Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Het kampioenschap is binnen na een tumultueus jaar en wat voelt dat heerlijk. Toch is het natuurlijk ook weer vooruit kijken naar volgend seizoen. Wie blijft? Wie gaat weg? Wie komt er?
Van de huidige spelersgroep kom ik tot de volgende conclusie:
Benitez (weg)
Drommel (?)
Schiks (?)
Karsdorp (weg)
Ledezma (weg)
Dest (blijft)
Flamingo (blijft)
Nagalo (blijft)
Boscagli (weg)
Obispo (blijft)
Mauro (blijft)
Malacia (weg)
Schouten (?)
Veerman (?)
Til (?)
Tillman (?)
Saibari (?)
Babadi (?)
Land (?)
De Jong (?)
Pepi (blijft)
Perez (weg)
Perisic (?)
Lang (weg)
Bakayoko (?)
Bajraktarevic (blijft)
Driouech (blijft)
Er zijn natuurlijk wat transfervrije spelers die sowieso vertrekken.
Verder merk ik dat ik dit jaar erg veel vraagtekens heb met de vraag of iemand blijft of weggaat. Dat kan aan mij liggen, maar ofwel lopen de contracten op korte termijn af, ofwel zijn er spelers die vorig jaar het laatste jaar zijn gebleven, ofwel komt men te weinig aan spelen toe.
forza vessem
Fan van PSV
Legende
Uit: vessem
Vak: West - K
Forumreacties: 652
Reg.: 22 juli 2006
Favoriete opstelling: geen
Er zal minstens één keeper bijmoeten, maar waarschijnlijk 2 aangezien Drommel niet nog een jaar op de bank zal blijven. Nick Olij begint voor mij een steeds betere optie voor de nr. 1 positie te worden.
Achterin MOET er een linksbenige centrale verdediger bij voor de basis. Dit klinkt makkelijk, maar is erg lastig. Het klinkt raar, maar zie maar eens een verdediger te vinden die zo constant is dat hij de verdediging kan dragen en die echt veel beter is dan Obispo. Obispo staat er namelijk wel vrijwel altijd, al ziet iedereen dat het geen basisspeler voor het 1e is. Rechts-centraal gaan we zien of Flamingo het ook zonder Boscagli kan en of Nagalo zich kan ontwikkelen. Verder zullen er ook 2 back-ups voor de backposities moeten komen.
Op het middenveld zou je verwachten dat Veerman weggaat. Maar waarheen? Denk dat de goede subtoppers uit de topcompetities niet op de markt komen voor hem. En zou hij dan naar een Girona, Torino, Mönchenbladbach of Brentford gaan?
Denk dat we 'geluk' hebben met de blessures van Schouten en Tillman. Daardoor zijn zij misschien net niet interessant voor grote clubs om veel geld aan te besteden en kunnen we nog een jaar van ze genieten. Samen met Saibari en Til staat dat middenveld dan redelijk. En dan kunnen we ook nog hopen dat Land en Babadi zich echt gaan dooronwikkelen.
Voorin zal er ook wel wat veranderen. Lang zal een stap willen maken en we maken allemaal een schietgebedje voor het behoud van Perisic. Mochten ze beiden vertrekken dan moeten er dus 2 basisspelers bij voor op de vleugel. Hoop dat PSV hiervoor eens met wat anders dan komt dan het reguliere bord-op-schoot-beleid van de afgelopen jaren. Denk dat de gemiddelde FM-speler wel met reeële opties kan komen namelijk. Bakayoko raak je niet kwijt, of voor veel minder dan gehoopt. Dus daarbij is het ook de vraag wat daarmee gaat gebeuren. Verwacht niet dat Driouech en/of Bajraktarevic zich volgend seizoen aan gaan dienen als onbetwiste basisspelers. Op de spitspositie is de verwachting over het algemeen dat Pepi de macht over zal nemen van De Jong. Gaat Luuk dan blijven is er geen probleem. Vertrekt Luuk echter, omdat hij geen tweede viool wil spelen, dan zal daar ook iets moeten komen. Met het spel wat PSV gisteren in de kampioenswedstrijd liet zien, zou een voetballende spits als Pepi echter nog beter uit de verf komen dan een aanspeelpunt als Luuk. Ben benieuwd dus wat daar gaat gebeuren..
Lang verhaal kort:
1 à 2 nieuwe keepers
3 verdedigers; linker-centrale voor de basis en 2 back-up backs
2 à 3 aanvallers
Stewart kan aan de bak.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 4.528
Reg.: 28 juli 1999
open/sluit de onderstaande quote:forza vessem schreef op 19 mei 2025 om 09:37:
En dan kunnen we ook nog hopen dat Land en Babadi zich echt gaan dooronwikkelen.
Onverwacht toch de titel. Ik had er niet meer in geloofd en geloofde het zondag pas nadat er was afgefloten. Het is duidelijk dat er veel zal moeten gebeuren voor volgend seizoen. Daarentegen is ook wel veel afhankelijk wat er in de selectie zal gebeuren.
Sowieso is het duidelijk dat de backpositie ècht niet kan zo. Heel fijn dat Dest weer fit is, dat scheelde enorm. Echter zal er toch echt een fatsoenlijke linksback bij moeten en een back-up rechtsback. Nou heeft Mauro die naar behoren bekleed maar met hem op de back zijn we toch ook kwetsbaar gebleken.
Met het vertrek van Benitez zal er uiteraard een keeper bij moeten, net als een linker centrale verdediger voor Boscagli.
Ben ook heel benieuwd wat er zal gebeuren met spelers als Lang, Saibari, Til. Bij een vertrek van de laatste twee zou ik Valente graag zien komen en de overige vacature opvullen met Babadi en/of Land. Bij een vertrek van Lang denk ik dat versterking wenselijk is. Ik heb niet de indruk dat Bajraktarevic en Driouch serieus aanspraak gaan maken op een basisplek.
Tot slot afwachten wat er met Bakayoko gaat gebeuren. Een jaar contract maar een matig seizoen. Of Tillmann, fantastisch seizoen maar nog langlopend contract ...
Al met al wordt het een zeer interessante transferzomer denk ik.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 14.291
Reg.: 30 november 2007
Is dit misschien een interessante naam?
https://www.transfermarkt.nl/mitchel-bakker/profil/spieler/361065link
Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 176
Reg.: 1 januari 2006
Dat er een nieuwe keeper en een nieuwe centrale verdediger bij moeten komen is al duidelijk. Wanneer er van het drietal Perisic, Lang en Bakayoko twee vertrekken dan zal er ook een vleugelaanvaller aangetrokken moeten worden. Wanneer De Jong vertrekt dan zal er een nieuwe tweede spits aangetrokken moeten worden. Een vleugelverdediger extra is ook geen overbodige luxe.
Persoonlijk zou ik er nog graag een breker/balafpakker voor op het middenveld bij zien komen, met name voor in de topwedstrijden en de periodes dat het even minder draait.
De te besteden miljoenen zullen moeten komen uit de verkoop van Lang, Bakayoko en/of Saibari. Hopelijk kunnen we Tillman behouden.
Veel werk te doen dus, maar gelukkig wel met het uitgangspunt dat we weer de Champions League in gaan en kampioen zijn geworden.
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.092
Reg.: 8 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 20 mei 2025 om 14:06:
Persoonlijk zou ik er nog graag een breker/balafpakker voor op het middenveld bij zien komen, met name voor in de topwedstrijden en de periodes dat het even minder draait.
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 21 mei 2025 om 18:23:
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 20 mei 2025 om 14:06:
Zag maandag een statistiek voorbij komen waarin het aantal intercepties van Boscagli stonden.. blijkbaar echt ongekend hoog. Buiten zijn techniek en passing zal dat ook zeker een op te vullen element zijn. Dat kan op het middenveld, maar zal zeker in de laatste linie belangrijk worden.
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.093
Reg.: 30 augustus 2005
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 475
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:EHVDGXT schreef op 22 mei 2025 om 18:58:
Gewoon omdat een beetje dromen af en toe best mag... Misschien moet Stewart Perišić maar eens vragen om een balletje op te gooien bij Luka Modric. (ervan uitgaande dat Perišić blijft). Misschien heeft Modric wel zin om hier nog een jaartje samen te komen ballen. ;-)
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.546
Reg.: 18 juli 2017
De geluiden van de afgelopen week was dat PSV zou gaan investeren in de laatste linies, en dat het verder vooral inzet op behoud van spelers. Natuurlijk zal niet, zoals vorige zomer, iedereen gaan blijven, maar je ziet wel dat PSV bezig is om snel duidelijkheid te creëren op meerdere posities.
Er wordt overigens al 3 jaar geroepen dat Drommel toch echt gaat vertrekken, maar volgens mij is de beste man nog niet 1x echt dicht bij een transfer geweest. Hij heeft natuurlijk een PSV-salaris en dat kan een mindere club over het algemeen niet ophoesten. En hij heeft nooit over een langere periode laten zien dat hij het niveau van PSV heeft en dus staan soortgelijke of betere clubs simpelweg niet voor hem op de stoep. Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als deze man gewoon tot einde contract in Eindhoven blijft.
Dat betekent dus dat PSV snel 1 keeper (Olij?) zal gaan halen, en daarna moet wachten tot duidelijk is of Drommel blijft of niet. In de laatste linie moet PSV 3 spelers halen: 1 basisspeler voor centraal achterin naast Flamingo en 2 backs die (op korte termijn) kunnen uitgroeien tot basisspeler. Ik verwacht namelijk niet dat Dest nog langer dan 1 jaar in Eindhoven zal voetballen. Mauro Jr. heeft zijn contract verlengd, en zal mijns inziens nu wel de status van basisspeler hebben met bijbehorend salaris. Dat heeft hij ook zeker verdiend, enkel zijn blessuregevoeligheid is een probleem.
Al met al ben ik zeer benieuwd met wie Earnie gaat komen: Gaan we weer voor Itakura? Gaan we wachten op jongens als Fort, die vast niet direct op het vliegtuig naar Eindhoven willen springen als ze horen van de interesse? Krijgen we de usual suspects te horen als Van Ewijk (die eigenlijk gewoon te duur is voor een back-up)? Ik las over interesse in een jonge Sparta-verdediger. Dat is natuurlijk veel haalbaarder, maar de vraag is of dat soort jongens binnen een jaar goed genoeg gaan zijn voor een kampioensploeg.
Op het middenveld lijkt het er goed uit te zien met de verlenging van Til, maar dat is mijns inziens de minst belangrijke van de 5 middenvelders die we hebben. Je kunt Til prima gebruiken als er veel voetbal om hem heen staat, maar als het niet loopt, dan heb je aan Til vrij weinig. Ik verwacht dat Schouten zal blijven, maar de vraag is of hij weer volledig fit is volgend seizoen, of dat hij blijft kwakkelen. Veerman is een prima speler voor PSV, maar die stond vorig jaar al open voor een vertrek. Wat gaat hij doen? En dan heb je nog Saibari en Tillman, mijns inziens onze belangrijkste middenvelders en zeer bepalend voor het PSV van de afgelopen 2 seizoenen. Als ze allebei blijven, heb je komend seizoen wederom een fantastische middenlinie. Maar als ze (één of beiden) vertrekken, dan moet er iemand anders opstaan als scorende / bepalende middenvelder. Zou Babadi dat kunnen? Van Saibari had vorig jaar ook niemand hoge verwachtingen aan het begin. Als je een nieuwe speler koopt (zoals Valente), is dat eigenlijk weer geen goed teken naar onze eigen jeugd.
En voorin is het natuurlijk net zo onzeker. Over de verlenging van Perisic hoor ik hoopvolle geluiden, maar Lang en Bakayoko staan echt op de nominatie om te vertrekken. En dan is het wel zaak om weer kampioenswaardige buitenspelers te halen, want met namen als Driouech en Bajraktarevic ga je geen hoge ogen gooien. Luuk zou een fantastische (maar hele dure) back-up van Pepi zijn, en iets in mij zegt dat hij zo zijn carrière niet wil afsluiten. Dan moet je dus ook een nieuwe spits halen, zonder dat je transferinkomsten krijgt.
Met een beetje pech is dit dus het wensenlijstje:
- 2 keepers
- 2 backs
- 1 CV
- 2 middenvelders
- 2 buitenspelers
- 1 spits
Ik heb nog maar weinig situaties gezien waarbij een ploeg met 10 wisselingen op niveau bleef. Laten we dus maar hopen dat we er toch in slagen een aantal spelers langer vast te leggen.
Basisspelers:
1 - Olij (?)
2 - Dest
3 - Flamingo
4 - aankoop CV (?)
5 - Mauro Jr.
6 - Schouten
7 - Saibari
8 - Tillman
9 - Lang
10 - Pepi
11 - Perisic
Kernspelers:
12 - Nagalo
13 - Obispo
14 - Veerman
15 - Til
16 - De Jong
Aanstormend talent:
17 - Nieuwe back (?)
18 - Nieuwe back (?)
19 - Babadi
20 - Land
21 - Driouech
22 - Bajraktarevic
Opvulling:
23 - Drommel
24 - Schiks
Graag had ik afgelopen seizoen de bevestiging gezien dat jongens als Land, Babadi en Driouech de stap konden maken naar "kernspeler", maar helaas hebben ze daar de kansen niet voor gekregen cq. afgedwongen. Dat betekent dat je met vraagtekens blijft zitten als je basisspelers / kernspelers verkoopt.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 21 mei 2025 om 22:01:
Boscagli durfde ook in te stappen en onderschepte daardoor ook veel ballen. We zullen hem zeker gaan missen. Hopelijk weer Stewart een goede vervanger voor hem aan te trekken.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 23 mei 2025 om 09:52:
Datzelfde dacht ik ook .... zou best leuk zijn om die twee in je elftal te hebben, al zijn ze (min of meer) aan het einde van hun loopbaan ...
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.093
Reg.: 30 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:James Sonny Crockett schreef op 23 mei 2025 om 15:08:
Modric is kansloos. Laten we ons maar gewoon focussen op het behoud van Perisic en daar héél blij mee zijn als dat lukt.
open/sluit de onderstaande quote:Almere vak V schreef op 23 mei 2025 om 13:25:
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 21 mei 2025 om 22:01:
Boscagli durfde ook in te stappen en onderschepte daardoor ook veel ballen. We zullen hem zeker gaan missen. Hopelijk weer Stewart een goede vervanger voor hem aan te trekken.
Dat vind ik dus ook een lastige. Ik vind dat Flamingo het uitstekend gedaan heeft dit jaar. Maar wel naast Boscagli. Dit doet me denekn aan de tijd dat Bouma naast Alex stond. En Bouma echt een geweldenaar was. Totdat Alex niet meer naast m stond en Fredje in enen een huis, tuin en keuken voetballer was...
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Frisky.Dingo
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - TT
Forumreacties: 8.748
Reg.: 18 oktober 2003
Wie dan? Vooral veel namedropping...
Keepers:
Peretz / Olij / Schiks
Verdediging:
Dest / Flamingo / Itakura / Mauro / Fort / Nagalo / Mendy / Fort
Middenveld:
Schouten / Veerman / Saibari / Tillman / Til / Land / Babadi / Akman
Aanval:
Pepi / Perisic / de Jong / Driouech / Tchaouna / van Bommel
Dit bericht is gewijzigd op 27 mei 2025, 10:02:05.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026