Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 246 pagina's: 1 2 3 4 ... 242 243 244 245 246

Heeft psv zitten slapen bij deze Braziliaanse speler?

Psv was vd winter ook opzoek naar een spits maar pepi bleef en gaat vd zomer hoogstwaarschijnlijk weg dus had het een mooie vervanger geweest. Waar is de Braziliaanse connectie bij psv gebleven.

Gaan we echt seizoen starten met boadu in de spits en een langzaam terugkerende plea.

Steward en brands zijn op dit moment dramatisch bezig mijnans halen voor veel geld terwijl dat geen type saibari is maar meer type guus til. Saibari voor veel te weinig verkocht na zo'n top seizoen en wk en maar roepen minimaal 70 miljoen en dan voor 55 verkopen. Ze kunnen nog veel leren van az, ajax en twente qua verkoopbeleid.

Waar blijft de vervanger van schouten en salah-eddinne.

Veel jeugd nu in de selectie maar die zijn niet goed genoeg voor kkd laat staan cl.

Nee psv zal nooit een ajax worden in Nederland op transferbeleid. Hoevaak ze ook kampioen worden. Psv blijft in categorie feyenoord.

+1/-0

Die jongen scoorde 13 goals in de competitie. Daarmee is hij 12e in de lijst. Op 9 staat ene Georginio Wijnaldum die aan zijn 20e profseizoen begint. Als ze daar hun salarisruimte en transferbudget heen willen pompen is dat prima.

Verder halen ze een dure linksback en Daley Blind. Ik word er voorlopig niet erg bang van. Dan heb je ook nog een coach die niet al te best is en voorlopig staat er maar 1 keeper op de lijst. Misschien komt er nog meer, maar tot dit zal nog lang niet genoeg zijn om 29 punten in te lopen.

+1/-0

Dat hoeft natuurlijk ook niet als PSV er zwakker op is geworden.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Keng Wai schreef op 12 juli 2026 om 19:02:

Ik lees nu 17.5m, dat is "maar" 4.5m meer dan Mijnans en dan hebben ze een bankzitter ingeruild voor een veel scorende spits, dat is geen slechte deal.

Als we nog twijfels hebben over de intenties van Cruijf, die wilt kampioen worden en bouwt flink.

Als ze nu een goede 6 vinden, dan gaat het dit jaar spannend worden.

Met spelers als Pepi, Dest, Peresiç, Mauro en Veerman in het team maak ik me nog niet zo druk, maar het blijft spannend of 50% van hen er nog zijn halverwege Augustus.

Laat de competitie ook spannender worden. Ik wil graag een sterk Ajax en een sterk Feyenoord zien. Sterkere concurrentie betekent ook dat PSV uitgedaagd wordt om de beste te willen zijn.

+2/-0

Die motivatie kun je ook halen uit het verder komen in Europa. Het ziet er nu allemaal goed uit, maar komend seizoen gaat alleen de kampioen de CL in. En dat geld is ook best wel lekker meegenomen.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 12 juli 2026 om 20:17:

Nee, maar naast dat ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen, heb je normaliter wel rond de 79 punten nodig om kampioen te worden. Als PSV een keer geen 79 haalt is er wel een andere club die per ongeluk een goede serie neerzet. Van 56 punten naar een titel is een enorm gat. Dan moet je ongeveer een derde van de wedstrijden een beter resultaat halen.

+1/-0

Albert Trestena schreef op 12 juli 2026 om 22:16:

James Sonny Crockett schreef op 12 juli 2026 om 20:17:

Nee, maar naast dat ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen, heb je normaliter wel rond de 79 punten nodig om kampioen te worden. Als PSV een keer geen 79 haalt is er wel een andere club die per ongeluk een goede serie neerzet. Van 56 punten naar een titel is een enorm gat. Dan moet je ongeveer een derde van de wedstrijden een beter resultaat halen.

Als Ajax binnen elke linie één betere speler weet te halen zie ik ze van 13 van de 18 clubs wel winnen. In theorie heb je dan al 72 punten in de tas. We kijken vaak naar onderlinge verhoudingen, wat ook logisch is. Maar als je 32 wedstrijden weet te winnen, mag je de 2 tegen je grootste rivaal verliezen en pak je toch wel de titel ;)

Kampioen worden doe je tegen de kleintjes.

+1/-0

Het verschil tussen het Ajax van Steijn en het Ajax van Farioli was net zo groot als het verschil dat nu nodig is om van het Ajax van vorig seizoen een ploeg te maken die mee kan strijden om de titel. Een paar goede aankopen en dat verschil kan zo maar gemaakt zijn.

Ajax haalt met die Braziliaanse back, Blind en die Braziliaanse spits in ieder geval 3 spelers in huis die - naar verwachting - Ajax in ieder geval sterker gaan maken. Maar goed, vorig jaar dachten we dat Ajax met Itakura en Gloukh ook 2 directe versterkingen in huis had gehaald en dat was toch ook niet helemaal het geval. Het blijft dus altijd even afwachten of iemand kan aarden.

Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Mijnans, een intelligente speler met een goeie kop erop, dan een Braziliaanse broodvoetballer die na een paar maanden Benfica al door wilde trekken naar de zandbak.

Maar goed, Ajax is op dit moment daadkrachtig bezig, maar strooit daarbij met vele miljoenen en deze jongens zullen ook behoorlijk op het salarishuis drukken. Terwijl ik dacht dat de mogelijkheden zeer beperkt zouden zijn. Nu hebben ze met Steur natuurlijk een onverwachte sloot geld binnen gehaald, maar dat was wel een potentiële basisspeler die over 1 a 2 jaar zomaar voor 60+ miljoen zou kunnen vertrekken. Het blijft in mijn ogen een zeer twijfelachtige deal, maar vooral voor de speler zelf.

Ajax moet overigens ook wel haast maken. Over 10 dagen staat de eerste officiële wedstrijd op het programma.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 246 pagina's: 1 2 3 4 ... 242 243 244 245 246

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax