Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ik word een beetje simpel van dat gedoe rond die clausule van Tillman. Hoe vaak gaat dit nog gebeuren en waarom is dit elke keer bij PSV?

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 24 juni 2025 om 12:22:

vaio schreef op 23 juni 2025 om 16:16:

Tja.. typisch gevalletje... haal je hem, dan neem je een risico.. haal je hem niet, dan neem je ook een risico :)
Er zijn argumenten voor, er zijn argumenten tegen..
Wijs orakel... vertel het ons :)

Dat zou je 2 jaar geleden ook over Lang gezegd kunnen hebben.
Die overigens rond is met Napoli, net als PSV zelf.

Not…

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 24 juni 2025 om 18:08:

Ik word een beetje simpel van dat gedoe rond die clausule van Tillman. Hoe vaak gaat dit nog gebeuren en waarom is dit elke keer bij PSV?

Eerst maar eens afwachten hoe het verhaal werkelijk zit. Worden alweer zoveel varianten de wereld in geslingerd.
Hoop dat we in tegenstelling tot de clausule bij Xavi nu wel zelf aan het stuur zitten..

+2/-0

vaio schreef op 24 juni 2025 om 18:43:

James Sonny Crockett schreef op 24 juni 2025 om 18:08:

Eerst maar eens afwachten hoe het verhaal werkelijk zit. Worden alweer zoveel varianten de wereld in geslingerd.
Hoop dat we in tegenstelling tot de clausule bij Xavi nu wel zelf aan het stuur zitten..

Gezien de voorgeschiedenis van PSV en clausules...

+1/-0

Het verlies van Tillman zou een tweede grote aderlating betekenen na het eerdere verlies van Boscagli.
Als je de geruchten moet geloven zou PSV ongeveer 60 miljoen binnen krijgen voor Lang en Tillman, daar moet Stewart dan maar mee aan de slag om op zijn minst een goede centrale verdediger te halen.
Hopelijk blijven Perisic, De Jong en Pepi dan in ieder geval voor PSV behouden.
Ik had voor het komend seizoen eigenlijk mijn hoop vooral gevestigd op het Amerikaanse supertrio Tillman, Pepi en Dest.

+2/-0

Dat Tillman vertrekt kan natuurlijk altijd. Het gaat er om dat daar een goede transfersom tegenover staat. Dat is 35 miljoen niet.

+2/-0

De marktwaarde van Tillman ligt inderdaad een stukje hoger dan 35 miljoen euro. Even los van wat er nu precies waar is aan de clausules, en of alleen Munchen, of ook Leverkusen en/of anderen hem deze zomer voor 35 miljoen zouden kunnen halen, denk ik nog altijd niet dat PSV hier slecht geboerd heeft. We hebben hem voor 12 miljoen (was dat het?) vastgelegd, 2 jaar van hem kunnen genieten (mede en vooral door hem 2 kampioenschappen behaald, en mooie resultaten in de CL), en verkopen hem uiteindelijk voor bijna het drievoudige. Prima rendement zeg ik!
Baal ik ervan dat hij deze zomer alsnog zou gaan? Ja, enorm! Had ik idealiter ook gezien dat er geen clausule was, en dat PSV bij wijze van spreken 50 miljoen zou hebben kunnen vragen en krijgen? Ja, natuurlijk!
Maar je moet je ook de volgende vragen stellen:
- Had Tillman hier uberhaupt ooit gespeeld als we hem zonder terugkoopclausule hadden willen vastleggen? Waarschijnlijk had Munchen dit nooit toegestaan.
- Stel dat Leverkusen hem nu voor 35 miljoen haalt (ipv Munchen voor hetzelfde bedrag), maakt dat voor ons iets uit? Nee, het bedrag dat het ons oplevert is hetzelfde. Mocht het inderdaad het geval zijn dat Leverkusen hem nu voor hetzelfde bedrag kan wegkapen, dan heeft met name Munchen zitten slapen in de contracten, als zij dachten het alleenrecht te hebben om hem voor deze prijs terug te kunnen kopen.

En even over je andere reactie 'voorgeschiedenis van PSV en clausules'. Klopt, Simons was een vaag verhaal waar we uiteindelijk niet al te best gehandeld lijken te hebben (waarbij ook hier de vraag rijst of hij anders uberhaupt wel bij ons zou hebben gespeeld). Maar help me even, welke andere slechte ervaringen hebben we afgelopen pak 'm beet 10 jaar met clausules?

+2/-0

Misschien niet beide in de laatste 10 jaar, maar naast Xavi dus ook Angelino en Alex.

+1/-1

Ik heb de exacte omstandigheden uit die tijden even niet meer paraat, maar geldt ook voor hen beiden niet dat we hen anders nooit in ons mooie shirt hadden kunnen zien spelen? En was voor hen beiden de situatie vanaf het begin ook niet duidelijk? Het was toch duidelijk dat Chelsea Alex voor een X-bedrag terug kon kopen? Daar was toch geen gesteggel of vaagheid over?
En gezien de meerwaarde die beide hadden, vind ik dat (in beperkte mate) wel acceptabel. UIteraard niet te veel, want uiteraard moet je geld genereren op het veld.

+3/-0

Ik vind 2 (eerst Xavi, nu Tillman?) van dit soort gevallen eigenlijk al te veel. Fool me once.

+2/-1

James Sonny Crockett schreef op 24 juni 2025 om 22:36:

Ik vind 2 (eerst Xavi, nu Tillman?) van dit soort gevallen eigenlijk al te veel. Fool me once.

PSV geeft naar de buitenwacht toe nooit inzichten in contracten, dus ben benieuwd wat er waar van is. Vooralsnog zijn het volgens mij alleen alleen maar media geruchten en aannames en papegaaien ze elkaar allemaal na.

ALS het inderdaad zo is dat er opnieuw onduidelijkheid over de clausule bestaat en we opnieuw aan het kortste eind trekken is dat wel een enorme blunder.
Eentje die ons misschien wel 10-15 mln euro kost.
Dat kan haast niet zonder consequenties blijven..

Dit bericht is gewijzigd op 25 juni 2025, 07:08:51.

+2/-0

Als er inderdaad intern andere verwachtingen over hoe het contract in elkaar zit, zijn en we hier het onderspit delven, mag dat inderdaad consequenties hebben. Ik zou verwachten dat hier dan op een juridische afdeling koppen moeten rollen, als je blijkbaar niet in staat bent contracten waterdicht op te stellen met clausules alleen voor datgene waar je ze voor bedoelt hebt.
Maar ik ben het niet met je eens dat dit dan misschien 10-15 miljoen euro kost. Zoals eerder aangegeven, zonder clausule (die naar mijn inschatting alleen voor Bayern München had mogen gelden aldus insteek van het contract) had Tillman hier waarschijnlijk nooit gespeeld. Dan hadden we ook geen 23 miljoen euro winst op hem kunnen halen (naast al zijn sportieve inbreng in onze successen). Nu heeft hij zich dusdanig ontwikkeld dat zijn marktwaarde misschien wel 50 miljoen euro is. Dus ja, vanuit dat oogpunt levert hij 15 miljoen minder op. Maar München had hem dan toch wel voor de 35 miljoen uit de clausule terug gekocht. Dus de vraag is of het überhaupt reëel is te verwachten dat we ooit meer dan die 35 miljoen zouden hebben kunnen ontvangen voor hem.

Dus het kost ons dan niet 10-15 miljoen, het levert ons 10-15 miljoen minder op dan we als supporters hadden gehoopt dat hij zou kunnen opleveren gezien zijn huidige marktwaarde. Maar welk bedrag nooit reëel is geweest vanwege de insteek van het contract (wat je anders überhaupt niet had gehad)

En nogmaals, als volgens clausule blijkt dan niet alleen Bayern München het recht heeft om hem voor deze 35 miljoen euro terug te kopen, maar dat dit in principe voor iedere andere partij ook geldt, dan is dat vooral een hele grote blunder van Bayern München. Voor ons is het in die zin niet relevant waar dit centjes uiteindelijk vandaan komen.

Ik speculeer natuurlijk ook vrij veel hierboven over hoe het contract is en had moeten zijn. Dus het is vooral afwachten hoe het daadwerkelijk zit. Maar het kortweg PSV verwijten dat we nu een flink bedrag mislopen vanwege een clausule, dat lijkt me echt onjuist te zijn (mede gezien de reden dat hij anders nooit hier zou hebben gespeeld).

+2/-0

Kunnen we hem anders niet zelf kopen voor 35 miljoen😇

+1/-0

Als Tillman dadelijk verkocht is zou ik een bod bij AZ neerleggen van 25 miljoen voor Smit + Meerdink.

+1/-0

Dat bedrag van 35 miljoen is een fooitje voor een speler van het niveau Tillman. Maar wie had dat gedacht van die speler die hier 2 jaar geleden binnen kwam als ultra verlegen, ietwat flegmatiek ogende middenvelder? Na het eerste jaar was ik al blij verrast dat we de koopoptie konden lichten, en dat Bayern hem niet terughaalde voor de (naar ik meen) 10 miljoen waarmee de koop-optie af te kopen was.

Ik ben het ermee eens dat vooral Bayern heeft liggen slapen als de clausule van 35 miljoen voor iedereen geldt. Van de andere kant: als Leverkusen bereid is 60 miljoen te betalen, dan koopt Bayern hem eerst voor 35 en verkopen ze hem direct door. Gratis geld laat geen enkele club liggen.

Als je dit bedrag vergelijkt met wat bijv. een Kudus voor Ajax opleverde, dan is het toch een beetje jammer dat we enkel in staat waren hem vast te leggen met zo'n terugkoopclausule. Maar dan nog had ik hem de afgelopen 2 jaar niet willen missen. Een echte topspeler!

Van de namen die in de meida genoemd worden als vervangers, word ik nog niet direct vrolijk. Zo'n Valente met een paar miljoen extra wegkapen voor de neus van Feyenoord, en er dan achter komen dat ie toch wel echt 2 klassen minder is dan Tillman, is mijns inziens geen goed idee. Ik hoop dat de technische mensen binnen PSV een lijst hebben met spelers die goedkoper zijn en een hoger niveau / plafond hebben.

Wat dat betreft zou ik 100% achter een investering van 15 miljoen in Kees Smit staan. Wat een geweldenaar is die gozer. Nu al.

+1/-0

BasArnhem schreef op 26 juni 2025 om 10:24:

[...]

Van de namen die in de meida genoemd worden als vervangers, word ik nog niet direct vrolijk. Zo'n Valente met een paar miljoen extra wegkapen voor de neus van Feyenoord, en er dan achter komen dat ie toch wel echt 2 klassen minder is dan Tillman, is mijns inziens geen goed idee. Ik hoop dat de technische mensen binnen PSV een lijst hebben met spelers die goedkoper zijn en een hoger niveau / plafond hebben.

Wat dat betreft zou ik 100% achter een investering van 15 miljoen in Kees Smit staan. Wat een geweldenaar is die gozer. Nu al.

Kees Smit zou fantastisch passen in het spel van Peter Bosz. Dynamisch, technisch zeer vaardig, sterk in de kleine ruimte, inzicht.

+1/-0

Kees Smit heeft nog amper eredivisie ervaring. Met zijn leeftijdgenoten met alle respect blinkt ie uit. Maar dat doet Land eigenlijk ook. Ik vind het altijd lastig vergelijken, met alle respect jeugdvoetbal en Eredivisie of zelfs Champions League niveau.
Ik geloof ook dat Kees Smit een goede aankoop zou zijn, maar nu al een directe versterking? Bij AZ speelde hij ook lang niet alles, 9 wedstrijden zie ik. Focussen we ons niet teveel op de voor ons bekende spelers die soms ook wel overpriced zijn? Ik mis scouting van toptalent uit Zuid-Amerika bijv.

Het is ook afhankelijk van wie er blijven bij PSV. Je hebt naast een jong talent ook wat ervaring nodig voor de balans op het middenveld.
Ik vind een middenveld met Saibari, Veerman en Schouten ook zeker niet te onderschatten hoor. Til erachter en daarnaast nog 2 gerichte aankopen. Babadi en Land kun je dan verhuren. 6 middenvelders lijkt me genoeg.
Maar je weet ook niet wat er met Saibari, Veerman en Schouten gaat gebeuren. Enfin, we gaan het wel zien.

+1/-0

Ik heb zelf de kennis niet over de toptalenten en verborgen pareltjes, dus vandaar dat ik enkel een mening kan geven over de spelers die ik wel ken. En laten we eerlijk zijn, PSV haalt uiteindelijk toch meestal spelers die we wel kennen. En als ze eens een onbekende jongen halen, dan is het vaak niet (direct) echt een schot in de roos.

Kees Smit heeft mij overtuigd met zijn goal en assist bij AZ tegen Fenerbahçe. Daar droop een bepaalde klasse vanaf. Natuurlijk kun je van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij vanaf dag 1 bij PSV alles speelt én al beslissend is. Je zult een plan met hem moeten maken, zodat hij zich kan ontwikkelen tot een topspeler. Dat hij dat gaat worden, daar ben ik vrij zeker van (zekerder dan bij Meerdink bijvoorbeeld).

Het nieuwste gerucht is dat we geïnteresseerd zijn in Gustavo Hamer. Daar zit ik ook niet direct om te springen. Hij heeft het goed gedaan in de Championship afgelopen seizoen, maar als we daar nu al onze directe versterkingen moeten wegkapen, zijn we toch diep gezonken. Twee jaar geleden was ene Chuba Akpom "player of the year". We hebben allemaal gezien dat die gozer er op topniveau toch niet echt veel van kan.

+1/-0

13 gele kaarten in 41 wedstrijden.

Vorig seizoen 9 in 36 wedstrijden in de Premier League. Maar ook 4 goals en 7 assists. Dat is niet onaardig op dat niveau. Zeker niet voor een middenvelder.

+1/-0

Romano claimt dat Ivan blijft 😃🤪
Beste transfer van dit seizoen!

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026