Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 23 24 25 26 27

Het is genieten met een grote G. Knap ploegenspel, mooie ritten, boeiende gevechten. Prachtig. Vind de analyses van Stef Clement ook een verademing, en die van Kittel ook. 3 weken top vermaak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 23 juli 2022 om 09:24:

Ik kom zo'n beetje op het zelfde lijstje als jij BOMMEL. Echter, mijn topfavoriet hier is toch wel Ganna. Hij heeft zich de afgelopen weken regelmatig kunnen sparen, en komt daarmee frisser aan de start als een Van Aert. Hetzelfde geldt voor Kung, maar die schat ik net 1 treetje lager in op de ladder der favorieten.



Ik heb ook Ganna. Maar op van Aert staat geen maat. Grote kans dat hij zich gisteren de laatste 5 km gespaard heeft. Dat staat gelijk aan het sparen van Ganna in 2 weken haha.

 

+1/-0

We gaan het zien.

Ganna was net 2 seconden rapper dan van Aert in de Dauphine tijdrit (31 km glooiend/ vlak, maar geen heuvels op het einde).

Kanshebbers voor een top 10 positie (bezijdens de reeds genoemde kanshebbers voor winst, en van Baarle):

Martinez
Jungels
Powless
Mollema!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 23 juli 2022 om 11:06:

We gaan het zien.

Ganna was net 2 seconden rapper dan van Aert in de Dauphine tijdrit (31 km glooiend/ vlak, maar geen heuvels op het einde).

Kanshebbers voor een top 10 positie (bezijdens de reeds genoemde kanshebbers voor winst, en van Baarle):

Martinez
Jungels
Powless
Mollema!



Mollema zou mooi zijn, in de NL trui. Misschien ook Lampaert, maar veel langere etappe.

 

+1/-0

Lampaert stond al op het favorieten lijstje :B

Er moet er nog 1 bij voor kanshebber op top-10 klassering: Cattaneo

Mollema leek voor de Pyreneen niet bepaald in vorm. Maar het sterke beukwerk voor Ciccone (met het oog op KoM punten) in het midden van de etappe naar Hautacam toont denk ik verbetering van vorm. En Mollema was in de Giro tijdrit vierde (OK, daar zat echt een grotere heuvel in, en was slechts 17.4 km). Maar combineer dat met NL tijdrit winst op het vlakke en de 9e plek in de openingstijdrit in de Tour, en je kunt bijna niet om Mollema heen als top-10 kandidaat. We gaan kijken hoe ver Bauke en Dylan weten te komen.

 

+1/-0

Race al, onderweg - maar ik bedacht me dat Vlasov (die nog moet starten), die eventueel een plek of 2 kan stijgen, heeft zowel reden als vermogen voor een sterke tijdrit, en hoort daarom ook genoemd te worden voor een top 10 positie vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 23 juli 2022 om 15:17:

Race al, onderweg - maar ik bedacht me dat Vlasov (die nog moet starten), die eventueel een plek of 2 kan stijgen, heeft zowel reden als vermogen voor een sterke tijdrit, en hoort daarom ook genoemd te worden voor een top 10 positie vandaag.



Ben benieuwd wat je van de bijna val van Vingegard vond. Ik was onderweg naar stadion dus in eerste instantie niet gezien. Maar via liveblog (en radio in de bus, dank je wel chauffeur) aan het volgen. "Onbegrijpelijk dat hij zoveel risico neemt". Aldus de verslaggever en Blogger.
Toen ik savonds de uitleg van Kittel bij de beelden terug zag veranderde dat beeld. Dat het iemand is die altijd voor de winst gaat, in plaats van berekenend rijden. Ik denk met terugwerkende kracht dat jumbo 2 jaar geleden daar ook een stuk winst had laten liggen. Voor de tijdrit te berekenend gereden. En daardoor het gat op slechts 1 minuut. Terwijl ze in de etappes ervoor meer initiatief moesten nemen.

Ik ben overigens blij dat van Aert won. Met de bijbehorende emoties.

 

+1/-0

Vingegaard was op dat moment al zeker van de Tourwinst. Maar TJV was nog niet zeker dat Thomas nog de tijd van WvA zou gaan verbeteren. Dat zou dan een reden zijn geweest voor Vingegaard om risicos te nemen, om de dagwinst veilig te stellen. Dat had ik op dat moment dus niet gedaan. Zeker in achtnemende dat we reeds wisten dat WvA veel seconden had teruggepakt op Ganna op de laatste heuvel. Alleen uit de beelden meende ik al te zien dat WvA het hardst omhoog ging daar. Het was niet te verwachten dat Thomas het zou redden.

Afgezien van risicos nemen snapte ik uberhaupt niet veel van hoe ie die bocht aansneed. Wat wel knap was hoe hij de situatie redde; 1 trap te hard met je wiel in het grind/stof en je ligt.

6 keer etappe winst, drie truien, ongekend succes voor TJV.

Mooi ook wel dat Mollema zijn nieuwe specialiteit waarmaakt. Eindigt net achter WK tijdrijden Ganna in de grote, vlakke Tour tijdrit - dat had een paar maanden geleden helemaal niemand voorspeld.

 

+1/-0

Vingegaard leek al langzamer te dalen dan WvA en Pogacar, gezien hij verder weg leek van de randen voordat hij even in het gras reed. Dan kun je best juist minder uitkomen in de bochtjes. Gelukkig lag er geen sneeuw ;).

Van Aert is gewoon te bizar deze tour, met alle energie die hij erin gooide. Dat geldt ook wel voor Pogacar. Die liet alleen de tweede etappe lopen en is verder niet buiten plek 26 geweest.
Ik vraag me af hoe het zou lopen als Roglic niet was gevallen of als Pogacar de sprintjes had laten lopen, maar dat telt uiteraard allemaal niet. Vingegaard is duidelijk de terechte winnaar deze tour.

Vandaag zou je gezien de afgelopen dagen Philipsen als winnaar verwachten. Ik ben benieuwd welke van de sprinters wat baat hebben gehad bij de rustige dag gisteren. Ik heb niet zo heel veel hoop op onze Nederlanders, maar ik zit er deze tour al bijna altijd naast :D.

 

+1/-0

Ik neem aan dat Wout de prioriteit heeft om Vingegaard (en zijn groene trui) veilig thuis te loodsen.

Zo niet, dan wint WvA straks ook nog deze, en dat zou onderhand vervelend worden. Someone must talk him out of it. Gister was geweldig, nou is het wel even goed.

Philipsen lijkt van de sprinters het beste door de bergen gekomen. Dainese reed een OK tijdrit, als dat een maatstaf is. Sagan is vooral gevaarlijk in de zin van afwijken van zijn pad. Jakobsen, Groenewegen, en Ewan lijken aangeslagen boksers. Als WvA het logische doet en niet meedingt, heb ik geen flauw idee wie er de massasprint kan en gaat winnen.

 

+1/-0

Ik zet in op Groenewegen. Ben het met Bommel eens, en zijn uiteenzetting, maar het loopt niet altijd zoals verwacht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 24 juli 2022 om 14:16:

Ik neem aan dat Wout de prioriteit heeft om Vingegaard (en zijn groene trui) veilig thuis te loodsen.

Zo niet, dan wint WvA straks ook nog deze, en dat zou onderhand vervelend worden. Someone must talk him out of it. Gister was geweldig, nou is het wel even goed.

Philipsen lijkt van de sprinters het beste door de bergen gekomen. Dainese reed een OK tijdrit, als dat een maatstaf is. Sagan is vooral gevaarlijk in de zin van afwijken van zijn pad. Jakobsen, Groenewegen, en Ewan lijken aangeslagen boksers. Als WvA het logische doet en niet meedingt, heb ik geen flauw idee wie er de massasprint kan en gaat winnen.


In de laatste 3 km kunnen toch alle ballen op Wout?

 

+1/-0

Volgens de regels kun je in de laatste 3 km vallen of pech krijgen zonder tijd verlies. Maar is het niet mooier om samen ongeschonden en groen&geel vierend over de streep te gaan? Dat lijkt me legendarischer dan dat gewring tussen Sagan & co.

Tja je kunt ook Vingegaard de lead-out laten doen voor van Aert. Winners take it all. Ik zou het eerste doen. Met zo'n ruwe masssprint meedoen doet alleen naar af aan de noblesse die je nu hebt verworven.

Niet dat van Aert zo denkt.

 

+1/-0

Ha dat was vermakelijk, toen Thomas & Ganna aan 1 kant van de weg an Pogacar aan de andere kant gelijk demareerden in de laatste lap.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 24 juli 2022 om 16:15:

Volgens de regels kun je in de laatste 3 km vallen of pech krijgen zonder tijd verlies. Maar is het niet mooier om samen ongeschonden en groen&geel vierend over de streep te gaan? Dat lijkt me legendarischer dan dat gewring tussen Sagan & co.

Tja je kunt ook Vingegaard de lead-out laten doen voor van Aert. Winners take it all. Ik zou het eerste doen. Met zo'n ruwe masssprint meedoen doet alleen naar af aan de noblesse die je nu hebt verworven.

Niet dat van Aert zo denkt.



Veel mooier zo. Knap ingeschat...

 

+1/-0

Inderdaad. Van Aert had helemaal niks meer te winnen deze tour. Benieuwd naar de Vuelta.

 

+1/-0

Vooral naar Alto Hoya de la Mora

forumillustratie

 

+1/-0

Eerst San Sebastian en de Tour de Pologne. In TdP, waar geen echte hoge bergen in het parcours zitten, maar wel veel heuvels en cat 2 bergen, zou Arensman in principe een goed klassement moeten kunnen rijden. Mede gezien de tijdrit die veelal omhoog loopt. Podium moet m.i. het doel zijn.

Ook Bouwman zou deze ronde wel moeten liggen, maar ik weet niet of ie wel voor GC gaat, of meer voor een dagsuccess. Oomen start ook voor TJV.

Verdere namen die er uit springen voor GC zijn Carapaz, Higuita, Schmidt, Hayter, Bilbao.

 

+1/-0

Bouwman start niet vanwege een blessure

 

+1/-0

Ik las het ook.

Nou - van Vleuten rijd alle andere vrouwen op een hoopje in de vrouwen Tour. :schrik

Evenepoel stoempt soeverein naar winst in de San Sebastian; Bauke 4e.

Kooy wint de sprint in Polen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 23 24 25 26 27

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen