Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 183 184 185 186 187

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 april 2023 om 16:41:

Volgens mij floot de scheidsrechter daar net voordat de corner genomen was om een paar spelers vanwege wat duw- en trekwerk vermanend toe te spreken. Hij was wat aan de late kant, waardoor die bal werd voorgegeven en ingekopt.


Wat aan de late kant is een understatement. De bal was al in het strafschopgebied. Ik vond het een opvallende situatie. Normaal gesproken fluit een scheidsrechter dan inderdaad voordat de bal genomen is. Kan me niet herinneren dat ik ooit gezien heb dat een scheidsrechter fluit nadat de bal genomen is en vervolgens zegt we doen hem gewoon overnieuw. Ja bij een penalty als de keeper niet op de lijn staat.

 

+1/-0

Sterker nog, volgens mij mag hij als de corner eenmaal genomen is alleen nog maar fluiten voor een overtreding, niet omdat hij vindt dat hij mensen vermanend toe moet spreken. Dat moet gebeuren voordat de bal in het spel is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 04 april 2023 om 07:03:

Sterker nog, volgens mij mag hij als de corner eenmaal genomen is alleen nog maar fluiten voor een overtreding, niet omdat hij vindt dat hij mensen vermanend toe moet spreken. Dat moet gebeuren voordat de bal in het spel is.


Precies. Dat zie je wel vaak. Dat voordat de corner genomen is de scheidsrechter even een koppeltje bij elkaar roept om aan te geven dat ze van elkaar af moeten blijven.

Nu floot de scheidsrechter toen de bal al in het strafschopsgebied was. In eerste instantie dacht ik, yes dat is een penalty, want Timber had zijn mannetje klemvast en die ging ook naar de grond. Vervolgens kwam de herhaling en was de overtreding van Timber de enige overtreding van betekenis die ik zag. Toen zag ik de scheidsrechter met twee armen naar de cornervlag wijzen en dacht, wat krijgen we nou?

 

+2/-0

Ik hoop dat er wat scouts op de tribune zitten voor Alvarez vanavond.

 

+1/-0

Help me eens even. Voor mijn gevoel moet ajaks verliezen. Ik wil altijd dat ajax verliest. Maar voor het verstand ?

Stel Feyenoord wint, dan krijgt ajax een tik lijkt me die kan doorwerken in de competitie, of ze hebben dan alleen de tweede plaats nog en gaan daar nog voller voor dan ze al deden. En een bekerfinale in de kuip tegen Feyenoord kunnen we niet winnen vrees ik, zelfs als we (veel) beter zijn dan Feyenoord winnen we daar zelden of nooit. Of feyenoord moet weer doorgaan in Europa en rond de bekerfinale een belangrijke wedstrijd hebben.

Als ajax wint, dan hebben we dus meer kans op de beker. Het kan zijn dan ajax zich onbewust meer richt op de beker (om toch nog 1 prijs te winnen) dan op de competitie en kunnen we makkelijker tweede worden. Maar door de overwinning stijft hun zelfvertrouwen vast ook en dat kan ook betekenen dat ze beter gaan presteren in de competitie.

Wat is nu het beste (meest waarschijnlijke) scenario voor ons? Winst ajax of feyenoord? Tuurlijk zijn blessures en schorsingen bij beide ook meegenomen :)

Ik ga er wel gewoon van uit dat feyenoord kampioen wordt helaas. Maar dat hebben we aan onszelf te danken.

 

+1/-0

Verlengingen en penalty's.

 

+1/-0

Haha precies op die 2 gedachten hink ik ook.
Ik hoopte op een enorm pak rammel voor Ajax, maar denk dat we meer kans maken tegen Ajax dan tegen Feyenoord..
als het maar een slopende verlenging wordt met strafschoppen as beslissende factor.
(Neuzen scoren net 1-2)

Wat is die Tadic toch een enorme jankerd!
Je zou hem (bijna) een blessure wensen..

 

+1/-0

Ik snap niet dat de knvb niet optreedt tegen die Tadic …
In elke topper is hij betrokken bij een vechtpartij. En die Kokcu werd niet voor niets zo boos … waarschijnlijk zelfde geval als toen met Dumfries … hij zal wel weer iets verkeerds hebben gezegd … de racist!

 

+6/-0

Vlak die KoKcu ook niet uit... maar het is 9 van de 10 keer wel Tadic die de boel opnaait idd.

 

+3/-0

Jep en het publiek reageert weer op Tadic en dan is klaassen de sjaak. Ik zou de wedstrijd staken maar wel eens goed gaan kijken naar de rol van de spelers de afgelopen tijd.

Wel erg knap in beeld gebracht. Lijntje trekken ging afgelopen zondag niet maar een vliegende aansteker is scherp in beeld.

 

+4/-0

Als je ziet hoe rustig de jong vaak met Nijhuis praat en meteen geel krijgt en nu tadic continue tegen de scheidsrechter schreeuwt en geen een keer geel krijgt, dat is toch competitie vervalsing pur sang…

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 05 april 2023 om 22:45:

Als je ziet hoe rustig de jong vaak met Nijhuis praat en meteen geel krijgt en nu tadic continue tegen de scheidsrechter schreeuwt en geen een keer geel krijgt, dat is toch competitie vervalsing pur sang…



Eens! In dat opzicht jammer dat Nijhuis gisteren niet floot, dan had De Jong rustig kunnen praten. Nu moest hij ook een paar keer flink tekeer gaan. Al had met Nijhuis nog meer geschoffeld kunnen worden door Spakenburg :)

Het blijft toch iedere keer weer soort van willekeur bij de scheidsrechters.

 

+2/-0

Ja, maar die complete willekeur van scheidsrechters werkt ook als een rode lap op een stier. Zowel bij spelers als supporters. Spelers die de ene keer half verrot mogen worden getrapt en vier ellebogen om de oren krijgen... (Wie herinnert zich nog de schorsingen van drie tot vier wedstrijden voor Kezman, Toivonen en Lozano voor ellebogen met minder impact). Kennelijk is dat tegenwoordig geel of zelfs helemaal niets als je als amateurclub de halve finale haalt. Maar om even on topic te blijven, het is onbegrijpelijk hoeveel Alvarez en Tadic op een veld mogen in vergelijking met andere spelers. Zodra ze een eerste geel kaartje hebben, zijn ze zelfs volledig vrijgesteld van alle regels, want ze weten dat ze toch nooit een tweede gele kaart zullen krijgen voor praten, tijdrekken en irritant gedrag. Dit los je alleen maar op met een var die gewoon alles checkt, het spel stil legt en vervolgens met een oordeel komt op basis van een team van drie man die de spelregels bij de hand hebben ipv hun onderbuikgevoel afwegen...

 

+1/-0

Ik herken het dilemma van PSVRijnwoude. Als Ajax speelt, dan hoop ik eigenlijk altijd op een nederlaag. Toch ben ik ergens ook blij dat ze gisteren wonnen, want Feyenoord speelde eigenlijk 90 minuten lang beter dan Ajax en het mag een klein wonder heten dat Ajax die wedstrijd met 1-2 won. Ik denk dus dat we in de finale tegen Ajax een grotere kans op succes hebben dan tegen Feyenoord. Daarnaast vond ik het ook wel lekker voor Feyenoord dat het een keer niet goed kwam in de laatste minuut. En natuurlijk helpt het gedoe met de rookbommen en de situatie rond Klaassen ook niet echt in de gunfactor.

Verder heb ik het gevoel dat de scheidsrechters zich echt wel bewust zijn van het feit dat Tadic een aansteller is. Ook gisteren weer waren er diverse momenten waarop hij als een stervende zwaan naar het gras ging, waarbij er gewoon werd doorgespeeld. En Alvarez heeft dit seizoen 12x geel gepakt en 1x rood (alle competities). Die komt dus zeker niet overal mee weg. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet regelmatig gespaard wordt, want het is inderdaad een geniepige speler die voor zijn staat van dienst erg weinig rode kaarten gekregen heeft.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 06 april 2023 om 12:28:


Verder heb ik het gevoel dat de scheidsrechters zich echt wel bewust zijn van het feit dat Tadic een aansteller is. Ook gisteren weer waren er diverse momenten waarop hij als een stervende zwaan naar het gras ging, waarbij er gewoon werd doorgespeeld.



Ben ik helemaal met je eens ... hij stelt zich soms ook echt te opzichtig aan, en dan moeten ze hem wel negeren.

Maar hoe hij altijd de boel opstookt, wat hij allemaal (denk ik) zegt/roept tegen tegenstanders, en vooral hoe hij tekeer gaat tegen scheidsrechters ... dat is toch niet normaal joh! Volgens mij is er in de hele ED geen enkele speler die zo tekeer gaat tegen de leiding.
En ik vind dat de knvb daar gewoon harder tegen op moet treden ... die spelers hebben een voorbeeld functie voor de jeugd, en dit getuigt toch van helemaal geen respect voor de leiding.

 

+1/-0

Ik ben blij met Ajax als tegenstander in de finale. Denk dat we het doorgaans moeilijker hebben met Feyenoord. Zeker als ze ook nog eens een finale in de Kuip kunnen spelen.
Ajax is zeker niet groots dit jaar, dus zie ons die beker wel pakken eigenlijk.. 😃

 

+3/-0

Als ajax hier op bezoek komt iig niet met aanstekers gooien maar in stijl van hun spandoek van vorig jaar mogen wij best een spandoek maken met een aansteker er op....

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 06 april 2023 om 20:17:

Als ajax hier op bezoek komt iig niet met aanstekers gooien maar in stijl van hun spandoek van vorig jaar mogen wij best een spandoek maken met een aansteker er op....




Precies. Of een spandoek met ajaks tenue en dan 'Zippo' erop als shirtsponsor ipv 'Ziggo' :B (voor de niet-rokers onder ons; Zippo is een aanstekermerk ;) )

 

+2/-0

Die is zelfs nog beter! Sterk bedacht!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 183 184 185 186 187

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax