Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 167 168 169 170 171

4 januari 753 lui op de ic en vandaag 524 (zie NICE). Dat is een stijging van -231. Dat loopt echt zwaar uit de klauwen! En het gehalte Britse variant daarvan stijgt alsmaar.
Dat in zo'n beetje heel Europa de lente de oversterfte heeft doen afnemen en dat het terugkwam met het griepseizoen is puur toeval. Dat al tig jaar de virussen wegtrekken in de lente is geen garantie voor 2021.
Oh, en al die dikke mannen op de IC hebben het na negenen op feestjes opgelopen. Die moeten worden gestopt, of het volgens de wet is of niet.
En al die auto's die hier langsrijden de hele dag zijn mensen met vitale beroepen of mensen die niet thuis kunnen werken.
En ministers of OMT leden kunnen geen corona krijgen of doorgeven, dus die kunnen maling hebben aan de regels.
Ik weet niet of het nog zin heeft om de maatregelen door te zetten. We zijn immers toch al ten dode opgeschreven.

Dat is ongeveer het niveau cynisme waar ik op zit en waarom ik me de laatste tijd in hou om hier te posten ;)

Dit bericht is gewijzigd op 18 februari 2021, 21:42:28.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 februari 2021 om 21:37:

4 januari 753 lui op de ic en vandaag 524 (zie NICE). Dat is een steiging van -231. Dat loopt echt zwaar uit de klauwen! En het gehalte Britse variant daarvan steigt alsmaar.
Dat in zo'n beetje heel Europa de lente de oversterfte heeft doen afnemen en dat het terugkwam met het griepseizoen is puur toeval. Dat al tig jaar de virussen wegtrekken in de lente is geen garantie voor 2021.
Oh, en al die dikke mannen op de IC hebben het na negenen op feestjes opgelopen. Die moeten worden gestopt, of het volgens de wet is of niet.
En al die auto's die hier langsrijden de hele dag zijn mensen met vitale beroepen of mensen die niet thuis kunnen werken.
En ministers of OMT leden kunnen geen corona krijgen of doorgeven, dus die kunnen maling hebben aan de regels.
Ik weet niet of het nog zin heeft om de maatregelen door te zetten. We zijn immers toch al ten dode opgeschreven.

Dat is ongeveer het niveau cynisme waar ik op zit en waarom ik me de laatste tijd in hou om hier te posten ;)



Nu vraag ik me af of je expres wijgert om de juiste ei/ij/y toe te passen. Ben je zo van de legkip? Of hou je niet van ei(eren?) Of mis ik het punt omtrent het cijnisme?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

neva schreef op 18 februari 2021 om 21:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 februari 2021 om 21:37:

4 januari 753 lui op de ic en vandaag 524 (zie NICE). Dat is een steiging van -231. Dat loopt echt zwaar uit de klauwen! En het gehalte Britse variant daarvan steigt alsmaar.
Dat in zo'n beetje heel Europa de lente de oversterfte heeft doen afnemen en dat het terugkwam met het griepseizoen is puur toeval. Dat al tig jaar de virussen wegtrekken in de lente is geen garantie voor 2021.
Oh, en al die dikke mannen op de IC hebben het na negenen op feestjes opgelopen. Die moeten worden gestopt, of het volgens de wet is of niet.
En al die auto's die hier langsrijden de hele dag zijn mensen met vitale beroepen of mensen die niet thuis kunnen werken.
En ministers of OMT leden kunnen geen corona krijgen of doorgeven, dus die kunnen maling hebben aan de regels.
Ik weet niet of het nog zin heeft om de maatregelen door te zetten. We zijn immers toch al ten dode opgeschreven.

Dat is ongeveer het niveau cynisme waar ik op zit en waarom ik me de laatste tijd in hou om hier te posten ;)



Nu vraag ik me af of je expres wijgert om de juiste ei/ij/y toe te passen. Ben je zo van de legkip? Of hou je niet van ei(eren?) Of mis ik het punt omtrent het cijnisme?



Haha, dat woord "cynisme" zie ik niet zo vaak geschreven staan en zag er wat vreemd uit. Daardoor begon ik aan alle woorden te twijfelen :p. Ik heb het aangepast.

 

+2/-0

En in Nederland

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5215553/sterfgevallen-oversterfte-coronavirus-covid-avondklok-livebloglink

De zaak rigide op slot blijven houden valt gewoon niet meer uit te leggen. Zeker niet nu toch de kwetsbare groep voor een belangrijk deel een prik zal hebben gehad over een week of 2 and counting

 

+2/-0

De arrogantie en wereldvreemdheid van de dictatuur:

https://twitter.com/WBHoekstra/status/1362465274889437185link

Lekker een rondje schaatsen op voor het pleps gesloten ijsbaan. Goeie aanbeveling, lekker sporten bij al die bedrijven en verenigingen die vanwege de volksgezondheid gesloten zijn. En de stuitende arrogantie of domheid om het ook nog eens met de hele wereld te delen.
Het interesseert ze werkelijk geen reet meer want na de verkiezingen zitten ze toch weer op het pluche.

Dit bericht is gewijzigd op 19 februari 2021, 09:04:50 door een mod.

 

+4/-0

Ik begin er ook steeds minder van te snappen. Voor de vorige persconferentie (2 februari) was het aandeel van de Britse variant in de nieuwe besmettingen "vermoedelijk" 67%. Nu blijkt dat dat percentage op 12 februari pas zo hoog was. En ook dit zijn alleen nog maar vermoedens, want als ik het goed begrijp, zijn er geen goede cijfers voor.

De landen om ons heen versoepelen, zonder dat dat vooralsnog duidelijke gevolgen heeft. Maar Rutte geeft nu al aan dat we niet moeten rekenen op versoepelingen na 2 maart. Maar het aantal besmettingen daalt al wekenlang, de ziekenhuisbezetting (en IC) is met 25% gedaald sinds begin van het jaar en afgelopen week was er voor het eerst sinds tijden geen oversterfte.

Ik snap heel goed dat je, mede door de dreiging van de Britse variant die er heus wel zal zijn, niet zomaar alle teugels kan laten vieren. Want die daling van 25% die we in 6 weken met elkaar bereikt hebben, kun je in no-time weer 'verspelen'. Maar is het nou echt nodig om 2-op-2 bezoekjes te blijven ontraden? Om de avondklok te handhaven? Om kappers dicht te houden? Om winkels dicht te houden?

Ik ben benieuwd naar de boodschap en de beargumentatie van komende dinsdag, maar als Rutte een week tevoren al begint met het temperen van de verwachtingen, gaat er waarschijnlijk niks ten positieve veranderen. En sinds het RIVM nieuwsberichten begint te verspreiden op momenten die "toevallig" heel goed uitkomen, heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in dat we echt een eerlijke beargumentatie te horen krijgen.


@Nikiforov, wat ik overigens ook niet begrijp is dat "openlucht" ijsbanen gewoon open zijn. Je mag wel met 150 man op een ijsbaan zoals in Utrecht rondjes rijden, een baan die overigens gewoon overdekt is, maar waar het middenterrein wel open is. Maar een voetbalteam mag niet trainen. Sommige maatregelen blijven ontzettend krom. En dat een politicus dan trots gaat tweeten dat hij met Sven Kramer aan het schaatsen is op een gesloten ijsbaan, draagt alleen maar bij aan verdere verwijdering tussen volk en politiek. Domme actie van Hoekstra.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 februari 2021, 10:42:57.

 

+3/-0

https://www.nu.nl/coronavirus/6117757/avondklok-verlengd-middelbare-scholen-vanaf-begin-maart-deels-open.htmllink

Rutte zei vrijdag nog weinig ruimte te zien voor versoepelingen. Volgens Rutte stabiliseren de coronacijfers momenteel en gaan die "zelfs een beetje de verkeerde kant op". Hij is vooral bezorgd over de Britse coronavirusvariant, waarbij sprake is van een "te snelle toename".

Die Britse variant zou toch al lang dominant zijn volgens het modelletje van onze experts? Ondertussen blijft het aantal ziekenhuis- en IC-opnames teruglopen maar toch is er opnieuw nauwelijks versoepeling mogelijk en blijft men doof en blind voor de noodkreten uit de samenleving.

https://www.nu.nl/coronavirus/6117502/de-jonge-wil-mensen-meer-vrijheid-bieden-door-middel-van-testbewijs.htmllink

En dan het 'hoopgevende' bericht van Blunder Hugo. "Voor de detailhandel en horeca probeer je in de komende maanden meer stappen te zetten om juist zonder toegangstest weer dingen mogelijk te maken. Met toegangstesten maken we dingen mogelijk die anders niet mogelijk waren"

Je gaat het bijna positief bekijken totdat je beseft hoe krankzinnig dit beleid is.
Detailhandel en horeca moeten de komende weken weer open, niet de komende maanden. Dan is het TE LAAT voor heel veel ondernemers.
Hetzelfde geldt voor dat testen. Net als het hele 'nieuwe normaal' is dit ook beleid waar je nooit meer vanaf komt. Het is bijna crimineel om ondernemers die de wanhoop nabij zijn dit beleid door de strot te duwen.

Daarbij vraag ik me oprecht af wie er zin heeft om een wattenstaaf in zijn neus te laten duwen om naar een potje voetbal of het theater gaan. Ik in ieder geval in geen geval.

Benieuwd hoe we dit moeten zien in het licht van de uitspraken van Pinokkio dat testen zinloos is als je geen klachten hebt. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5212961/rutte-ik-ben-nog-nooit-op-corona-getestlink

Waar blijven de kritische journalisten die hem eens echt roosteren over dit soort uitspraken vs. het destructieve, dictatoriale beleid waardoor NL al bijna een jaar niet meer weet wat vrijheid is.

 

+2/-1

Je zit inmiddels op 1 miljoen gevaccineerden, binnen een paar weken verdubbelt dit. Dit zijn de meest kwetsbare groepen. Er is daarnaast een behoorlijk aantal mensen wat natuurlijk gevaccineerd is in de zin dat ze het virus al gehad hebben. R is al een tijdje onder 1, met alle ontwikkelingen net beschreven en de komst van warmer weer lijkt er werkelijk geen enkele reden om aan te nemen dat R nu fors op zal gaan lopen.
Ik repeteer mijn vraag dus nog maar eens, welke parameters hanteren we voor verruiming?
Of blijft dat de willekeur van een klein clubje?
De avondklok schijnt weer met 3 weken verlengd te worden.
https://www.trouw.nl/binnenland/zonder-duidelijk-doel-is-een-avondklok-moeilijk-vol-te-houden~bd5ba7fc/link

open/sluit de onderstaande quote:

Een avondklok kan leiden tot meer zwaarmoedigheid, zeker als het doel onduidelijk is, waarschuwt psycholoog Kees van den Bos.


open/sluit de onderstaande quote:

Dat soort redenen draagt niet bij aan draagvlak voor de avondklok. Ook bij Van den Bos niet. Wat heeft het voor zin om iemand te verbieden ’s avonds een wandelingetje te maken, vraagt hij zich af. “Je kunt als je buiten loopt voldoende afstand van elkaar houden. De noodzaak om dat soort wandelingen te verbieden ontbreekt.


en daar komt mijn paradepaardje
open/sluit de onderstaande quote:

Het indirecte effect dat Rutte beoogt met de avondklok zou hij op een andere manier moeten afdwingen, vindt Van den Bos. Een goede gedragscampagne kan tot betere naleving van de huidige maatregelen leiden. Maar zo’n goede gedragscampagne ontbreekt volgens hem. “In het buitenland zijn die campagnes er wel. Waarom hier niet?


open/sluit de onderstaande quote:

Dus haal gedragsexperts bij de tekentafel tot en met het Catshuisoverleg. Maar het OMT heeft dat geweigerd.” Met als gevolg dat het OMT alleen kijkt naar tegengaan van het virus en te weinig naar de maatschappelijke gevolgen van een maatregel, zegt Van den Bos. Een avondklok bovenop de toch al strenge maatregelen kan volgens Van den Bos leiden tot meer zwaarmoedigheid. “Somberheid en eenzaamheid kan veel met mensen doen”, zegt hij. “Dat kan bijvoorbeeld je immuunsysteem aantasten. Dat is precies wat je niet wil. Je moet de gezondheidseffecten zeker niet onderschatten

 

+3/-1

Er zijn geen paramaters behalve dat vodje wat routekaart wordt genoemd en werkelijk nul perspectief biedt laat staan rekening houdt met actuele ontwikkelingen zoals vaccinatie.

De enige paramater is de de angstindex die op deskundige wijze wordt gevoed. Ik merk gelukkig in mijn omgeving dat steeds meer mensen wakker worden en langzaamaan inzien dat Covid niet langer de bedreiging vormt maar is vervangen door de virologendictatuur.
Zodra je er zelf kritisch over durft te zijn stellen anderen zich ook open en verdwijnen de sociaal wenselijke meningen.
En dat is uiteindelijk de enige manier om uit deze ellende te komen.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Maar het OMT heeft dat geweigerd.” Met als gevolg dat het OMT alleen kijkt naar tegengaan van het virus en te weinig naar de maatschappelijke gevolgen van een maatregel


Wij van wc eend bepalen wel wie wij van wc eend zijn!

 

+1/-0

Prima uitzending van Lubach over Herstel NL.

 

+3/-1

Inderdaad. Ik had hun plan een tijd geleden ook eens doorgenomen en had ook vragen bij hun expertise en de uitvoerbaarheid van hun plan. Bij beide kun je grote vraagtekens zetten. Zo blijkt maar weer.

 

+3/-1

Inderdaad, ik denk dat Lubach heel goed bloot legde wat de bezwaren van velen (waaronder ikzelf) zijn tegen de plannen van Herstel NL. Onuitvoerbare plannen --> dooie mus.

 

+3/-1

Prima om die plannen af te schieten zolang het alternatief maar is om voor iedereen te versoepelen, en op heel korte termijn.

Gelukkig beginnen ondernemers en hun belangenbehartigers wat meer van af zich te bijten.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1402563509/ondernemers-witheet-na-plan-de-jonge-kabinet-heeft-hoop-opgegevenlink

Gezien het draagvlak wat er blijkbaar is voor alle maatregelen hoeven we niet bang te zijn voor een stormloop op winkels en restaurants en toename van thuisbezoek. 80% is het immers eens met alle maatregelen dus zal zich daar ook na versoepeling keurig aan blijven houden gezien het enorme gevaar wat er dreigt.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 22 februari 2021 om 12:30:

Prima om die plannen af te schieten zolang het alternatief maar is om voor iedereen te versoepelen, en op heel korte termijn.

Gelukkig beginnen ondernemers en hun belangenbehartigers wat meer van af zich te bijten.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1402563509/ondernemers-witheet-na-plan-de-jonge-kabinet-heeft-hoop-opgegevenlink

Gezien het draagvlak wat er blijkbaar is voor alle maatregelen hoeven we niet bang te zijn voor een stormloop op winkels en restaurants en toename van thuisbezoek. 80% is het immers eens met alle maatregelen dus zal zich daar ook na versoepeling keurig aan blijven houden gezien het enorme gevaar wat er dreigt.



Eens zijn met de maatregelen en ze navolgen zijn twee heel verschillende dingen.

 

+3/-0

Het was ook licht cynisch bedoeld richting de groep die het blijkbaar ontzettend eens is met de maatregelen vanwege het enorme gevaar van dit virus maar straks wel als eerste bij de kapper zit en in de bouwmarkt staat.

Dat draagvlak veelal resulteert in selectieve navolging is inmiddels overduidelijk. Dat heeft met name te maken met weinig kritisch kijken naar het eigen gedrag. Daar heb ik niet zo'n moeite mee. De eerste groep vind ik ronduit hypocriet.

 

+4/-0

Dat gebrek en zelf kritiek wordt volgens mij ook veroorzaakt aan het toegenomen individualisme. Mensen zijn met name met zichzelf bezig en voelen zich minder geroepen om iets voor zichzelf op te offeren voor een ander. Tijdens deze crisis redeneren veel mensen alleen vanuit hun eigen perspectief of situatie en is er weinig aandacht voor het grotere geheel of het belang van anderen.

Dat zie in het groot op internationaal niveau; westerse landen die een groot deel van de vaccins voor zichzelf claimen terwijl de meest effectieve aanpak is om overal zsm. te vaccineren. Juist op het zuidelijk halfrond blijft het virus nog verspreiden, wat weer leidt tot meer mutaties, die weer op termijn kunnen leiden op meer problemen hier.

En in het klein zie je dat door het verschil tussen draagvlak voor de regels en het werkelijke gedrag als het gaat om de regels. We vinden het belangrijk, maar zelf daar consequent een bijdrage aan leveren, is dan weer een brug te ver voor sommigen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 februari 2021, 15:17:41.

 

+1/-0

Lubach is ook slechts een populist met een mening.
Ik zeg niet dat het plan van herstel.nl zalig makend is, maar het mag wel een aanzet zijn tot discussie.

Lubach gaat, net zoals zoveel andere meningen terzake, radicaal voorbij aan het feit dat we (naar eigen opgaves van de overheid) heel snel de drempel van 2 miljoen gevaccineerden gaan bereiken.
Dit zijn dus met name de meest kwetsbare groepen. Uit andere landen, bijvoorbeeld Schotland, komen geweldige cijfers over hoe de coronacijfers zich ontwikkelen nu de vaccinatiecampagne vordert.
Ik verbaas me echt hogelijk dat dit effect totaal niet meegenomen lijkt te worden in de Nederlandse exitstrategie.

We sorteren wel steeds voor op allerlei varianten die KUNNEN komen en die impact KUNNEN hebben, maar we prijzen geen enkel toekomsteffect in van vaccinatiecampagne en weersverbetering.
Dat zou allemaal prima zijn als er niet zoveel op het spel stond aan de andere kant van de balans.
Dat ik daarbij niet alleen doel op de economische kant moge allang duidelijk zijn op grond van de eerdere postings die ik hier al over deed.
Maar om nu eens een economisch aspect te belichten, waarom krijgt de middenstand in ons land weer de deksel op de neus, terwijl in landen als België en Frankrijk de winkels allang en breed open zijn?

Waarom bepalen alleen virologen en medici wat voor maatregelen genomen moeten worden?
Waarom worden sociologen en gedragswetenschappers niet gevraagd? Wat is het nut van een avondklok, nergens bewezen?
Ja, zeggen de voorstanders, we voorkomen samenscholing en we geven het signaal dat het virus er nog is.
Alsof iemand dat zou ontgaan?

Maar intussen laat nog maar 43% van de mensen zich testen bij klachten en gaan van de mensen met klachten gewoon de helft onder de mensen.

Ik blijf het ON BE GRIJPELIJK vinden dat de hele aanpak meer en meer een loopgravengevecht is geworden op symbooltechnische aspecten, en de kern van de meest effectieve maatregelen zijn gewoon mede daardoor echt op het tweede of derde plan gekomen...

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/juist-omdat-corona-zich-tot-endemie-ontwikkelt-moet-de-samenleving-van-het-slot~bc7b4062/link

 

+5/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona