Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 167 168 169 170 171

Bijna twee weken geen nieuwe bijdragen in dit topic. Dan kunnen we concluderen dat de pandemie verleden tijd is en het normale leven hervat kan worden.
Nu nog iemand vinden die het Politburo en hun comité van tweederangs wetenschappers daarvan op de hoogte stelt.

Ondertussen worden de vrijheid beperkende maatregelen werden opgevoerd en houdt de bangmakerij aan.

Een korte bloemlezing:
https://www.nu.nl/coronavirus/6120804/stijging-aantal-besmettingen-stagneert-flink-meer-mensen-lieten-zich-testen.htmllink

Dus: gelijkblijvend aantal positieve testen bij een sterke stijging van het aantal tests. Een R die ineens met 0,16 in een week daalt. Minder ziekenhuisopnames en iets meer IC-opnames. De bezetting van IC-bedden is al sinds begin februari stabiel op ca. 550 en ziekenhuisbedden op ca. 1350.
Dat alles bij een stijgende vaccinatiegraad van met name de kwetsbare groepen en toch komt de piek er nog aan waarbij de niveau van vorig jaar benaderd kunnen worden. Let wel: de piek was 3300 ziekenhuisbedden en 1400 IC-bedden. We zitten dus op 30%-40% van de bezetting van toen met een veel strengere lockdown, meer ervaring met behandelmethoden, vaccinaties en toch komt hel en verdoemenis op ons af. Wie dit nog snapt met het mij uitleggen :huh

Daarbij is het gros van de positief getesten jongeren onder de 25 die beperkt risico lopen. Het aandeel van 70+ is minimaal met de aanname (op basis waarvan..) dat dit primair het effect van vaccinatie is.

Dat roept opnieuw de fundamentele vraag op welke onderbouwing er is om deze draconische maatregelen in stand te houden. Waar zijn de voorspelling van het RIVM op gebaseerd. Gezien de terughoudendheid om het openbaar te maken is er blijkbaar het nodige te verbergen. VVD, D66 en CDA hebben blijkbaar de nodige moeite met transparantie en houden ons liever onwetend.

Ondertussen wordt er een langetermijn agenda van staatscontrole uitgerold waar een beetje dictator jaloers op is.

Een vaccin of negatieve test als voorwaarde voor vrijheid. Dat is opnieuw keiharde indirecte dwang. Zogenaamd tijdelijk maar weer eentje uit de categorie 'leuk speeltje, daar komen we nooit meer vanaf'.
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzenlink
En ze waren vorig jaar al besteld, toen ons kabinet nog niet in staat was om fatsoenlijk testbeleid uit te rollen.
https://www.itp.net/news/92402-vst-enterprise-signs-deal-to-provide-50m-digital-health-passports-to-15-countrieslink

Vaccinatiepaspoort: zou er nooit komen, was een complottheorie volgens de MSM-factcheck. https://www.nu.nl/nucheckt/6074477/nucheckt-beweringen-over-europees-vaccinatiepaspoort-ongefundeerd.htmllink
Half jaartje verder en ze zijn er al bijna.

De avondklok: die zou er als eerste afgaan was het mooie praatje bij invoer, ondertussen voor de tweede keer verlengd zonder enige onderbouwing van het effect.
Nog los van de schertsvertoning bij die rechtszaak hierover van Viruswaarheid.

Herstel-NL plan: was onuitvoerbaar en onwenselijk om op basis van leeftijd onderscheid te maken. Bij buitensporten mag het blijkbaar wel met een leeftijdsgrens van 27. Hoezo dubbele moraal.

Het circus van liegen en bedriegen om de controle in stand te houden blijft maar doorgaan. Critici worden bij voorkeur als wappie weggezet terwijl ze keer op keer gelijk krijgen. Ik begin steeds meer te denken dat we de echte wappies in de kringen van OMT, kabinet en hun volgelingen moeten zoeken.

We krijgen weer wat zoethoudertjes toegeworpen over de lente en zomer omdat de verkiezingen eraan komen. Volgende week de overwinning binnenhalen en de bangmakerij kan weer worden vervolgd. En NL trapt er massaal in want Rutte doet het toch zo goed en hij is zo open en transparant. Een volk krijgt dus echt de leider die het heeft verdiend.

 

+5/-7

open/sluit de onderstaande quote:


Bijna twee weken geen nieuwe bijdragen in dit topic. Dan kunnen we concluderen dat de pandemie verleden tijd is en het normale leven hervat kan worden.


:slaap

 

+6/-2

Mensen die denken dat het weer ‘normaal’ wordt leven in een sprookjeswereld. Straks overal waar je heen kan mag je een QR code scannen als bewijs van vacinatie. Iedereen lijkt het maar normaal te vinden maar het is heel erg wat er allemaal zonder enige onderbouwing doorheen gedrukt wordt. :bang

 

+5/-5

Die vrijheid zoals ons wordt voorgespiegeld is geen vrijheid. Dat is de schijn van vrijheid met een karrevracht aan nieuwe maatregelen.
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzenlink

Test- en vaccinatiebewijzen voor de toegang tot onderwijs en sport. Voor jongeren die aantoonbaar nauwelijks risico lopen op Covid.
Voor toegang tot een restaurant dat bewezen heeft volkomen veilig te kunnen opereren.
Met mooie ruime kader als 'wanneer de epidemiologische situatie erom vraagt' en ongetwijfeld tijdelijk zoals alleen politiek tijdelijk kunnen omschrijven. Hier zit je dus ongelimiteerd aan vast als je dit soort mensen deze macht geeft.

Dit is simpelweg het framework voor een controlesamenleving gebaseerd op pure angst.
Structureel terugkerende lockdowns voor iedere situatie die de elite wel nuttig lijkt.

Volgens het WEF zijn het perfecte middelen: https://twitter.com/wef/status/1365614687514165248link
WEF is dat leuke clubje van Build Back Better waar onder meer Rutte en Kaag kind aan huis zijn.

The Guardian vorige week: https://twitter.com/disclosetv/status/1367424235229106177link
Klimaat lockdowns om de Parijs doelen te halen. Titel natuurlijk snel aangepast omdat het iets te opzichtig wordt.

Alle complottheorieën voor wappies natuurlijk..
Welkom in de nieuwe wereld.

 

+4/-5

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 09 maart 2021 om 21:54:

Mensen die denken dat het weer ‘normaal’ wordt leven in een sprookjeswereld. Straks overal waar je heen kan mag je een QR code scannen als bewijs van vacinatie. Iedereen lijkt het maar normaal te vinden maar het is heel erg wat er allemaal zonder enige onderbouwing doorheen gedrukt wordt. :bang




Tja, 17 maart heb je de kans om er iets aan te doen. En de oplossingen liggen niet aan de rechterzijde want die partijen smullen van dat soort maatregelen. Verplicht DNA, vingerafdrukken, camera's overal.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 09 maart 2021 om 20:25:
... het Politburo ... tweederangs wetenschappers



En .... gestopt met lezen.

 

+5/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 10 maart 2021 om 08:39:

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 09 maart 2021 om 21:54:

Mensen die denken dat het weer ‘normaal’ wordt leven in een sprookjeswereld. Straks overal waar je heen kan mag je een QR code scannen als bewijs van vacinatie. Iedereen lijkt het maar normaal te vinden maar het is heel erg wat er allemaal zonder enige onderbouwing doorheen gedrukt wordt. :bang




Tja, 17 maart heb je de kans om er iets aan te doen. En de oplossingen liggen niet aan de rechterzijde want die partijen smullen van dat soort maatregelen. Verplicht DNA, vingerafdrukken, camera's overal.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 09 maart 2021 om 20:25:
... het Politburo ... tweederangs wetenschappers



En .... gestopt met lezen.



Jammer voor je, daarna werd het interessant.

Benieuwd waar die politiek oplossing volgens jou dan wel ligt. Met name de voormalige liberalen zijn momenteel nogal enthousiast over dit soort maatregelen.

 

+3/-2

Piratenpartij.

https://www.computable.nl/artikel/nieuws/zorg/7147882/1276929/europese-piratenpartij-waarschuwt-voor-vaccinpaspoort.htmllink


Van VVD en CDA moet je ook niks verwachten inderdaad. PvdA waait mee met de wind in dat soort dingen.

Dit bericht is gewijzigd op 10 maart 2021, 18:19:11.

 

+3/-0

Piratenpartij moet ik me eens in verdiepen. Heb ik je al eerder 'beloofd'

Aan dat rijtje met VVD en CDA kun je D66, CU en GL toevoegen. Dezelfde inhoud met een iets ander etiket. Daarom zijn die stemwijzers ook zo zinloos, ze benadrukken de verschillen die er straks bij de formatie direct worden afgeschaafd en het volgende kabinet Rutte is een feit.
Gisteren Rutte en Kaag bij Jinek gezien? Zelfs de schijn van een debat ontbrak volledig. Die geven elkaar meer complimenten dan kritiek, zo overduidelijk liggen ze met elkaar in bed.

Kijk naar wat ze doen en hebben gedaan in plaats van wat ze beloven. Een hoop mooie woorden over een transparante en benaderbare overheid, vrijheid, gelijkheid, inclusiviteit etc. Besef vervolgens dat dit de mensen en partijen zijn die in meer of mindere mate verantwoordelijk zijn de Toeslagenaffaire en de huidige coronamaatregelen.

Neem vervolgens eens de moeite om dat wetsvoorstel voor de testsamenleving te lezen.
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzenlink

Op vrijdag een biertje drinken met vrienden? Wel eerst donderdagmiddag vrij nemen voor een ritje naar de teststraat.
Op zaterdag naar PSV? Vrijdagmiddag voor het bovenstaande biertje opnieuw naar de teststraat.
Dinsdagavond naar een concert of theater? Maandagmiddag ook weer naar de teststraat.
Woensdagavond sporten? Voor het concert ook weer even naar de teststraat.

Uiteraard afhankelijk van de epidemiologisch situatie (dus volstrekt oncontroleerbaar) en het niveau veilig kennen we niet in de befaamde routekaart van het kabinet.

Als dat je idee is van vrijheid dan maakt het niet zo gek veel uit wat je stemt.

Bedenk dat Kaag onlangs Israel als voorbeeld benoemde.
https://www.ad.nl/politiek/kaag-d66-wil-meer-vrijheid-met-vaccinatiebewijs-laten-we-voorbeeld-nemen-aan-israel~af1f51496/link

Kijk vervolgens ook even naar onderstaand filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=WMsn0bj_P6olink

En vraag jezelf af Israël inderdaad een goed voorbeeld is.

 

+6/-3

Helemaal mee eens, vrijwel alle partijen hangen het adagium van het neoliberalisme aan, gecombineerd met een staat die de burgers niet vertrouwt. Zo een testsamenleving is natuurlijk absurd, zeker voor mij. Ik woon in Belgie, (dus ik kijk ook geen Jinek) dus een testje halen op vrijdag voor de match van zaterdag is ondoenbaar.

Ik heb er overigens nog steeds vertrouwen in dat deze zomer alles gewoon open gaat. Vorige zomer was het virus al bijna niet aanwezig en met de vaccinaties gaat het alleen maar beter worden.
Een lage vaccinatiegraad is overigens het ergste wat ons kan overkomen. Dat is gewoon de achterdeur open zetten voor nieuwe varianten en een nieuwe lockdown. Het wordt echt hoog tijd voor een globale aanpak hierin overigens, want zo lang we het ergens laten blijven rondgaan blijft deze dreiging sowieso aanwezig.

Dit bericht is gewijzigd op 11 maart 2021, 09:44:27.

 

+5/-1

Ik beeindig mijn seizoenskaart. Ik doe hier niet aan mee.

 

+3/-5

Op de lange termijn zie ik zo'n systeem met negatieve testresultaten als tegenhanger van een vaccinatie ook niet stand houden. Het is gewoonweg niet te doen om bij elk theater, elke bibliotheek, elke kroeg, elk restaurant en elk voetbalstadion iedereen die naar binnen wil te checken op negatieve test / vaccinatie. Dat is toch niet vol te houden?

In de beginfase, waar de boel weer wordt opgestart en corona nog een serieuze rol speelt in de samenleving, kan ik me daar iets bij voorstellen. Je wilt voorkomen dat het virus door onvoorzichtig gedrag weer opnieuw gaat oplaaien. Maar elke dag miljoenen controles uitvoeren kost natuurlijk enorm veel tijd. En als we straks nauwelijks nog besmettingen hebben, dan weegt die investering totaal niet meer tegen het risico wat je voorkomt.

Hopelijk is de vaccinatiegraad straks gewoon hoog genoeg om een normaal leven weer mogelijk te maken. En als mensen zich dan vanwege religieuze of andere zwaarwegende redenen niet willen laten vaccineren, kun je ze daar niet een leven lang voor 'straffen' door voor elke activiteit te eisen dat ze zich laten testen.

Zoals het er in mijn ogen nu uit ziet, gaat het straks allemaal gewoon met een sisser aflopen. Hoeveel er ook over vaccinatiepaspoorten of wat dan ook gesproken wordt. Je kan dat op de lange termijn niet handhaven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 11 maart 2021 om 09:13:

Helemaal mee eens, vrijwel alle partijen hangen het adagium van het neoliberalisme aan, gecombineerd met een staat die de burgers niet vertrouwt. Zo een testsamenleving is natuurlijk absurd, zeker voor mij. Ik woon in Belgie, (dus ik kijk ook geen Jinek) dus een testje halen op vrijdag voor de match van zaterdag is ondoenbaar.

Ik heb er overigens nog steeds vertrouwen in dat deze zomer alles gewoon open gaat. Vorige zomer was het virus al bijna niet aanwezig en met de vaccinaties gaat het alleen maar beter worden.
Een lage vaccinatiegraad is overigens het ergste wat ons kan overkomen. Dat is gewoon de achterdeur open zetten voor nieuwe varianten en een nieuwe lockdown. Het wordt echt hoog tijd voor een globale aanpak hierin overigens, want zo lang we het ergens laten blijven rondgaan blijft deze dreiging sowieso aanwezig.



Die testsamenleving moet niemand willen. Het lijkt nu een redelijk alternatief omdat we uit die lockdowns willen maar het is inderdaad absurd en onhaalbaar. Ik zie echt niet in hoe dit ondernemers gaat helpen. Welk normaal denkend mensen gaat zich laten testen om een hapje te eten of een biertje te drinken. Ik zou het me nog kunnen voorstellen voor een festival waar je echt heel graag naar toe wilt maar verder... Voor mij is echt een principiële kwestie. In een dergelijke samenleving wil ik niet leven.

Het vertrouwen in de zomer deel ik helaas niet met je. Ik heb hoop dat de realiteitszin terugkeert maar daar blijft het voorlopig bij. Teveel leugens en gebroken beloftes.

Voor wat betreft die massale vaccinatie blijf ik sceptisch. Zolang niet is bewezen dat het beschermt tegen overdracht is het virus niet weg maar wordt het onzichtbaar.
Dat is ook de boodschap van deze Belgische expert die vorige week een brandbrief heeft gepubliceerd waarin hij juist waarschuwt tegen de huidige vaccinatiecampagnes.
https://twitter.com/GVDBosschelink

Meest logische is en blijft wat mij betreft het vaccineren van ouderen en kwetsbaren en investeren in behandelmethoden. Daarom ook een principiële nee tegen vaccinatiepaspoorten als toegangsbewijs tot de samenleving. Geen dwang en geen drang maar een vrijwillige keuze.

 

+4/-2

Nee dat werkt dus niet. Zolang je het virus vrij spel geeft blijft het ook muteren en komen er varianten waartegen de ouderen dan ook weer niet resistent zijn.

Je moet je toch eens verdiepen in hoe een vaccin werkt, want sowieso gaat de periode waarin je het kunt overdragen veel korter zijn en zal het met een voldoende vaccinatiegraad uit kunnen doven.

 

+6/-1

De Jonge heeft bij de laatste persconferentie ook duidelijk gezegd dat het testen voor de horeca niet logisch is. Wel voor andere zaken als grote evenementen. Al dat gezeur over vaccineren en testen. De mensen die er niet aan mee willen werken zijn in mijn ogen onderdeel van het probleem. Maar goed alles is vrijwillig, het blijft je eigen keuze.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 11 maart 2021 om 11:42:

Nee dat werkt dus niet. Zolang je het virus vrij spel geeft blijft het ook muteren en komen er varianten waartegen de ouderen dan ook weer niet resistent zijn.

Je moet je toch eens verdiepen in hoe een vaccin werkt, want sowieso gaat de periode waarin je het kunt overdragen veel korter zijn en zal het met een voldoende vaccinatiegraad uit kunnen doven.



Oke heb weinig verstand van Virologie. Maar STEL iedereen wordt gevaccineerd (lijkt me een utopie). Het virus is 'ontstaan' en overgedragen via een vleermuis.

Dan zou er toch ook een nieuwe mutatie via dieren kunnen ontstaan en worden overgedragen?

 

+0/-0

Dat kan, maar is veel minder logisch. Blijkbaar zijn dergelijke virussen onder dieren niet ongewoon maar overdracht van dier op mens toch eerder uitzonderlijk.

 

+2/-1

Er zijn wel toch behoorlijk wat nertsenfokkerijen geruimd? En zeker 2 mensen zijn besmet geraakt door nertsen, vond dit op rijskoverheid.nl:

Zijn er medewerkers door nertsen besmet?
Op 2 bedrijven is het aannemelijk dat een medewerker is besmet door een nerts. Het gaat in totaal om 2 medewerkers. De betreffende medewerkers hebben tussen de nertsen gewerkt in de periode dat nog niet bekend was dat de nertsen op de bedrijven besmet waren. Er gold toen nog geen advies voor persoonlijke beschermingsmiddelen.



Vrees dat je het virus dus nooit 100% krijgt uitgeroeid. Ben daarom ook 100% tegen verplichte vaccinatie. Wat alle experts ook zeggen, het blijft in recordtempo gefabriceerd waardoor je NOOIT zeker kunt zijn over de (lange termijn) gevolgen. Zie ook het bericht vanuit Denemarken (Astrazenica vaccin), en dit zijn bijwerkingen op korte termijn. Al zijn ze ook weer erg snel met ontkennen dat de bijwerkingen met de vaccins te maken hebben..

Overigens is nog snel een motie aangenomen van D66 om het vaccinatiepaspoort zsm in te voeren...

 

+3/-4

Heb me wel eens verdiept in nieuwe medicijnen en daar zit 10 tallen jaren ontwikkeling en testen in.
Dit is ff in een half jaartje gemaakt en goedgekeurd, dat is op zich al wonderlijk te noemen.
Dan als mensen zijn gevaccineerd, waarom maken ze zich dan zo druk op die mensen die het niet doen, ze kunnen dan toch niet meer ziek worden van het wondermiddel?
En dat bewijs wat ze willen invoeren, gaat dan diegene die niet vaccineren een sticker krijgen die ze op hun linkerborst moeten dragen?
Is misschien een wrede vergelijking maar zo voelt het wel, zeker voor mij.

Dit is geheel mijn mening en het valt mij ook op dat mensen die niet mee gaan in het Corona verhaal gelijk wappies worden genoemd wat ook vaak gepaard gaat met scheldpartijen.
Nogmaals, dit is mijn mening en ik respecteer een ieder met een andere mening, daarom vind ik Nederland zo een fijn land, omdat het hier kan/kon. . . . . .

 

+3/-5

Ja, en vervolgens laten we de mensen die niet gevaccineerd zijn werken in strafkampen en tenslotte maken we ze af. Wat een vergelijking weer.. :nee :nee

DeKaleMan heeft zich even verdiept in medicijnen en is nu in staat om te beoordelen of het vaccin goed of veilig is? Hoe ziet dat "verdiepen" er precies uit bij jou? Mogen we jou als een kenner beschouwen of roep je maar gewoon iets wat het beste in je straatje past?

Het succes van een vaccinatiecampagne en daarmee het uitroeien van een virus valt of staat met de vaccinatiegraad. Vaccins zijn ook niet 100% effectief, dus hoe minder een virus in het land rond kan gaan, hoe minder mensen er last van hebben en hoe beter het voor ons als maatschappij is.

Volgens mij hebben we als samenleving de wens om een zo normaal mogelijk leven te leiden met zo min mogelijk restricties. Die kans is het grootste als er geen virussen rondgaan die de zorg plat kunnen leggen omdat ze te snel een te grote groep kwetsbare mensen levensbedreigend ziek kunnen maken. In dat licht gezien snap ik echt niet dat de mensen die zo tegen alle maatregelen zijn niet vooraan staan om die prik te laten zetten.

Want ook al is dat virus zelf voor mij of jou persoonlijk en voor nog 13 miljoen anderen geen acuut gezondheidsprobleem, het feit dat het dat voor 4 miljoen andere Nederlanders wél is, beperkt ons allemaal in ons doen en laten. En als ik dan door een vaccin te laten zetten, er aan kan bijdragen dat het land weer open gaat en het leven weer normaal wordt, dan twijfel ik daar geen seconde aan. Zeker omdat geen overheid en farmacautisch bedrijf het zich zal permitteren een onverantwoord risico te nemen.

Baudet zegt dat hij geen vaccin neemt, omdat er minder dan 0,05% kans is dat hij zelf ernstig ziek wordt van Covid. Nou, geloof mij, de kans dat je van een vaccin ernstig ziek wordt, is nog veel kleiner. En daarmee zorg je er ook nog voor dat "het ontnemen van vrijheden" niet meer nodig is.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 11 maart 2021 om 16:37:

Dan als mensen zijn gevaccineerd, waarom maken ze zich dan zo druk op die mensen die het niet doen, ze kunnen dan toch niet meer ziek worden van het wondermiddel?


Ik wil helegaar geen 'national lockdown' meer, DieKaleman. Dat is te schadelijk. We moeten het zo voor elkaar krijgen dat lockdowns veel meer 'lokaal' en tijdelijk worden.

Vaccinatie lijkt toch op zijn minst een voornaam middel om dat te bewerkstelligen. Wettelijk verplichte vaccinatie ben ik tegen, acht ik niet als ethish. Grenzen niet over zonder vaccinatie vind ik wel weer acceptabel.

 

+5/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona