Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » PSV in de media » Veronica Inside

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ja Willy ik heb het gelezen en begrepen wat je bedoelt. Het hele feest afschaffen is onzin natuurlijk.
Goed wij worden het niet eens, hoeft ook niet. Ik heb mijn hoop gevestigd op de jongere generatie!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 24 juni 2020 om 13:19:

Maar dat is het punt wat een heleboel mensen (Gullit, Ten Cate, etc.) toch al een paar dagen maken. Het is niet iets wat alleen in Amerika voorkomt.

Je opmerking over het Europees parlement laat ik verder terzijde. Ik heb geen idee wie "men" is daar. Wel vind ik het onzinnig dat volwassen mensen zich krampachtig vasthouden aan Zwarte Piet. Get a life.



Ten Cate?
Is dat de man die zei dat de uitgebuite arbeiders in Qatar vrijwillig kiezen voor slavernij?

En mag ik het daarnaast ook opmerkelijk vinden dat volwassen mensen zich niet druk maken om wat het Europees parlement te melden heeft over deze materie?

Denk je niet dat de voorstellen in mijn vorige post eerder een oplossing tot stand kunnen brengen voor het zich achtergesteld voelen van een aantal mensen dan blijven zeuren over zwarte piet?
En dat de aggressieve Akwasi meer kwaad aanricht dan de niet aggressieve Derksen?

In alle redelijkheid een dialoog aangaan lost eerder iets op dan wat de internationals nu wel stoer doen tegen Veronica Inside terwijl ze tegelijkertijd zwijgen over Qatar.

 

+3/-2

Waarom zou ik me druk moeten maken om wat het Europees Parlement te zeggen heeft over Zwarte Piet? I couldn't care less. Wel denk ik dat er belangrijkere zaken zijn om zich druk over te maken.

Verder begrijp ik dat de racistische ervaringen van Ten Cate niet relevant zijn omdat hij een foute mening heeft over Qatar? Dat lijkt me een nogal vreemde manier van discussieren. Ik zit in team Thijs wat dat betreft: http://www.soccernews.nl/news/709029/ik-schreeuwde-recht-in-het-gezicht-van-de-cassiere-maar-het-wk-in-qatar-danlink

 

+2/-2

Iedereen die in kamp Derksen zit word nu de zwarte piet toegespeeld en is rascistich als ik het allemaal een beetje goed gevolgd heb. Betekend het dat iedereen in het andere kamp zit voor geweld gebruiken is? Of gaat die vlieger dan ineens niet op. Wat een hypocriete zooi.

 

+4/-2

Nee de wereld is niet zwart wit. Je hebt het eigenlijk helemaal niet goed gevolgd.

In deze post stel je jezelf eigenlijk (ervan uitgaande dat je je tot kamp derksen rekent) nogal als slachtoffer op eigenlijk.

 

+2/-2

Het gaat niet om slachtoffer of niet. Ik ben woest ,dan druk ik me erg zacht uit, over de selectieve verontwaardiging. Alsof wat Derksen zegt zoveel erger is als wat Akwasi zei. Echt totaal bezopen. Ook het feit dat er nu een hype is, althans zo ervaar ik dat om alles en iedereen die vroeger fout is geweest, maar te verbannen uit het straatbeeld. Net doen of ze er nooit zijn geweest. Waarbij ik dan het idee krijg dat het kind met het badwater word weggegooid. Gaan we dan ook Churchillaan of straat aanpassen omdat hij hongersnood op zijn geweten heeft in India waarbij minimaal 3 miljoen doden vielen....en dan ook voor het gemak vergeten dat hij ook goede dingen heeft gedaan. Ik kan er echt niet over uit over zoveel bekrompenheid, maar ook eentje waar nog rekening mee gehouden moet worden ook.

En dat staat er helemaal los van dat ook ik vind Rasisme moet stoppen echter werkt dat veel beter door elkaars standpunten te leren begrijpen dan een totale oorlog waarbij de ene rechtegenover de ander staat. Want dat is wat nu gebeurt.

 

+6/-3

Maar daar doe je toch zelf aan mee door je eerste posting waarin je twee kampen maakt?

Ik vind het vreselijk jammer dat het racismeprobleem vanuit beide kanten stteds weer wordt herleid tot die stomme Zwarte Pietendiscussie. Van beide kanten. Het is godbetert 30+ graden.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 24 juni 2020 om 21:19:

Maar daar doe je toch zelf aan mee door je eerste posting waarin je twee kampen maakt?

Ik vind het vreselijk jammer dat het racismeprobleem vanuit beide kanten stteds weer wordt herleid tot die stomme Zwarte Pietendiscussie. Van beide kanten. Het is godbetert 30+ graden.



Die ZP discussie is wel op gerakeld door Akasi en nu zoekt men afleiding om een grap van Derksen behoorlijk op te blazen. Akasi roept op tot geweld en dat moeten wij niet negeren en dat is ook heel iets anders dan een vreedzame demonstratie op de Dam en ook heel iets anders dan een stomme grap . Nog niet zo lang geleden is een aanslag op de Sinterklaas acteur verijdelt ook omdat een of andere mafklapper iets riep . Nee , we gaan Derksen veroordelen. Over hypocriet gesproken.

 

+2/-2

Natuurlijk is het niet zo dat het Nederlands elftal niks zou mogen zeggen over een opmerking van Derksen. Het is alleen wel opmerkelijk dat je stelling neemt en consequenties verbindt aan een slechte grap, maar dat je eigenlijk nooit een statement wilt maken over Qatar en daar wel wil gaan voetballen (mits ze zich kwalificeren).

En als je de grap van Derksen echt racistisch vond, dan staat het iedereen vrij om daar aangifte tegen te doenl; racisme is namelijk gewoon strafbaar en mensen die over de schreef gaan kunnen daar gewoon aangepakt worden, maar zover ik begrepen heb heeft vooralsnog niemand dat gedaan.
Wat dat betreft is het prima dat mensen die vonden dat Akwasi een oproep deed tot geweld, hier aangifte tegen gedaan hebben, net zoals Wilders zich voor zijn Minder-Minder uitspraak volledig terecht voor de rechter moet verantwoorden. Het rechtssysteem kan dan beoordelen of mensen over de schreef gegaan zijn en zoja, passende straffen uitdelen.

Ik begrijp het wel - VeronicaInside boycotten doet jezelf geen pijn, maar een WK overslaan omdat je principes hebt, wel.
Alleen is het wel vreemd dat niemand je vervolgens op deze inconsequentie mag wijzen; Thijs Zonneveld is wat mij betreft net zo polariserend als de andere schreeuwerds in het debat.

Wat ik overigens ook mis, is de verbreding in de discussie omtrent racisme/discriminatie. Ik vind het lovenswaardig dat we de discussie voeren en proberen stappen te zetten, maar dan moeten we wel naar alles kijken. Dus ook tav Aziatische mensen, Marokkanen, Turken, Oost-blokkers. En geen enkele groep is louter en alleen maar slachtoffer danwel dader. Alleen als je alles meeneemt, dan kun je echt een stap voorwaarts zetten.

Dit bericht is gewijzigd op 25 juni 2020, 09:10:37.

 

+4/-1

Als je aan iemand uit het Buitenland gaat uitleggen wat er in Nederland aan de hand is, denken ze ook, die zijn gek.

Nederland was altijd vrijheid. Je mocht alles zeggen, "foute" grappen, moet kunnen. En men was trots op het verleden, dat een klein land zoveel bereikt had.

De laatste jaren had je wel een klein luidruchtig groepje zwarte activisten. Die voor alles de schuld bij die slechte blanken leggen, bij alles gelijk aan rascisme denken, en denken dat de hele wereld alleen om zwarten draait. Veel belang werd er niet aan gehecht, wat een overdrijvers. Alleen in Amsterdam kreeg de grootste schreeuwer, Sylvana Simons, voet aan de grond, mede doordat er veel Surinamers in de Bijlmer wonen.

Echter hebben ze nu de wind in de zeilen. Een moord in Amerika wordt nu aangegrepen om te roepen, zie je wel, alle blanken zijn slecht! Natuurlijk wijst iedereen dit af. Maar daar gebeuren dit soort dingen aan de lopende band. Ook zwarten onderling schieten elkaar overhoop. Amerika is geweldadig.

Het is geen reden om Nederland op dezelfde lijn te plaatsen, het is hier totaal anders. En driekwart van Nederland zal dit nog steeds vinden. Alleen hele linkse blanke mensen, geobsedeerd door "diversiteit", zijn helemaal om. Het klopt, wij zijn allen slecht. Schuldig! De geschiedenis moet herschreven worden, standbeelden weg, en alle tv-programma's en films moeten gezuiverd worden. Iedereen die hier niet in mee gaat is een "rascist".

Dit is nog steeds een minderheid. Het vervelende is echter, dat deze linkse mensen het wel overal voor het zeggen hebben. In de media, cultuur, overheid. En omdat ze in Amsterdam zitten, waar naar verhouding veel migranten wonen, hebben ze een scheef wereldbeeld gekregen, alsof half Nederland zwart zou zijn. Tel daarbij de Amsterdamse arrogantie op, de rest van Nederland zijn allemaal achterlijke provincialen, of nog erger "rechts extremisten", en je krijgt het huidige beleid.

Dit gaat steeds meer denken aan een extreem linkse dictatuur. Als cynisme en sarcasme niet meer toegestaan zijn, als ironie niet meer wordt begrepen, als de vrijheid van meningsuiting weg is, is Nederland Nederland niet meer.

Dit is Noord-Korea of China niet.

Als een tv-programma je niet bevalt, zet je het gewoon uit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 juni 2020, 09:47:39.

 

+6/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 25 juni 2020 om 08:53:

Natuurlijk is het niet zo dat het Nederlands elftal niks zou mogen zeggen over een opmerking van Derksen. Het is alleen wel opmerkelijk dat je stelling neemt en consequenties verbindt aan een slechte grap, maar dat je eigenlijk nooit een statement wilt maken over Qatar en daar wel wil gaan voetballen (mits ze zich kwalificeren).

En als je de grap van Derksen echt racistisch vond, dan staat het iedereen vrij om daar aangifte tegen te doenl; racisme is namelijk gewoon strafbaar en mensen die over de schreef gaan kunnen daar gewoon aangepakt worden, maar zover ik begrepen heb heeft vooralsnog niemand dat gedaan.
Wat dat betreft is het prima dat mensen die vonden dat Akwasi een oproep deed tot geweld, hier aangifte tegen gedaan hebben, net zoals Wilders zich voor zijn Minder-Minder uitspraak volledig terecht voor de rechter moet verantwoorden. Het rechtssysteem kan dan beoordelen of mensen over de schreef gegaan zijn en zoja, passende straffen uitdelen.

Ik begrijp het wel - VeronicaInside boycotten doet jezelf geen pijn, maar een WK overslaan omdat je principes hebt, wel.
Alleen is het wel vreemd dat niemand je vervolgens op deze inconsequentie mag wijzen; Thijs Zonneveld is wat mij betreft net zo polariserend als de andere schreeuwerds in het debat.

Wat ik overigens ook mis, is de verbreding in de discussie omtrent racisme/discriminatie. Ik vind het lovenswaardig dat we de discussie voeren en proberen stappen te zetten, maar dan moeten we wel naar alles kijken. Dus ook tav Aziatische mensen, Marokkanen, Turken, Oost-blokkers. En geen enkele groep is louter en alleen maar slachtoffer danwel dader. Alleen als je alles meeneemt, dan kun je echt een stap voorwaarts zetten.



Het vervelende is ook dat van beide kampen argumenten worden genoemd, waaraan ze zich zelf niet houden. Wij hebben het voornamelijk gehad over de haat zaaiende woorden uit de speech van Akwasi, maar we moeten volgens BLM de hele speech kijken. Vervolgens knippen ze zelf een zin uit VI en gaan oproepen tot een boycot, terwijl ze ook hier het hele verhaal moeten bekijken.

Kickout Zwarte Piet roept nu weer over met twee maten meten, want er was zoveel ophef vanuit de politiek over de vredige demonstratie op de Dam en dat het een klap in het gezicht van het zorgpersoneel was. Deze ophef vanuit de politiek was er niet bij de demonstratie in Den Haag waarbij een paar relschoppers vervolgens op de vuist gingen met de politie. De vraag werd zelfs gesteld waarom de Burgemeester van Den Haag niet moest vertrekken.
(Overigens denk ik dat er hierbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat de kritiek met name gericht was op Femke Halsema en haar handelen in deze als Burgemeester zijnde en het toestaan van de demonstratie en niet controleren op de demonstratie op 1,5m afstand. De demonstratie in Den Haag was volgens mij al verboden en de politie heeft uiteindelijk in moeten grijpen, omdat mensen toch gingen demonstreren.).
Vervolgens roept het andere kampt weer dat de anti-racisme beweging ook meet met twee maten, want het grapje van Ali B. inzake Zwarte Piet zaten ze zelf het hardst om te lachen.

De focus moet gewoon eens komen te liggen op de échte problemen omtrent racisme. Alles wordt er nu maar bijgetrokken om met een vingertje te kunnen gaan wijzen van; 'foei, jullie zijn fout bezig'. Dat gaat nooit en te nimmer het probleem oplossen. Sterker nog, als ik Social Media zie lijkt het alleen maar erger te worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:



Het vervelende is ook dat van beide kampen argumenten worden genoemd, waaraan ze zich zelf niet houden. Wij hebben het voornamelijk gehad over de haat zaaiende woorden uit de speech van Akwasi, maar we moeten volgens BLM de hele speech kijken. Vervolgens knippen ze zelf een zin uit VI en gaan oproepen tot een boycot, terwijl ze ook hier het hele verhaal moeten bekijken.

Kickout Zwarte Piet roept nu weer over met twee maten meten, want er was zoveel ophef vanuit de politiek over de vredige demonstratie op de Dam en dat het een klap in het gezicht van het zorgpersoneel was. Deze ophef vanuit de politiek was er niet bij de demonstratie in Den Haag waarbij een paar relschoppers vervolgens op de vuist gingen met de politie. De vraag werd zelfs gesteld waarom de Burgemeester van Den Haag niet moest vertrekken.
(Overigens denk ik dat er hierbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat de kritiek met name gericht was op Femke Halsema en haar handelen in deze als Burgemeester zijnde en het toestaan van de demonstratie en niet controleren op de demonstratie op 1,5m afstand. De demonstratie in Den Haag was volgens mij al verboden en de politie heeft uiteindelijk in moeten grijpen, omdat mensen toch gingen demonstreren.).
Vervolgens roept het andere kampt weer dat de anti-racisme beweging ook meet met twee maten, want het grapje van Ali B. inzake Zwarte Piet zaten ze zelf het hardst om te lachen.

De focus moet gewoon eens komen te liggen op de échte problemen omtrent racisme. Alles wordt er nu maar bijgetrokken om met een vingertje te kunnen gaan wijzen van; 'foei, jullie zijn fout bezig'. Dat gaat nooit en te nimmer het probleem oplossen. Sterker nog, als ik Social Media zie lijkt het alleen maar erger te worden.



Precies, helemaal mee eens! Ik zie vooral dat alles uit de context getrokken wordt en dat het vooral de ander is, die iets móet doen of veranderen. Op die manier gaan we er in elk geval nooit uitkomen. Overigens denk ik ook dat we nu de overgrote meerderheid niet in de discussie zien, omdat iedereen direct de oren wordt gewassen door de extremen aan beide kanten.

Toevoeging: Ik las overigens ook net dit interview in het AD, waar ik het ook mee eens ben. Dit soort meningen zou veel meer aandacht moeten krijgen, want alleen op die manier komen we uit de loopgraven.
https://www.ad.nl/binnenland/nederland-racistisch-er-gaat-ook-heel-veel-goed~a7b1b4f9/link

Dit bericht is gewijzigd op 25 juni 2020, 10:16:54.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 juni 2020 om 09:35:

Als je aan iemand uit het Buitenland gaat uitleggen wat er in Nederland aan de hand is, denken ze ook, die zijn gek.



Ik woon al jaren in het buitenland en ik denk dat het eerder andersom is; ik kan Zwarte Piet namelijk nooit goed uitleggen. Het valt me op dat best veel buitenlanders er vanaf weten en het voor hen "that blackface event" is. Ik probeer het dan altijd uit te leggen/nuanceren, maar ik heb nog nooit iemand kunnen overtuigen.

Voor de rest helemaal eens met je post trouwens, maar als NLer wonend in het buitenland wilde ik dit wel even melden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Huevera schreef op 25 juni 2020 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 juni 2020 om 09:35:

Als je aan iemand uit het Buitenland gaat uitleggen wat er in Nederland aan de hand is, denken ze ook, die zijn gek.



Ik woon al jaren in het buitenland en ik denk dat het eerder andersom is; ik kan Zwarte Piet namelijk nooit goed uitleggen. Het valt me op dat best veel buitenlanders er vanaf weten en het voor hen "that blackface event" is. Ik probeer het dan altijd uit te leggen/nuanceren, maar ik heb nog nooit iemand kunnen overtuigen.

Voor de rest helemaal eens met je post trouwens, maar als NLer wonend in het buitenland wilde ik dit wel even melden.



Het is hier een traditie die al jaren zo gaat en dus willen mensen daaraan vast houden. Hetgeen op zich ook wel logisch is. De mensen in het buitenland horen alleen dat blanken zich zwart schminken en dat de zwarte een slaaf is van de witte en snappen de hele situatie daardoor niet goed.

Beetje hetzelfde als dat ik Amerika zie als een land waar iedereen met pistolen over straat wilt lopen. Ik kan niet begrijpen dat ze daar geen afstand van willen doen, aangezien het het land ook veel schade oplevert.

Discussie is er overigens wat mij betreft nog steeds of Zwarte Piet nou een slaaf is of niet. Er zijn verhalen die zeggen van wel en verhalen die zeggen van niet, terwijl dit volgens mij wel verschil maakt of er sprake is van blackface of niet.

Ik ben wel van mening dat ze er gewoon snel een roetveegpiet van mogen maken, want dan ben je ook van heel deze discussie af wat het feest er niet echt gezelliger en feestelijker op maakt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 25 juni 2020 om 08:53:

Natuurlijk is het niet zo dat het Nederlands elftal niks zou mogen zeggen over een opmerking van Derksen. Het is alleen wel opmerkelijk dat je stelling neemt en consequenties verbindt aan een slechte grap, maar dat je eigenlijk nooit een statement wilt maken over Qatar en daar wel wil gaan voetballen (mits ze zich kwalificeren).

En als je de grap van Derksen echt racistisch vond, dan staat het iedereen vrij om daar aangifte tegen te doenl; racisme is namelijk gewoon strafbaar en mensen die over de schreef gaan kunnen daar gewoon aangepakt worden, maar zover ik begrepen heb heeft vooralsnog niemand dat gedaan.
Wat dat betreft is het prima dat mensen die vonden dat Akwasi een oproep deed tot geweld, hier aangifte tegen gedaan hebben, net zoals Wilders zich voor zijn Minder-Minder uitspraak volledig terecht voor de rechter moet verantwoorden. Het rechtssysteem kan dan beoordelen of mensen over de schreef gegaan zijn en zoja, passende straffen uitdelen.

Ik begrijp het wel - VeronicaInside boycotten doet jezelf geen pijn, maar een WK overslaan omdat je principes hebt, wel.
Alleen is het wel vreemd dat niemand je vervolgens op deze inconsequentie mag wijzen; Thijs Zonneveld is wat mij betreft net zo polariserend als de andere schreeuwerds in het debat.

Wat ik overigens ook mis, is de verbreding in de discussie omtrent racisme/discriminatie. Ik vind het lovenswaardig dat we de discussie voeren en proberen stappen te zetten, maar dan moeten we wel naar alles kijken. Dus ook tav Aziatische mensen, Marokkanen, Turken, Oost-blokkers. En geen enkele groep is louter en alleen maar slachtoffer danwel dader. Alleen als je alles meeneemt, dan kun je echt een stap voorwaarts zetten.



100% juist verwoordt :cool

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 24 juni 2020 om 12:34:

Wat ik dan weer totaal niet begrijp;

Waarom was er geen grote ophef toen Ali B bij zijn roast kwam met de grap: 'Als ik wist dat er zoveel negers waren, dan had ik mijn schoen gezet'?
Iedereen lacht zich suf. Geen ophef. Niets.

Maar de grap van Derksen. Och och och..



Wanneer heeft hij die opmerking gemaakt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 25 juni 2020 om 16:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 24 juni 2020 om 12:34:

Wat ik dan weer totaal niet begrijp;

Waarom was er geen grote ophef toen Ali B bij zijn roast kwam met de grap: 'Als ik wist dat er zoveel negers waren, dan had ik mijn schoen gezet'?
Iedereen lacht zich suf. Geen ophef. Niets.

Maar de grap van Derksen. Och och och..



Wanneer heeft hij die opmerking gemaakt?



De link is al gegeven hierboven.

Hypocriet vind ik het.

 

+2/-1

Maar Ali B heeft zich in het verleden als pro Piet gemanifesteerd. En sindsdien is de tijdsgeest gewoon net te veel veranderd.
Overigens heeft Derksen in het verleden zich meermaals denigrerend uitgelaten over Marokkanse voetballers daarbij refererend naar hun afkomst.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 25 juni 2020 om 18:10:

Maar Ali B heeft zich in het verleden als pro Piet gemanifesteerd. En sindsdien is de tijdsgeest gewoon net te veel veranderd.
Overigens heeft Derksen in het verleden zich meermaals denigrerend uitgelaten over Marokkanse voetballers daarbij refererend naar hun afkomst.



Je kunt niet alles recht lullen wat krom is klompje :nee . Vind je dat zelf ook niet vreemd.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PSV Forum » PSV in de media » Veronica Inside