Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 56 57 58 59 60

In mijn ogen is dat het enige 'neutrale' onderzoek wat je zou kunnen uitvoeren. Naar alles kijken, alle clubs, alle "vreemde" momenten beoordelen en niet afgaan op enkel de samenvattingen van ESPN of NOS. Dat is voor één journalist misschien wat veel, maar met een taskforce van een paar man die een jaar lang onderzoek doen, moet dat toch te doen zijn. Ik zou maar wat graag betaald worden om aan zo'n artikel mee te werken. Maar ja, waarschijnlijk is het veel te veel uren voor een resultaat dat nauwelijks iets waard is in monetaire zin.

Maar focussen op PSV en Ajax zou je alleen moeten doen als je een andere hypothese wil testen. Ik vind persoonlijk de penalty die Utrecht kreeg tegen RKC, of de rode kaart die Willem II-er Wriedt kreeg tegen Zwolle, net zo erg. Dat kan voor deze clubs straks het verschil maken tussen eredivisie en eerste divisie. En in mijn ogen zijn deze beslissingen gedreven door dezelfde incompetentie als de beslissingen die het afgelopen halfjaar veelal in het voordeel van Ajax hebben uitgepakt.

Er is gewoon te vaak sprake van een VAR die ofwel een scheidsrechter op het veld niet durft te corrigeren of van een VAR die graag zijn stempel wil drukken. In plaats van dat VAR en scheidsrechter als team bepalen wat de eerlijkste beslissing is.

 

+1/-0

Goede discussie!

Het gaat wat mij betreft niet alleen om ajax en PSV, maar om alle clubs. Daarom heb ik reeds een domeinnaam geclaimd die ik voor het begin van volgend seizoen bij alle supportersclubs onder de aandacht wil brengen. Iedereen wil een eerlijke competitie, nietwaar?

Uiteindelijk zal de VAR moeten functioneren als bij hockey, rugby. Teams hebben per helft 2x mogelijkheid tot VAR check. De VAR zelf checkt alleen goals op buitenspel (met berekende en toetsbare foutmarge), verder NIETS. Duidelijk natrappen, zoals bv bij Martinez, zal namelijk door Teams ingebracht worden en dus door de scheids altijd met rood worden bestraft. Teams snappen zelf namelijk prima wat wel en niet rood is. Daarnaast is alle communicatie in beeld en geluid openbaar. Er is immers niets te verbergen.

Ook moet de KNVB een stoppen om de regels halverwege een seizoen te veranderen, dat kan ECHT niet.

Hierboven al vaak aangehaald; we kunnen niet verwachten dat iemand de wereld gaat verbeteren, daarom gewoon zelf starten!

En niet om PSV te bevoordelen, maar een Voor Allen Rechtvaardige competitie!

 

+5/-0

Raar dat in de halve finale Champions League zacht natrappen wel ineens rood is...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 05 mei 2021 om 12:40:

Raar dat in de halve finale Champions League zacht natrappen wel ineens rood is...



Met nota bene een Nederlandse scheids en VAR. Je zou bijna denken dat de KNVB andere regels hanteert dan de UEFA.
Floten overigens wel een prima wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 05 mei 2021 om 13:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 05 mei 2021 om 12:40:

Raar dat in de halve finale Champions League zacht natrappen wel ineens rood is...



Met nota bene een Nederlandse scheids en VAR. Je zou bijna denken dat de KNVB andere regels hanteert dan de UEFA.
Floten overigens wel een prima wedstrijd.


Verratti maakte een overtreding van achteren en voorkwam daar mee een gevaarlijke aanval van MC, dat had zijn 2e geel moeten zijn. De aanslag van Kimpembe had direct rood moeten zijn, maar werd niet teruggekeken. Twee minuten extra was ook nogal karig. Genoeg aan te merken alleen al in die paar minuten van het eind van de wedstrijd die ik gezien had.

Overigens, dat hij een vies woord gezegd zou hebben vind ik dan weer niet zo heel serieus.

 

+1/-0

Ik vond die overtreding die daarna werd gemaakt (Danilo volgens mij) nog veel erger eigenlijk. Ik vind dan ook niet dat hij een goede pot gefloten heeft, want hij had nog zeker twee duidelijke rode kaarten moeten trekken, terwijl Verrati ook nog eens zijn tweede gele kaart had moeten krijgen.

Maar die actie van Di Maria had natuurlijk helemaal niets met 'zacht' natrappen te maken :D

 

+1/-0

Afgelopen weekend werd een overduidelijke handsbal gemist, nu bij Sparta - Vitesse weer (hij had hem bijna letterlijk klemvast). Zolang de VAR wordt bestuurd door een stel zwakzinnigen blijft deze waanzin aanhouden.

Overigens was de VAR nu Lindhout, die vorige week bij PSV-Heerenveen ook al flink de fout in ging. Nijhuis fluit alleen als iemand iets tegen hem roept, dus daar hoef je sowieso niks van te verwachten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 07 mei 2021 om 23:01:

Afgelopen weekend werd een overduidelijke handsbal gemist, nu bij Sparta - Vitesse weer (hij had hem bijna letterlijk klemvast). Zolang de VAR wordt bestuurd door een stel zwakzinnigen blijft deze waanzin aanhouden.

Overigens was de VAR nu Lindhout, die vorige week bij PSV-Heerenveen ook al flink de fout in ging. Nijhuis fluit alleen als iemand iets tegen hem roept, dus daar hoef je sowieso niks van te verwachten.



Ik heb het moment niet gezien, maar lees net een artikel van Auassar, de “dader”, dat Nijhuis zou hebben gezegd dat het officieel een penalty is. Auassar vindt zelf ook dat hij zijn armen wel erg hoog heeft. Wel heel raar dat de scheids en dader het een penalty vinden, maar dat deze dan niet wordt gegeven.

 

+2/-0

Dit slaat toch nergens op bij Twente-Heracles? Die bal lag misschien niet stil, maar de lui op het veld kunnen dat toch niet gemist hebben? Ik bedoel, ik neem aan dat er iemand naar de bal kijkt bij een dood spelmoment, het gezien heeft en het getolereerd heeft.

 

+1/-0

Ik zie nu de regels op Twitter voorbij komen (ik wist het ook niet) dat de VAR in deze situatie ook niet in mag grijpen

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 08 mei 2021 om 18:27:

Ik zie nu de regels op Twitter voorbij komen (ik wist het ook niet) dat de VAR in deze situatie ook niet in mag grijpen



De exacte regels waren mij ook niet bekend, maar het gaat er ook niet om of jij en ik de regels kennen. Het gaat erom dat ik op zijn minst verwacht dat zowel scheidsrechter als VAR de regels kennen.

Het concept van de VAR is in mijn optiek ook niet verkeerd, de manier waarop deze nu gebruikt wordt echter wel. Laat, net zoals bij hockey, drie momenten per wedstrijd liggen, per club & het spel zal d'r direct een stuk leuker op worden.

Persoonlijk vind ik het van de zotte, dat spelers amper nog durven te juichen -evenals fans maar dat valt niet op als ze er niet zitten-.

 

+1/-0

Wat denken van de 'handsbal' van Sangare? Het was hands, maar ook duidelijk dat de arm niet richting bal ging, zoals bij Alvarez. Toch blijft het lastig uit te leggen. Ik had eerlijk gezegd een pingel verwacht. En dat zegt wellicht ook weer genoeg over onze ervaringen met de VAR van dit seizoen...want ik weet niet of jullie de reacties van de ajacieden op de handsbal van Alvarez hebben gezien? Moord en Brand werd er geschreeuwd, terwijl dit echt het ultieme voorbeeld is van een glaszuivere handsbal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 09 mei 2021 om 21:25:

Want ik weet niet of jullie de reacties van de ajacieden op de handsbal van Alvarez hebben gezien? Moord en Brand werd er geschreeuwd, terwijl dit echt het ultieme voorbeeld is van een glaszuivere handsbal.


Zij schreeuwen moord en brand omdat ze gewend zijn om dit soort beslissingen mee te krijgen. Precies op dezelfde manier als ze steeds moord en brand scheeuwden tijdens/na Europese wedstrijden dit seizoen. Het is gewoon wennen voor hun als er eerlijk gefloten word.

Het was wel opvallend dat nu de buit binnen is voor Ajax, Zeist wel penalties en rode kaarten durft te geven tegen hun. Kan zo 10 momenten opnoemen dit seizoen waar Zeist dit niet deed (en wel hadden moeten doen), maar ja toen was de schaal nog niet uitgereikt. Om die reden kun je dit seizoen ook moeilijk spreken van een terechte kampioen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shevchenko schreef op 10 mei 2021 om 16:56:

Het was wel opvallend dat nu de buit binnen is voor Ajax, Zeist wel penalties en rode kaarten durft te geven tegen hun. Kan zo 10 momenten opnoemen dit seizoen waar Zeist dit niet deed (en wel hadden moeten doen), maar ja toen was de schaal nog niet uitgereikt. Om die reden kun je dit seizoen ook moeilijk spreken van een terechte kampioen.


En weer een rode kaart. Hoe opzichtig kan iets zijn :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 13 mei 2021 om 16:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Shevchenko schreef op 10 mei 2021 om 16:56:

Het was wel opvallend dat nu de buit binnen is voor Ajax, Zeist wel penalties en rode kaarten durft te geven tegen hun. Kan zo 10 momenten opnoemen dit seizoen waar Zeist dit niet deed (en wel hadden moeten doen), maar ja toen was de schaal nog niet uitgereikt. Om die reden kun je dit seizoen ook moeilijk spreken van een terechte kampioen.


En weer een rode kaart. Hoe opzichtig kan iets zijn :D



Nu de rode kaarten niet meer van belang zijn voor de competitiestand worden ze ineens wel gegeven. terwijl sommige gevallen eender waren aan situaties die er nog wel toe deden.
De rode kaarten worden nu wel gegeven voor de statistieken die aan het eind van het seizoen worden opgemaakt. Die zouden anders te opvallende uitschieters te zien geven ...

 

+2/-0

Kenneth Perez had gister wel gelijk.. je kan zoveel geld steken in de VAR enzo. De kwaliteit van de mensen die er zitten is beneden alle peil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 14 mei 2021 om 13:27:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 13 mei 2021 om 16:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Shevchenko schreef op 10 mei 2021 om 16:56:

Het was wel opvallend dat nu de buit binnen is voor Ajax, Zeist wel penalties en rode kaarten durft te geven tegen hun. Kan zo 10 momenten opnoemen dit seizoen waar Zeist dit niet deed (en wel hadden moeten doen), maar ja toen was de schaal nog niet uitgereikt. Om die reden kun je dit seizoen ook moeilijk spreken van een terechte kampioen.


En weer een rode kaart. Hoe opzichtig kan iets zijn :D



Nu de rode kaarten niet meer van belang zijn voor de competitiestand worden ze ineens wel gegeven. terwijl sommige gevallen eender waren aan situaties die er nog wel toe deden.
De rode kaarten worden nu wel gegeven voor de statistieken die aan het eind van het seizoen worden opgemaakt. Die zouden anders te opvallende uitschieters te zien geven ...



Ja, dit is idd bizar. Taylor is natuurlijk rood, maar hoe kan een VAR hier wel ingrijpen en niet bij Martinez, Tagliafico en Rensch? Het is en blijft niet uit te leggen. Sterker nog, ik denk dat Taylor het niet opzettelijk deed en de rest wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 14 mei 2021 om 14:14:

Kenneth Perez had gister wel gelijk.. je kan zoveel geld steken in de VAR enzo. De kwaliteit van de mensen die er zitten is beneden alle peil.


Perez was gisterenavond (zondag) heel fel in zijn gesprek met Dick van Egmond. Van Egmond vond het natuurlijk allemaal geweldig gegaan. Perez was het daar absoluut niet mee eens en liet dat merken ook.

 

+1/-0

Hopelijk is dit een voorbode van hoe er vanuit de journalistiek naar de VAR gekeken gaat worden. Want de kritiek van de laatste tijd is natuurlijk hartstikke terecht.

Feyenoord was zonder die belachelijke penalty in Almelo gewoon 4e geworden en moet nu via de playoffs Europees voetbal afdwingen. Nu vond ik dat Feyenoord sowieso niks verdiende op basis van het afgelopen seizoen, maar met eerlijkheid heeft het natuurlijk niks te maken dat ze door de arbitrale dwaling tegen Heracles de kans op plek 4 is ontnomen.

Dat gevoel van oneerlijkheid in het algemeen staat overigens compleet los van alle inconsequenties met betrekking tot Ajax die ze zowel in de competitie als in de beker in de wedstrijden tegen ons (en andere wedstrijden) meer dan goed uitkwamen, want dat zijn zaken waar wij ons als supporter van PSV "persoonlijk" tekort gedaan voelen.

Met 16 punten en 40 doelpunten achterstand hebben we natuurlijk helemaal geen recht van spreken, maar in de beslissende fase van de competitie heeft Ajax meermaals arbitrage-geluk gehad, terwijl wij worstelden met blessures.

Hopelijk volgend seizoen een "objectieve en kritische" benadering van de VAR. Hopelijk verdwijnt die engnek van een Van Egmond snel van het toneel. En hopelijk worden er volgend jaar eerlijkere en meer consequente beslissingen genomen. (Al vrees ik dat dit voor de korte termijn ijdele hoop zal blijken...)

 

+1/-0

Schandalig dat Fer geen rood krijgt. Hij zou voor zijn leven opgesloten moeten worden voor zo'n smerige tackle. Dat de VAR weinig tijd nodig heeft is terecht, alleen zijn beslissing niet. Maar de KNVB heeft sowieso een hekel aan Utje.
De toon werd al snel gezet met die smerige tackle van Jorgensen waar geen enkele kaart werd gegeven.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR