Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 249 pagina's: 1 2 3 4 ... 244 245 246 247 248 249

ter Stegen komt nu dus ook? Handelen doen ze daar wel maar of het een team zal zijn...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 31 juli 2026 om 10:27:

ter Stegen komt nu dus ook? Handelen doen ze daar wel maar of het een team zal zijn...

Al weer?? Hoe vaak is voor Ter Stegen nu al niet het licht op groen gesprongen in Amsterdam?

+1/-0

Goeie, maar het lijkt toch echt een kwestie van tijd nu.
Dan hebben ze wel een goeie natuurlijk mits die fit blijft.

Nog steeds vertrouwen in onze mensen maar er mag wel wat vaart in het hele proces denk ik dan.

+1/-0

Jordi Cruijff en Michel lijken alles op komend seizoen te zetten.

Ze halen veel ervaring binnen en jeugdige talenten als Baas en Steur lijken daarvoor plaats te moeten maken.

Wanneer PSV komend seizoen kampioen wordt dan lijken ze een flinke tik uit te kunnen delen.

+2/-0

Ik heb het even opgezocht, en die Ter Stegen heeft 12 wedstrijden gekeept in de laatste 2,5 jaar. Eerst maar eens kijken of hij nog in staat is zijn niveau te halen. De keeper die hij ooit was bij Barcelona zou natuurlijk wel een fantastische doelman zijn voor Ajax. Maar als hij die keeper nog was, zou hij dan haalbaar zijn geweest voor de Amsterdammers?

+3/-0

Julian Brandt naar 020. Dat is een knap staaltje. Begint toch een aardig ploegje te worden zo.

+1/-1

Ja? En wat doen ze dan met Gloukh? En Ouazane? Zetten ze Brandt achterin dan? Dit is niks man, wederom een wanhopige geldsmijterij om straks weer pas op te plaats te maken.

+3/-0

Haroldinho schreef op 31 juli 2026 om 20:43:

Julian Brandt naar 020. Dat is een knap staaltje. Begint toch een aardig ploegje te worden zo.

Mwa. Ben nog niet onder de indruk. Ik vind het erg lijken op het jaar dat Feyenoord allemaal oude spelers kocht. Makaay, Hofland, Mols.

Voornamelijk vergane glorie. Leonardo lijkt een goede aankoop. Ter Stegen (weinig gekeept), Blind, Brandt (oud], Nigeriaan lijkt mij 2e keuze, een moeilijk mannetje ook om in de selectie te hebben. Wolves zijn erg blij ervanaf te zijn.

Ik zie er nog geen toppers bij zitten.

+2/-0

Passievrucht schreef op 31 juli 2026 om 21:13:

Haroldinho schreef op 31 juli 2026 om 20:43:

Mwa. Ben nog niet onder de indruk. Ik vind het erg lijken op het jaar dat Feyenoord allemaal oude spelers kocht. Makaay, Hofland, Mols.

Voornamelijk vergane glorie. Leonardo lijkt een goede aankoop. Ter Stegen (weinig gekeept), Blind, Brandt (oud], Nigeriaan lijkt mij 2e keuze, een moeilijk mannetje ook om in de selectie te hebben. Wolves zijn erg blij ervanaf te zijn.

Ik zie er nog geen toppers bij zitten.

Van Dortmund naar ajax als je transfervrij naar verluid ook naar Engeland of Italië had gekund? Al jaren geen international meer? Eerst zien.

+2/-0

Stewart mag de verdediging van PSV wel even flink versterken als je nu kijkt wat voor aanvallende power Ajax binnen haalt. De strijd om de titel gaat sowieso spannender worden met een veel sterker en ervarender Ajax met een goede trainer. Ze komen altijd weer terug. Ik vraag me wel af waar ze ineens de financiën vandaan halen? Het beleid oogt daarin risicovol dus er moet geleverd worden. Toch is dit ook goed voor de Eredivisie.

+1/-0

Nu halen ze toch die Julian Brandt binnen die naar Engeland of Spanje wilde.
Oh zie nu pas dat dit er al stond.

+1/-0

Zal je zien dat ze ook nog 70 miljoen gaan pakken voor Godts. Dan heb ik er toch wel eventjes de pee in.

+3/-0

Rickardoko schreef op 31 juli 2026 om 21:41:

Stewart mag de verdediging van PSV wel even flink versterken als je nu kijkt wat voor aanvallende power Ajax binnen haalt. De strijd om de titel gaat sowieso spannender worden met een veel sterker en ervarender Ajax met een goede trainer. Ze komen altijd weer terug. Ik vraag me wel af waar ze ineens de financiën vandaan halen? Het beleid oogt daarin risicovol dus er moet geleverd worden. Toch is dit ook goed voor de Eredivisie.

Ze hebben :

Taylor verkocht voor 25 mln
Steur verkocht voor 27 mln
Akpom verkocht voor 10 mln
Fitz-Jim verkocht voor 3 mln
En nog wat klein spul verkocht.

Dat is al een kleine 65 mln. Als ze nu Gods nog verkopen, dan vangen ze een slordige 125 mln. En tot nu toe geven ze 30 uit aan 2 brazilianen, tekengeld voor Blind en Brand, en een huursom voor Ter Stegen en die Nigeriaan.

Dus ze zullen nog best een pot geld over hebben

+1/-0

Met alle versterkingen die ze gehaald hebben zijn ze nu zeker sterker dan 16 andere clubs in de eredivisie. Gaat een interessant, spannend jaar worden, waarbij puntverlies tegen de kleintjes je zeker gaat nekken in strijd om de titel.

We hebben afgelopen jaren flink kunnen lachen om ze, maar dit jaar is het wel weer een kampioenskandidaar

Dit bericht is gewijzigd op 1 augustus 2026, 08:49:29.

+1/-0

Marciano_Vink schreef op 31 juli 2026 om 23:51:

Ze hebben :

Dat is al een kleine 65 mln. Als ze nu Gods nog verkopen, dan vangen ze een slordige 125 mln. En tot nu toe geven ze 30 uit aan 2 brazilianen, tekengeld voor Blind en Brand, en een huursom voor Ter Stegen en die Nigeriaan.

Dit is dus mijn grootste frustratie. Iedere keer weer krijgen ze het voor elkaar om bizarre bedragen binnen te slepen voor net iets bovengemiddelde spelers, terwijl wij in onze handen mogen knijpen als we voor een WK-ster (!!) als Saibari 55m krijgen. Wat heeft zo'n Godts nou laten zien?
Ik vraag me serieus af, wat als Stewart had gezegd, voor minder dan 65m hoef je voor Saibari niet aan te kloppen? Was er dan echt niemand gekomen?

+1/-0

psv-freak schreef op 01 augustus 2026 om 08:28:

Ze hebben :

Dit is dus mijn grootste frustratie. Iedere keer weer krijgen ze het voor elkaar om bizarre bedragen binnen te slepen voor net iets bovengemiddelde spelers, terwijl wij in onze handen mogen knijpen als we voor een WK-ster (!!) als Saibari 55m krijgen. Wat heeft zo'n Godts nou laten zien?
Ik vraag me serieus af, wat als Stewart had gezegd, voor minder dan 65m hoef je voor Saibari niet aan te kloppen? Was er dan echt niemand gekomen?

Helemaal met je eens. Zo extreem frustrerend als Ajax dalijk meer vangt voor Godts dan wij voor Saibari, terwijl bij Saibari echt alle lichten op groen stonden en je bij Godts allerlei argumenten kunt noemen waarom die niet de hoofdprijs zou moeten krijgen.

+2/-0

shevchenko schreef op 01 augustus 2026 om 08:37:

psv-freak schreef op 01 augustus 2026 om 08:28:

Ze hebben :

Helemaal met je eens. Zo extreem frustrerend als Ajax dalijk meer vangt voor Godts dan wij voor Saibari, terwijl bij Saibari echt alle lichten op groen stonden en je bij Godts allerlei argumenten kunt noemen waarom die niet de hoofdprijs zou moeten krijgen.

Als ze zo'n bedrag krijgen moeten wij echt eens goed in de spiegel kijken. Zou een schande zijn.

+1/-0

Ik zie Ajax momenteel als favoriet voor de titel. Waarom?

- Goede mix van jeugd en ervaring (lees: karakter).
- Hongerig (niet alleen het team, maar hele club, supporters, etc.).
- Ook de 'afgeschreven' spelers gaan nu beter renderen, juist door een goede balans.

Geef ze ook echt een goede kans op Conference League winst.

Hebben ze echt erg knap gedaan, niet verwacht.

Wij en Feyenoord strijden, gok ik, om plek 2. En op dit moment zet ik mijn geld eerder op Feyenoord dan op PSV voor plek 2. We moeten echt spelers kwijt zien te raken die in mijn ogen 'voldaan' zijn (Veerman, Pepi, Dest) en nieuwe honger toevoegen.

+2/-2

shevchenko schreef op 01 augustus 2026 om 08:37:

Als je in Nederland spelers koopt, koop je die op basis van potentie en niet (alleen) op basis van huidig niveau. Uiteraard is Saibari verder dan Godts. Maar Saibari is wel 25 jaar, Godts is net 21 jaar geworden. Daar zit hem dan ook het grote verschil. Godts is ook wel een uniek type, dat moet je ook niet onderschatten. Saibari is een hele goede speler, maar wel gewoon een middenvelder waar er wel meer van zijn. Godts is een vleugelspeler die heel makkelijk passeert en zelfs de kwaliteit heeft om er zo nu en dan twee of drie te passeren. Dat zie je echt niet vaak (meer). De grote clubs zien dat ook en juist die unieke kwaliteiten zijn geld waard. Je kunt daar nu 60 miljoen voor betalen op de gok dat het zich gaat ontwikkelen en tot volledige wasdom komt. Of je wacht het af, maar dan betaal je een veelvoud ervan als zo'n speler inderdaad zijn volle potentie bereikt maar in de tussentijd is een andere club je voor geweest en je moet zo'n speler vervolgens uit een grotere competitie weghalen.

Tijden veranderen. Waarde van geld verminderd. 60 miljoen is op dit moment voor de grootste clubs niet zo'n gigantisch bedrag voor een speler van 21 met een unieke potentie. Dat is de gok waard. Bij een speler van 25 ligt die risk reward natuurlijk anders. Daarom is 50-55 voor Saibari ook helemaal niet zo onlogisch en is het ook helemaal niet zo raar mocht Godts uiteindelijk echt voor een groter bedrag verkocht worden. Ik denk wel dat Saibari voor meer was verkocht als er was gewacht tot na het WK, al weet je niet in hoeverre zijn blessure zijn waarde weer had gedrukt. Maar het is natuurlijk duidelijk dat Saibari zich op dit WK echt positief heeft laten zien aan het grote publiek en het is geen geheim dat op het WK (of op een EK) de waarde van spelers flink kan stijgen. Maar goed als PSV een deal voor Saibari had gemaakt na de groepsfase, dan had er zeker 10 miljoen meer in gezeten.

Wat dat betreft vond ik het een vreemde zet om Saibari voor het WK al te verkopen. Uiteindelijk is een eindtoernooi toch een soort gratis kans tot een mooie verhoging van de marktwaarde. Het is andersom niet zo dat als een speler niet goed uit de verf komt op een eindtoernooi, dat de marktwaarde dan instort. Vanuit dat perspectief is het wat mij betreft opmerkelijk dat Stewart hem verkocht heeft voor het WK. Het grootste risico op een WK is een blessure. Wat in dit geval ook gebeurt is. Maar dat neemt niet weg dat je beslissingen nemen op basis van angst mij nou niet echt het meest verstandig lijkt (ook niet voor spelers trouwens). Gezien de aard van de blessure van Saibari denk ik ook niet dat PSV met minder over was gebleven dat wat ze nu hebben gekregen. Ik denk eerder (iets) meer. Het enige voordeel van voor het WK handelen is dat je meteen 'door' kan en het geld kan gebruiken om je selectie in te richting. Maar als vervolgens het resultaat is dat je begin augustus alleen Mijnans hebt gehaald, dan is dat wel een povere opbrengst.

+1/-0

Barman schreef op 01 augustus 2026 om 13:12:

Ik zie Ajax momenteel als favoriet voor de titel. Waarom?

- Goede mix van jeugd en ervaring (lees: karakter).
- Hongerig (niet alleen het team, maar hele club, supporters, etc.).
- Ook de 'afgeschreven' spelers gaan nu beter renderen, juist door een goede balans.

Geef ze ook echt een goede kans op Conference League winst.

Hebben ze echt erg knap gedaan, niet verwacht.

Wij en Feyenoord strijden, gok ik, om plek 2. En op dit moment zet ik mijn geld eerder op Feyenoord dan op PSV voor plek 2. We moeten echt spelers kwijt zien te raken die in mijn ogen 'voldaan' zijn (Veerman, Pepi, Dest) en nieuwe honger toevoegen.

Ik ben het niet met de conclusie eens. Ook niet dat PSV spelers als Veerman en Pepi moet verkopen. Ik zie dat juist andersom, hoewel jouw punt over 'honger' absoluut wel een valide punt. Ik weet alleen niet of je dat oplost door juist de spelers uit het geraamte te verkopen. Pepi misschien wel, omdat hij vorig jaar eigenlijk al weg was en je daarnaast met Plea een speler terug krijgt die zich erg graag wil bewijzen. Daarnaast was Pepi ook niet echt een speler van het geraamte (nooit onbetwist basisspeler). Van het geraamte is PSV op dit moment twee spelers kwijt (Saibari verkocht en Schouten geblesseerd). In mijn ogen zijn Dest, Veerman en Perisic de drie andere spelers die het geraamte vormen. Als je er daar ook nog twee of drie van kwijt raakt, dan moet je wat mij betreft effectief opnieuw gaan bouwen. Dan komt PSV in hetzelfde traject terecht als Ajax en kun je wat mij betreft de vraag gaan stellen of Ajax het dan misschien niet beter gedaan heeft. Dan kun je ook stellen dat Ajax eerder begonnen is met bouwen (aangezien PSV nu nog spelers uit dat oude geraamte heeft).

Op dit moment heeft PSV in mijn ogen nog voldoende over van het oude geraamte. Met spelers als Van Bommel en Plea komen er ook kwalitatief goede hongerige spelers bij. Ten opzichte van Ajax heeft PSV op dit moment wat mij betreft echt nog wel een voordeel van een kwalitatief sterke selectie die al een succesformule gevonden heeft de afgelopen jaren. Daar kan gewoon op doorgebouwd worden. Ajax is nog volop bezig het met samenstellen van de selectie en het implementeren van de nieuwe speelstijl van de nieuwe trainer. Daarnaast speelt Ajax zijn Europese wedstrijden op de donderdag wat voor de competitie een nadeel is (tenzij je volledig gaat rouleren, maar ik verwacht toch dat Ajax ook in de Conference League wel wil presteren).

In de huidige samenstelling is PSV dan ook zeker nog de favoriet voor de titel in mijn ogen. Al is het natuurlijk wel onmiskenbaar dat PSV er op dit moment niet beter op geworden is (Schouten weggevallen, Saibari vervangen met Mijnans en het vertrek van Salah Edinne), terwijl Ajax zich zeker flink aan het versterken is. Maar het gat tussen Ajax en PSV was dan ook gigantisch. Dat is echt nog niet helemaal gedicht. Ik zie Ajax dat dus ook niet in één seizoen dichten, tenzij PSV nog leeggekocht wordt. Van de verkoop van Godts zal Ajax ook niet beter worden. Financieel op lange termijn kan het wel een hele fijne verkoop voor Ajax worden, maar voor dit seizoen denk ik niet dat Ajax er sterker op wordt door Godts nu te verkopen en het geld dan in te zetten voor andere aankopen. Je wordt nooit beter van je beste speler verkopen. Niet op korte termijn.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 249 pagina's: 1 2 3 4 ... 244 245 246 247 248 249

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax