alleen nog maar fluiten voor een overtreding, niet omdat hij vindt dat hij mensen vermanend toe moet spreken. Dat moet gebeuren voordat de bal in het spel is.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Vak: -
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Help me eens even. Voor mijn gevoel moet ajaks verliezen. Ik wil altijd dat ajax verliest. Maar voor het verstand ?
Stel Feyenoord wint, dan krijgt ajax een tik lijkt me die kan doorwerken in de competitie, of ze hebben dan alleen de tweede plaats nog en gaan daar nog voller voor dan ze al deden. En een bekerfinale in de kuip tegen Feyenoord kunnen we niet winnen vrees ik, zelfs als we (veel) beter zijn dan Feyenoord winnen we daar zelden of nooit. Of feyenoord moet weer doorgaan in Europa en rond de bekerfinale een belangrijke wedstrijd hebben.
Als ajax wint, dan hebben we dus meer kans op de beker. Het kan zijn dan ajax zich onbewust meer richt op de beker (om toch nog 1 prijs te winnen) dan op de competitie en kunnen we makkelijker tweede worden. Maar door de overwinning stijft hun zelfvertrouwen vast ook en dat kan ook betekenen dat ze beter gaan presteren in de competitie.
Wat is nu het beste (meest waarschijnlijke) scenario voor ons? Winst ajax of feyenoord? Tuurlijk zijn blessures en schorsingen bij beide ook meegenomen
Ik ga er wel gewoon van uit dat feyenoord kampioen wordt helaas. Maar dat hebben we aan onszelf te danken.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971
Reg.: 8 oktober 2005
Haha precies op die 2 gedachten hink ik ook.
Ik hoopte op een enorm pak rammel voor Ajax, maar denk dat we meer kans maken tegen Ajax dan tegen Feyenoord..
als het maar een slopende verlenging wordt met strafschoppen as beslissende factor.
(Neuzen scoren net 1-2)
Wat is die Tadic toch een enorme jankerd!
Je zou hem (bijna) een blessure wensen..
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 340
Reg.: 6 februari 2018
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Drenthe
Forumreacties: 400
Reg.: 15 februari 2021
Jep en het publiek reageert weer op Tadic en dan is klaassen de sjaak. Ik zou de wedstrijd staken maar wel eens goed gaan kijken naar de rol van de spelers de afgelopen tijd.
Wel erg knap in beeld gebracht. Lijntje trekken ging afgelopen zondag niet maar een vliegende aansteker is scherp in beeld.
PSVeghel
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Uit: Veghel
Vak: Noord - TT
Forumreacties: 29
Reg.: 14 maart 2022
open/sluit de onderstaande quote:psver2012 schreef op 05 april 2023 om 22:45:
Als je ziet hoe rustig de jong vaak met Nijhuis praat en meteen geel krijgt en nu tadic continue tegen de scheidsrechter schreeuwt en geen een keer geel krijgt, dat is toch competitie vervalsing pur sang…
Ja, maar die complete willekeur van scheidsrechters werkt ook als een rode lap op een stier. Zowel bij spelers als supporters. Spelers die de ene keer half verrot mogen worden getrapt en vier ellebogen om de oren krijgen... (Wie herinnert zich nog de schorsingen van drie tot vier wedstrijden voor Kezman, Toivonen en Lozano voor ellebogen met minder impact). Kennelijk is dat tegenwoordig geel of zelfs helemaal niets als je als amateurclub de halve finale haalt. Maar om even on topic te blijven, het is onbegrijpelijk hoeveel Alvarez en Tadic op een veld mogen in vergelijking met andere spelers. Zodra ze een eerste geel kaartje hebben, zijn ze zelfs volledig vrijgesteld van alle regels, want ze weten dat ze toch nooit een tweede gele kaart zullen krijgen voor praten, tijdrekken en irritant gedrag. Dit los je alleen maar op met een var die gewoon alles checkt, het spel stil legt en vervolgens met een oordeel komt op basis van een team van drie man die de spelregels bij de hand hebben ipv hun onderbuikgevoel afwegen...
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Ik herken het dilemma van PSVRijnwoude. Als Ajax speelt, dan hoop ik eigenlijk altijd op een nederlaag. Toch ben ik ergens ook blij dat ze gisteren wonnen, want Feyenoord speelde eigenlijk 90 minuten lang beter dan Ajax en het mag een klein wonder heten dat Ajax die wedstrijd met 1-2 won. Ik denk dus dat we in de finale tegen Ajax een grotere kans op succes hebben dan tegen Feyenoord. Daarnaast vond ik het ook wel lekker voor Feyenoord dat het een keer niet goed kwam in de laatste minuut. En natuurlijk helpt het gedoe met de rookbommen en de situatie rond Klaassen ook niet echt in de gunfactor.
Verder heb ik het gevoel dat de scheidsrechters zich echt wel bewust zijn van het feit dat Tadic een aansteller is. Ook gisteren weer waren er diverse momenten waarop hij als een stervende zwaan naar het gras ging, waarbij er gewoon werd doorgespeeld. En Alvarez heeft dit seizoen 12x geel gepakt en 1x rood (alle competities). Die komt dus zeker niet overal mee weg. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet regelmatig gespaard wordt, want het is inderdaad een geniepige speler die voor zijn staat van dienst erg weinig rode kaarten gekregen heeft.
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 375
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 06 april 2023 om 12:28:
Verder heb ik het gevoel dat de scheidsrechters zich echt wel bewust zijn van het feit dat Tadic een aansteller is. Ook gisteren weer waren er diverse momenten waarop hij als een stervende zwaan naar het gras ging, waarbij er gewoon werd doorgespeeld.
Uit: Dongen
Forumreacties: 1.971
Reg.: 8 oktober 2005
PSVeldhoven42
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Veldhoven
Forumreacties: 114
Reg.: 7 augustus 2019
Uit: Roosendaal
Vak: Oost - X
Forumreacties: 445
Reg.: 15 oktober 2002
open/sluit de onderstaande quote:PSVeldhoven42 schreef op 06 april 2023 om 20:17:
Als ajax hier op bezoek komt iig niet met aanstekers gooien maar in stijl van hun spandoek van vorig jaar mogen wij best een spandoek maken met een aansteker er op....
PSVeldhoven42
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Veldhoven
Forumreacties: 114
Reg.: 7 augustus 2019
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax