Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 229 230 231 232 233

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 11 juli 2025 om 13:38:

Sosa verkocht.
Gekocht voor 12, verkocht voor 3 na 2 jaar

Zal ze wel aanzienlijk schelen in salariskosten.
Toppers 😂

Zo gaat er heel wat vermogen door het putje, maar zal wel enorm schelen qua salaris. Al die Mislintat aankopen hebben van de prestatiecontracten waarbij ze flink in salaris omhoog gaan bij behalen van de CL. In ieder geval wel blij dat ze hem niet alsnog weg krijgen voor die 12 waarvoor ze hem kochten, want heel veel clubs denken volgens mij dat zodra iemand bij Ajax heeft gespeeld hij ook goed is.

+2/-0

Ach zij kopen iemand voor 12 en verkopen hem weer voor 3, wij laten iemand gratis de deur uitlopen en kopen hem een paar jaar later terug voor 15. Wat is wijsheid?

+1/-0

Hendrikus schreef op 11 juli 2025 om 14:33:

Ach zij kopen iemand voor 12 en verkopen hem weer voor 3, wij laten iemand gratis de deur uitlopen en kopen hem een paar jaar later terug voor 15. Wat is wijsheid?

Volgens mij wilde Ruben zelf weg.. compleet ander verhaal

+2/-0

Hendrikus schreef op 11 juli 2025 om 14:33:

Ach, Ajax liet Broddy transfervrij gaan naar Leipzig en kochten hem vervolgens voor 18 miljoen terug. Dus ja, wat is wijsheid.

+3/-0

Ach, Ajax liet Broddy transfervrij gaan naar Leipzig en kochten hem vervolgens voor 18 miljoen terug. Dus ja, wat is wijsheid.

Dit soort dingen zal altijd en overal blijven gebeuren in het voetbal. Zolang het niet elke keer bij dezelfde club is zal het wel loslopen. You win some, you loose some.

+1/-0

Chelsea is bereid om 45 miljoen te betalen voor Hato en hij heeft niet eens in de cl gepspeeld. Als je dan kijkt naar Psv, die hebben geen bod van 45 miljoen gekregen voor welke speler dan ook. Dat ajax meer krijgt voor haar spelers, dat is altijd wel zo geweest, maar Psv komt niet eens in de buurt van Ajax,maar Feyenoord was altijd nummer 3 als het gaat om verkoop, maar die ontvangen vergelijkbare bedragen als Psv. Conclusie: Psv doet het slechtst van de top drie op de transfermarkt, als het gaat om verkoop.

+2/-0

Als Ajax Hato weet te verkopen voor om en nabij de 50 mln euro, dan kunnen ze komend jaar zo maar ineens weer meedoen om de prijzen. Met 2 of 3 gerichte aankopen hebben die ineens ook zo maar een prima team staan. Stel je eens voor dat een of andere Pl middenmoter ineens 20 mln voor Brobbey neerlegt, en er een echte spits wordt gehaald…..

+1/-0

Glasman01 schreef op 23 juli 2025 om 18:05:

Chelsea is bereid om 45 miljoen te betalen voor Hato en hij heeft niet eens in de cl gepspeeld. Als je dan kijkt naar Psv, die hebben geen bod van 45 miljoen gekregen voor welke speler dan ook. Dat ajax meer krijgt voor haar spelers, dat is altijd wel zo geweest, maar Psv komt niet eens in de buurt van Ajax,maar Feyenoord was altijd nummer 3 als het gaat om verkoop, maar die ontvangen vergelijkbare bedragen als Psv. Conclusie: Psv doet het slechtst van de top drie op de transfermarkt, als het gaat om verkoop.

Mee eens. Ajax vraagt 70(!) miljoen voor de man die nog geen minuut in de Champions League heeft gespeeld en nog nooit kampioen is geworden. Bizar.

+1/-0

shevchenko schreef op 23 juli 2025 om 21:13:

Mee eens. Ajax vraagt 70(!) miljoen voor de man die nog geen minuut in de Champions League heeft gespeeld en nog nooit kampioen is geworden. Bizar.

Het is frustrerend. Maar; net 19 jaar, ruim 100 wedstrijden in Ajax 1, 5-voudig international. Daar hebben wij er ook niet zo veel van gehad.

+1/-0

Marciano_Vink schreef op 23 juli 2025 om 18:58:

Als Ajax Hato weet te verkopen voor om en nabij de 50 mln euro, dan kunnen ze komend jaar zo maar ineens weer meedoen om de prijzen. Met 2 of 3 gerichte aankopen hebben die ineens ook zo maar een prima team staan. Stel je eens voor dat een of andere Pl middenmoter ineens 20 mln voor Brobbey neerlegt, en er een echte spits wordt gehaald…..

Zo gaat dat niet. Wij hebben ook 100 miljoen opgehaald en het is ook niet zo dat we zomaar kunnen smijten met geld.

Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk vervanger voor Hato vinden. Dat gaat al een hele opgave worden. De twee sterkste verdedigers van de Eredivisie worden op 1 dag verkocht (Hancko en Hato). Maakt de concurrentie wel in een klap een stap zwakker.

+1/-0

Marciano_Vink schreef op 23 juli 2025 om 21:36:

Het is frustrerend. Maar; net 19 jaar, ruim 100 wedstrijden in Ajax 1, 5-voudig international. Daar hebben wij er ook niet zo veel van gehad.

100 wedstrijden in Ajax 1, waarvan 2 seizoenen of zo met ruk-resultaten, waarin hij opviel als de beste van dat elftal ... maar ja, dat was niet moeilijk als de rest zo bagger is ...
Ik ben nog steeds niet echt overtuigd van zijn "exceptionele" kwaliteiten.
Maar ja, dat was ik bij Anthony ook niet .... ;)

+1/-0

Passievrucht schreef op 24 juli 2025 om 09:10:

Marciano_Vink schreef op 23 juli 2025 om 18:58:

Zo gaat dat niet. Wij hebben ook 100 miljoen opgehaald en het is ook niet zo dat we zomaar kunnen smijten met geld.

Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk vervanger voor Hato vinden. Dat gaat al een hele opgave worden. De twee sterkste verdedigers van de Eredivisie worden op 1 dag verkocht (Hancko en Hato). Maakt de concurrentie wel in een klap een stap zwakker.

Wat Hancko betreft ben ik het zeker met je eens, maar Hato speelde vorig jaar als linksachter geen heel bijzondere rol. Hato is zeker een talent maar ik denk dat Boscagli belangrijker was voor PSV dan Hato voor Ajax. Wij moeten Boscagli ook nog maar goed zien te vervangen.

Verder ontvangt Ajax gewoon veel meer voir Hato dan dat PSV voor misschien wel de beste speler van de eredivisie ontvangt en gaan ze voor Brobbey en Taylor ook nog een stuk meer ontvangen dan dat PSV voor Lang en Bakayoko ontving. Zelfs hun restafval hebben ze alles bij elkaar nog voor ongeveer 10 miljoen weten te verkopen.

+1/-0

Marciano_Vink schreef op 23 juli 2025 om 21:36:

Dan draai ik het om. Als wij in de positie van Ajax hadden gezeten en Hato hadden gehad. Dan zou er worden gezegd: "hij heeft zich nog niet bewezen in de Champions League en is geen kampioen geworden, dus hij is hooguit 30-40 miljoen waard".

+3/-0

Je moet ze na geven.. ze zetten hoog in, spelen daar ook de Ajax-arrogantie-kaart, maar het levert ze wel op.
Historisch gezien leidde Ajax ook altijd goede spelers op die het ook vaak goed deden na hun transfers.
Laatste jaren is het pure middelmaat op een enkeling na.. ben benieuwd of Hato zich in de PL staande kan houden.

Dit bericht is gewijzigd op 25 juli 2025, 08:40:38.

+1/-0

Ze hebben al wel weer praatjes daar zeg. Die jeugdspeler Bouman vinden sommigen nu al beter dan Hancko na één oefenwedstrijdje.
Daar overigens ook al weer gedoe bij een oefenwedstrijdje omdat Celtis fans met Palestijnse vlaggen liepen en Ajax, nou ja je weet wel.

+1/-0

Ajax vraagt 60 miljoen voor Hato en 40 miljoen is geboden door Chelsea.
Stel ze verkopen de eigen opgeleide speler voor 50 miljoen dan maken ze op 1 speler meer winst als Psv op Lang, Tillman en Bakayoko samen.
Waar heeft dat mee te maken vraag ik me.. Alleen de naam Ajax??

Dit bericht is gewijzigd op 25 juli 2025, 10:32:31.

+1/-0

Ajax is haar grote naam in Europa niet zo snel kwijt en staat natuurlijk wereldwijd bekend om de producten uit de jeugdopleiding. Als er dan een jongen op 16/17-jarige leeftijd al doorbreekt en zich staande houdt / doorontwikkelt in één van de slechtste Ajax-elftallen van deze eeuw en zelfs het Nederlands elftal haalt, dan vind ik het niet gek dat zo'n jongen voor de hoofdprijs verkocht wordt.

De 70 miljoen waar in eerste instantie over gesproken werd, zal niet gehaald worden. Maar stel dat Ajax de afgelopen jaren wél goed gespeeld had en Hato ook in Europa had geschitterd, dan was het bedrag waarschijnlijk weer richting de 100 miljoen gegaan. Nu gaat hij straks voor een bedrag van om en nabij de 55 miljoen naar Chelsea, en heeft Ajax inderdaad een mooie verkoop gerealiseerd.

Vergeet niet dat wij Bakayoko 2 jaar ook voor ongeveer 50 miljoen hadden kunnen verkopen. Nu heeft hij én nog maar een kort contract én een matig seizoen gekend waarin hij zijn basisplaats kwijtraakte. Dan is 20 miljoen niet eens een heel slechte prijs. Op Lang hebben we meer dan 100% winst gerealiseerd in 2 seizoenen, waarvan hij er bijna 1 volledig uit heeft gelegen. En Tillman, daar hadden we 'pech' met de clausule, dat risico moet bij PSV bekend zijn geweest.

Al met al verbaas ik me niet zo over (de bedragen van) de uitgaande transfers van dit seizoen, alleen de 14 miljoen voor die AZ-speler die naar Como gaat is echt een raar bedrag. In de categorie "10 miljoen voor Dams met 6 maanden contract".

Ik ben benieuwd wat Ajax gaat doen met de bedragen die nu vrij gaan komen. Als de interesse in Taylor en Brobbey ook nog leidt tot transfers, hebben ze een behoorlijke zak met geld (zelfs als ze maar een beperkt deel kunnen investeren). Daar staat dan tegenover dat ze een elftal zonder echte leiders / uitschieters hebben. Die moeten dan dus weer uit de jeugd komen of aangekocht worden.

+1/-0

BasArnhem schreef op 25 juli 2025 om 11:28:

De 70 miljoen waar in eerste instantie over gesproken werd, zal niet gehaald worden. Maar stel dat Ajax de afgelopen jaren wél goed gespeeld had en Hato ook in Europa had geschitterd, dan was het bedrag waarschijnlijk weer richting de 100 miljoen gegaan. Nu gaat hij straks voor een bedrag van om en nabij de 55 miljoen naar Chelsea, en heeft Ajax inderdaad een mooie verkoop gerealiseerd.

Dat is dus precies wat ik bedoel. Als bij Ajax alle lichten op groen staan vangen ze 100 miljoen voor een speler. Als de lichten op oranje staan 50 miljoen. Als bij PSV alle lichten op groen staan vangen we 40-50 miljoen en als de lichten op oranje staan 20-35 miljoen. Dat is het frustrerende eraan.

Met alle lichten op groen bedoel ik: kampioen geworden, bewezen in de Champions League, international, lang contract, jong ...
Met lichten op oranje bedoel ik bijv.: goed/top jaar gedraaid, maar geen kampioen en niet bewezen in Champions League.

+4/-0

Ik vind het ook vervelend. Dat Ajax 45+ lijkt te beuren voor een Hato, ondanks zijn jonge leeftijd en 100+ wedstrijden in ajax1 nog nooit overtuig geraakt van hem. Sterker nog, bij het jeugd EK volledig weer door het ijs gezakt! Normaliter drukt dat de prijs maar Ajax lijkt gewoon goede prijzen te blijven beuren voor eigen jeugd.
Ondanks dat hij dus idd nog nooit kampioen is geweest en nog nooit CL heeft gespeeld. Sterker nog, hij maakte deel uit van het legendarisch slechte Ajax dat bijna degradeerde!

Als je dan ook ziet dat wij Bakayoko voor 20 laten gaan, Noa 25, Tillman zijn constructie weer alles behalve waterdicht bleek te zijn. Hoe kan het toch dat Ajax altijd geld beurt, zelfs AZ en Feyenoord beuren dikke prijzen. 35 voor Hancko en 35+ voor paixao. Ze willen 25 voor die Moussa. 9 gebeurd voor Hartman die extreem geblesseerd is geweest en nog maar 1 jarig contract. 20 voor Milambo die niets heeft laten zien, maar sorry hoor die bedragen gaan nergens over als ik zie wat wij beuren voor onze spelers. Het wordt tijd dat we een keer minder clausules doen, of tenminste zorg dat ze waterdicht zijn! En dat we eens die grens van 50+ kapot spelen!

+1/-0

Bij Ajax is het op dit moment los zand. De aanstelling van Heitinga is voor ons een geschenk: er zijn geen patronen, geen structuur, geen visie — kortom, geen enkel idee achter het spel.

Je kunt Ronaldo en Messi binnenhalen, maar zolang er iemand voor de groep staat die er geen team van weet te maken, schiet je er niets mee op.

Bij Feyenoord zie je hetzelfde onder Van Persie. De oefenwedstrijden tonen geen enkele lijn, geen visie, geen herkenbaar plan. Ook daar ontbreekt het volledig aan structuur. En daarbij vind ik dat ze zwak hebben ingekocht met Borges, Diarra, Tengstedt en Bos. Ze hebben 38! selectiespelers op dit moment, bizar veel. Watanabe is ok, maar is lang niet zo goed als Hancko en Steijn vraag ik me af of die past binnen Feyenoord. De oefenpotjes zijn nog niet overtuigend. Paixao gaat ook nog weg.

Vooralsnog lijkt het er niet op dat deze twee clubs zich hebben versterkt ten opzichte van eerdere seizoenen. Integendeel zelfs.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 juli 2025, 09:40:10.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 229 230 231 232 233

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax