Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 februari 2022 om 08:17:

Er is een ding dat me niet bevalt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/link Het aandeel van Omikron neemt af. Ik hoop dat het geen comeback van Delta inhoudt.



Dit gaat over de oorpronkelijke variant van Omikron. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/18/subversie-van-omikronvariant-over-enkele-weken-dominant-in-ons-l/link

Hier is te lezen dat Delta nog maar 0,3 procent van de besmettingen veroorzaakt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fabio Aurelio Rodrigues schreef op 21 februari 2022 om 17:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 februari 2022 om 08:17:

Er is een ding dat me niet bevalt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/link Het aandeel van Omikron neemt af. Ik hoop dat het geen comeback van Delta inhoudt.



Dit gaat over de oorpronkelijke variant van Omikron. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/18/subversie-van-omikronvariant-over-enkele-weken-dominant-in-ons-l/link

Hier is te lezen dat Delta nog maar 0,3 procent van de besmettingen veroorzaakt


Klopt! Las ik ook en wilde ik ook al posten.

 

+1/-0

So?? :huh

 

+1/-0

Niks so dus!
Corona gaat pleite

 

+1/-0

Precies!
Dezelfde route als de Spaanse griep, ook qua tijdspanne.
Nu nog die domme regels eraf in de rest van Europa en met name die coronapas.
Back to normal! En niks nieuwe normaal, het oude normaal terug.
Dat men (bijvoorbeeld) reizen duurder gaat maken vind ik prima, maar dan niet uit coronaoverweging maar gewoon omdat het waanzin is zo een tak van sport met belastingen te ontzien en daarmee een systeem in de lucht te houden (pun intended) wat financieel op luchtkastelen gebouwd is.
Punt dus, Corona niet als alibi gaan gebruiken voor van alles en nog wat.

 

+3/-0

Behalve voor thuis werken!
I love it.

 

+1/-0

In jouw werk kan dat ook prima. En daar waar het kan zullen bedrijven het zeker ook toepassen, is ook in hun eigen belang.
Maar dan is het vrije keus en geen opgelegde zaak.

 

+2/-0

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/steeds-minder-mensen-halen-boosterprik/ar-AAUatt2?ocid=msedgntp
Die zag je al heel lang aankomen.
Zoals je ook steeds meer aanziet komen dat van Dissel en Wallage hun langste tijd op hun post hebben gehad en de leden van het OMT weer heel gauw hun laboratoria in mogen.
Vanaf zaterdag knallen helemaal de kurken en bruist het normale leven als nooit te voren.
Nu nog (internationaal) die coronapas bij het grofvuil.

 

+3/-1

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/raad-van-state-coronawet-kan-niet-veel-langer-verlengd-worden/ar-AAUaLLn?ocid=msedgdhp&pc=U531

A little late, maar goede ontwikkeling.
Nu nog het zaakje in Brussel opschudden en de vrijheidsbeperkende, privacy schendende controlefetisj daar op de schop.

Voor hier, omarm het leven weer mensen!
En voor hen die nog steeds bang zijn, wees vrij afstand te blijven houden, druktes te mijden, je regelmatig te (laten) testen en je mondkapje voor te doen.
Niemand ontzegt je deze rechten!
Iedereen blij :ja :ja

 

+3/-2

https://www.nu.nl/coronavirus/6185905/italie-beeindigt-coronanoodtoestand-en-schaft-ook-coronapas-af.html
Zo dat schiet op!
Centraal vanuit Brussel geregeld beleid om overal coronapas te verplichten is hiermee ter ziele!
Geweldig!

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:


 

+1/-0

So,
https://twitter.com/waukema/status/1496497574190227456?cxt=HHwWgIC9za2n0MQpAAAA
Tijd voor onderzoeken hier en tijd om de verantwoordelijken - verantwoordelijk te stellen voor campagnes van doom and gloom de wereld in sturen op modellen die bewust fout waren dan wel onbewust onbekwaam fout zijn samen gesteld.

En nog steeds zijn er landen, zie bijv Duitsland, waar beleid wordt gemaakt op totaal foute aannames...bewust dan wel onbewust!

Tijd dat bevolkingen wakker worden en hun leven weer gaan leven, zich niet meer bang laten maken.
En so, geldt ook voor iedereen hier!

 

+1/-2

Volgens mij kan dit topic langzaam aan wel dicht. Het is nu meer een dagboek voor Romario om te klagen op Brussel. Met alle respect, uiteraard.

 

+3/-0

Niet alleen op Brussel, zeker ook aan de verantwoordelijken hier.

Maar, lekker makkelijk, topic dicht, nergens meer over lullen. Mensen niet op hun fouten en verantwoordelijkheden aanspreken die tot dramatisch beleid hebben gevoerd met enorme impact voor mens en samenleving.
En dat het hier een monoloog is geworden kan ik je ook nog wel uitleggen.

Nee, je hebt gelijk. Zeggen hoe erg het allemaal zal worden, hoe wappie mensen zijn die de "experts" kritisch benaderen is helemaal bon ton, dan mag je mee praten.
Maar owee als er rekenschap afgelegd moet worden en mensen verantwoording moeten afleggen, dan wordt het stil.
Laten we het lekker over laten waaien, het heeft verder toch niet zoveel leed veroorzaakt in de samenleving?

Soooo!! :slaap :slaap :slaap :slaap

 

+2/-2

Ja!! Mevrouw Koopmans gaat zeker verantwoording afleggen omdat Wettie hier op het PSV forum dat leest.

Iedereen is intussen doorgegaan met leven behalve de wethouder die nog iedere dag redenen zoekt om de verantwoordelijken aan te spreken op hun foute beleid.

Volgens mij is het OMT de omvang van de bevolking vergeten in hun model.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Iedereen is intussen doorgegaan met leven behalve de wethouder die nog iedere dag redenen zoekt om de verantwoordelijken aan te spreken op hun foute beleid.


Tamelijk laf Klumpke.
Toen ik hier een maand geleden opriep om door te gaan met het leven werd ik hier aangemerkt als volstrekt onverantwoordelijk. Er werd mij zelfs verweten dat ik met mijn stelling eigenlijk zou pleiten om de ziekenhuizen maar vol te laten lopen en dat daardoor kankeroperaties werden uitgesteld.

Zomaar een voorbeeld maar op dat moment werden er meer morele oordelen geveld over meningen die aangaven dat de maatregelen op dat moment buitenproportioneel waren en dat werd onderbouwd.

Die maatregelen waren echter niet zonder consequenties. Daar hingen hele grote consequenties aan vast.

Inmiddels een maand verder zijn we dus zover dat we het daar allemaal niet meer over willen hebben en het advies wat ik nu krijg is gewoon doorgaan met leven.

Dat deed ik al die tijd al.
Maar ik wil wel even kwijt dat een aantal mensen in deze discussie heel gemakkelijk aan de consequenties van hun woorden voorbij gaan!
Zoals ze heel gemakkelijk voorbij gingen aan de consequenties van een aantal maatregelen.


Nee!!!!! Mevrouw Koopmans gaat geen verantwoording afleggen nee. Niet omdat ik er hier omvraag. Maar omdat er in ons land helaas heel veel mensen lijden aan het selectieve wegkijk gedrag wat ik hier ook constateer.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 24 februari 2022 om 07:25:

Niet alleen op Brussel, zeker ook aan de verantwoordelijken hier.




Ook goed.

Je kunt ook gewoon even je ogen sluiten, diep ademhalen, en beseffen dat morgen de mondkapjesplicht verdwijnt en de lente eraan komt. Het leven ziet er weer goed uit, vogels fluiten, de zon schijnt, Russische kruisraketten vliegen door de lucht. Harmonie.

 

+4/-0

Hey goed idee Tijn! :pul :pul
We schilderen hem op een tegeltje!
Kunnen we hem sturen naar al die jongeren met depressieve klachten, naar de ouders die hun kind verloren door zelfmoord tgv de lockdowns, de ondernemersfamilies die door een hel zijn gegaan en waarvoor de doodstrijd voor hun bestaan nog maar net begonnen is, voor al die kinderen met leerachterstanden en/of sociale ontwikkelingsstoornissen, voor al die extra slachtoffers van huiselijk geweld, voor de fors toegenomen groep ouderen met eenzaamheidsklachten!
Vier de lente!! :pul :pul

 

+2/-0

Leuk. Nu nog dezelfde kwaadheid op de toeslagenaffaire en de andere door de overheid veroorzaakte ongelijkheid tot onder de armoedegrens en we worden nog politieke vrienden!

 

+1/-0

Ah whataboutism, doet het altijd goed bij gebrek aan argumenten!
Prima vergelijk ook, de toeslagenaffaire en de maatschappelijke impact van de coronamaatregelen :pul :pul

 

+1/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona