Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

van Vleuten heeft iedereen op een hoopje gereden dit seizoen. Al was dit geen soevereine winst maar een knap staaltje. Iedere keer Mount Pleasant op zonder op je pedalen kunnen staan zal geen pretje zijn geweest.

Beetje geluk wel dat niemand mee sprong toen ze aanviel, maar wel slim en je moet ook de benen maar hebben.

Als het wegdek morgen opnieuw nat is, heb je met VdPoel (en Poels?) wel mannen die dat prima aankunnen. Als schouwspel zie ik lievere een droge dag. En nou eens geen last-minute pech/tegenslag/onkunde/vogels voor de Nederlandse ploeg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 24 september 2022 om 20:08:

van Vleuten heeft iedereen op een hoopje gereden dit seizoen. Al was dit geen soevereine winst maar een knap staaltje. Iedere keer Mount Pleasant op zonder op je pedalen kunnen staan zal geen pretje zijn geweest.

Beetje geluk wel dat niemand mee sprong toen ze aanviel, maar wel slim en je moet ook de benen maar hebben.

Als het wegdek morgen opnieuw nat is, heb je met VdPoel (en Poels?) wel mannen die dat prima aankunnen. Als schouwspel zie ik lievere een droge dag. En nou eens geen last-minute pech/tegenslag/onkunde/vogels voor de Nederlandse ploeg.



Eens, maar naar mijn idee des te knapper. Ze had alle redenen om niet meer mee te gaan de laatste 10 km. Vos niet de benen, van Dijk opgebrand, aanwijsbare dames sterker, pijn. Toch doorgaan, en ja, dan moet het meezitten, maar zo knap. Echt waanzinnig.

Ik zet m'n wekker straks, ik hoop op VdP, maar voor Wout heb ik toch ook een zwak. Kan wat mij betreft alle kanten op. Ik hoop op volle bak koers.

 

+1/-0

VdP heeft wel een tik uitgedeeld, maar niet aan de concurrentie.

 

+1/-0

Wollongong is een rampgebied voor Nederlanders. Al vraag ik me wel af: kan je niet een fatsoenlijke slaapplek garanderen als Nederlands team? En de ouders van die kinderen, hoe voelen die zich nu? Het is allemaal bizar.

Goed, Remco reed iedereen er toch wel af. Chapeau wat is dat een beest. iet verwacht dat ie geen terugslag zou krijgen na de Vuelta.

Waarom Eekhoorn niet 100% doortrok (of dat iig probeerde) toen ie er over heen ging is me een raadsel trouwens. OK, misschien omdat re geen tijden worden doorgegeven (no radio).

 

+1/-0

Eenkhoorn zat gewoon stuk denk. Hij probeerde er wel overheen te gaan.

Dat groepje van 3, Loetsj en Eenkhoorn waren al geroosterd, hebben het vooral verprutst. Die konden met gemak naar plek 2-4 rijden. Maar in dit peloton wordt men liever 30e dan 4e.

Inderdaad wat tegenslag deze week voor de Nederlandse ploeg, maar los van de vogels grotendeels hun eigen fout. Je moet toch zorgen dat het materiaal en de hotels goed zijn. Ik snap nog steeds niet hoe Van Vleuten zo kan vallen, al ligt de ketting en een band eraf. Dat gebeurt toch ook wel vaker.

Toch weer een wereldkampioen opgeleid bij PSV. Ondanks dat is in Nederland nog niet veel liefde voor Evenepoel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 25 september 2022 om 08:53:

Wollongong is een rampgebied voor Nederlanders. Al vraag ik me wel af: kan je niet een fatsoenlijke slaapplek garanderen als Nederlands team? En de ouders van die kinderen, hoe voelen die zich nu? Het is allemaal bizar.

Goed, Remco reed iedereen er toch wel af. Chapeau wat is dat een beest. iet verwacht dat ie geen terugslag zou krijgen na de Vuelta.

Waarom Eekhoorn niet 100% doortrok (of dat iig probeerde) toen ie er over heen ging is me een raadsel trouwens. OK, misschien omdat re geen tijden worden doorgegeven (no radio).



Ik dacht precies hetzelfde. Hoezo regel je voor (een van de) belangrijkste westrijd(en) van het jaar geen eigen vleugel? Wat een verhaal. En hoe sterk Evenepoel was, dat was een staaltje wielrennen. En mooi dat PSV nog even genoemd werd...

Edit; ik lees nu dat hij pas op later moment op een andere etage is gaan slapen omdat hij verkouden was. Daarom lag hij op een andere etage als de andere Nederlandse renners.

Dit bericht is gewijzigd op 25 september 2022, 10:59:40.

 

+1/-0

Ik had de indruk dat Eekhoorn inhield nadat ie wel degelijk een heel klein gaatje sloeg. Dat begreep ik niet zo. Beter sterven in de poging die je toch al doet dan nog maar eens een sprint-spelletje te gaan spelen, met het mini-peleton aanstormend achter je.

Al met al zet ik wel wat vraagtekens bij een WK zonder 'oortjes'. Laporte en van Aert wisten niet eens waar ie nou precies voor sprintten. De renners en het publiek hebben dezer tijden nu eenmaal bepaalde verwachtingen tav hoe er gekoersd wordt, en zonder oortjes is het bijna een andere sport. Een topper als Pogacar zie je na de eerste berg niet meer terug in her verhaal, mede door gebrek aan live race info.

De tijdritten waren (op het geklungel van Nederland na) wel OK, maar ik heb overall van dit WK een stuk minder van genoten dan van de drie Grand Tours. En dat ligt niet alleen aan de Nederlandse onkunde/pech of het tijdsverschil. Ik zie het gebeuren dat mannen als Pogacar, van Aert en van de Poel WKs gaan overslaan tenzij het een moderne race wordt. Zeker als je naar de andere kant van de wereld moet.

 

+1/-0

Voor Il Lomardia 2022 zie ik drie echte kanshebbers:

Pogacar
Vingegaard
Mas

(in die volgorde)

met daarachter een groot veld van outsiders, inclusief:

Valverde
Yates
Higuita
Vlasov
Landa
Vine
Nibali
Caruso
Almeida
Martinez
Sivakov
Uran
Bardet
Mollema
Pozzvivo
Mohoric

Deze keer gaan we van Bergamo naar Como, dus de meer lastige klimstukken (e.g. de Ganda die vorig jaar de laatste klim was waar Pogacar wegreed van de anderen) zitten in de eerste 100 km.

Belangrijkste scherprechter is mogelijk de Civiglio (17km van de finish, 4.2km aan gemiddeld 9.7%)


forumillustratie

 

+1/-0

Jammer wel dat Vingegaard de benen niet had. Dan hadden we waarschijnlijk een wat meer spannende ontknoping kunnen aanschouwen.

Nu wisten we eigenlijk vanaf het moment dat Pogacar en Mas het gaatje geslagen hadden, we prolongatie van Pog vrijwel zeker was. UAE reed de perfecte race voor hun.

Landa kon nog even aanschuiven, wat op zich wel leuk was om te zien, maar kwa klimmen was alleen Mas gewaagd aan Pog.

Mollema voor de 4e keer in zijn carriere in de top-10 van dit monument (en de achtste keer in de top 20).

 

+1/-0

De eerste pannenkoeken zijn voor grote namen:

KBK BENOOT Tiesj
O Gran Camiño VINGEGAARD Jonas
UAE Tour EVENEPOEL Remco
Omloop HNB VAN BAARLE Dylan
FA Classic ALAPHILIPPE Julian
Volta AeB MARTÍNEZ Daniel Felipe
Ruta Del Sol POGAČAR Tadej
Volta Valencia COSTA Rui

Zaterdag Strade Bianche. Met MvP voor het eerst op de weg in 2023. Geen van WvA, geen Pogacar.
Dus MvP topfavoriet.

Andere kanshebbers: Alaphilippe, Pidcock, Benoot

Outsiders: Wellens, Bettiol, Mohoric, Bilbao, Vlasov, Valter (oogde erg sterk bergop in Noord Spanje), Onley (opvallend sterk vorig seizoen op zandpaden CRO-race).

Interessant om te zien hoe goed Leemreize en Vader meekunnen in het geweld.

 

+3/-0

Verdiende overwinning Pidcock. TJV niet optimaal kwa taktiek, maar zo'n Rui Costa in je groep maakt het ook wel lastig.

Nu de rondes: TA en PN.

PN kanshebbers: 2 (Pog & Vin)

TA kanshebbers: 21?
A Yates
Vlasov
Mas
Landa
Almeida
Hindley
Madouas
Ciccone
van Aert
Pidcock
Roglic
Valter
Kelderman
Arensman
Lutsenko
Thomas
O'Connor
Vine
Caruso
Ganna
Benoot

Al zullen ze niet allen voor GC rijden.

Ik neem aan dat Vine, Yates, Hindley, Landa, Ciccone, en Arensman etappe 5 hebben omcirkeld. Ik zie Arensman voor die etappe wel podium rijden: podium GC is wat lastiger (de tijdrit is te vlak), maar wie weet. Thomas is no 1 kopman bij Ineos.

Met Roglic, Kelderman, Bouwman, Valter, Benoot, van Baarle, van Aert, en Valter is TJV wel heel erg sterk voorzien voor etappes 4 en 6!

Dit bericht is gewijzigd op 4 maart 2023, 20:21:24.

 

+1/-0

Naar mijn mening nogal verrassend na het veldseizoen, waarin Pidckock niet veel tegenstand kon bieden tegen Vd Poel en WvA, dat hij nu ineens oppermachtig is.

Ik weet niet of TJV echt zoveel meer kon vandaag. Ze konden ook die jump niet maken met 6 seconden en moesten uiteindelijk ook Madouas voor laten. Ik denk dat het groepje er met 1 Jumbo wel bij was gekomen aangezien de samenwerking dan waarschijnlijk beter was geweest.

 

+1/-0

Mooi nieuws ook dat Pozzovivo nog een jaartje langer op toptoplevel blijft koersen! (#stiekemgrootfan). Weliswaar bij de overige bejaarden van Isreal Premier Tech maar toch

 

+1/-0

Het peleton is niet hetzelfde zonder de man met de laagste zadelstand.

 

+2/-0

Kijkende naar de odds was Pogacar toch de grote winnaar gisteren. Jumbo won de tijdrit, maar met minder veel verschil dan "ingeprijsd". Vingegaard is niet meer de nr1 favoriet. Wel interessant is die tijdrit met individuele tijden. Dan kun je ook meteen zien wie er sowieso niet mee gaan doen voor het AK en wie nog aanhangt. Dat zou leuk zijn als ze dat ook in een GT doen. Het enige gekke is dat je de etappe kan winnen en toch veel tijd kan verliezen.

Edit: terecht zo blijkt

Dit bericht is gewijzigd op 8 maart 2023, 20:30:45.

 

+1/-0

Vond het wel verrassend hoe Vingegaard zich opblies en veel tijd verloor. Toch nog wat onervaren?

Het tweede dat opviel is dat hij al vroeg zonder ploegmaat kwam te zitten. Dit is nogal een contrast met vorig seizoen toen van Aert op die berg bij Nice Roglic omhoog reed om Yates af te houden van GC winst.

De meeste klimkracht van TJV (op Vingegaard na) lijkt in de TA te zitten.

Tratnik, Foss, en Dennis zijn bergop op dit moment net niet goed genoeg. Wellicht mede door de TTT inspanning van de dag ervoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:


Met Roglic, Kelderman, Bouwman, Valter, Benoot, van Baarle, van Aert, en Valter is TJV wel heel erg sterk voorzien voor etappes 4 en 6!


Etappe 4 in de tas voor TJV.

Kelderman en Roglic zitten mooi in het AK. Al zal morgen (etappe 5) sterk bepalend zijn waar je eindigt.

Verwacht wel iets van Arensman morgen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 maart 2023, 19:56:22.

 

+1/-0

Etappe 6 dus ook TJV - en etappe 5 ook maar meegenomen (dank aan de harde wind die dag wellicht).

Drie keer Roglic, en Pogacar de koning van Nice. Slovenia rules.

Wel erg jammer dat Kelderman weer eens valt. Dara moet ie toch maar eens mee stoppen.

 

+1/-0

Magnificent Mathieu. Zo wegrijden bij Pog, WvA, en Ganna. Op de top van de Poggio.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen